Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

1 uur geleden, Mask zei:

Dan heb je niet de juiste tape gebruikt denk ik. Bij mijn ouders heb ik er twee gehangen met dubbelzijdige tape en die hangen er nog altijd. En dat was gewoon met de tape die er bijgeleverd was.

 

Leent het apparaat dat je hebt zich ertoe om met tape opgehangen te worden? Ik bedoel daarmee: is er niet een klein randje aan waardoor de tape niet met genoeg kracht tegen het plafond gedrukt kan worden?

 

Komt de tape los van het plafond of komt hij los van het apparaat?

Inderdaad, er is niet veel plaats maar het is altijd het gedeelte aan het plafond die loskomt. 

Link naar reactie
36 minuten geleden, Waldorf zei:

Wat voor plafond heb je? Gyproc, betongewelven, Rockfon-tegels...? Normaalgezien moet de bijgeleverde dubbelzijdige tape inderdaad volstaan. In mijn garage heb ik de bevestigingsring van de melder vast gevezen in de gyproc.

Van alles, vooral plastiek en hout. Het zal vijzen worden jammer genoeg, er zat ook geen eigen tape bij.

Link naar reactie

Something else.  Voor mijn kerstkaartjes gebruik ik afgedrukte adressen, op een stickervel.  Al een eeuwigheid met lettertype Grinched.  Dat ging altijd al probleemloos, tot nu.  

Wanneer ik in Word (online) naar afdrukvoorbeeld ga, verdwijnt het lettertype en gaat het over naar een standaard-font.  Hetzelfde wanneer ik het naar een PFD document wil transformeren, ook wanneer ik het effectief afdruk.  Misschien ligt het aan het feit dat ik een online versie van Word gebruik?  Nope.  Mijn zus heeft de meest recente 'vaste' versie, daar doet hetzelfde probleem zich voor.  Dit specifieke lettertype dan?  Ook niet.  Word doet dit bij álle lettertypes die niet standaard meegeleverd zijn.  Ik kan dus enkel de vaste lettertypes gebruiken voor afdruk op papier of PDF.  Zowel online (W8) als op de effectief geïnstalleerde Word. (W10)

Is dat een nieuwigheidje?  Een op te lossen euvel?

Online al gezocht naar eventuele oplossingen, maar niets te vinden voor dit exacte probleem bij de huidige Word.  Wel oplossingen voor oudere versies van Word, maar dat is nooit helemaal hetzelfde probleem.  En dat werkt dus ook niet.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Dank voor 't meedenken, hastn. 👍 Maar ik denk dat er een stukje over het hoofd gezien werd in mijn tekst.  Hetzelfde probleem doet zich voor met Word op de W10 laptop van mijn zus.  Ik noemde het "vaste" Word, maar daarmee bedoelde ik dus Office 365, de meest recente versie.  Het is dus niet enkel met Word Online of de Word App.  Die laatste was ik ook vergeten te melden, zelfde probleem.  Dat is dus al bij 3 versies van Word die ik probeerde.  En dat met élk niet standaard geïnstalleerd font.  Ik ben er nog niet aan uit.

Dat is inderdaad het juiste font, Stripofiel.  Eén van mijn favoriete.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Voor de !ord kant, kan ik niet spreken, maar aan de PDF kant wel. :)

 

Als je zeker wilt zijn dat de letters juist weergegeven worden, moet je de font embedden of subsetten. Bij embedden voeg je gewoon de hele font toe aan de PDF. Bij subsetten alleen de letters die je gebruikt. Zoals @Bonte al vermeldde, of dat kan of niet hangt af van de licentie die aan een font verbonden is.  Sommige fonts laten alleen subsetten toe, sommige geen van beiden.

 

Meestal is embed/subset een optie bij de creatie van de PDF (misschien staat dat nu standaard uit bij de nieuwe versie?). Als je mij de PDF bezorgt, wil ik gerust wel eens kijken of die font erin zit, zodat je al kunt uitsluiten of 't daaraan ligt of niet.

