Ga naar inhoud

Oude Suske en Wiskes


Recommended Posts

Hallo, voor zover ik kan zien zijn het meestal herdrukken of latere met een nummer vooraan op de cover. Achteraan aan de titellijst kun je meestal wel zien of het eerste drukken zijn, er mogen geen titels na die van het boek komen. In die kwaliteit schat ik ze ruwweg op 20 euro verkoopprijs per stuk, volgens de kwaliteit kan dit variëren van 5 (slecht) tot 50 euro (heel mooi) naargelang de beschadigingen.

 

Dat is zo het korte antwoord, verzamelaars gaan die niet moeten hebben maar het zijn wel leuke leesexemplaren.

Link naar reactie

Mooi zorg voor dragen. De verhalen zijn heel charmant en enkele albums kunnen wel eerste druk zijn.

Je zit hoe dan ook met twee reeksen: de ongekleurde reeks met blauwbruine drukkleur - vb. De Dolle Musketiers (1953) - en de tweekleurenreeks met rode steunkleuren - vb. Het Vliegende Bed (1959). Die jaartallen komen wel overeen met jouw moeders jeugd.

Link naar reactie
47 minuten geleden, Elles zei:

Ja, ik aarzel wel sterk of ik er afstand van wil doen.

ik zou ze niet weg doen. De albums zijn echt doorleeft en met name de ruggen hebben wat schade opgelopen. De inschatting van Peter is daarom realistisch. Wil je echt weten welke versies je hebt dan heb je de informatie nodig die op de achterkant staat.

Gezien het taalgebruik zou ik erop gokken dat de meeste van jouw albums uit de Hollandse rode reeks komen. https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/albumreeksen/17288-rode-reeks-hollands?field=SO_3&vg=all&filters[6752]=17288

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
40 minuten geleden, Elles zei:

Ze zijn redelijk doorleefd ja, eentje is zelfs de achterkaft kwijt.

20200526_201924.jpg

2020-05-26 20.21.38.jpg

2020-05-26 20.21.55.jpg

2020-05-26 20.22.09.jpg

Cover 1 is Rode reeks Hollands 1958

Cover 2 is Rode reeks Hollands 1958

Cover 3 is rode reeks Hollands 1959

Cover 4 is tweekleurenreeks Hollands 1960

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
8 uren geleden, linthout zei:

Da's een zeer leuke strip! Heb er ook jeugdherinneringen aan.

EN ik heb hem nog!!!

Ik ook 😁 deze is uit 1959. De verhalen van Frans Piet zijn helaas niet meer zo gezocht. Dit komt o.a. door de stereotypering van Sjimmie.

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...