Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser
13 hours ago, Bonte said:

 ransomware virus die populair is tegenwoordig en dan is je wallet ook verloren, ja ook als die offline staat en al je backups

Zeker van? Virus kan toch niet van hardware naar hardware als die hardware niet met elkaar verbonden is?

Link naar reactie
4 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Zeker van? Virus kan toch niet van hardware naar hardware als die hardware niet met elkaar verbonden is?

Ooit doe je dat wel, al is het via een USB stick. De virus verbergt zich een maand op je systeem en tast alles aan waar het in die periode mee in contact komt, zo werken die ransomware toestanden.

Link naar reactie

Juist ja, Bluetooth zal ook wel kwetsbaar zijn. Hoe beter onze bescherming wordt hoe gesofistikeerder de aanvallen zullen worden, vooral als ze hierbij overvolle Bitcoin wallets kunnen vangen.

 

Ik vrees dat de gebruiker laten opdraaien voor alle beveiliging (wat Bitcoin doet) sowieso niet de juiste oplossing is op grote schaal.

Link naar reactie

Maar er van uit gaan dat "zij" (de banken, staat, bedrijven) maar moeten zorgen dat alles veilig is en er voor moeten opdraaien wanneer dat niet zo is is toch ook niet de juiste houding. Als je je met je creditkaart in de hand op het internet begeeft dan moet je ook maar zorgen dat je eerst voldoende op de hoogte bent wat er kan misgaan en op welke manier dat gebeurt en hoe je je daar het beste kan tegen wapenen.

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het komt inderdaad grotendeels neer op DYOR. Do your own research. Op school leert men dat allemaal niet. De leerkrachten zelf zijn grotendeels allemaal economisch en digitaal ongeletterd. dus ja...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
4 hours ago, Waldorf said:

Mauser moet zijn bitcoins afprinten (in kleur!) en in een sok onder zijn bed bewaren.

De codes - je private key  - kan inderdaad worden afgeprint. Paper wallet.
De back up phrase van de wallets kan in roestvast staal worden vastgelegd en bewaard.

Link naar reactie
12 uren geleden, Mask zei:

Maar er van uit gaan dat "zij" (de banken, staat, bedrijven) maar moeten zorgen dat alles veilig is en er voor moeten opdraaien wanneer dat niet zo is is toch ook niet de juiste houding. Als je je met je creditkaart in de hand op het internet begeeft dan moet je ook maar zorgen dat je eerst voldoende op de hoogte bent wat er kan misgaan en op welke manier dat gebeurt en hoe je je daar het beste kan tegen wapenen.

De banken dwingen je wel in die richting alsook de sites en winkels, je hebt geen keus meer.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Gisteren kwam ik deze tegen op twitter:
 

Screenshot_2020-02-06 (20) c-96 ( c96HerrCrypto) Twitter.png

Als de bank eigenaar blijft van het geld van anderen, dan moeten zij ook de verantwoordelijkheid nemen inzake beveiliging naar transacties toe? Of is dat dan weer een taak die niet voor hen is?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, bouncer said:

https://nos.nl/l/2321621

 

Vast geen studenten ethiek.

Het domste wat je kan doen.Je brengt data die je tot voor kort nog enigszins kon offline houden en beschermen op hardware of op papier/documenten, gewoon continu online waarbij de hele wereld toegang heeft tot uw data. Waarom brengen ze hun medische data ook niet ineens op zo'n chip? Dan kun je door heel de wereld gehacked worden. Je bent niets meer dan een slaaf, eigendom van diegene die jou de toegang tot je eigendom/data kan ontzeggen door te hacken.

Link naar reactie

Ik heb een scan van een archiefstuk dat zwaar beschadigd is, wellicht waterschade. Hierdoor heeft de inkt bijna dezelfde kleur als het papier gekregen.

Ik hoef enkel te kunnen lezen wat er staat, meer niet. Na wat sukkelen met contrast, verzadiging, helderheid, enz. denk ik dat de tekst zelf te redden is. Maar ik ben geen held in dat soort dingen.

 

Wie wil en kan dit voor mij eens proberen rechttrekken, en het geschrift meer leesbaar maken? Het gaat om één pagina.

 

Dit is de link naar de afbeelding = https://we.tl/t-mTGNlcsRAL

 

Een voorbeeld van het origineel:

 

0001.jpg

Link naar reactie

Ik had ook een poging ondernomen, maar zo goed als Bonte kreeg ik het absoluut niet.

 

Something else ...

Stinkende strips.  Er moet ergens een thread zijn, maar ik kan het niet terugvinden.  Gisteren wat 90s-titels gekocht.  Wat mij ter plaatse niet opgevallen was, overviel mij thuis des te meer.  Ze hebben één voor één een walgelijke geur.  Vochtig zijn ze niet, maar ze ruiken wel verschrikkelijk muf.  In die mate dat ik er zelfs een klein beetje van walg.  Zonde, want ze zijn grotendeels in uitstekende staat.  Ik heb ze zelfs in de garage gelegd, omdat de geur mij tegemoet komt.  Niet te harden.

