Bart 01 Posted June 25, 2021 Author Share Posted June 25, 2021 Op 12/5/2021 om 15:13, Hamirubi zei: Benieuwd wat je van de Fontan-Elle vindt. Wel de Fontan-Elle is me veel beter meegevallen dan de gewone Brett-elle. Die fontan-elle houdt een beetje het midden tussen de levendigheid van een Boon en de zurigheid van een Hanssens. Uitstekend! Alreeds een flesje megblend 2021 gekleind ook. Deze voelde als een jong adolescent op de drempel van zijn eerste sexuele ervaring: veel te ongeduldig, snel voorbij met overmatig veel schuim. Is de eerste keer dat ik niet min of meer weggeblazen werd van een megablend die pas op fles zit. Maar wel degelijk nog steeds de moeite. Quote Link to comment
Hamirubi Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 1 uur terug, Bart 01 zei: Wel de Fontan-Elle is me veel beter meegevallen dan de gewone Brett-elle. Die fontan-elle houdt een beetje het midden tussen de levendigheid van een Boon en de zurigheid van een Hanssens. Uitstekend! Mijn Brusselse connectie bezoekt eerstdaags de Lambiekfabriek-shop, en ik mag nog een flesje uitkiezen. Hij rijdt met zijn fietsje, dus mijn bestelling wordt kleinschalig. Bedankt voor het verslagje over de Fontan-Elle: staat nu op mijn verlanglijst. Ik ga ook nog voor een Muscar-Elle of Jart-Elle. 1 uur terug, Bart 01 zei: Alreeds een flesje megblend 2021 gekleind ook. Deze voelde als een jong adolescent op de drempel van zijn eerste sexuele ervaring: veel te ongeduldig, snel voorbij met overmatig veel schuim. Is de eerste keer dat ik niet min of meer weggeblazen werd van een megablend die pas op fles zit. Maar wel degelijk nog steeds de moeite. Altijd zeer leuk om deze reviews te lezen. Over deze versie Megablend had ik nog niet veel zien passeren. Een maat van mij, een echte proever, schreef het volgende over de 2021-editie: "I haven’t always spent as much attention to these Megablends as I should have but I have enjoyed each and every one of them for their differences in personality – yet this one for me stands out, as being the most powerful, complex and funky edition I had so far. This is an absolutely perfect geuze for me – if only I had bought more bottles. Will certainly age very well, too." Ik denk dat ik beide flessen nog wat opspaar. (het vervolg van zijn review leest overigens als volgt: "Bottle [...] opening with a loud bang and lots of ‘gunsmoke’ like an ice cold bottle of champagne – but no gushing whatsoever. Very thick, foamy, egg-white, cobweb-lacing, highly stable head on a lightly misty straw blonde beer with warm ‘old’ golden hue and strong ‘champenoise’ sparkling, turning cloudy in the end. Strong, funky, powerful bouquet: old lemon peel, dry hay and entire haystacks, lemon balm in some old herbarium, bread crust, barnyard, sourdough, armpit sweat, rhubarb, raw celery, green plum, old worn-out leather, dusty attic. Very crisp onset, lemony acidity at first (rather sharply) but quickly receding and making room for a more sedate, ‘deep’ lactic sourness, lots of lively esteriness, plum-, apple- and gooseberry-like, mitigating that initial lemony sting a bit; lots of minerality and refreshing sparkling over a bread-crusyt base buried under a complex of sour and fruity flavours mingled with outspoken, even somewhat astringent tannic woodiness, ending dry but still juicy and quenching, while funky elements from the Brettanomyces appear retronasally (sweat, damp hay, horseblanket – you know the drill)." Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Bart 01 Posted June 25, 2021 Author Share Posted June 25, 2021 Als ik mijn kleine review zo herlees komt ie misschien wat negatiever over dan bedoeld, want het blijft nog steeds een topproduct. Alleen vond ik hem wel heel 'levendig' (zoals je maat ook omschrijft), maar dat zal zeker beteren met de jaren. Heb trouwens nog een De Troch gedronken ook recent. Die heb ik moeten weggieten. Was eerder platte lambiek met een enorme zuurtegraad. Mijn maag wou niet mee Artisanaal gestoken, dan kan dat eens voorvallen ... Quote Link to comment
Hamirubi Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 1 uur terug, Bart 01 zei: Als ik mijn kleine review zo herlees komt ie misschien wat negatiever over dan bedoeld, want het blijft nog steeds een topproduct. Alleen vond ik hem wel heel 'levendig' (zoals je maat ook omschrijft), maar dat zal zeker beteren met de jaren. Heb trouwens nog een De Troch gedronken ook recent. Die heb ik moeten weggieten. Was eerder platte lambiek met een enorme zuurtegraad. Mijn maag wou niet mee Artisanaal gestoken, dan kan dat eens voorvallen ... De Troch vind ik walgelijk en is toch echt het kleine broertje onder de guezes. Daar moet ik niks van hebben. De Troch in de trog! Wat wel straf is: hun basislambiek is lekker! Ik ga die altijd proeven tijdens de Toer de Geuze. De omgekeerde wereld bij Hanssens: de meest walgelijke lambiek, maar zowat de lekkerste geuze. Nu we toch over steken praten. Tilquin gaat ook beginnen brouwen! De Waalse stekerij heeft zeer recent een koelschip laten maken, en kan binnenkort lambiek brouwen. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
IvoVWS Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 5 uren geleden, Hamirubi zei: Ik wil me niet te veel moeien in jouw zure meuk, maar het gaat wellicht om de Bersalis SourBlend? Klinkt alvast heerlijk. Heb je er nog herinneringen aan? Hoe beviel die? Op de planning voor morgen staat - onder voorbehoud - een bezoek aan de geuzeshop van Oud Beersel. Als ik op tijd uit bed geraak. Tja, wat kan ik zeggen? Het handschrift van de cafébaas was dat niet, 't was donker en wij gingen net aan onze tweede en derde digestief beginnen. Vergissingen zijn gemaakt. Ik vond hem heel lekker. Verfrissend zurig maar wel met een fruitige toets wat ik graag heb. De geur kan ik me niet helemaal voor de geest halen. Quote Link to comment
Hamirubi Posted June 27, 2021 Share Posted June 27, 2021 De Brabandere verrast met deze Petrus Aged Pale. Ik kende 'm nog niet, maar wat een aangename zure meuk! Een foederbier met de funkyness van een brouwsel uit de Zennevallei en het houterige vanille-einde van een frisse Rodenbach, op een bedje van edik en azijn. De andere flesjes mogen nu enkele jaren rusten in de kelder. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Hamirubi Posted July 2, 2021 Share Posted July 2, 2021 Is mij recent aangeprijsd. Van zodra ik weer in de Dansaert kom: Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
IvoVWS Posted July 3, 2021 Share Posted July 3, 2021 Laat me weten hoe je hem vindt. Ik ben best wel fan van alle bittere meuk van BBP. Quote Link to comment
Bart 01 Posted November 28, 2021 Author Share Posted November 28, 2021 Kerstbieren en afscheidscuvé frank boon. Tips voor een lekker kerstbier altijd welkom Quote Link to comment
Hamirubi Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 4 uren geleden, Bart 01 zei: Kerstbieren en afscheidscuvé frank boon. Tips voor een lekker kerstbier altijd welkom Een winter lambiek van Oud Beersel! Nog niet van gehoord. Laat zeker weten hoe die is! Die Tongerlo zit standaard in mijn kerstpakket (ik raad die iedereen aan), en de Carolus ben ik ook gaan appreciëren. Te zoet en kruidig dan weer is de Sint-Bernardus Christmas, en toch koop ik elk jaar een bottel. Ik ga dit jaar ook nog voor een Practise what you preach van Brewdog/La Trappe: zoetig genoeg om als winterbier door het leven te gaan. Verder in mijn stash: Gordon Xmas: je bent een scotch ale-liefhebber of je bent het niet. Zijn hier mensen die bier-adventkalenders kopen, zoja: dewelke? Ik twijfel tussen Mikkeler, Broers en ALS-bierpakket (het begint woensdag al!). Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Hamirubi Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 @Tanuki: ziedaar, een man met smaak (een van België's betere brouwerijen!) Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Tanuki Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 'k Heb 'm kunnen drinken in de 'Spéciale Belge Taproom' in 't Groen Kwartier in Antwerpen, van 't vat zelfs. Uiteraard vooral voor de naam gekozen (je kan niet genoeg shots binnenkrijgen nu) maar aangenaam verrast door de smaak. Zeker niet te zuur... Quote Link to comment
Hamirubi Posted December 9, 2021 Share Posted December 9, 2021 Op 28/11/2021 om 16:28, Hamirubi zei: Ik ga dit jaar ook nog voor een Practise what you preach van Brewdog/La Trappe: zoetig genoeg om als winterbier door het leven te gaan. Jawel, de meest commerciële trappistenbrouwerij maakt een toch wel heel lekker biertje. Dat gezegd zijnde: deze zijn van een nog andere grootorde: Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Bart 01 Posted January 13, 2022 Author Share Posted January 13, 2022 Op 28/11/2021 om 16:28, Hamirubi zei: Een winter lambiek van Oud Beersel! Nog niet van gehoord. Laat zeker weten hoe die is! Ik heb hem finaal niet leeggedronken. Bleek een relatief zachte geuze geïnfuseerd met dennenknoppen met net te weinig sprankeling. De smaak was wel bijzonder en voor zover ik ervaring heb met het eten/drinken van een denneboom kwam die smaak er verbazend goed door. Helaas lijkt het mij persoonlijk eerder een verfrissend bier voor op een warme zomeravond. Quote Link to comment
bouncer Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 " Bloodthirsty " fenip 1 Quote Link to comment
Bart 01 Posted April 27, 2022 Author Share Posted April 27, 2022 @Hamirubiik ben op zoek naar wat lekkere (I)PA's om te proberen. Jij tips? Quote Link to comment
Willem Posted May 14, 2022 Share Posted May 14, 2022 zit op dit moment aan de affligem blond. Smaakt prima zo in het zonnetje. Quote Link to comment
kbellon Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Op 14/5/2022 om 18:29, Willem zei: zit op dit moment aan de affligem blond. Smaakt prima zo in het zonnetje. Dat wordt recht over mijn deur gemaakt. Maar niet lang meer.... Men gaat het in Nederland brouwen. Quote Link to comment
Tanuki Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 19 uren geleden, kbellon zei: Men gaat het in Nederland brouwen. Hier past maar één reactie... esteban² and kbellon 2 Quote Link to comment
BobFish Posted April 27 Share Posted April 27 Op 22/4/2024 om 19:16, BobFish zei: https://www.instagram.com/p/C6EkxFXsSYk/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA== Ik hou zowel van het bier als van het personage Volgende week weer Toer de Geuze ! Nog deelnemers ? Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Air Posted April 27 Share Posted April 27 Op 20/2/2024 om 10:29, cartoonesk zei: Ik drink (met mate! om de blokkades te doorbreken) maar het is geen oplossing! Quote . Link to comment
Bart 01 Posted April 27 Author Share Posted April 27 2 uren geleden, BobFish zei: Volgende week weer Toer de Geuze ! Nog deelnemers ? Jazeker! Als trotse crowdfunder ga ik bij Eylenbosch langs! En misschien nog eens bij De Cam op de terugweg. BobFish 1 Quote Link to comment
Rataplan Posted April 28 Share Posted April 28 Hapkin. Victoria. Grimbergen. Ypra. Omer. Duvel. En wijn. Spaanse Conde. Italiaanse Montepulciano. En Franse Merlot en Cabernet Sauvignon. Frankske VDB kan weer zijn eigen stropdas opvreten. Achterlijke homo dat hij is. Quote Link to comment
Yncke Posted April 30 Share Posted April 30 @Rataplan Graag een beetje beleefd blijven. Ik zie niet in waarom die laatste totaal off topic opmerking nodig is. Quote yncke.be Link to comment
BobFish Posted May 5 Share Posted May 5 Zie “Mijn Verhaal” op Instagram voor De Avonturen van Bob Fish in Pajottenland Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
BobFish Posted May 5 Share Posted May 5 Willem 1 Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Air Posted August 15 Share Posted August 15 Vandaag gekregen, zelfgemaakte bramenjam Quote . Link to comment
Waldorf Posted August 23 Share Posted August 23 In Zagreb ontdekte ik vorig jaar een verrassende IPA van The garden brewery ,en ondertussen heb ik een karton met vier verschillende biertjes laten aanrukken van aldaar. Tegelijk had ik me voorgenomen om in augustus niet te drinken, wat toch een ongelukkige samenloop van omstandigheden is. Ik kon ook twee bakken Westvleteren kopen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Recommended Posts