Ga naar inhoud

Corona houdt ook de stripwereld in zijn greep


Retardi

Recommended Posts

De Stripspeciaalzaak meld het volgende op de Facebook pagina: 
"BREAKING NEWS! — Volgens de live persconferentie van de Belgische federale regering moeten alle winkels die geen essentiële producten verkopen (voeding, dierenvoeding en apotheken) in het weekend de deuren sluiten. Ook stripwinkels zouden daardoor enkel tijdens de week open zijn. Deze maatregel geldt tot 3 april. Het is een van de maatregelen tegen verdere verspreiding van het coronavirus.
Intussen zijn er de voorbije dagen ook al tientallen stripfestivals, signeersessies en diverse meer geannuleerd of uitgesteld."

Link naar reactie

Stripwinkels gaan niet open zijn op zaterdag, sommige gaan alternatief de maandag open doen als er genoeg volk af komt. Ik alvast niet, ik maak van de gelegenheid gebruik om in het verlengde weekend de winkel wat op te ruimen en schilderen.

 

Het magazine komt erg ongelegen, ik moet nog met Bart bespreken wat te doen. Waarschijnlijk zal het wat trager verdeeld worden, uiteindelijk niet zo belangrijk in het geheel der gebeurtenissen.

Link naar reactie
50 minuten geleden, Bonte zei:

Stripwinkels gaan niet open zijn op zaterdag, sommige gaan alternatief de maandag open doen als er genoeg volk af komt. I

Strips kopen zal de komende tijd bij heel weinig mensen hoog op de prio lijstjes staan.  Ik denk dat de meesten alleen in eten en medicijnen geïnteresseerd zullen zijn. 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Tweetie zei:

Strips kopen zal de komende tijd bij heel weinig mensen hoog op de prio lijstjes staan.  Ik denk dat de meesten alleen in eten en medicijnen geïnteresseerd zullen zijn. 

Ik weet niet, je hebt toch iets nodig tegen de verveling en om de kinderen wat kalm te houden als ze eens niet op de computer zitten.

Hobby winkels idem, bordspelen ...

 

Link naar reactie
12 uren geleden, Bonte zei:

Stripwinkels gaan niet open zijn op zaterdag, sommige gaan alternatief de maandag open doen als er genoeg volk af komt. Ik alvast niet, ik maak van de gelegenheid gebruik om in het verlengde weekend de winkel wat op te ruimen en schilderen.

Als de omzet dat toelaat dan zeg ik: good for you. Ik denk dat veel mede winkeliers jaloers toekijken.

 

11 uren geleden, Tweetie zei:

Ik denk dat de meesten alleen in eten en medicijnen geïnteresseerd zullen zijn. 

Ach, ik begin mezelf te storen aan dat Walking Dead syndroom bij sommige mensen. Er is genoeg voorraad. Gisteren notabene tijdens mijn werk een kassameisje te hulp moeten schieten omdat iemand het nodig vond om 10 pakken paracetamol mee te nemen. Voor haar 89 jarige moeder... 

 

 

Link naar reactie
12 hours ago, Bonte said:

Ik weet niet, je hebt toch iets nodig tegen de verveling en om de kinderen wat kalm te houden als ze eens niet op de computer zitten.

Hobby winkels idem, bordspelen ...

 

Ik heb al strips gehamsterd hoor 😀

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik passeer vanavond langs mijn stripwinkel, als (financiële) steun én omdat ik nieuwe boekskes wil lezen :)

 

Voor mezelf heb ik echt nét een artbook uit, dat dan niet verdeeld wordt noch op beurzen kan verkocht worden: jammere zaak. Ik hoop dat ik er mijn broek niet aan scheur en dat de verkoop later herneemt.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Tweetie zei:

Strips kopen zal de komende tijd bij heel weinig mensen hoog op de prio lijstjes staan.  Ik denk dat de meesten alleen in eten en medicijnen geïnteresseerd zullen zijn. 

Wat een onzin, er is geen tekort aan eten of medicijnen. En ga jij dan ineens twee keer zoveel eten? Er is ook geen tekort aan geld, dus strips koopt men gewoon naast eten en medicijnen.....

