Peter Motte Posted June 22, 2020 Share Posted June 22, 2020 Even geschrokken vandaag: de basisprijs van Kiala/UPS lijkt gestegen te zijn naar 6,04 euro. Dat is een heel stuk duurder dan die 4 euro. Of heb ik iets verkeerd gedaan? Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
JPAR Posted June 22, 2020 Share Posted June 22, 2020 Dat is al heel lang zo. Ik ken niemand meer die Kiala nog gebruikt. Quote Link to comment
alexmarvel Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 als je het bij een ups locatie ophaalt dan is het wel nog 3.74 Quote Link to comment
JPAR Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 Dat is niet zo. Afhankelijk van waar je het heen stuurt passen ze de bedragen aan. Ik moest op een gegeven moment binnen Nederland iets versturen en dat werd 11 euro ofzo. Sloeg nergens op. En dat kwam omdat het van Friesland naar Zeeland was. Maar ze konden me niet uitleggen waarom. Dus sindsdien niet meer gebruik van ze gemaakt. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 23, 2020 Author Share Posted June 23, 2020 Ik heb het wel over de situatie in België, en hier heb ik tot een maand of zo geleden maar 4 euro betaald. Gisteren was het voor van Geraardsbergen naar Gent. Dat is geen 50 km. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Bonte Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 24 minuten geleden, JPAR zei: Dat is niet zo. Afhankelijk van waar je het heen stuurt passen ze de bedragen aan. Ik moest op een gegeven moment binnen Nederland iets versturen en dat werd 11 euro ofzo. Sloeg nergens op. En dat kwam omdat het van Friesland naar Zeeland was. Maar ze konden me niet uitleggen waarom. Dus sindsdien niet meer gebruik van ze gemaakt. UPS is ongelofelijk ingewikkeld om te gebruiken, Kiala was simpel en duidelijk. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 23, 2020 Author Share Posted June 23, 2020 UPS is een express-dienst, vandaar de precieze prijsberkening. Kiala stuurt gewoon pakjes rond, maar niet als express. Vandaar de grotere eenvoud, en ook de lagere prijzen dan met UPS. Iets als UPS heb ik nooit nodig. Op de website moet je klikken op Snel Starten en dan op Prijsaanvraag om Kiala zelf te kunnen gebruiken. Als ik dat nu doe, krijg ik drie moelijkheden, maar de twee goedkoopste hebben dezelfde prijs: UPS Standard en UPS Access Point Economy kosten alletwee 6,04 euro. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
JPAR Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 1 minuut geleden, Peter Motte zei: Als ik dat nu doe, krijg ik drie moelijkheden, maar de twee goedkoopste hebben dezelfde prijs: UPS Standard en UPS Access Point Economy kosten alletwee 6,04 euro. En dan kan het alsnog zijn dat, als je verder in het traject komt, er een wijziging van de prijs is. Quote Link to comment
JPAR Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 21 minuten geleden, Bonte zei: UPS is ongelofelijk ingewikkeld om te gebruiken, Kiala was simpel en duidelijk. Het duurde misschien iets langer, maar daar waren de kosten naar en dat wist je van tevoren. De overname door UPS heeft niet goed uitgepakt. En ik denk dat de verwachting van UPS om zo een groter marktaandeel te veroveren niet uitgekomen is. Quote Link to comment
lukoste Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 Kiala was voor mij op een bepaald moment quasi onvermijdelijk. Redelijk pick up points hier in Leuven en verzendkosten aan een fractie van de prijs van andere services. Bovendien ook nooit enig probleem gehad, al heb ik begrepen dat anderen hier wel een of meerdere negatieve ervaringen mee hadden. En plots was dat helemaal voorbij. Quote Link to comment
