Ga naar inhoud

Kiala/UPS


Recommended Posts

Dat is niet zo. Afhankelijk van waar je het heen stuurt passen ze de bedragen aan. Ik moest op een gegeven moment binnen Nederland iets versturen en dat werd 11 euro ofzo. Sloeg nergens op. En dat kwam omdat het van Friesland naar Zeeland was. Maar ze konden me niet uitleggen waarom. Dus sindsdien niet meer gebruik van ze gemaakt.

Link naar reactie
24 minuten geleden, JPAR zei:

Dat is niet zo. Afhankelijk van waar je het heen stuurt passen ze de bedragen aan. Ik moest op een gegeven moment binnen Nederland iets versturen en dat werd 11 euro ofzo. Sloeg nergens op. En dat kwam omdat het van Friesland naar Zeeland was. Maar ze konden me niet uitleggen waarom. Dus sindsdien niet meer gebruik van ze gemaakt.

UPS is ongelofelijk ingewikkeld om te gebruiken, Kiala was simpel en duidelijk. 

Link naar reactie

UPS is een express-dienst, vandaar de precieze prijsberkening.

Kiala stuurt gewoon pakjes rond, maar niet als express. Vandaar de grotere eenvoud, en ook de lagere prijzen dan met UPS.

Iets als UPS heb ik nooit nodig.

 

Op de website moet je klikken op Snel Starten en dan op Prijsaanvraag om Kiala zelf te kunnen gebruiken.

 

Als ik dat nu doe, krijg ik drie moelijkheden, maar de twee goedkoopste hebben dezelfde prijs: UPS Standard en UPS Access Point Economy kosten alletwee 6,04 euro.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Peter Motte zei:

Als ik dat nu doe, krijg ik drie moelijkheden, maar de twee goedkoopste hebben dezelfde prijs: UPS Standard en UPS Access Point Economy kosten alletwee 6,04 euro.

En dan kan het alsnog zijn dat, als je verder in het traject komt, er een wijziging van de prijs is.

 

Link naar reactie
21 minuten geleden, Bonte zei:

UPS is ongelofelijk ingewikkeld om te gebruiken, Kiala was simpel en duidelijk. 

Het duurde misschien iets langer, maar daar waren de kosten naar en dat wist je van tevoren. De overname door UPS heeft niet goed uitgepakt. En ik denk dat de verwachting van UPS om zo een groter marktaandeel te veroveren niet uitgekomen is.

Link naar reactie

Kiala was voor mij op een bepaald moment quasi onvermijdelijk. Redelijk pick up points hier in Leuven en verzendkosten aan een fractie van de prijs van andere services. Bovendien ook nooit enig probleem gehad, al heb ik begrepen dat anderen hier wel een of meerdere negatieve ervaringen mee hadden.

En plots was dat helemaal voorbij.

Link naar reactie
1 uur geleden, JPAR zei:

Het duurde misschien iets langer, maar daar waren de kosten naar en dat wist je van tevoren. De overname door UPS heeft niet goed uitgepakt. En ik denk dat de verwachting van UPS om zo een groter marktaandeel te veroveren niet uitgekomen is.

Ze hebben hoogstens een concurrent weggewerkt al ken ik maar weinigen die overgestapt zijn op UPS, onbegrijpelijk dat dergelijke groep zo'n domme beslissingen kan nemen. Je zag al direct dat niemand ging overstappen van Kiala naar hun archaïsch systeem.

Link naar reactie
23 minutes ago, lukoste said:

. Bovendien ook nooit enig probleem gehad, al heb ik begrepen dat anderen hier wel een of meerdere negatieve ervaringen mee hadden.

Ik denk dat dat in de periode van de overname door UPS was.

Momenten waarop mensen vertrekken of er gereorganiseerd wordt, zijn altijd gevaarlijk.

De mythe dat Danny de Wilde van de 9e Kunst zijn facturen niet betaalde, dateerde ook uit de tijd dat er een vertegenwoordiger vertrok bij een van zijn leveranciers.

Link naar reactie
Just now, Bonte said:

Ze hebben hoogstens een concurrent weggewerkt al ken ik maar weinigen die overgestapt zijn op UPS, onbegrijpelijk dat dergelijke groep zo'n domme beslissingen kan nemen.

Tja, een concurrent weg is een concurrent weg.

Maar als een overname of fusie slecht wordt aangepakt, kan dat heel vies uitdraaien voor het overblijvende bedrijf.

Dat gebeurde met Unisys. Dat was Burroughs +Sperry (de producent van de UNIVAC, wat Asimov inspireerde voor zijn Mulitvac). De fusie hat de nr 1 van de wereld moeten worden, maar het pakte compleet anders uit.

Het bedrijf is nog altijd groot, omdat grote bedrijven nu eenmaal niet plots verdwijnen. Ze doven langzaam uit.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

In mei of zo had ik nog iets verzonden via Kiala voor 4 euro en betaald via Paypal.

Nu krijg ik plots een factuur voor 6,64 euro voor die zending, en zie ik dat het geld niet van de Paypal-rekening ging.

Dat is wel de laatste keer dat ik nog met Kiala werk.

Ik had nochtans een e-mail-bericht van PayPal gekregen om mijn bestelling te melden.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

In mei of zo had ik nog iets verzonden via Kiala voor 4 euro en betaald via Paypal.

Nu krijg ik plots een factuur voor 6,64 euro voor die zending, en zie ik dat het geld niet van de Paypal-rekening ging.

Dat is wel de laatste keer dat ik nog met Kiala werk.

Ik had nochtans een e-mail-bericht van PayPal gekregen om mijn bestelling te melden.

Dan geef je dat toch als reactie? Ik zou niet meer betalen dan hetgeen je moest.

Link naar reactie
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...