Ik denk juist dat veel mensen meer tijd hebben thuis en dan is het logisch dat men meer strips leest en netflix kijkt etc., zeker nu er ook geen sporten zijn toegestaan. Ook gaat iedereen computeren met internetaankopen tot gevolg.

Stripauteurs werken allemaal vanuit huis, dus dat is nu een groot voordeel.
Het sluiten van winkels in weekend is natuurlijk vervelend.

Link naar reactie

Het vreemde is dat mensen wel degelijk hamsteren. Lange rijen aan diverse supermarkten, en de bakker vertelde dat iemand die gewoonlijk maar 1 brood koopt, er deze keer 6 in één keer meenam.

Of leef ik toevallig in een streek met heel domme mensen?

 

De maatregelen dienen volgens mij vooral om mensen meer in hun eigen omgeving te huden, zodat iemand die het virus heeft niet tijdens het weekend naar een of ander evenemnt trekt en het daar verder verspreid.

 

Wat dat lezen betreft: het zou inderdaad een boom voor het lezen kunnen zijn, maar op zaterdag zouden alle krantenhandelaren dicht zijn. Dan kunnen mensen hun zaterdagkrant niet kopen.

Ik weet niet of die sluiting verplicht is. Als de sector daar zelf voor heeft gekozen, is dat nogal dom, want het zou de doodsteek voor papieren kranten kunnen worden. Het is altijd als er zulke uitzonderlijke omstandigheden zijn, dat zulke vernieuwingen pas echt aanslaan. Vooral als het drie maanden duurt, dan moeten de mensen nieuwe gewoonten ontwikkelen, en zie ik veel papieren dagbladen verdwijnen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Meeste kans waarbij ouderen besmet kunnen worden is door contact met kinderen. Wie als bejaarde niet direkt kinderen of veel ander bezoek over de vloer krijgt heeft ergens minder kans om besmet te worden.

Link naar reactie
1 uur geleden, Lecram zei:

Wat een onzin, er is geen tekort aan eten of medicijnen. En ga jij dan ineens twee keer zoveel eten? Er is ook geen tekort aan geld, dus strips koopt men gewoon naast eten en medicijnen.....

Ik denk dat weinig mensen de stad in zullen gaan en binnen zullen blijven, behalve voor eten. 

Wellicht dat andere aankopen naar het web zullen verschuiven. 

 

En bepaalde mensen zullen wel degelijk minder geld hebben. Als je nu in de horea werkt, zul je het niet druk hebben.

Link naar reactie
11 minuten geleden, tuinmantvkijken zei:

De internet handel gaat niet harder als normaal momenteel althans niet voor strips en zo 

Dat zou ook vreemd zijn gelijk de eerste werkdag....haha......maar het is toch logisch als iedereen thuis zit (en men ook nog eens geen sporten kan doen of kijken), men veel meer tijd heeft voor tv kijken, lezen en computeren, dus kan je leesachterstanden inhalen en zal je ook sneller op internet rondneuzen. 

Link naar reactie
8 uren geleden, Kristof Berte zei:

Voor mezelf heb ik echt nét een artbook uit, dat dan niet verdeeld wordt noch op beurzen kan verkocht worden: jammere zaak. Ik hoop dat ik er mijn broek niet aan scheur en dat de verkoop later herneemt.

Heb je geen webshop? 

Zo ja, dump dan even een link. Mensen willen het vast persoonlijk bij je bestellen. 

Link naar reactie
Op 13/3/2020 om 15:45, Tweetie zei:

Ik denk dat weinig mensen de stad in zullen gaan en binnen zullen blijven, behalve voor eten. 

Wellicht dat andere aankopen naar het web zullen verschuiven. 

 

En bepaalde mensen zullen wel degelijk minder geld hebben. Als je nu in de horea werkt, zul je het niet druk hebben.

Even als feit... wat heb ik veel Belgen in Goes en Middelburg gezien vandaag. Heerlijk shoppen. Restaurantjes en zelfs terrassen druk... Belgen kom je hier altijd wel tegen maar zoveel ... ook qua auto’s op de weg. Gaf veel weg van zomer vakantie ...

