Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

19 minuten geleden, Yncke zei:

Tien op tien voor het transformeren van een neutrale titel naar een clickbait titel!

Een verkoudheid is geen Corona.

Aha, clickbait maar wel correct. :)

 

Ze testen enkel op corona als er koorts is (staat in dat artikel), maar de meeste mensen die corona vangen krijgen geen koorts. Dus die met milde corona blijven dan toch werken?

 

Je hoort dat ook bij andere gevallen, zolang je geen koorts hebt willen ze niet testen.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Tweetie zei:

Eerder leeg..... 

De meeste staan nog leeg, er zijn een goeie 300 intensieve bedden gevuld, 600 staan leeg te wachten op Corona patiënten en dat kan nog uitgebreid worden met extra bedden. We zitten momenteel op slechts 25-30% van de volle capaciteit, de gevreesde piek blijft achterwege.

 

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/322-mensen-met-coronavirus-op-intensieve-zorgen-hoeveel-bedden-zijn-er-beschikbaar-en-kan-die-capaciteit-worden-opgevoerd~aa6b7287/

 

Toont wel aan dat ze uitstekend hebben voorbereid!

Link naar reactie
Zojuist, Kameraad Mauser zei:

Piek moet nog komen. Kijk naar Italië. Wij komen een 2-tal weken achter.

Tegen het einde van de week zou dat toch duidelijk moeten zijn, de besmettingen van voor de maatregelen zouden nu op volle kracht moeten naar boven komen.

 

Het kan zijn dat Italië een zwaardere versie van het virus heeft en minder goed was voorbereid, hier hebben we all ouderen preventief uit het ziekenhuis naar rusthuizen verplaatst en worden de zwakke ouderen met Corona palliatief geholpen in de rusthuizen zelf.

Link naar reactie
43 minuten geleden, Bonte zei:

Het kan zijn dat Italië een zwaardere versie van het virus heeft en minder goed was voorbereid,

Ik heb nog nergens gelezen dat er verschillende versies van het virus zijn, waar komt dit eigenlijk vandaan?

 

Wat Italië betreft: ik denk dat het duidelijk is dat zij totaal niet voorbereid waren, sowieso een oudere bevolking hebben die grotendeels inwonen bij de kinderen en eens men maatregelen begon te treffen die massaal begon te negeren tot op vandaag de dag, ondanks de horrorbeelden uit hun ziekenhuizen.

Pas op, dat laatste gebeurt ook hier. Ik woon vlakbij de grens met Nederland, waar het virus lelijk heeft huisgehouden onder de carnavalgangers. Aangezien Nederland aanvankelijk opteerde voor de groepsimmuniteit zitten ze daar nu met de gebakken peren. En omdat Nederlanders massaal bij ons komen tanken en wij massaal naar hun goedkopere supermarkten trekken, ondanks de "blijf in uw kot", zijn nu de grenzen gesloten.

Gevolg: nadarhekken verdwijnen in de grachten, uitvluchten worden gezocht, sluipwegen genomen, ... om toch maar de grens te kunnen oversteken.

 

Ook bij ons heeft men het nog altijd niet goed door.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Tanuki zei:

Ik heb nog nergens gelezen dat er verschillende versies van het virus zijn, waar komt dit eigenlijk vandaan?

Meer nog, er zijn geen 2 dezelfde. Telkens zo'n virus overspringt naar een nieuwe persoon neemt die een stukje dna over (of zoiets), na een tijdje krijg je dan groepen die ze duidelijker uit elkaar kunnen houden, de zogenaamde strains. Elke maand zou er zo'n strain gevormd worden.

 

Traditioneel is een virus die overspringt van dier op mens in het begin dodelijker maar moeilijker om te krijgen, bv via bloed, uitwerpselen of een redelijke hoeveelheid speeksel. Evolutionair zie je dat die virussen evolueren naar een minder dodelijke versie die veel besmettelijker is, het is nu eenmaal in z'n voordeel dat z'n 'gast' niet te vlug dood gaat en in contact blijft met nieuwe 'gasten'.

