Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

10 minuten geleden, esteban² zei:

Ik had min of meer dezelfde gedachten als Feli daarover. Alleen, een amateur of hobbyist kan je jezelf nu toch niet meer noemen hé? :)

 

Waarom niet?  Ik heb een fulltime job en teken enkel achter mijn uren. 

Geen mens in de stripwereld die mijn naam kent. (En voor alle duidelijkheid, dat is geen probleem. Zolang ik maar plezier heb met tekenen)

 

Link naar reactie
10 uren geleden, feli zei:

Seriously?  Het probleem ligt hem echt wel aan de kant van Apple.  Ik doe op mijn Windows en Android gerief wat ik wil, wanneer ik wil.

Ik kan perfect aan alle bestanden als ik mijn samsung android tablet aansluit op mijn pc, waarom kan dit voor mijn Ipad dan niet?

Apple is het bedrijf die niks toelaat en de vrijheid van de gebruiker beknot.

Kun je op je Android toestel alle bestanden van je PC zien als je die daarop aansluit? Ik dacht dat dit niet kon vanwege security. (edit: je bedoelt waarschijnlijk omgekeerd wat logischer is)

 

Apple beperkt inderdaad heel veel, daar heb ik leren mee leven maar ik begrijp wel dat dit niet is voor iedereen.

Link naar reactie

Ik was iets aan het nakijken in de instellingen van mijn Nokia 6.1 en heb blijkbaar per vergissing iets aangeklikt waardoor Whatsapp "verbonden is met mijn sms" of zoiets. Want ik kreeg een bericht dat ik vanaf nu kosten kan hebben, en dat ik dat in de instellingen moet aanpassen. 
Even later was dat bericht verdwenen, maar dat kan ook door mijn nervositeit geweest zijn, dat ik het per ongeluk verwijderd heb.
Ik heb nu meermaals alle instellingen nagekeken, en vind nergens waar ik Whats app terug op gratis kan instellen.
Weet iemand raad?

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
23 uren geleden, Martin zei:

Ik was iets aan het nakijken in de instellingen van mijn Nokia 6.1 en heb blijkbaar per vergissing iets aangeklikt waardoor Whatsapp "verbonden is met mijn sms" of zoiets. Want ik kreeg een bericht dat ik vanaf nu kosten kan hebben, en dat ik dat in de instellingen moet aanpassen. 
Even later was dat bericht verdwenen, maar dat kan ook door mijn nervositeit geweest zijn, dat ik het per ongeluk verwijderd heb.
Ik heb nu meermaals alle instellingen nagekeken, en vind nergens waar ik Whats app terug op gratis kan instellen.
Weet iemand raad?

Ik vermoed dat je het bericht niet correct hebt gelezen, voor zover ik weet gebruikt WhatsApp geen sms, het kan wel je 3G/4G gebruiken in plaats van wifi en daar kunnen kosten aan verboden zijn, ik vermoed dat dit de waarschuwing was.

 

Android Messages en Facebook Messenger gebruiken echter wel sms, misschien mix je deze door elkaar.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

In een goeie ouwe army surplus stock? In mijn relatief dichte omgeving heb ik er 2 waar ik dergelijke camo/cargo's kan kopen. De echte. Zonder dat er een of andere verknipte designer er met zijn gore pollen aan heeft zitten klooien.

Anders:
 

 

Link naar reactie

Tegen zondag heb ik dringend zo'n 15 stukken van 1€ en 2€ elk nodig.  Waar kan je dat nog vinden? :huh: In de bank alvast niet, zo blijkt.  Ook niet als je vraagt of het tegen morgen nog kan, zo blijkt.  In een winkel (wisselen) lukt ook niet, zo blijkt. Een nachtwinkel vol automaten (daar deden we dat vroeger) hebben we nergens in de buurt, ook niet buiten de buurt eigenlijk.  Ik heb werkelijk geen idee ...

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik heb als beloning voor het invullen van enkele enquêtes twee maal een Virtual Mastercard (via prepaiddigitalsolutions, een ingewikkelde bedoening qua "gebruiksgemak") gekregen met elk een waarde van 10 €.  Leuk, daar kan ik een boek van op mijn verlanglijstje mee bestellen op BOL, dacht ik zo.  Maar BOL aanvaard helemaal geen Virtual Mastercards.  En zo ook geen enkele andere site waar ik dit reeds uitprobeerde.  Wél werkt het bijvoorbeeld bij Cadeaukaart.nl, daar stelt zich dan weer het probleem dat je voor minimum 10 € moet bestellen en er sowieso 1,95 € verzending bij komt.  Maar je kan je bestelling niet in twee keer betalen, dus kan ik die Mastercard wéér niet gebruiken, omdat het een bedrag boven 10 € is.  Ik zit dus met 20 € die ik nergens kan uitgeven of inruilen ... Iemand ideeën? 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Hm.  Ik bestel een digitale cadeaukaart van 10 € bij Amazon.  Betaal met mijn Virtual Mastercard, waar 10 € op staat. So far so good.  Ik krijg de bevestiging van mijn bestelling, alles klopt.  Cadeaukaart van 10 €.  5 minuten later zie ik dat er 1 € van mijn Virtual Mastercard gegaan is en mijn bestelling door Amazon zelf geannuleerd is.  Nu staat er nog 9 € op. Wat is dit nu weer? *krabt aan hoofd*