Wat waren nu ook weer de gouden tips?  Ik meer mij iets te herinneren met koffiepoeder in een zak?  (geen risico voor de strips?)  Elders las ik iets over Febreze, maar dan maak je ze onnodig vochtig, toch?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Sinds een tijdje ben ik de niet zo gelukkige eigenaar van een Iphone8. Alles werkt eigenlijk goed behalve de telefoon. Ontvangst is prima, maar ik krijg van de getelefoneerde steevast opmerkingen dat ik moeilijk verstaanbaar ben. Heb het zelf ook eens getest en inderdaad, je mag het toestel praktisch niet bewegen en moet hard praten of het wordt onverstaanbaar of zelfs afgebroken.

Dictafoon werkt prima, dus de mic is het niet.

Zit daar soms een niveau cut off op? Achtergrondonderdrukking heb ik al op uit gezet en er zit het nieuwste OS op.

 

Best frustrerend, een telefoon van 800 euro waar je niet mee kan telefoneren.

Link naar reactie

Ik heb er zelf geen weet van maar volgens Google kan dit een oplossing zijn voor de iPhone 8 problemen die je hebt

 

Soft Reset iPhone

- De power knop lang induwen tot je de iPhone kan uitzetten

- dan hetzelfde om 't weer aan te doen

 

Turn Off Noise Cancelling

Try turning off the noise cancellation feature. 

Step 1: Settings >> General.

Step 2: Accessibility >> Phone Noise Cancellation. set to OFF.

 

Set Data Only

Step 1: Settings >> Cellular >> Cellular Data Options.

Step 2: Enable LTE or 4G. Now change to "Data Only" from "Voice & Data".

 

 

Link naar reactie

Om nog even terug te komen op de stinkende strips:

Let op dat de koffiepoeder niet in rechtstreeks contact met de strip komt.  Dat kan geen kwaad, dacht ik.  Poeder is droog, strip is droog, omgeving is droog.  Allemaal poederdroog dus.  En toch.  Afhankelijk van het soort papier waar het om gaat, kan het zich hardnekkig vestigen aan de bladeren of kaft.  Dat er af krijgen wil zeggen krassen maken of vlekken maken, afhankelijk van wat je probeert.

Werkt het?  Ja!  En neen, niet als je 't op de meest beschreven manier doet, waarbij je de strip in een plastic folie of zak steekt met koffiepoeder bij en zo laat rusten. Ja, de buitenkaft ruikt inderdaad naar koffie.  Maar om de geur uit de hele strip te halen, zal je deze toch open moeten leggen en om de zoveel tijd een blad omdraaien.  Want de geur die uit de binnenbladeren komt, is na enkele dagen nog steeds even muf.

Wel een idee:  Leg koffiepoeder op de bodem van een doos of plastic bak die, bij wijze van spreken, min of meer luchtdicht kan gemaakt worden.  Leg er een soort van rooster op, zodat dit de koffie niet in contact met de strip kan komen.  Leg daar de strip open op en draai om de zoveel tijd naar de volgende bladzijde.  Dat zal waarschijnlijk werken en het probleem oplossen.

Het ging om een gloednieuwe eerste druk van De Hemelboom (Paul Geerts), gelukkig heb ik hem dubbel in die staat, want hij is minder gloednieuw nu.

Nogmaals dank voor de tips Tanuki, Hamirubi, Bonte en Yncke.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Is er ergens op het www een, liefst eenvoudig en gratis, programma om elektrische schema's te tekenen?

Met de bouw indertijd heb ik zelf een schema manueel getekend en meegegeven met de controleur, maar heb geen eigen schema meer.

Nu, 15 jaar later, wil ik dat eindelijk eens afwerken, temeer omdat ik met de plaatsing van een wallbox waarschijnlijk een nieuwe keuring zal moeten ondergaan.

Link naar reactie

Ik heb eens gezocht op Google

 

Trikker lijkt zo het standaard programma in de business maar kost 500 euro, normaal gezien kun je wel 5-6 schema's tekenen met de demo versie.

https://www.bluebits.be/trikker.html#overzicht

 

TinyCAD lijkt me overkill maar is gratis en je kan makkelijk pre-made symbolen downloaden

https://www.tinycad.net/

 

Ik vermoed dat je zoiets wil maken? Ik heb 2 jaar terug les elektriciteit gevolgd en je mag dit gewoon op papier doen met een lat zolang je er geen boeltje van maakt en de juiste symbolen gebruikt. Just saying. :)

grondplan elektriciteit.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Ik zoek een spreekwoord of een gezegd, maar ik weet niet of het überhaupt bestaat:

 

Casus: Er wordt iemand zonder smaakpapillen geboren, iemand die ook werkelijk geen keukenprins is, maar die gaat wel op restaurant de topgerechten gaan bekritiseren.

 

Enfin, werkelijk de omgekeerde wereld.

Hoe kan je een dergelijk scenario in een spreekwoord vervatten?

 

Al gevonden: "in het land van de blinden, enz.", "de balk in iemands oog, enz.", "de pot verwijt enz.", maar die vlaggen dekken de lading niet.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...