Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

Er is op dit moment nog geen onderzoek naar de werkzaamheid op termijnen langer dan een jaar simpelweg omdat de vaccins zo oud nog niet zijn. Die ongerustheid lees ik al langer, maar men heeft die termijnen ook al naar boven moeten bijstellen. Met andere woorden: het lijkt mee te vallen en zal dat hopelijk nog meer doen. Veel zal afhangen in hoeverre het virus muteert.

 

Virussen worden in regel inderdaad minder dodelijk. Onvolledig vaccineren zorgt niet voor een hogere dodelijkheid, het valt simpelweg niet te voorspellen. Echter, hoe meer het virus zich kan voortplanten, hoe meer het muteert. Onvolledig vaccineren zal er dus voor zorgen dat er sneller en meer varianten in omloop komen.

 

Je weerstand wordt niet zwakker of sterker door minder of meer te ontsmetten. Dat is een typisch broodje-aap-verhaal van vroeger. Je weerstand tegen een verkoudheid bv wordt niet sterker door meer blootgesteld te worden aan koeiemest, om maar iets te noemen. En het is niet zo dat je, door blootgesteld te worden aan een verkoudheid, je weerstand ook andere ziektes beter gaat kunnen bestrijden. Het is geen systeem dat werkt met experience points. Als dat waar was, zou men vroeger véél ouder moeten geworden zijn dan nu.

 

@Mask voor de zoveelste keer: mRNA-vaccins zijn géén gentherapie. Leer aub de verschillen eens alvorens je hierover iets post.

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

voor de zoveelste keer: mRNA-vaccins zijn géén gentherapie. Leer aub de verschillen eens alvorens je hierover iets post.

 

Currently, mRNA is considered a gene therapy product by the FDA .Unlike certain gene therapies that irreversibly alter cell DNA and could act as a source of side effects, mRNA based medicines are designed to not irreversibly change cell DNA;

 

Uit de Registration Statement bij de beursgang van Moderna. Terug te vinden op de Securities and Exchange website https://www.sec.gov/

Lees aub eens alle relevante informatie alvorens te doen alsof jij de enige bent met de juiste kennis ter zake.

 

Link naar reactie

Leden van de covid dood cultus, doe wat je wilt, maar laat me met rust met je theorieen van onwetendheid.

Als je jezelf niet veilig voelt, bescherm je dan met alle mogelijke middelen die tot je beschikking staan, maar

begrijp dat je paranoia niet betekent dat je iemand anders vrijheid af mag pakken.

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Tanuki zei:

Er is op dit moment nog geen onderzoek naar de werkzaamheid op termijnen langer dan een jaar simpelweg omdat de vaccins zo oud nog niet zijn. Die ongerustheid lees ik al langer, maar men heeft die termijnen ook al naar boven moeten bijstellen. Met andere woorden: het lijkt mee te vallen en zal dat hopelijk nog meer doen. Veel zal afhangen in hoeverre het virus muteert.

 

Virussen worden in regel inderdaad minder dodelijk. Onvolledig vaccineren zorgt niet voor een hogere dodelijkheid, het valt simpelweg niet te voorspellen. Echter, hoe meer het virus zich kan voortplanten, hoe meer het muteert. Onvolledig vaccineren zal er dus voor zorgen dat er sneller en meer varianten in omloop komen.

 

Je weerstand wordt niet zwakker of sterker door minder of meer te ontsmetten. Dat is een typisch broodje-aap-verhaal van vroeger. Je weerstand tegen een verkoudheid bv wordt niet sterker door meer blootgesteld te worden aan koeiemest, om maar iets te noemen. En het is niet zo dat je, door blootgesteld te worden aan een verkoudheid, je weerstand ook andere ziektes beter gaat kunnen bestrijden. Het is geen systeem dat werkt met experience points. Als dat waar was, zou men vroeger véél ouder moeten geworden zijn dan nu.

 

@Mask voor de zoveelste keer: mRNA-vaccins zijn géén gentherapie. Leer aub de verschillen eens alvorens je hierover iets post.


^

This is the vooooice!  (of reason)  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

als Brad Pitt gisteren met zijn privejet & helikopter onderweg was in Belgenland, om een gesloten museum van Skone Kunsten te bezoeken,

is hij toch ook eerst 14dagen in afzondering geweest?

 

men heeft wel vrolijk de voor-de-gewone-bezoeker-gesloten-zalen (bezuinigingen, weet U) geopend

zou die man nu ook gewoon een inkomticketje hebben gekocht?  

 

Link naar reactie
14 uren geleden, Tanuki zei:

Er is op dit moment nog geen onderzoek naar de werkzaamheid op termijnen langer dan een jaar simpelweg omdat de vaccins zo oud nog niet zijn. Die ongerustheid lees ik al langer, maar men heeft die termijnen ook al naar boven moeten bijstellen. Met andere woorden: het lijkt mee te vallen en zal dat hopelijk nog meer doen. Veel zal afhangen in hoeverre het virus muteert.

 

Virussen worden in regel inderdaad minder dodelijk. Onvolledig vaccineren zorgt niet voor een hogere dodelijkheid, het valt simpelweg niet te voorspellen. Echter, hoe meer het virus zich kan voortplanten, hoe meer het muteert. Onvolledig vaccineren zal er dus voor zorgen dat er sneller en meer varianten in omloop komen.

