Ga naar inhoud

Stripwinkels In Oost- En West-Vlaanderen


agrash

Recommended Posts

trouwens iemand gisteren gekeken naar "iedereen beroemd"?

het ging over de achteruitgang van de videotheken in ons land en om het hoofd boven water te houden zijn er videotheken aan het diversifieren, als voorbeeld werd de blitz in waregem genoemd, met zijn strips en andere dingen

Link naar reactie

Oké, ik was dus duidelijk misgeinformeerd over de boekenwolf. Mijn excuses hiervoor.

Dan kan ik eigenlijk eventueel naar daar gaan in het vervolg ipv het voor mij ietwat verder gelegen brugge, want ik werk namelijk niet ver van kortrijk en ik zou het nog kunnen halen voor sluitingsuren :-)

Niet dat brugge zover rijden is voor mij, maar ik werk 6/7 en anders heb ik ook weinig vrije tijd.

 

 

Ik heb al eens binnen geweest in de boekenwolf en dat zag er idd een leuke stripwinkel uit integenstelling wat de naam zou zeggen. Ik herinner mij ook nog dat de eigenaar ook aangenaam was om mee te praten.

Werkt de boekenwolf met klantenkaarten?

 

Link naar reactie

trouwens iemand gisteren gekeken naar "iedereen beroemd"?

het ging over de achteruitgang van de videotheken in ons land en om het hoofd boven water te houden zijn er videotheken aan het diversifieren, als voorbeeld werd de blitz in waregem genoemd, met zijn strips en andere dingen

In de Blitz lagen er twintig jaar geleden al strips.

Enkele jaren geleden intussen dat ik er geweest ben overigens, maar tot 5 jaar geleden kwam ik er wekelijks en lagen er veel minder strips dan 20 jaar geleden.

Ze begonnen toen ook met de verkoop van DVDs.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Ik was al jaren een vaste klant bij WW en kocht er toch voor een aanzienlijke som strips. De laatste maanden echter ging ik echter niet zoveel meer langs ... tot ik deze week bericht kreeg dat alle strips in uitverkoop waren !! Wat was er aan de hand ???

 

Dus ging ik langs en hoorde er dat de verkoop van strips stopt. De nieuwe vennoot zei dat er geen strips meer te koop zijn ... Daar stond ik dan met een klantenkaart, die op 1 lijntje na vol was ... "Dat is dan jammer ..." zei die gast, die sinds enkele maanden de zogenaamde vennoot is van Jozef ... en daar ging ook mijn 10% korting op een som van meer dan 500 euro aankopen ...

 

Afrekenen kon dus blijkbaar niet en tegelijkertijd werd die gast maar meer en meer arroganter ...

 

Willie's wereld is dus overgenomen door gamers die in hun lokalen luidruchtig zitten te boeren ...

Ik vind het heel jammer voor Jozef, die altijd de vriendelijkheid zelve was, maar ik vrees dat hij stilletjes aan er uit gebonjourd wordt door die arrogante vlegel, die het hoogste woord voerde terwijl Jozef er wat stilletjes bij stond ...

 

Ik ben ondertussen ook aan het uitkijken naar een andere winkel ... Brugge zal wel de beste oplossing zijn ... maar het is natuurlijk wat verder dan Roeselare ...

Ik denk dat ik voor brugge zal kiezen ipv gent ter vervanging van willi's wereld. Gent is nooit mijn favoriete stad geweest en ik vind het net iets te ver rijden met de wagen.

Hoe zit het met het persoonlijk contact in de striep? Dat vond ik bij WW vroeger ook zeer aangenaam zoals velen hier al verteld hebben. Vooral dan bij het kiezen van de laatste nieuwigheden, maar ik denk dat het in brugge veel drukker zal zijn waardoor de zaakvoerder uiteraard niet overal bij kan gaan.

 

 

En werkt de striep ook met een klantenkaart zoals willi's wereld?

10% was nl niet niets en als je kaart volzat kon ik toch met dat bedrag toch nog een mooie stapel strips gratis krijgen.. ^^

Link naar reactie

Ik was al jaren een vaste klant bij WW en kocht er toch voor een aanzienlijke som strips. De laatste maanden echter ging ik echter niet zoveel meer langs ... tot ik deze week bericht kreeg dat alle strips in uitverkoop waren !! Wat was er aan de hand ???

 

Dus ging ik langs en hoorde er dat de verkoop van strips stopt. De nieuwe vennoot zei dat er geen strips meer te koop zijn ... Daar stond ik dan met een klantenkaart, die op 1 lijntje na vol was ... "Dat is dan jammer ..." zei die gast, die sinds enkele maanden de zogenaamde vennoot is van Jozef ... en daar ging ook mijn 10% korting op een som van meer dan 500 euro aankopen ...

