Ga naar inhoud

Uitsluitend POSITIEF Corona-nieuws en initiatieven


Recommended Posts

't Is lachen, dus hier staat het op zijn plaats, niet?

 

Je moet zo'n masker natuurlijk wel gewoon zijn, en zeker die met rekkertjes achter uw oren vind ik zelf ook wreed onhandig. Zelf ben ik vanop mijn werk de FFP2's gewoon van 3M en die zijn toch iets handiger. Alleen nergens meer te krijgen uiteraard. Ons magazijn werd al grotendeels leeggehaald en weggegeven aan de zorginstellingen rondom, nog ruim voor die pipo van PVDA in 't parlement verkondigde dat ze de magazijnen van de bedrijven moesten leeghalen.

Link naar reactie

Collega van mij maakte het volgende mee twee, drie weken terug. Parkeerde zijn auto op de oprit na een nachtshift. Een vrouw die haar hond aan het uitlaten was sprak hem aan en vroeg of hij in de zorg werkte, ze stond te popelen om te applaudiseren leek het. Toen hij vertelde dat hij shiftarbeider in de chemie was draaide ze zich teleurgesteld om en vervolgde haar weg.

 

Vermoedelijk hebben wij teveel pree om held te zijn. 😥

 

Echte helden werken in stilte, zei ik hem. Wij maken de basisproducten voor de maskers, de gels, de apparatuur in de ziekenhuizen en dergelijke meer, maar hoeven geen applaus. We dragen ons steentje bij opdat de wereld blijft draaien.

Link naar reactie
22 hours ago, Tanuki said:

Collega van mij maakte het volgende mee twee, drie weken terug. Parkeerde zijn auto op de oprit na een nachtshift. Een vrouw die haar hond aan het uitlaten was sprak hem aan en vroeg of hij in de zorg werkte, ze stond te popelen om te applaudiseren leek het. Toen hij vertelde dat hij shiftarbeider in de chemie was draaide ze zich teleurgesteld om en vervolgde haar weg.

 

Je bent dus aan zo'n genant applaus ontsnapt. :)

Link naar reactie

Dat is zéér goed nieuws, al ga ik toch nog even de kat uit de boom kijken voor ik de verplaatsing doe. Misschien op 't fietske een tochtje maken die me toevallig langs de Beo brengt en op een rustige moment binnenspringen? Wie weet.

 

@Aleksandr toch algauw een paar honderd euro per maand soms, afhankelijk van het bedrijf. Al is dat ook relatief omdat de meeste petrochemie geen geglobaliseerde shiftpremie hebben. Bij hen is dat nog steeds afhankelijk van het aantal nachten/feestdagen/... Bij ons is dat gewoon een platte premie van 40%, al moet je wel een minimum aantal van elke shift doen. Voordeel is wel dat wie niet graag bepaalde shiften doet daar z'n verlof wat op kan richten.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...