 

Je weerstand wordt niet zwakker of sterker door minder of meer te ontsmetten. Dat is een typisch broodje-aap-verhaal van vroeger. Je weerstand tegen een verkoudheid bv wordt niet sterker door meer blootgesteld te worden aan koeiemest, om maar iets te noemen. En het is niet zo dat je, door blootgesteld te worden aan een verkoudheid, je weerstand ook andere ziektes beter gaat kunnen bestrijden. Het is geen systeem dat werkt met experience points. Als dat waar was, zou men vroeger véél ouder moeten geworden zijn dan nu.

 

@Mask voor de zoveelste keer: mRNA-vaccins zijn géén gentherapie. Leer aub de verschillen eens alvorens je hierover iets post.

 

Virussen zoals verkoudheden muteren, op een bepaald punt muteren ze zo ver van het origineel dat je er terug ernstig ziek van kan worden. Daarom is het belangrijk om tussenin regelmatig besmet te worden met varianten waar je nog een gedeeltelijke bescherming tegen hebt van de vorige besmetting, die update van het immuunsysteem waar ik het over had. Hoe langer het duurt voordat je met een mutatie in contact komt hoe ernstiger de ziekte ervan.

 

Betreft kruisbescherming hebben ze onlangs ontdekt dat een parasiet niet krijgen de oorzaak kan zijn van verhoogde allergieën, er is dus wel degelijk een balans opgebouwd, een symbiose die we met die sanitaire lockdowns compleet door elkaar klutsen. 

 

 https://lms.mrc.ac.uk/why-catching-a-parasite-might-be-the-best-thing-for-your-allergies/

 

Er zijn bepaalde verkoudheden die een extra bescherming bieden tegen covid, dat is ook onlangs ontdekt. Het is dus geen broodje aap verhaal.

 

https://www.medicalnewstoday.com/articles/a-common-cold-virus-may-help-fight-covid-19

 

Het is inderdaad niet zeker dat covid dodelijker zal worden, maar voor kinderen en jongeren is het al niet dodelijk dus voor hun veiligheid zouden ze het zo vlug mogelijk moeten krijgen, minder dodelijk zal het niet worden voor die groep. Nu rekken we dat uit tot er een meer dodelijke versie opkomt (?) of hun weerstand vermindert omdat ze een pak verkoudheden en snotneuzen mis lopen. Er werd in heel die crisis totaal niet aan de gezondheid van de kinderen gedacht, zowel virologisch, lichamelijk, mentaal of opvoeding. Nu al zien we dat ze zieker worden van die varianten, gaan we dan wachten tot ze er helemaal aan dood gaan? Het is 5 voor 12. 

Link naar reactie

Waar die groteske focus op "vrije keuze" vandaan komt (een mantra gepreveld door haast elke politieke beweging/partij)... ik vraag het me oprecht af.

Het wordt hoog tijd dat men corona-vaccinatie verplicht. Deze crisis duurt al lang genoeg, en gaat de maatschappij veel geld kosten.

Het gepeupel mag anti-vax nonsens blijven spuien, maar in het centrum krijgen ze gedwee een prikje.

 

Ik hebbe gezegd.

Link naar reactie

Bonte trekt uit enkele dingen altijd veel te vergaande conclusies.

 

Zoals "onze weerstand dreigt te verzwakken door de lockdown, en DUS moeten we de lockdown opheffen en iedereen maar met covid-19 laten besmetten."

 

Of rhinovirussen kunnen covid-19 verhinderen zich in een organisme te nestelen, en DUS besmet iedereen met rhinovirussen en je ben van covid-19 af".

Link naar reactie
5 uren geleden, Hamirubi zei:

Waar die groteske focus op "vrije keuze" vandaan komt (een mantra gepreveld door haast elke politieke beweging/partij)... ik vraag het me oprecht af.

Het wordt hoog tijd dat men corona-vaccinatie verplicht. Deze crisis duurt al lang genoeg, en gaat de maatschappij veel geld kosten.

Het gepeupel mag anti-vax nonsens blijven spuien, maar in het centrum krijgen ze gedwee een prikje.

 

Ja, dat begin ik me ook af te vragen. Er moet maar een minderheid van de bevolking tegen vaccineren zijn, en we krijgen het virus er niet onder.

Link naar reactie
5 uren geleden, Waldorf zei:

 

Nee, mensen vinden het vooral vreemd dat een vaccin zo snel kan ontwikkeld worden.

 

Zoals ik al eerder zei, het is niet zo snel ontwikkeld als het lijkt.

Alleen was er het ene moment het idee dat een vaccin er niet gauw zou komen, en dan was het er toch binnen een jaar.

Overigens: er zijn nog altijd te weinig inspuitingen, dus zo snel gaat het ook niet.

Link naar reactie
13 uren geleden, Bonte zei:

Het is inderdaad niet zeker dat covid dodelijker zal worden, maar voor kinderen en jongeren is het al niet dodelijk

 

Dat is dus niet waar. Het is minder dodelijk dan voor 80+'ers, mar het is niet niét dodelijk.

Overigens kunnen ze het wél doorgeven. Ze blijven dus een risicofactor.

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Dat is dus niet waar. Het is minder dodelijk dan voor 80+'ers, mar het is niet niét dodelijk.

Overigens kunnen ze het wél doorgeven. Ze blijven dus een risicofactor.

8 doden onder de 25 jaar, dat is minder dan met de griep en het waren er quasi allemaal met extreme gezondheidsproblemen. Dat is een risico die lager is dan van een vaccin.

 

Het wordt tijd dat ze stoppen met kinderen te behandelen als wandelende virus zakken en de rechten van onze jeugd naleven, je kunt de grondwetten een paar maanden met de voeten treden voor een uitzonderlijke situatie maar die periode is al lang en breed overschreden.

 

--

Artikel 22bis van de Belgische Grondwet

Elk kind heeft recht op eerbiediging van zijn morele, lichamelijke, geestelijke en seksuele integriteit.

Elk kind heeft het recht zijn mening te uiten in alle aangelegenheden die het aangaan;

met die mening wordt rekening gehouden in overeenstemming met zijn leeftijd en zijn onderscheidingsvermogen.

Elk kind heeft recht op maatregelen en diensten die zijn ontwikkeling bevorderen.

Het belang van het kind is de eerste overweging bij elke beslissing die het kind aangaat.

 

Lid 1. Bij alle maatregelen betreffende kinderen, ongeacht of deze worden genomen door openbare of particuliere instellingen voor maatschappelijk welzijn of door rechterlijke instanties, bestuurlijke autoriteiten of wetgevende lichamen, vormen de belangen van het kind de eerste overweging.

---

Link naar reactie

Wat ook zeer irritant is over het in twijfel trekken van de lockdown-maatregelen, is dat het uiteindelijk leidt tot rampen zoals gisterenavond met die 1-aprilbijeenkomst.

Al dat gemekker over vrijheden die ze terugwillen leiden bij gemakkelijk beïnvloedbare personen, zowel jonge snotneuzen als oude koppigaards, tot een vaak niet eens gefundeerde onvrede, en wordt volop misbruikt door hooligans en de altijd weer terugkereden rebelse typen die vinden dat het een of andere establishment moet worden omvergegooid.

Het is te gek dat zij die politieke doelen nastreven ten koste van iets wat deze keer zonder enige twijfel het algemeen belang dient.

De covid-regels zijn van een heel andere orde dan investeringen in nieuwe wapens.

 

En wat die jongeren betreft: in hoeverre lijden ze écht onder de beperkingen, en in hoeverre laten ze het zich wijsmaken?

Zou de media (vrt voorop) ook niet eens moeten nadenken over het feit dat ze zomaar iedereen de kans geven om eens over de maatregelen te zeuren?

Om de haverklap wordt daardoor van een mug een olifant gemaakt.

 

Link naar reactie
19 minuten geleden, Bonte zei:

Het wordt tijd dat ze stoppen met kinderen te behandelen als wandelende virus zakken en de rechten van onze jeugd naleven,

 

De overheid heeft kinderen en jongeren nooit als wandelende viruszakken behandelt. Dat is juist het hele probleem. Vanaf het begin werd gezegd dat ze minder risico liepen. Vanaf het begin heeft men scholen open gehouden terwijl winkels gesloten werden.

De jongeren moeten dus niet te veel klagen dat er aan hun rechten wordt geknaagd. Dat is een fel overdreven klacht.

 

Het doet me denken aan die prof van de RUG een tijd geleden die politieagenten uitschold voor fascisten omdat zij op vraag van de buren een klacht i.v.m. nachtlawaai natrokken.

Die prof (mag zoiets professor worden? slecht gesteld met de RUG) klaagde ook over beperking van vrijheden.

Het enige wat zijn roep naar vrijheid deed, was de vrijheid van andere inperken.

Dat is precies wat de roep van snotneuzen nu ook doet.

 

Link naar reactie
33 minuten geleden, Peter Motte zei:

De overheid heeft kinderen en jongeren nooit als wandelende viruszakken behandelt. Dat is juist het hele probleem. Vanaf het begin werd gezegd dat ze minder risico liepen. Vanaf het begin heeft men scholen open gehouden terwijl winkels gesloten werden.

De jongeren moeten dus niet te veel klagen dat er aan hun rechten wordt geknaagd. Dat is een fel overdreven klacht.

 

Het doet me denken aan die prof van de RUG een tijd geleden die politieagenten uitschold voor fascisten omdat zij op vraag van de buren een klacht i.v.m. nachtlawaai natrokken.

Die prof (mag zoiets professor worden? slecht gesteld met de RUG) klaagde ook over beperking van vrijheden.

Het enige wat zijn roep naar vrijheid deed, was de vrijheid van andere inperken.

Dat is precies wat de roep van snotneuzen nu ook doet.

 

Kinderen zijn ook ouder dan 12.

Scholen sluiten omdat er een paar besmet zijn, contacten beperken, kinderen in lange quarantaine, mondmaskers, een feitelijk verbod om nieuwe vrienden of een lief te maken, afstand onderwijs, alles waar ze plezier aan hebben wordt beperkt of verboden. Als er rechten fundamenteel met de voeten worden getreden is het die van hen wel.

 

Baby Pia mocht dood omdat het te duur was, nu smijten ze een veelvoud van dat bedrag de deuren uit. Dit is pure massa hysterie.

Link naar reactie
Op 1/4/2021 om 14:59, Mask zei:

 

Lees aub eens alle relevante informatie alvorens te doen alsof jij de enige bent met de juiste kennis ter zake.

 

 

Uit de cursus biochemie:

[quote]Gentherapie is het inbrengen van genetisch materiaal in (menselijke) cellen in het kader van een geneeskundige behandeling. Bij erfelijke aandoeningen kan dit genetisch materiaal dienen om een ziekte die ontstaat door een niet goed functionerend gen te genezen door een 'gezond' gen toe te voegen.

 

Genen zijn onderdeel van chromosomen en bestaan uit stukken DNA. Alle genen samen bepalen het functioneren van de cellen waaruit het organisme is opgebouwd.

[/quote]

 

mRNA-vaccins voegen géén genen toe, en grijpen ook niet in op je genen, je DNA of delen ervan. mRNA komt zelfs niet in de geburen van je celkern. Ergo, mRNA-vaccins is géén gentherapie, wat de FDA ook moge beweren (als ze dit al ooit gedaan hebben).

Dit mag misschien mierenneuken lijken met termen en betekenissen, maar de draagkracht van het woordje gentherapie is, zeker in het wereldje van de ontkenners, zeer groot.

Link naar reactie
Op 2/4/2021 om 09:02, Waldorf zei:

 

Nee, mensen vinden het vooral vreemd dat een vaccin zo snel kan ontwikkeld worden. Ze zijn bang dat niet alle bijwerkingen gekend zijn, dat het negatieve gevolgen zal hebben op hun vruchtbaarheid en wat nog niet. Mensen kunnen ook niet goed risico's inschatten. 

Jaarlijks een vaccin halen is nu ook weer niet zo'n opgave.

 

Klopt, daarom ook dat ik hier eerder al een link heb gepost waarin het hele verhaal van de covidvaccins, de ontwikkeling ervan en de verschillende soorten, uit de doeken wordt gedaan in begrijpelijk Nederlands. Ik geef ze hier nog eens:

 

https://maandoverzicht.nerdland.be/nerdland-special-vaccins/

 

Voor veel mensen is het immers niet gemakkelijk om iets te begrijpen van deze moeilijke materie. En dat ze dan voorzichtig en wantrouwig zijn wil ik ook nog begrijpen. Maar dat je zover kan gaan dat je geen experts meer vertrouwt maar wel een schimmig youtube-filmpje...

Link naar reactie
1 uur geleden, Tanuki zei:

 

Er is een term die hierover gaat, maar ik kan er niet meer opkomen.

Komt er op neer dat je iedereen waarschuwt voor een groot gevaar, en dat tegen dat gevaar bepaalde maatregelen moeten genomen worden. Dit gebeurt, en het blijkt achteraf heel goed mee te vallen, een figuurlijke scheet in een fles...

Uiteraard komt dit omdat die maatregelen genomen werden, maar mensen beginnen nu te denken dat het eigenlijk allemaal niet zo erg was en de gevaren fel overroepen waren.

Dan komt het gevaar terug, de mensen negeren de waarschuwingen, gelet op de vorige ervaring, en het loopt helemaal mis...

 

Datzelfde zie je nu ook telkens terugkomen.

Dat is als ik het goed heb de preventieparadox. Inderdaad doordat de maatregelen ergere resultaten hebben voorkomen, het achteraf lijkt dat deze maatregelen helemaal niet nodig waren.

Link naar reactie

Zoals met de milleniumbug. Ik had nocthans een of twee programma's die er inderdaad last van hadden.

Wat niet wegneemt dat de IT in mijn ogen toen een flinke knauw in zijn reputatie heeft gekregen, want die prog's waren jonger dan 3 jaar.

IT toekomstgericht? Me reet.

Link naar reactie

1 van de 3 bekende leraren-filosofen van de universiteit van Gent (Jaap Kruithof, Leo Apostel of Etienne Vermeersch) zei ooit dat sommige van zijn collega's- professoren zich belachelijk maakten tijdens hun pensioen.

De kwestie was dat ze dan eindelijk tijd kregen voor onderwerpen waarvoor ze altijd al belangstelling hadden gehad, maar waarvoor ze nooit tijd hadden gevonden om zich er eens mee bezig te houden.

Ze schrijven daar dan artikelen over en krijgen die her en der gepubliceerd. Meestal echter niet in tijdschriften die echt met dat onderwerp bezig zijn.

Het probleem is echter dat ze van mensen met veel ervaring en veel achtergrondkennis in een bepaald onderwerp, terugvallen naar het niveau van een beginneling.

En op dat moment beginnen ze natuurlijk bokken te schieten.

Daardoor zie je soms grote en bekende geleerden de vreemdste dingen verklaren.

Gooi daar nog wat Dunning-Kruger-effect bovenop, en je krijgt de zotste artikelen en uitspraken.

Dat is het grote probleem met veel mensen die allerlei stukjes informatie over de coronapandemie interpreteren. Ze zien altijd maar een deeltje van het geheel, en hebben niet de achtergrond om alles volledig te overzien en alle implicaties van elk stuk informatie toegezonden te kunnen inschatten.

Ze hebben ook niet alle informatie, zoals alle cijfers waarover virologen en epidemiologen beschikken.

Het is ook de manier waarop allerlei samenzweringstheorieje verschijnen.

Wat dat betreft vind ik dat de media een grote schuld dragen, door te vaak een platform te geven aan mensen die met zo'n gebrekkige achtergrond toch vinden dat ze hun mening moeten geven.

Op een forum, tot daaraan toe, maar tijdens tv-journaals of in kranten… dat is wat anders.

Link naar reactie
6 uren geleden, Tanuki zei:

mRNA komt zelfs niet in de geburen van je celkern.

 

Uit mijn handboek Biology , Starr & Taggert ,7the ed. :

 

"Introns are transcribed right along with exons, but enzymes snip them out before the mRNA leaves the nucleus in mature form". (pg 223)

 

In de normale gang van zaken is mRNA een cruciale schakel voor het repliceren van DNA.

In deze ketting op één of andere manier een stukje kunstmatig tussen wringen is in mijn handboek een handeling op genen niveau. Zelfs al brengt dat stukje mRNA geen permanente veranderingen teweeg. Iets wat enkel de toekomst zal uitwijzen.

 

En nu neem ik me voor van in deze draad hier verder niets meer over te posten. Ik heb het nu wel gehad met je betweterige opmerkingen.

 

 

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Tanuki zei:

 

Zolang je onthoudt dat jouw vrijheid eindigt waar die van iemand anders begint.

Nog wat dubbele diensten gedraaid amigo?, misschien zou je ook eens moeten bedenken dat veel

mensen financieel het onderspit delven vanwege een lockdown, empathie is niet je sterkste punt.

En inderdaad ben je ontzettend betweterig, een moderator onwaardig, toch wens ik je veel sterkte

toe, ik adviseer je de werken van Kamo no Chomei eens te lezen.

 

 

Link naar reactie
18 minuten geleden, bouncer zei:

Nog wat dubbele diensten gedraaid amigo?, misschien zou je ook eens moeten bedenken dat veel

mensen financieel het onderspit delven vanwege een lockdown, empathie is niet je sterkste punt.

En inderdaad ben je ontzettend betweterig, een moderator onwaardig, toch wens ik je veel sterkte

toe, ik adviseer je de werken van Kamo no Chomei eens te lezen.

Kijk, we hebben ervoor gekozen om geen dubbel accounts te nemen dus kunnen we eigen meningen hebben zonder daarvoor als mod beoordeeld of aangepakt te worden, probeer niet op de man te gaan AUB. Dat deze topic op zich al bestaat is een gunst want we weten dat er discussies gaan ontstaan en het betreft inderdaad een onderwerp waar mensen erg grote gevolgen bij hebben.

Link naar reactie
7 minuten geleden, Bonte zei:

Kijk, we hebben ervoor gekozen om geen dubbel accounts te nemen dus kunnen we eigen meningen hebben zonder daarvoor als mod beoordeeld of aangepakt te worden, probeer niet op de man te gaan AUB. Dat deze topic op zich al bestaat is een gunst want we weten dat er discussies gaan ontstaan en het betreft inderdaad een onderwerp waar mensen erg grote gevolgen bij hebben.

Met vooral de laatste zin, kan ik het volmondig eens zijn.

Link naar reactie
7 uren geleden, Tanuki zei:

Er is een term die hierover gaat, maar ik kan er niet meer opkomen.

Komt er op neer dat je iedereen waarschuwt voor een groot gevaar, en dat tegen dat gevaar bepaalde maatregelen moeten genomen worden. Dit gebeurt, en het blijkt achteraf heel goed mee te vallen, een figuurlijke scheet in een fles...

Uiteraard komt dit omdat die maatregelen genomen werden, maar mensen beginnen nu te denken dat het eigenlijk allemaal niet zo erg was en de gevaren fel overroepen waren.

Dan komt het gevaar terug, de mensen negeren de waarschuwingen, gelet op de vorige ervaring, en het loopt helemaal mis...

 

Datzelfde zie je nu ook telkens terugkomen.

Een Stockholm syndroom komt ook bij me op. 🙂

 

Ik begrijp wel wat je bedoelt maar zo'n wereldwijde lockdown is nog nooit gedaan of getest, het is dus helemaal niet zeker dat die een positief effect heeft. Dergelijke virussen zijn er altijd al geweest, we hebben daar een balans mee die nu grondig door elkaar wordt geklutst. Het is gewoon nog nooit eerder gedaan dus het blijft een enorme gok, een experiment op 7 miljard mensen.

 

Qua economische slachtoffers weten we met zekerheid dat die veel hoger zullen zijn dan wat we gered hebben, maar die liggen grotendeels in andere landen en/of in de toekomst dus laten we daar nu voorlopig geen rekening mee houden. Er vallen slachtoffers door de maatregelen en we zijn in België ook 11 miljoen kwalitatieve levensjaren aan het opofferen maar laten we daar ook eens geen rekening mee houden. Je ziet, ik ben erg meegaand.

 

Zelfs als we enkel kijken naar het inperken van virus slachtoffers is het eveneens niet zeker dat we die vermijden. Een lockdown vermindert het aantal besmettingen niet echt, het rekt ze alleen wat uit in de tijd. Dat is goed tegen de overbevolking in de ziekenhuizen. Echter, de overlevingskans in een ziekenhuis is niet veel hoger dan thuis uitzieken onder dokterstoezicht, dus dat levert echt niet veel extra levens op. Overlevingskans van zo'n geforceerde beademing is bv maar 10% met zware gevolgen voor de gezondheid nadien.

Dan heb je het voordeel van snelheid, als we vorige zomer iedereen losgelaten hadden en laten besmetten dan ging het minder tijd gekregen hebben om rusthuizen binnen te dringen en daar vielen vooral de doden. Letterlijk elk rusthuis heeft nu wel een besmetting doorgemaakt dus ik vraag me echt af of we nu mensen hebben gered. Als we zelfs de rusthuizen niet hebben kunnen beschermen.

Nog een voordeel van loslaten is dat het vlugger zal evolueren naar minder dodelijk, zoals gewoonlijk. Door het te vertragen geef je de dodelijke versies hetzelfde speelveld en duwen we de varianten richting besmettelijker en dodelijker, iets wat we nu al zien. Om besmettelijker te worden kan de Zuid-Afrikaanse (en Britse?) versie vlugger een cel binnendringen waardoor het meer cellen aantast en dus dodelijker is, een dodelijkheid die het geen nadeel geeft vanwege de trage besmettingen.

 

De term die ik hiervoor gebruik is goe poeier, naar Urbanus.

 

Dat we virus doden vermijden is dus helemaal niet zeker en daarbovenop maken we veel slachtoffers door fallissementen, elk is een drama met jaren of decennia aan verloren kwalitatieve levensjaren, waar totaal geen rekening mee wordt gehouden. Zelfmoorden, depressies, werkloosheid, hittedoden, verminderde weerstand, eenzaamheid, gemiste scholing en diploma's,  ... de lijst met gevolgen blijft doorgaan. Zelfs Bill Gates sprak in 2015 van slechts 4 tot 6 weken lockdown en dan ging het over een hoogbesmettelijke Ebola achtig iets.

Covid is geen vliegende Ebola, het is pertinent zeker dat de maatregelen veel meer kwaad doen dan goed maar ze zijn die weg ingeslaan en ze willen of kunnen nu niet meer stoppen. Nooit gedacht dat ik zo'n enorme stommiteit in m'n leven ooit zou meemaken, ik verbaas me nog elke dag.

Link naar reactie
20 uren geleden, Mask zei:

 

In de normale gang van zaken is mRNA een cruciale schakel voor het repliceren van DNA.

In deze ketting op één of andere manier een stukje kunstmatig tussen wringen is in mijn handboek een handeling op genen niveau. Zelfs al brengt dat stukje mRNA geen permanente veranderingen teweeg. Iets wat enkel de toekomst zal uitwijzen.

Zoek in uw boek even de locatie en de functie van het ribosoom op. Het is daar dat de translatie gebeurt.

Datgene wat jij beschrijft, de transcriptie, is wat er gebeurt met je eigen mRNA, niet het ingebrachte.

Link naar reactie
18 uren geleden, cinco zei:

We moeten altijd de woorden van Voltaire indachtig houden als het op uiteenlopende meningen op een forum aankomt:

 

Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire.

Dit onderschrijf ik volledig. Merk ook het ontbreken van scheldwoorden in ieders betoog.

Link naar reactie
19 uren geleden, bouncer zei:

Nog wat dubbele diensten gedraaid amigo?, misschien zou je ook eens moeten bedenken dat veel

mensen financieel het onderspit delven vanwege een lockdown, empathie is niet je sterkste punt.

En inderdaad ben je ontzettend betweterig, een moderator onwaardig, toch wens ik je veel sterkte

toe, ik adviseer je de werken van Kamo no Chomei eens te lezen.

 

 

Dubbele diensten zijn bij ons niet toegestaan, maar ik geef toe dat ik na enkele vroege shiften inderdaad iets prikkelbaarder ben.

Dat empathie niet mijn sterkste punt zou zijn... het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Ik heb veel empathie voor diegenen die in het ziekenhuis verzeilen, en voor de mensen die daar en in de WZC's moeten werken in omstandigheden die je niet zou verwachten in een eerstewereldland.

Dat ondertussen mensen buiten aan het feesten zijn en tegelijk perspectief eisen maakt me dan kwaad.

 

Dat ik geen empathie heb voor de financiële slachtoffers klopt niet. Zij zouden veel sneller weer aan het werk kunnen gaan mocht iedereen zich aan de regels houden. Maar dat is iets waar men precies niet in slaagt om het te snappen. Telkens weer zie je beelden die me met verstomming doen slaan. Overvolle treinen naar de kust, nog snel even gaan shoppen voor alles nog maar eens toe gaat... Keer op keer worden dezelfde fouten gemaakt terwijl al een jaar lang er maar een paar eenvoudige dingen worden gevraagd: afstand houden, hygiëne en maskers waar de afstand niet lukt.

 

Men wijst telkens naar horeca en kappers als het gaat om financiële slachtoffers, terwijl die compensaties ontvangen en al enkele keren weer open konden. Maar ik heb ook een familielid en enkele vrienden in de entertainmentsector... zij gingen als eerste dicht en zullen pas als laatste weer open kunnen. Beeld je eens in hoe zij zich voelden toen ze de beelden van het Ter Kamerenbos zagen?

 

Enne, het feit dat ik met overtuiging mijn standpunten breng wil niet zeggen dat ik overtuigd ben van mijn eigen gelijk. Ik sta open voor standpunten van anderen en wanneer die mij met feiten kunnen overtuigen, zal ik toegeven dat ik ongelijk heb en mijn standpunt aanpassen. De argumenten moeten echter wel kloppen.

Als je mij een betweter wil noemen omdat ik het niet eens ben met jouw mening, dan is dat voor jouw rekening.

Link naar reactie
46 minuten geleden, Tanuki zei:

Dat empathie niet mijn sterkste punt zou zijn... het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Ik heb veel empathie voor diegenen die in het ziekenhuis verzeilen, en voor de mensen die daar en in de WZC's moeten werken in omstandigheden die je niet zou verwachten in een eerstewereldland.

Dat ondertussen mensen buiten aan het feesten zijn en tegelijk perspectief eisen maakt me dan kwaad.