 

Afrekenen kon dus blijkbaar niet en tegelijkertijd werd die gast maar meer en meer arroganter ...

 

Willie's wereld is dus overgenomen door gamers die in hun lokalen luidruchtig zitten te boeren ...

Ik vind het heel jammer voor Jozef, die altijd de vriendelijkheid zelve was, maar ik vrees dat hij stilletjes aan er uit gebonjourd wordt door die arrogante vlegel, die het hoogste woord voerde terwijl Jozef er wat stilletjes bij stond ...

 

Ik ben ondertussen ook aan het uitkijken naar een andere winkel ... Brugge zal wel de beste oplossing zijn ... maar het is natuurlijk wat verder dan Roeselare ...

 

 

Beste Kriegel, deze post - ontdaan van alle emotionaliteit omtrent het hoe en waarom van het stoppen - is eigenlijk ontstaan na het nieuws over het verdwijnen van WW. Ik zelf ga nu pendelen tussen Brugge, Ieper en Kortrijk naargelang de wind waait

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Van de website van Willis Wereld:


 


Beste bezoeker/klant,


 


Een ex-werknemer heeft het wachtwoord van ons mailaccount gewijzigd uit wraak. Wij hebben het mailadres op deze website tijdelijk gewijzigd naar jozef.leenknegt@williswereld.be. Gelieve geen mails meer te sturen naarjozef.leenknegt@gmail.com. Indien u een mail ontvangt van dit adres, dan komt deze van onze ex-werknemer. Gelieve ons dan ook op de hoogte te brengen mocht je een mail ontvangen van ons oud mailadres. Dit kan je doen door een mail te sturen naar het nieuw mailadres.


 


Je aankopen op deze website worden nu verstuurd naar het nieuwe mailadres.


 


Onze excuses voor dit ongemak!


Willi's wereld


 


Ik durf het niet te meteen te gaan vragen, maar aangezien de layout van de website weer veranderd is naar de oude look, en de bordspelletjes er niet meer op vermeld staan, is er iemand die weet of er toch weer gewone eurostrips zouden worden verkocht? Aangezien het nieuwe email-adres er ook één van Jozef is, ken ik immers maar één mogelijke ex-werknemer...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Gezellige boel daar, voer voor een 3 delige drama serie, de strijd om Willi's wereld....

Van het facebook-profiel van de winkel:

 

 

hallo,

na wat strubbelingen zijn we terug met onze life-winkel. Vanaf vanavond kan je weer rustig neuzen in de nieuwe strips. Er is weer een groot aanbod beschikbaar.

Jozef

 
Yes, er is nog hoop... :e007: 
 
 

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

En ook de band met groothandelaar De Striep is hersteld. Oude klanten van WW kunnen weer terecht in de winkel voor de nieuwste releases. Lzngzaam aan zal er ook werk worden gemaakt van een winkelvoorraad met oudere nummers.

Link naar reactie

Gezellige boel daar, voer voor een 3 delige drama serie, de strijd om Willi's wereld....

Er is wel heel wat meer aan de hand dan alleen maar drama. 't Is een echte schande. Jozef is te goed geweest, en de staat heeft geholpen om 'm in de zak te zetten. En die nieuwe ex-werknemer... tsk, wat een lul, zeg.

 

K ? Ik had het over de staat ? Hallo ?

 

Gelukkig dat de band met De Striep weer is hersteld.

Link naar reactie
  • 11 months later...

We zijn een jaar verder, en WW stopt ermee. :e003::e001:

 

 

Inderdaad jammer. Ben maar een paar keer in de nieuwe winkel geweest, en het was toch niet meer als vroeger. Ik zeg dit niet beschuldigend, of met leedvermaak of zo, ik stelde dat gewoon vast. Hij is de situatie van vorig jaar nooit te boven gekomen, denk ik. Dat, en het feit dat er gewoon minder strips worden verkocht in het algemeen. Nog een reden minder voor mij, om nu en dan eens Roeselare centrum te bezoeken.

 

Bestaat die nieuwe comic/merchandise winkel eigenlijk nog?

Edit : Comixcity ?

Link naar reactie

Die spulletjes van Doctor Who vinden hier gretig aftrek en het begint zelfs weer te kriebelen om mijn DC-verzameling weer op te starten.

Doctor Who is inderdaad aan een serieuze opmars bezig! Ik krijg men materiaal soms niet snel genoeg door de douane, Sonic Screwdriver replica's zijn het item die elke fan/verzamelaar zonder aarzelen meteen in zen collectie wil toevoegen.