Link naar reactie

Dit is inderdaad een kwestie van het juiste materiaal te gebruiken in de juiste omstandigheden. Ofwel is de ondergrond niet zuiver genoeg, ofwel is de kleefkracht van de gebruikte tape niet voldoende. Degene die ze bijleveren is soms kak om het beschaafd uit te drukken.

Misschien deze eens bekijken? https://www.bison.be/be-nl/product.4874 

Met dat merk heb ik alleszins goeie ervaringen.

 

Link naar reactie
Zojuist, Tanuki zei:

Dit is inderdaad een kwestie van het juiste materiaal te gebruiken in de juiste omstandigheden. Ofwel is de ondergrond niet zuiver genoeg, ofwel is de kleefkracht van de gebruikte tape niet voldoende. Degene die ze bijleveren is soms kak om het beschaafd uit te drukken.

Misschien deze eens bekijken? https://www.bison.be/be-nl/product.4874 

Met dat merk heb ik alleszins goeie ervaringen.

Aha, hier kan ik iets mee!

Het is wel enkel te verkrijgen bij Nederlandse winkels dus dat wordt even zoeken.

Link naar reactie
18 uren geleden, esteban² zei:

Something else.  Voor mijn kerstkaartjes gebruik ik afgedrukte adressen, op een stickervel.  Al een eeuwigheid met lettertype Grinched.  Dat ging altijd al probleemloos, tot nu.  

Wanneer ik in Word (online) naar afdrukvoorbeeld ga, verdwijnt het lettertype en gaat het over naar een standaard-font.  Hetzelfde wanneer ik het naar een PFD document wil transformeren, ook wanneer ik het effectief afdruk.  Misschien ligt het aan het feit dat ik een online versie van Word gebruik?  Nope.  Mijn zus heeft de meest recente 'vaste' versie, daar doet hetzelfde probleem zich voor.  Dit specifieke lettertype dan?  Ook niet.  Word doet dit bij álle lettertypes die niet standaard meegeleverd zijn.  Ik kan dus enkel de vaste lettertypes gebruiken voor afdruk op papier of PDF.  Zowel online (W8) als op de effectief geïnstalleerde Word. (W10)

Is dat een nieuwigheidje?  Een op te lossen euvel?

Online al gezocht naar eventuele oplossingen, maar niets te vinden voor dit exacte probleem bij de huidige Word.  Wel oplossingen voor oudere versies van Word, maar dat is nooit helemaal hetzelfde probleem.  En dat werkt dus ook niet.

Ik merk dat het font te vinden is als ttf (True Type) en otf (Open Type). otf is de nieuwere versie en ontwikkeld door Microsoft en Adobe. Misschien los je het op door de otf versie te installeren.

 

otf versie heb ik hier gevonden

https://www.fontmirror.com/grinched

Link naar reactie
4 uren geleden, Yncke zei:

Wat wil je doen? Streamen of een filmpje opnemen van je scherm?

 

Voor dat eerste kun je OBS gebruiken. Je kunt er ook mee opnemen, maar daar heb ik nog niet mee geëxperimenteerd.

 

Voor het opnemen van acties die ik uitvoer op mijn scherm. Naar OBS zal ik zeker naar kijken mocht ik ooit willen streamen, bedankt.

 

2 uren geleden, $tripofiel zei:

Ik gebruik ApowerREC voor het opnemen van mijn lessen, tevreden over.

 

Bedankt, ik zal deze tool eens proberen!

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Nee, daar ga ik moeten voor passen vrees ik. Ik begin die symfoniën van Beethoven zo langzamerhand een beetje afgezaagd te vinden. Geef mij dan maar Mahler. De 2de bijvoorbeeld , machtig, hoe dat afwisselend dreigend - dromerig, lentesfeer - dreigend - dromerig is.

Of Sibelius. Har du mod , Vapautettu kuningatar, ...

 

 

 

Link naar reactie

Schoon initiatief !!

Zelfs los van alle persoonlijke muzikale voorkeuren of programmatiefrequenties vind ik dat we 't Ludwig wel mogen gunnen om deze editie (eindelijk) eens te winnen, al was het maar als compensatie voor 't feit dat zijn jubileumjaar nogal in mineur afliep.

Bij deze een ode aan sympathiek stemgedrag ;) !

 

Link naar reactie

Hoe weet je eigenlijk of een bedrijf eigenlijk wel betrouwbaar is en het niet om een vorm van louche zaken gaat? 

Laat ik het gewoon bij naam noemen:

https://winwin-trade.com

https://www.facebook.com/WinWinTradeBelgium

 

image.png.d609c354ecf9d383e64fc2d491cee45a.png

 

Midden januari zocht ik contact (toen enkel per e-mail mogelijk) met concrete vragen.  Het duurde even alvorens ik antwoord kreeg, volgens hen te wijten aan de drukte nav de vele aanvragen via Facebook.  Er werd in een taalkundig juiste maar (imo) toch iets minder professioneel klinkende mail ook meegedeeld dat ze in volle opstart zijn (startup) en de showroom in de eerste week van maart zou openen.  Dat ik daar dan terecht kan.  De info die ik kreeg week niet af van wat op de site of sociale media reeds te lezen staat.  De partners zouden contact met mij opnemen betreffende de overige vragen.  Dat gebeurde nog niet.

Vandaag kreeg ik een mail met excuses omtrent de late reply en bovenstaande contactgegevens.  Dit wegens grote drukte.  Maar dus nog geen concrete antwoorden op die enkele overige vragen.  Daarvoor zal de heer Roeland mij opbellen.  Voorbeelden van realisaties kunnen ze niet voorleggen, omdat hun (ik citeer) vele, vele realisaties zich allemaal in het buitenland bevinden.  De showroom is te bezoeken vanaf de eerste week van april.  Ik kan wel in hun kantoren terecht op hetzelfde adres te Drogenbos.

En dan gaan mijn rode lampjes branden ...

 

Alle contact lijkt via één naam te gaan.  Eerst is het een startend bedrijf, nu lees ik dat de vele, vele projecten zich in het buitenland bevinden.  Maar daar heb je dan toch ook info over?  Er is geen enkel andere informatie te vinden over WinWinTrade buiten de Belgische site.  Mails worden ook in de nacht van zaterdag op zondag beantwoord.  Is dat niet wat vreemd?  In Drogenbos lijkt volgens een vriend van mij (woont in de buurt daar) nog geen showroom te zijn. Enkel kantoren.  En wel kantoren, maar enkel een GSM-nummer?  En als de realisatie van hun eigen showroom al meteen een maand verschuift, hoe kan je dan geloven dat ze binnen de beloofde termijn (6-8 weken vanaf eerste grondwerken) je project helemaal recht zetten?

 

Ben ik onredelijk in mijn achterdochtigheid?  Hoe weet je zeker dat je met legit people te maken hebt?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Dat is zo'n bedrijf waarbij ik van de site niet echt kan uitmaken wat ze juist verkopen, het lijkt me meer een dienst die adviezen geeft aan bedrijven over van alles waar er met bouw geld aan te verdienen is en dan ook eventueel tussenpersoon speelt.

 

Die lokkertjes op de site zijn net dat, lokkertjes om een voet in huis te krijgen. Heel goed mee opletten.

Link naar reactie

Elk bedrijf moet op een bepaald moment beginnen. Dat kunnen een groep personen zijn die al heel wat relevante ervaring hebben en nu hun krachten bundelen om iets nieuws op te starten.

Ze doen eigenlijk hetzelfde dan wat sommige gemeenten ook al jaren doen: zonnepanelen, isolatie, mazout, ... aanbieden aan lage prijzen door in groep aan te kopen.

Link naar reactie

Esteban, hier kan je opzoeken wie er achter de oprichting zit.

BV opgericht door 1 persoon. Grappig is dat de persoon eerst een vrouw wordt genoemd en nadien een man in de oprichtingsakte 🙂

 

Op dat adres zijn 86 entiteiten gevestigd (dit kan als het zo een industriepark is). Wat wel opvalt is dat op de eerste 5 die ik aanklik, alle firma's op dat adres nog maar pas opgericht zijn.

Dit kan duiden op een postbusadres.

 

Brèf, op het eerste zicht geen echt rode lampen als je naar de beschikbare publicaties kijkt.

Afwachten en referenties vragen, lijkt mij het meest verstandige.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...