 

Dat ik geen empathie heb voor de financiële slachtoffers klopt niet. Zij zouden veel sneller weer aan het werk kunnen gaan mocht iedereen zich aan de regels houden. Maar dat is iets waar men precies niet in slaagt om het te snappen. Telkens weer zie je beelden die me met verstomming doen slaan. Overvolle treinen naar de kust, nog snel even gaan shoppen voor alles nog maar eens toe gaat... Keer op keer worden dezelfde fouten gemaakt terwijl al een jaar lang er maar een paar eenvoudige dingen worden gevraagd: afstand houden, hygiëne en maskers waar de afstand niet lukt.

We zijn zelf verantwoordelijk voor onze gevangenis en als we beter zouden luisteren naar onze bewakers dan waren we al lang vrij ... Dat bedoelde ik met Stockholm syndroom 🙂  

Link naar reactie

Ik heb ondertussen door waarom we in deze situatie zitten. Van Ranst zit in de test business maar die andere specialisten zijn het gewoon om met vee te werken en het systeem waar we in zitten werkt inderdaad wel. Ophokken, inspuiten en grenzen dicht voor vee die niet voldoet aan de regels. Ik geef toe dat het werkt, probleem nu is dat er geen vaccin beschikbaar was/is en dat ze vee nooit vrijlaten tot aan de slacht.

 

Die virologen proberen uit te voeren wat ze kennen maar hebben blijkbaar totaal geen idee van de gevolgen omdat vee nooit echt tegenwerkt, we zijn dan wel zoogdieren maar hopelijk nog steeds geen vee. Al begin ik twijfels te hebben.

 

In de medische wereld voor mensen rekenden ze tot nu met kwalitatieve jaren, niet met leven of dood maar met de kwaliteit van het leven die we kunnen verlengen. Nu de veeartsen het overgenomen hebben worden kwalitatieve jaren met tankerladingen tegelijk vernietigd ten voordele van misschien iets langer leven in gevangenschap.

 

Er wordt ook niet op lange termijn gekeken, enkel het hier en nu. Ik vind het vreemd dat al die slimme koppen vroeger zo bezig waren om te vertellen dat lange termijn belangrijker is dan korte termijn nu compleet omgekeerd bezig zijn.

Link naar reactie
1 uur geleden, Tanuki zei:

Dubbele diensten zijn bij ons niet toegestaan, maar ik geef toe dat ik na enkele vroege shiften inderdaad iets prikkelbaarder ben.

Dat empathie niet mijn sterkste punt zou zijn... het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Ik heb veel empathie voor diegenen die in het ziekenhuis verzeilen, en voor de mensen die daar en in de WZC's moeten werken in omstandigheden die je niet zou verwachten in een eerstewereldland.

Dat ondertussen mensen buiten aan het feesten zijn en tegelijk perspectief eisen maakt me dan kwaad.

 

Dat ik geen empathie heb voor de financiële slachtoffers klopt niet. Zij zouden veel sneller weer aan het werk kunnen gaan mocht iedereen zich aan de regels houden. Maar dat is iets waar men precies niet in slaagt om het te snappen. Telkens weer zie je beelden die me met verstomming doen slaan. Overvolle treinen naar de kust, nog snel even gaan shoppen voor alles nog maar eens toe gaat... Keer op keer worden dezelfde fouten gemaakt terwijl al een jaar lang er maar een paar eenvoudige dingen worden gevraagd: afstand houden, hygiëne en maskers waar de afstand niet lukt.

 

Men wijst telkens naar horeca en kappers als het gaat om financiële slachtoffers, terwijl die compensaties ontvangen en al enkele keren weer open konden. Maar ik heb ook een familielid en enkele vrienden in de entertainmentsector... zij gingen als eerste dicht en zullen pas als laatste weer open kunnen. Beeld je eens in hoe zij zich voelden toen ze de beelden van het Ter Kamerenbos zagen?

 

Enne, het feit dat ik met overtuiging mijn standpunten breng wil niet zeggen dat ik overtuigd ben van mijn eigen gelijk. Ik sta open voor standpunten van anderen en wanneer die mij met feiten kunnen overtuigen, zal ik toegeven dat ik ongelijk heb en mijn standpunt aanpassen. De argumenten moeten echter wel kloppen.

Als je mij een betweter wil noemen omdat ik het niet eens ben met jouw mening, dan is dat voor jouw rekening.

 

Dank voor je weerwoord, en dat waardeer ik oprecht, hopelijk zal ons bedrijf overleven, inclusief de betrekkingen van alle personeelsleden.

Verder zal ik hier niet meer reageren, aangezien mijn gemoedstoestand tamelijk emotioneel is, en de zaken in een ander perspectief zie.

 

“Men of means have much to fear. Those with none know only bitterness. If you entrust yourself to the care of others you will be owned by them. If you care for others you will be enslaved by your own solicitude. If you conform to the world it will bind you hand and foot. If you do not, then it will think you mad. And so the question, where should we live? And how? Where to find a place to rest a while? And how to bring even short-lived peace to our hearts?”
― Kamo no Chomei, Hojoki: Visions of a Torn World

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
55 minuten geleden, bouncer zei:

 

Dank voor je weerwoord, en dat waardeer ik oprecht, hopelijk zal ons bedrijf overleven, inclusief de betrekkingen van alle personeelsleden.

Verder zal ik hier niet meer reageren, aangezien mijn gemoedstoestand tamelijk emotioneel is, en de zaken in een ander perspectief zie.

 

“Men of means have much to fear. Those with none know only bitterness. If you entrust yourself to the care of others you will be owned by them. If you care for others you will be enslaved by your own solicitude. If you conform to the world it will bind you hand and foot. If you do not, then it will think you mad. And so the question, where should we live? And how? Where to find a place to rest a while? And how to bring even short-lived peace to our hearts?”
― Kamo no Chomei, Hojoki: Visions of a Torn World

 

The spirit of Mishima is strong in this one.

