Ga naar inhoud

Coronavirus alias COVID - 19

Spiro

Recommended Posts

57 minuten geleden, retep zei:

Vorige week belde de directrice van het kinderdagverblijf van onze dochter, de directrice heeft corona. Binnen 2 dagen bleek dat alle 4 leidsters en 1 stagiaire het ook hadden, ook degenen waar ons kind direct mee te maken had. Alle gezinnen van de 16 kdv kindjes moesten vijf dagen in quarantaine, de incubatietijd is 5 dagen. Na 5 dagen gingen we met het meisje naar de teststraat. Het zou toch niet zo zijn dat we een paar maanden voor vaccinatie besmet zouden worden. Een dag later bleek dat ze gelukkig niet besmet was. Acht van de zestien kindjes waren wel besmet.

Ik heb alle begrip voor de noodlijdende kroegbazen, winkeliers, reisleidsters en rockfestivalsteigerbouwers. Maar toen ik met die kleine in de hand in die teststraat stond wenste ik Engel en zijn wappies, die de VRIJHEID zo voorop de strot dragen, welgemeend de tyfus(en dat is helemaal geen griepje).

Wil je hiermee zeggen dat naast festivals, horeca en scholen ook de kinderdagverblijven moeten gesloten worden?

Link naar bericht
1 minuut geleden, Bonte zei:

Wil je hiermee zeggen dat naast festivals, horeca en scholen ook de kinderdagverblijven moeten gesloten worden?

De hele strategie van de regering is om voorrang te geven aan bepaalde sectoren. Kinderdagverblijven en scholen zijn nodig om de ouders de kans te geven te gaan werken. Industrie, energie, voeding, ... zijn sectoren die je pas als laatste stillegt en niet van thuis uit kunnen geregeld worden, maar die mensen moeten wel de kans krijgen.

Link naar bericht

Net iemand op bezoek gehad met bedrijfscontacten in China;

Daar begrijpen ze niet dat wij het probleem nog hebben.

China had drie maanden volledige lockdown ingevoerd: je mocht voor niets buiten, behalve echt esentiële dingen.

Die bende in de trein gisteren, zou bij hun gewoon zijn opgepakt en opgesloten.

De groep in het Ter Kamerenbos zou niet veel hebben kunnen navertellen.

Link naar bericht
2 uren geleden, Bonte zei:

Nee, 

In nederland zijn de scholen overigens niet gesloten. Leerlingen op het middelbaar onderwijs kunnen deels fysiek de lessen volgen. De kdvs (en deels dus de scholen) zijn geopend om mensen (al dan niet thuis) te kunnen laten werken en kinderen de sociale contacten weer te laten oppakken. De mythe dat de economie tot stilstand is gekomen door de maatregelen is dan ook onwaar. Een aantal sectoren heeft grote last van de maatregelen, er wordt gecompenseerd door de overheid. Gediscussieerd kan worden over de hoogte van de vergoedingen en wie die dan ooit zullen betalen.

Wat betreft de vrije tijd: de sportparken zijn weer geopend. Men kan in parken, bossen en langs het strand lopen. De recreatieparken zijn ook weer open. In vergelijking met aziatische landen is de nederlandse lockdown onzettend mild.

Mij is nu ook gebleken dat een uitbraak, zoals in dit kdv, zich snel kan verspreiden. Aangezien de betrokkenen (personeel kdv, ouders) zich goed aan de regels hebben gehouden: quarantaine, testen, gegevens aanleveren voor het GGD bron onderzoek denk ik dat de besmetting niet verder gaat. Ik hou wel mijn hart vast wanneer festivals, kroegen, restaurants open gaan. Wanneer een besmetting op een klein kdv al 12 besmettingen oplevert, wat gebeurt er als je overal de kroegen laat vollopen. 

Link naar bericht
2 uren geleden, retep zei:

Nee, 

In nederland zijn de scholen overigens niet gesloten. Leerlingen op het middelbaar onderwijs kunnen deels fysiek de lessen volgen. De kdvs (en deels dus de scholen) zijn geopend om mensen (al dan niet thuis) te kunnen laten werken en kinderen de sociale contacten weer te laten oppakken. De mythe dat de economie tot stilstand is gekomen door de maatregelen is dan ook onwaar. Een aantal sectoren heeft grote last van de maatregelen, er wordt gecompenseerd door de overheid. Gediscussieerd kan worden over de hoogte van de vergoedingen en wie die dan ooit zullen betalen.

Wat betreft de vrije tijd: de sportparken zijn weer geopend. Men kan in parken, bossen en langs het strand lopen. De recreatieparken zijn ook weer open. In vergelijking met aziatische landen is de nederlandse lockdown onzettend mild.

Mij is nu ook gebleken dat een uitbraak, zoals in dit kdv, zich snel kan verspreiden. Aangezien de betrokkenen (personeel kdv, ouders) zich goed aan de regels hebben gehouden: quarantaine, testen, gegevens aanleveren voor het GGD bron onderzoek denk ik dat de besmetting niet verder gaat. Ik hou wel mijn hart vast wanneer festivals, kroegen, restaurants open gaan. Wanneer een besmetting op een klein kdv al 12 besmettingen oplevert, wat gebeurt er als je overal de kroegen laat vollopen. 

Het verschil in aanpak is alvast niet te zien in de cijfers, België en Nederland hebben quasi dezelfde besmettingen momenteel, beiden hebben momenteel ondersterfte wat logisch is na een jaar van oversterfte.

Natuurlijk kun je het wat vertragen met lockdowns maar met welk doel? Astra Zenica blijkt nu al nauwelijks te werken tegen varianten dus kunnen we opnieuw in lockdown voor het volgende vaccin, zo stopt het nooit want we gaan altijd achter lopen.. Tot 50 jaar is covid niet gevaarlijker dan griep, 1-2 weken thuis blijven en je kan terug naar opa en oma, makkelijker dan dit wordt het niet. Dus als er geen grote piek is heeft vertragen geen nut.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210405_94661358

Aziaten hebben geen last van corona, waarschijnlijk vanwege andere corona virussen (verkoudheden) die daar voordien al de ronde deden en hier niet geraakt zijn. Hun lockdowns zijn dus al helemaal nutteloos, in Japan was er geen echte lockdown, zowat iedereen is er besmet en quasi geen doden. Japan heeft zelfs ondersterfte in 2020, Azië is dus een speciaal geval.

Verkoudheden helpen tegen covid maar daarvoor heb je contacten nodig.

https://www.bbc.com/news/health-56483445

Link naar bericht
4 uren geleden, Peter Motte zei:

Net iemand op bezoek gehad met bedrijfscontacten in China;

Daar begrijpen ze niet dat wij het probleem nog hebben.

China had drie maanden volledige lockdown ingevoerd: je mocht voor niets buiten, behalve echt esentiële dingen.

Die bende in de trein gisteren, zou bij hun gewoon zijn opgepakt en opgesloten.

De groep in het Ter Kamerenbos zou niet veel hebben kunnen navertellen.

China heeft maar 2-3 steden in lockdown gezet tot 50 miljoen mensen van de 1,4 miljard, de rest had een light versie en lieten grotendeels begaan. China erkent maar een corona geval als die tegelijk ook ziek is en dat is de correcte manier van werken. Azië heeft geen last van de covid

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_lockdown_in_China

Following the lockdown of Wuhan, public transportation systems in two of Wuhan's neighboring prefecture-level cities, Huanggang and Ezhou, were also placed on lockdown.[18] A total of 12 other county to prefecture-level cities in Hubei, including Huangshi, Jingzhou, Yichang, Xiaogan, Jingmen, Suizhou, Xianning, Qianjiang, Xiantao, Shiyan, Tianmen and Enshi, were placed on traveling restrictions by the end of 24 January, bringing the number of people affected by the restriction to more than 50 million

Quasi geen oversterfte in Azië tegenover België:

Momenteel dus een goeie ondersterfte alhier.

azie.jpg

https://ourworldindata.org/excess-mortality-covid

Link naar bericht
  • 2 weeks later...

Mijn ma leeft al jaren op medicatie en van een ziekenfondsuitkering. Ze is +66% invalide en wordt tijdens deze corona-pandemie terecht beschouwd als risicopatiënte (door huisdokter, door Christelijke Mutualiteit, en simpelweg door de eigen omgeving).

Maar ze staat niet op de voorrangslijst voor vaccinatie.

Nu zien hoe de fout kan worden rechtgezet (de huisdokter wijst gemakshalve naar een systeemfout in het overheidsplatform, quoi).

Link naar bericht