 

De link naar de Corona maatregelen in België is niet onomstotelijk te bewijzen.... maar dit was wel heeeeeel toevallig 😁

 

 

Link naar reactie
Op 13/3/2020 om 14:02, Lecram zei:

Wat een onzin, er is geen tekort aan eten of medicijnen.

Alleen om die items van de nu nog volle magazijnen naar de desbetreffende supermarkten en apotheken te krijgen.... Het logistieke traject dus. Wanneer iedereen aan huis gekluisterd wordt zijn er te weinig vervoerders, onderhoudspersoneel voertuigen en zij die deze items uitstallen. 

En in deze barre tijden wat extra voorraden aan te leggen is niet verkeerd, dus er is ook nog een grotere vraag naar producten. 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Gisteren gewoon vrolijk de stad ingegaan, bioscoopje gepakt, stripwinkel bezocht en met mijn dochter in de uitgestorven poffertjessalon geluncht. De supermarkt was echt opmerkelijk leeg, echt bizar.

 

In de lokale stripwinkel was het net zo druk als normaliter op een zaterdagmiddag, fijn voor haar. 🎉🦄🎉

Link naar reactie
3 uren geleden, Coen zei:

Gisteren gewoon vrolijk de stad ingegaan, bioscoopje gepakt, stripwinkel bezocht en met mijn dochter in de uitgestorven poffertjessalon geluncht. De supermarkt was echt opmerkelijk leeg, echt bizar.

 

In de lokale stripwinkel was het net zo druk als normaliter op een zaterdagmiddag, fijn voor haar. 🎉🦄🎉

Idem hier. Misschien kijken we hier later wel op terug als De Laatste Zorgeloze Zaterdag.

 

Al was het maar om:

 

Screenshot_20200315-123027_Chrome.thumb.jpg.d5361380a1c1efb12f209d17401de840.jpg

 

 

Link naar reactie

social distwatte?

kennen ze hier niet

daarom zijn die egoïsten op vrijdagavond nog even lekker op een hoopje in de locale kroeg gaan samenhokken tot middernacht om de laatste biervaten helemaal te ledigen  :rolleyes:

 

achterpoortjes in wetten zoeken, DAAR zijn Belgen kampioen in...

en die rare minister(s) was(waren) nog verbaasd ook nog,

dat zijn/hun inwoners ongeveer hetzelfde deden zoals zij gewoonlijk doen 

Link naar reactie

Ik kom net van de Hubo voor m'n werkgerief in tijden van lock-down en daar hadden ze een plexi scheidingswand geplaatst, ik vrees dat ze alle winkels die zo'n voorziening niet kunnen plaatsen helemaal gaan sluiten. Daar gaan heel wat kleinere strip- en boekenwinkels tussen zitten.

Link naar reactie

Om 19:00 gaat de premier van Nederland weer speechen. Als men geluk heeft dan kunnen de winkels misschien nog een weekje open blijven. Maar in sommige kranten dook het bericht al op dat er gewerkt word aan een 'Italiaanse' sluiting. Alles, behalve supermarkten en apothekers, een maand op slot. 

 

Stripwinkels die nu niets regelen met hun leveranciers of online een loket openen gaan de bietenbrug op. 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Retardi zei:

Om 19:00 gaat de premier van Nederland weer speechen. Als men geluk heeft dan kunnen de winkels misschien nog een weekje open blijven. Maar in sommige kranten dook het bericht al op dat er gewerkt word aan een 'Italiaanse' sluiting. Alles, behalve supermarkten en apothekers, een maand op slot. 

 

De situatie wordt per dag bekeken maar vanmiddag maakte minister Bruins bekent dat de komende dagen geen nieuwe maatregelen worden aangekondigd, Kleine wijziging in de horeca: Er mag toch weer eten afgehaald worden.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
16 minutes ago, Paul_NL said:

Standaard Boekhandel sluit al haar winkels m.u.v. de webshop.

Ik was net in de winkel toen er een mail daarover binnenkwam.

De einddatum is (vanzelfsprekend) niet bekend, maar volgens mij zal het minstens tot 3 april zijn.

Ik heb gelukkig nog voorraad, zoals de meesten onder ons, vermoed ik.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...