Link naar reactie
15 uren geleden, Bonte zei:

Die virologen proberen uit te voeren wat ze kennen maar hebben blijkbaar totaal geen idee van de gevolgen omdat vee nooit echt tegenwerkt, we zijn dan wel zoogdieren maar hopelijk nog steeds geen vee. Al begin ik twijfels te hebben.

 

Quarantaine en isolatie is tot op heden nog altijd de enige manier om om te gaan met zeer besmettelijke virussen en bacteriën. Voor die laatste bestaan (voorlopig nog) antibiotica, voor virussen is er enkel vaccinatie.

In landen waar dergelijke epidemieën wel eens meer voorkomen is dit de normale gang van zaken. Ebola zal voor ons het best bekend zijn maar er zijn in Afrika en Azië nog van die beestjes. Meestal zijn dat de zaken waarvoor wij een shotje gaan halen bij het instituut voor Tropische ziekten in Antwerpen voor we op reis vertrekken. Geen haan die ernaar kraait. En ginds zijn ze het gewoon wanneer alles nog maar eens op slot gaat.

 

In Europa zijn we zo'n zaken echter niet gewoon, en aangezien we tegenwoordig zo diep weggezakt zitten in ons knusse leventje en denken dat niets ons nog kan raken komt zo'n pandemie natuurlijk als een geweldige schok.

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

 

Quarantaine en isolatie is tot op heden nog altijd de enige manier om om te gaan met zeer besmettelijke virussen en bacteriën. Voor die laatste bestaan (voorlopig nog) antibiotica, voor virussen is er enkel vaccinatie.

In landen waar dergelijke epidemieën wel eens meer voorkomen is dit de normale gang van zaken. Ebola zal voor ons het best bekend zijn maar er zijn in Afrika en Azië nog van die beestjes. Meestal zijn dat de zaken waarvoor wij een shotje gaan halen bij het instituut voor Tropische ziekten in Antwerpen voor we op reis vertrekken. Geen haan die ernaar kraait. En ginds zijn ze het gewoon wanneer alles nog maar eens op slot gaat.

 

In Europa zijn we zo'n zaken echter niet gewoon, en aangezien we tegenwoordig zo diep weggezakt zitten in ons knusse leventje en denken dat niets ons nog kan raken komt zo'n pandemie natuurlijk als een geweldige schok.

Ebola is nog steeds niet verslaan, daar gaat het vooral over hygiëne. Eerst gingen ze 3 dagen in lockdown, bepaalde districten dan telkens 2 weken naargelang de uitbraken. Ebola is natuurlijk makkelijker te beheersen want de besmetting gebeurt via alle lichaamsvloeistoffen behalve speeksel, het is een heel ander beest hierdoor.

 

Uitspraak van een specialist in de Ebola uitbraak die ik ook ter harte neem: If there is one lesson I learned from my research on Ebola in Sierra Leone, it is this: take care but don’t panic about the virus and lose sight of the bigger picture.

 

https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/mar/11/what-ebola-taught-me-about-coronavirus-panic-will-get-us-nowhere

Link naar reactie

Vorige week belde de directrice van het kinderdagverblijf van onze dochter, de directrice heeft corona. Binnen 2 dagen bleek dat alle 4 leidsters en 1 stagiaire het ook hadden, ook degenen waar ons kind direct mee te maken had. Alle gezinnen van de 16 kdv kindjes moesten vijf dagen in quarantaine, de incubatietijd is 5 dagen. Na 5 dagen gingen we met het meisje naar de teststraat. Het zou toch niet zo zijn dat we een paar maanden voor vaccinatie besmet zouden worden. Een dag later bleek dat ze gelukkig niet besmet was. Acht van de zestien kindjes waren wel besmet.

 

Ik heb alle begrip voor de noodlijdende kroegbazen, winkeliers, reisleidsters en rockfestivalsteigerbouwers. Maar toen ik met die kleine in de hand in die teststraat stond wenste ik Engel en zijn wappies, die de VRIJHEID zo voorop de strot dragen, welgemeend de tyfus(en dat is helemaal geen griepje).

Link naar reactie
57 minuten geleden, retep zei:

Vorige week belde de directrice van het kinderdagverblijf van onze dochter, de directrice heeft corona. Binnen 2 dagen bleek dat alle 4 leidsters en 1 stagiaire het ook hadden, ook degenen waar ons kind direct mee te maken had. Alle gezinnen van de 16 kdv kindjes moesten vijf dagen in quarantaine, de incubatietijd is 5 dagen. Na 5 dagen gingen we met het meisje naar de teststraat. Het zou toch niet zo zijn dat we een paar maanden voor vaccinatie besmet zouden worden. Een dag later bleek dat ze gelukkig niet besmet was. Acht van de zestien kindjes waren wel besmet.

 

Ik heb alle begrip voor de noodlijdende kroegbazen, winkeliers, reisleidsters en rockfestivalsteigerbouwers. Maar toen ik met die kleine in de hand in die teststraat stond wenste ik Engel en zijn wappies, die de VRIJHEID zo voorop de strot dragen, welgemeend de tyfus(en dat is helemaal geen griepje).

Wil je hiermee zeggen dat naast festivals, horeca en scholen ook de kinderdagverblijven moeten gesloten worden?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...