Ga naar inhoud

René Follet overleden


Warson

Recommended Posts

Ik lees net op Facebook dat René Follet overleden is.

 

C'est avec une très grande tristesse que nous venons d'apprendre la mort de René Follet à l'âge de 88 ans.

C'était un ami de Spirou de longue date, puisque sa première publication dans le journal date de 1949. Puis tout au long de sa vie, il aura accompagné Spirou jusqu'à récemment, avec des séries comme S.O.S. Bagarreur, Les Zingari, Edmund Bell, Ikar ou encore quelques histoires de Jean Valhardi.

Les amis de Spirou présentent leurs sincères condoléances à la famille et aux amis de ce grand artiste.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Groot verlies. Nooit de erkenning gekregen die hij verdiende. Ik heb het geluk gehad om hem twee keer te mogen interviewen. De enige tekenaar die al een album op voorhand in kleur had gesigneerd. Bij onze aankomst lag het album al klaar. Zo blij met de interesse van Vlaamse kant. Eens op dreef was hij een spraakwaterval. RIP

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Er is volgens mij geen tekenaar waarover zo vaak is opgemerkt dat hij niet is opgemerkt. 

Een geweldige illustrator, zie alleen al eens de omslagen van de Severijn-albums. Maar (daarom?) ook een moeizaam striptekenaar, en dat lag niet alleen aan de vele zwakke scenario's waarmee hij werkte.  

 

steven-severijn-05-de-jacht-van-de-e-5-1

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...