 

 

 

Link naar reactie

Inderdaad jammer. Ben maar een paar keer in de nieuwe winkel geweest, en het was toch niet meer als vroeger. Ik zeg dit niet beschuldigend, of met leedvermaak of zo, ik stelde dat gewoon vast. Hij is de situatie van vorig jaar nooit te boven gekomen, denk ik. Dat, en het feit dat er gewoon minder strips worden verkocht in het algemeen. Nog een reden minder voor mij, om nu en dan eens Roeselare centrum te bezoeken.

 

Bestaat die nieuwe comic/merchandise winkel eigenlijk nog?

Edit : Comixcity ?

Baat "die situatie" geen andere stripwinkel in Roeselare uit?

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Baat "die situatie" geen andere stripwinkel in Roeselare uit?

 

Ik denk dat u ons bedoelde? Helaas worden wij langs een kant wel "de situatie" genoemd, echter is het verhaal ook maar langs 1 kant naar buiten gekomen. Ik heb altijd wijselijk mijn mond gehouden. Ik zou het hier helemaal uit de doeken kunnen doen, maar dat zou niet erg professioneel zijn dus hou ik het ook hierbij.

 

Wij hebben wel geen strips in ons assortiment, enkel comics etc. De vraag naar NL strips is nu wel wat gestegen, en zelf ben ik ook wel een liefhebber... Dus wie weet wat er in de toekomst nog allemaal kan gebeuren. Ik laat het vooral even rusten.

 

 

Link naar reactie

Baat "die situatie" geen andere stripwinkel in Roeselare uit?

 

Ik weet niet of dat dezelfde persoon is. Echt niet. Zo goed ken ik de situatie in Roeselare niet meer. Ik werkte in Roeselare van 94 tot 2000, zoiets. Daarna kwam ik daar bijna niet meer. Gent, newaar.

Ik doelde ook niet op iemand, maar op de gehele situatie van vorig jaar, die hier toen uitvoerig besproken is (meestal niet door betrokken partijen ;) maar door de Repers).

Link naar reactie

Ik weet niet of dat dezelfde persoon is. Echt niet. Zo goed ken ik de situatie in Roeselare niet meer. Ik werkte in Roeselare van 94 tot 2000, zoiets. Daarna kwam ik daar bijna niet meer. Gent, newaar.

Ik doelde ook niet op iemand, maar op de gehele situatie van vorig jaar, die hier toen uitvoerig besproken is (meestal niet door betrokken partijen ;) maar door de Repers).

 

 

De toen aangehaalde "situatie" was dat een werknemer binnen de zaak, de zaak kapot had gemaakt. Thans dat is wat er werd beweerd door de zaakvoerder.

Het hele gebeuren zit toch wel anders in elkaar, maar ik denk dat het niet aan mij is om daar over te spreken.

 

Ik krijg nu heel wat vraag naar Nederlandse strips, zowel van mensen in de winkel als per telefoon, ik geef ze de Striep in Brugge als referentie mee. Dit is in mijn weten de dichtste stripspeciaalzaak bij ons? Of zit er nog eentje dichter? Ik kan ook de Standaard Boekhandel doorgeven, maar ik denk dat ze daar niet zozeer hun gading zullen vinden.

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het hele gebeuren zit toch wel anders in elkaar, maar ik denk dat het niet aan mij is om daar over te spreken.

 

 

 

oeoeoeh, de suspense is still killing me ... ik hou 'm niet meer, ik voel dat ik ga klappen ;) Zeg het nou, komaan.

Link naar reactie

Geen zorgen, zo'n informatie zou hier niet thuishoren.

 

Momenteel hebben wij ook geen intentie om de Nederlandstalige strip toe te voegen aan ons assortiment, ik zou eerlijk gezegd ook niet goed weten waar te beginnen.
We zitten met een US thema, en willen voorlopig in dat thema blijven. Uiteraard hebben wij alle respect voor de vaak grote pareltjes die in het Nederlandstalige assortiment worden aangeboden.
Zoals ik eerder al aanhaalde, bij mij thuis heb ik ook wel een serieus stapeltje strips :)


Iets wat wel al een lange tijd onze interesse opwekt is de uitgeverij RW (Lion), dit past dan weer helemaal binnen ons assortiment. En dit zou ook onze jongere klanten aanspreken, vaak beheersen de kids nog niet genoeg de Engelse taal om hun in comics te verdiepen.
Hiermee zouden we eventueel wel iets willen mee doen in de nabije toekomst.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...