Update: Dus, zo blijkt, Amazon zegt dat er te weinig geld op de Virtual Mastercard stond.  Niet waar.  Driedubbel nagekeken.  En vervolgens gaat er 1 € van mijn Virtual Mastercard naar Amazon.  Nice. 😕 

 

transaction.thumb.jpg.3935fd86664799c02e09cec40f296d80.jpg

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
11 uren geleden, Waakwater zei:

Ja, dat staat in hun guidelines. Die Euro gaat niet naar hen, maar naar de banken. Dus je had een kaart van 9 euro moeten nemen. Dan had er juist genoeg op gestaan. 

Merci. Ondertussen had ik het ook gevonden.  Alleen jammer dat dat nergens aangegeven staat tijdens het hele betalingsproces. (nog eens gecheckt)  Dus als ik nu een kaart van 8 € koop met 9 € op de kaart zou het moeten lukken. :) 

 

O jawel, @Kameraad Mauser, ik heb dit jaar toch al zo'n 100 € bij elkaar geraapt, enkel door -om het poëtisch te zeggen- online enquêtes in te vullen tijdens het kakken. ;) 100 € die ik anders niet heb en zo toch aan iets leuk kan besteden. 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Laatst een comment gelezen dat relatief goedkope platenspelers, lees: onder de 80 €, je platen naar de vaantjes helpen.  Is dat zo?  Of is dat zever van de veeleisende verzamelaars?

Ik verjaar binnenkort.  En aangezien zowat iedereen mijn wens negeert om niets te kopen en -als ze dan toch iets willen geven- beter sponsoren voor de kosten die ik moet dragen ... Enfin, ze willen dus persé iets kopen.  Een platenspeler heb ik niet, dacht ik zo.  En je kan tal van die 'koffers' vinden voor zeer schappelijke prijzen.  Waarom niet.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

Laatst een comment gelezen dat relatief goedkope platenspelers, lees: onder de 80 €, je platen naar de vaantjes helpen.  Is dat zo?  Of is dat zever van de veeleisende verzamelaars?

Ik verjaar binnenkort.  En aangezien zowat iedereen mijn wens negeert om niets te kopen en -als ze dan toch iets willen geven- beter sponsoren voor de kosten die ik moet dragen ... Enfin, ze willen dus persé iets kopen.  Een platenspeler heb ik niet, dacht ik zo.  En je kan tal van die 'koffers' vinden voor zeer schappelijke prijzen.  Waarom niet.

Zou best kunnen. Ik heb nog altijd een vintage Denon. Van in de tijd dat men nog werkte met naalden die meer dan 80 euro kostten.

Link naar reactie

Die vintage Denon en de prijzige naald doen me denken aan mijn vader z'n exemplaar.  hij heeft er ééntje uit de jaren 70, maar de naald is stuk.  Hij is naar een speciaalzaak geweest en een naald voor dat model zou 65 € kosten.  Hij wilt het er niet aan geven.  Ik kan niet op het merk komen, maar blijkbaar is dit één van de topmodellen uit die periode die nog steeds erg geliefd is bij de kenners, zei de winkelier ... Hij kan het echter niet op zijn moderne installatie aansluiten, om dat te doen moet hij een extra element aankopen, wat minstens rond de 150 € kost.  Ik ken de details niet meer wat en hoe precies.

Maar serieus?  Iets als hieronder zou platen kunnen beschadigen?  Ligt dat dan aan de naald, of ... ?

 

www.bol.com/nl/p/lenc-platenspeler-tt-10-bn/9200000084580310/

 

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De uitdrukking "een plaat grijs draaien" komt ergens van natuurlijk.

 

Maar die Lenc op die bol.com site, dat zie je toch zo dat dat prul is? Dat zijn zo van die platenspelers die je vroeger als kind kreeg om je eerste plaatjes mee te draaien. Zo gauw je wat geld bijeen gespaard had kocht je een deftige speler.

65 EUR voor een naald. Ik vind niet dat dat zo duur is. Vroeger waren degelijke naalden niet goedkoper hoor.

Maar je vader redeneert waarschijnlijk van: Mijn oude platenspeler heeft indertijd maar enkele duizenden franken gekost. Ik ga nu geen 2600 frank aan een naald geven.Da's bijna de prijs van mijn ganse speler.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...