 

Mijn idee hieromtrend is het volgende. Met de draconische maatregelen in China heeft die evolutie zich minder in China voorgedaan en in feite doorgeschoven naar ons, nu moeten wij die minder dodelijke versie laten evolueren maar we hebben daar ook niet echt zin in, vandaar de lockdown. Minder zieke besmette mensen toch laten rondlopen is in feite een manier om zo die minder dodelijke versie te verspreiden zodat er een groepsimmuniteit gekweekt wordt. Hoe dan ook moet die groepsimmuniteit er komen want anders mogen we nooit meer buiten komen.

 

Ik ben geen viroloog maar dit is hoe ik het begrepen heb, puur evolutietheorie op speed.

Link naar reactie
2 hours ago, Bonte said:

Zorgpersoneel met milde Corona infectie mag blijven verder werken in rusthuizen en ziekenhuizen.

https://atv.be/nieuws/zorgpersoneelslid-met-milde-luchtwegeninfectie-zonder-koorts-mag-blijven-werken

 

Dat begrijp ik ergens niet, willen ze de bedden vol krijgen ofzo?

Er is nog een overschot van 700 intensieve bedden en uitbreiding mogelijk.

20% van de verkoudheden is van corona, maar een andere variant dan Covid-19.

Dat zullen ze bedoelen met die milde corona: een snotvalling.

Link naar reactie
45 minuten geleden, Bonte zei:

Ik ben geen viroloog maar dit is hoe ik het begrepen heb, puur evolutietheorie op speed.

Eigenlijk net andersom volgens dit artikel in Eos-magazine

SARS-cov-2 muteert minder snel dan een normaal influenza-virus.

 

Wat ik mij herinner: een virus plant zich voort met hulp van het DNA van de gastheer. Tijdens elke kopie kunnen er fouten gemaakt worden, dat is normaal en gebeurt intern bij de mens ook. Meestal is dat niet erg maar heel soms zit de fout net in een cruciaal stukje DNA en loopt het mis. We noemen dit dan meestal kanker.

 

Terug volgens het artikel: Wetenschappers gebruiken dit opduiken van fouten om het traject van de epidemie vast te leggen. Intussen lijken er zich twee stammen te ontwikkelen, S en L genaamd. Wat echter nog niet is vastgelegd, is dat er een mildere vorm zou zijn, daarvoor is het nog te vroeg om conclusies te trekken.

Vergeet ook niet dat het eigen afweersysteem ook meespeelt. Bij de ene mens is die beter ontwikkeld dan bij de andere. Ook hier zoekt men nog altijd naar verklaringen. Vergeet niet dat er wereldwijd een paar mensen van HiV zijn genezen, dat ook van ebola niet iedereen sterft, ...

 

En het belangrijkste om te onthouden: de meeste mensen genezen van dit coronavirus! Dit zie je echter amper op tv.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Tanuki zei:

Eigenlijk net andersom volgens dit artikel in Eos-magazine

SARS-cov-2 muteert minder snel dan een normaal influenza-virus.

 

Wat ik mij herinner: een virus plant zich voort met hulp van het DNA van de gastheer. Tijdens elke kopie kunnen er fouten gemaakt worden, dat is normaal en gebeurt intern bij de mens ook. Meestal is dat niet erg maar heel soms zit de fout net in een cruciaal stukje DNA en loopt het mis. We noemen dit dan meestal kanker.

 

Terug volgens het artikel: Wetenschappers gebruiken dit opduiken van fouten om het traject van de epidemie vast te leggen. Intussen lijken er zich twee stammen te ontwikkelen, S en L genaamd. Wat echter nog niet is vastgelegd, is dat er een mildere vorm zou zijn, daarvoor is het nog te vroeg om conclusies te trekken.

Vergeet ook niet dat het eigen afweersysteem ook meespeelt. Bij de ene mens is die beter ontwikkeld dan bij de andere. Ook hier zoekt men nog altijd naar verklaringen. Vergeet niet dat er wereldwijd een paar mensen van HiV zijn genezen, dat ook van ebola niet iedereen sterft, ...

 

En het belangrijkste om te onthouden: de meeste mensen genezen van dit coronavirus! Dit zie je echter amper op tv.

Voor een normaal influenza-virus zetten ze niet iedereen in quarantaine, daarom muteert het minder snel denk ik.

 

Italië heeft wel heel erg de bal misgeslaan, wanneer Corona patiënten naar het ziekenhuis worden gebracht besmetten die haast onmiddellijk het volledige ziekenhuis, het ene ziekenhuis na de andere. Zo gaat het wel erg vlug als je direct de zwakste groep van de bevolking besmet. Ze gaan daar eens heel goed moeten nadenken.

Dat gaan we hier niet meemaken, de voorbereidingen lijken me extreem goed gedaan al leert de ziekenhuisbacterie ons dat niets perfect is.

 

https://www.statnews.com/2020/03/21/coronavirus-plea-from-italy-treat-patients-at-home/

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
44 minutes ago, Tanuki said:

 

En het belangrijkste om te onthouden: de meeste mensen genezen van dit coronavirus! Dit zie je echter amper op tv.

Ja, ok, maar er is nog altijd meer kans op blijvende schade dan bij een infectie met gewone influenza. Er is ook sprake van een 2e golf van infectie. Die dan vrij ernstig ingrijpt.

Link naar reactie
2 hours ago, Bonte said:

 

Dat gaan we hier niet meemaken, de voorbereidingen lijken me extreem goed gedaan al leert de ziekenhuisbacterie ons dat niets perfect is.

 

https://www.statnews.com/2020/03/21/coronavirus-plea-from-italy-treat-patients-at-home/

 

Ik heb de indruk dat de Belgen zichzelf in een lockdown hebben gezet.

Het is niet verboden om op straat te zijn, en toch zie ik tijdens mijn wandelingen nauwelijks iemand.

Ik zou eens foto's moeten nemen: allemaal lege straten. En proper dat ze zijn: nergens rondslingerende plastic tasjes meer.

Link naar reactie
2 hours ago, Mask said:

 

Ze denkt dat ze het gehad heeft.

Het is momenteel de enige manier voor haar om nog eens in het nieuws te komen deze dagen.

Haha.

Het interessantste van het artikel is dat erbij staat dat haar vader er altijd bij is. Ik had dat al eens ergens gelezen, maar hij slaagt er heel slim in om altijd buiten beeld te blijven. Van dat "eenzame schoolmeisje dat met een bordje voor het parlement zit", klopt niet veel.

(Waarmee ik niet wil beweren dat iedereen met grote benzineslikkers moet rondrijden.)

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

Ik heb de indruk dat de Belgen zichzelf in een lockdown hebben gezet.

Het is niet verboden om op straat te zijn, en toch zie ik tijdens mijn wandelingen nauwelijks iemand.

Ik zou eens foto's moeten nemen: allemaal lege straten. En proper dat ze zijn: nergens rondslingerende plastic tasjes meer.

Op het platteland in mijn buurt een ander beeld: vele wandelaars en fietsers op de wandelwegen, hoewel geen overrompeling. Ik wandel er met mijn vriendin in de buurt, het voordeel om in een rustige buurt te wonen. Al bij al wordt de regel wandel of sport  "enkel met het gezin of één andere persoon" goed opgevolgd.

Link naar reactie

Ik hoop ten zeerste dat ze niet serieus zijn met hun voorstel om niet-essentiële verplaatsingen te beperken tot 1 km.

Verleden week ontdekt dat ik een lek in de kelder heb, na bij verscheidene webwinkels materiaal te hebben besteld en telkens de boodschap te krijgen dat het niet leverbaar is een chanceke gehad dat de Makro open was en ze het juiste spul hadden.

Maar ik betwijfel dat de hoge heren een kelder die onder water loopt herstellen tot een noodzakelijke verplaatsing zullen rekenen...

En dan zwijg ik nog van het nefaste effect op het mentaal welzijn van zo'n regel.

 

Ik duim dat ze de juiste beslissing zullen nemen.

 

De regel wandel en fiets alleen wordt hier wel niet zo goed opgevolgd en de smalle, anders verlaten veldwegen zijn met momenten behoorlijk verzadigd.

Link naar reactie
16 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Ik hoop ten zeerste dat ze niet serieus zijn met hun voorstel om niet-essentiële verplaatsingen te beperken tot 1 km.

 

Ik denk dat ze het hier vooral op joggers en recreatieve fietsers hebben. Afgelopen week postte Charel Cambré dat ze zijn zoon hadden tegengehouden en beboet omdat hij te ver van zijn huis aan 't lopen was. En gisteren op 't nieuws hadden ze het erover dat de politie zich afvroeg tot waar ze de lijn mochten trekken, omdat het 'niet duidelijk' was. Maar sporten wordt door onze regering voorlopig nog altijd gedoogd, en zelfs aangeraden.

Beetje debiel van de politie, vind ik. Een toerke gaan fietsen, dan heb ik het toch al snel over 40 a 50km, sommige mensen in mijn omgeving zijn dan pas warmgedraaid en hebben het al snel over 100km. Joggen idem, voor mij zou 1km al ver genoeg zijn, anderen lopen er graag 10.

Als de politie mensen controleert, en ze zien dat die aan 't sporten zijn op hunnen alleen, vind ik dat ze niets zouden mogen zeggen. In groep, dat is iets anders.

Link naar reactie
1 hour ago, Tanuki said:

Afgelopen week postte Charel Cambré dat ze zijn zoon hadden tegengehouden en beboet omdat hij te ver van zijn huis aan 't lopen was.

Ik hoop dat em dat aanvecht want tot op heden is dat nog steeds niet verboden en staat dat in geen enkel regelement.

 

1 hour ago, Tanuki said:

Beetje debiel van de politie, vind ik. Een toerke gaan fietsen, dan heb ik het toch al snel over 40 a 50km, sommige mensen in mijn omgeving zijn dan pas warmgedraaid en hebben het al snel over 100km. Joggen idem, voor mij zou 1km al ver genoeg zijn, anderen lopen er graag 10.

Als de politie mensen controleert, en ze zien dat die aan 't sporten zijn op hunnen alleen, vind ik dat ze niets zouden mogen zeggen. In groep, dat is iets anders.

Ik zou mij een goudvis voelen als ik een fietstocht moest maken in een lus van 1km.

Lijkt mij inderdaad niet zo moeilijk. Sport je alleen, laat die mens doen. Enkel groepen controleren.

Gelukkig zit De Block op dezelfde lijn.

Link naar reactie

*Eilmeldung*

Namenhafte Virologen, Ärzte und Wissenschaftler haben durch eine erschreckende Studie, die Erkenntnis gewonnen, dass Corvid19 überwiegend durch Benutzung von Toilettenpapier übertragen wird.

 

Das ist bis jetzt nur nicht veröffentlicht worden, da die Toilettenpapier Industrie immense Summen an Schweigegeld gezahlt hat.

 

Defacto, legt alles Klopapier auf die Straßen und sichert euch so.

 

In der Nacht werden die zu entsorgenden Elemente von einem Sonderkommando gesichert und vernichtet.

 

Bitte weiterleiten. Ihr rettet LEBEN. Danke;-)

 

ziezo, is gebeurd, heb net jullie levens gered...   :rolleyes:

aaaaH, wat een goed gevoel   :P

Link naar reactie

We zijn allemaal pande-mietjes geworden (zeker als je die filmpjes na het VRT-journaal ziet)

 

De Spaanse griep was een beruchte griep-pandemie uit de jaren 1918-1919. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 tot 100 miljoen levens, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog ruimschoots overtreft. Het virus dat de Spaanse griep veroorzaakte was van het type H1N1.

bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Peter Motte said:

We zijn allemaal pande-mietjes geworden (zeker als je die filmpjes na het VRT-journaal ziet)

 

De Spaanse griep was een beruchte griep-pandemie uit de jaren 1918-1919. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 tot 100 miljoen levens, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog ruimschoots overtreft. Het virus dat de Spaanse griep veroorzaakte was van het type H1N1.

bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep

Google eens op wat fotomateriaal aangaande de Spaanse Griep...je ziet dat iedereen, niet enkel verplegend personeel enz, mondmaskers draagt.
Vergelijk dat eens met de uitspraken van de huidige "experts" omtrent persoonlijke beschermingsmiddelen...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...