Bonte Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 1 uur geleden, JPAR zei: Het duurde misschien iets langer, maar daar waren de kosten naar en dat wist je van tevoren. De overname door UPS heeft niet goed uitgepakt. En ik denk dat de verwachting van UPS om zo een groter marktaandeel te veroveren niet uitgekomen is. Ze hebben hoogstens een concurrent weggewerkt al ken ik maar weinigen die overgestapt zijn op UPS, onbegrijpelijk dat dergelijke groep zo'n domme beslissingen kan nemen. Je zag al direct dat niemand ging overstappen van Kiala naar hun archaïsch systeem. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 23, 2020 Author Share Posted June 23, 2020 23 minutes ago, lukoste said: . Bovendien ook nooit enig probleem gehad, al heb ik begrepen dat anderen hier wel een of meerdere negatieve ervaringen mee hadden. Ik denk dat dat in de periode van de overname door UPS was. Momenten waarop mensen vertrekken of er gereorganiseerd wordt, zijn altijd gevaarlijk. De mythe dat Danny de Wilde van de 9e Kunst zijn facturen niet betaalde, dateerde ook uit de tijd dat er een vertegenwoordiger vertrok bij een van zijn leveranciers. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted June 23, 2020 Author Share Posted June 23, 2020 Just now, Bonte said: Ze hebben hoogstens een concurrent weggewerkt al ken ik maar weinigen die overgestapt zijn op UPS, onbegrijpelijk dat dergelijke groep zo'n domme beslissingen kan nemen. Tja, een concurrent weg is een concurrent weg. Maar als een overname of fusie slecht wordt aangepakt, kan dat heel vies uitdraaien voor het overblijvende bedrijf. Dat gebeurde met Unisys. Dat was Burroughs +Sperry (de producent van de UNIVAC, wat Asimov inspireerde voor zijn Mulitvac). De fusie hat de nr 1 van de wereld moeten worden, maar het pakte compleet anders uit. Het bedrijf is nog altijd groot, omdat grote bedrijven nu eenmaal niet plots verdwijnen. Ze doven langzaam uit. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
lukoste Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 Grote bedrijven als Nespresso maakten gebruik van Kiala. Toen kon ik dat pakketje in de Brantano gaan halen... Andere tijden lijkt het wel. Quote Link to comment
JPAR Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 Ups is een Amerikaans bedrijf en werkt ook op die manier. Ik ken mensen die er gewerkt hebben en er niet voor niets vertrokken zijn. Vanuit die Amerikaanse gedachte hebben ze dit ook gedaan. En dat werkt niet. Quote Link to comment
Nzaadr Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 17 uren geleden, JPAR zei: Dat is al heel lang zo. Ik ken niemand meer die Kiala nog gebruikt. Zo heet het ook al jaren niet meer. Quote Link to comment
Spawn999 Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 DHL Parcel is nog wel 3,95, al heb ik goeie en slechte ervaringen mee..... https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/pakket-versturen Quote Tumblr Link to comment
JPAR Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 32 minuten geleden, Nzaadr zei: Zo heet het ook al jaren niet meer. Quote Link to comment
Nzaadr Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 14 minuten geleden, JPAR zei: Beetje bijblijven Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 23, 2020 Author Share Posted June 23, 2020 De term Kiala-punt wordt nog altijd gebruikt. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted July 8, 2020 Author Share Posted July 8, 2020 In mei of zo had ik nog iets verzonden via Kiala voor 4 euro en betaald via Paypal. Nu krijg ik plots een factuur voor 6,64 euro voor die zending, en zie ik dat het geld niet van de Paypal-rekening ging. Dat is wel de laatste keer dat ik nog met Kiala werk. Ik had nochtans een e-mail-bericht van PayPal gekregen om mijn bestelling te melden. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
JPAR Posted July 8, 2020 Share Posted July 8, 2020 1 uur geleden, Peter Motte zei: In mei of zo had ik nog iets verzonden via Kiala voor 4 euro en betaald via Paypal. Nu krijg ik plots een factuur voor 6,64 euro voor die zending, en zie ik dat het geld niet van de Paypal-rekening ging. Dat is wel de laatste keer dat ik nog met Kiala werk. Ik had nochtans een e-mail-bericht van PayPal gekregen om mijn bestelling te melden. Dan geef je dat toch als reactie? Ik zou niet meer betalen dan hetgeen je moest. Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 8, 2020 Author Share Posted July 8, 2020 Ik heb wel gezien dat het geld nooit van mijn rekening is gegaan. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts