Ga naar inhoud

De perfecte ''gag'' strip 222


Waldorf

Recommended Posts

Er is geen perfekte gag. En als dat bepaalt moet worden wie gaat dat doen en wat zijn de criteria? Klinkt allemaal wat vreemd. En als de perfekte stripgag wordt bepaald wat gebeurd er met degenen die dat anders zien? Worden die niet serieus genomen? Als dat zo is kan je beter het woord forum hier weghalen. Dat betekend dat je eenheidsworst krijgt hier en wordt het meer een promotiegebeuren dan een forum.

Link naar reactie

Ik ga even quoten wat ik in het 'Humor-strips' topic plaatste:

Zowat alle genoemde voorbeelden in deze thread, althans degene die ik ken, zijn best vermakelijk tot een glimlach waard. Maar écht in de lach schieten of een slappe lach creëren, dat heeft nog maar één strip klaar gespeeld bij mij.



Boes. Keer op keer blijf ik mij verbazen over de eindeloze creativiteit en bovenal vindingrijkheid die deze strookjes bevatten. Reep na reep vraag ik me af hoe ze er in godsnaam op komen. En dat blijft maar doorgaan, grap na grap. 99% in zo'n dubbel-album is minstens een gniffel waard, vaak veel meer. Die spitsvondigheden blijven maar komen, zowel het idee op zich als het visuele aspect ervan. Soms vrij stout, soms ongelooflijk droog, soms geheel absurd en af en toe zelfs hartverwarmend. Maar nooit ongeïnspireerd of voorspelbaar. En hoe vaak ik een album ook vast neem en diezelfde grap zie, ze blijft werken.


Onderschat, zeg ik. Voor de makers van Boes neem ik met veel respect mijn hoedje af. Doe 't maar, denk ik dan.

 

image.thumb.png.70a5d2578f99c3d4e8cdea92bd5725bf.png
image.thumb.png.9ce6d82cca6513842391703212c8a747.pngimage.thumb.png.1ce350373b98d853b37808f42954ad30.pngimage.thumb.png.f40b279a74fa53feeb192c7815f5d286.pngimage.thumb.png.307aaa4bc26d5a9d47a18fba7bf50d75.pngimage.thumb.png.995431883161c512b08e73caff5c252d.png

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op ‎21‎/‎03‎/‎2018 om 12:04, SPeeDy zei:

Ik vind 'm niet online, maar de gag van Biebel waarbij de familie op restaurant zit en na afloop het resterende eten wil meenemen voor de hond, waarop Biebel roept "Joepie, we krijgen een hond!". Eenvoudig, maar zo herkenbaar en zalig!

Ja!  Biebel is soms echt hilarisch.  Ik ben ook wel fan van enkele Willem Ritstier (Virgil) strips als bv. Basta.  En ik heb altijd hartelijk kunnen lachen om De Gowap.  Waarvan ik buiten onderstaande amper grappen kan vinden.  Nog steeds zonde dat die albums (muv 1&2) nooit vertaalt werden. :( 

image.thumb.png.b5a47f82ee21f6292da7a3bd243dabb5.png

Uit bovenstaande reacties, denk ik dat Kowala en DirkJan mij ook wel zullen liggen.  Maar ik kan ook genieten van eerder observerende (pointless volgens velen) gags, zoals dikwijls bij Peanuts het geval is.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Quote

Zowat alle genoemde voorbeelden in deze thread, althans degene die ik ken, zijn best vermakelijk tot een glimlach waard. Maar écht in de lach schieten of een slappe lach creëren, dat heeft nog maar één strip klaar gespeeld bij mij.

Ik vrees dat ik al tevreden ben als mijn inwendige mens eventjes blij wordt van een stripje. Maar lachen, dat zit er met strips niet in.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Hamirubi zei:

Deze gaat wat breder:

 

967ea934f5dcfbec05916b76fcc4ee35.jpg

Dat was hier dagelijkse kost toen ik nog in loondienst werkte. Tegenwoordig kom ik sporadisch als freelancer... en kom ik het nog dagelijks tegen. Ik sta hier bijvoorbeeld nog altijd printers uit elkaar te halen door andermans paper jams.

Link naar reactie

Als het op humor aankomt, heb ik een gigantisch groot relativeringsvermogen. Zolang het geen 'uitlachen' of pestgedrag is.  Maar ik begrijp zeker dat deze van Jeroom voor sommige mensen een brug te ver is.

Onnozele dingen als Biebel, daar ben ik ook wel fan van. :D 

 

image.thumb.png.59d4f557c865a9267fa063abace1035e.png

image.thumb.png.2403cfb1d67a5140e3a1c62f4d23d956.png

... Maar écht goede voorbeelden kan ik online niet meteen terugvinden.  In de albums staan wel meerdere voltreffers, imo.  En die absurde lange verhalen, daar kon ik vroeger enorm van genieten.  Integrales, graag!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
24 minuten geleden, Kristof Berte zei:

Jeroom is natuurlijk wel gehuwd met een prachtige zwarte vrouw (ik heb altijd al een zwak voor Élodie gehad), waardoor je hem moeilijk van racisme kan beschuldigen. Maar zonder die context is deze "grap" gewoon fout (en zelfs met die context blijft ze heel erg flauw).

 

 

Mijn vrouw is ros.  Mag ik dan iedere rosse mens op straat naroepen?

Mijn vrouw is ook een vrouw.  Dus seksistische grapjes maken tegen vriendinnen, collega's of wildvreemden mag dan ook?  Aja, ik kan geen seksist zijn, ik ben getrouwd met een prachtige rosse vrouw.


 

Link naar reactie
22 minuten geleden, feli zei:

Mijn vrouw is ros.  Mag ik dan iedere rosse mens op straat naroepen?

Mijn vrouw is ook een vrouw.  Dus seksistische grapjes maken tegen vriendinnen, collega's of wildvreemden mag dan ook?  Aja, ik kan geen seksist zijn, ik ben getrouwd met een prachtige rosse vrouw.

 

Ik zou op straat hoe dan ook niemand naroepen :)

 

Van mij mag iemand die geen racist is, een racistische mop vertellen. Als het een goeie mop is.

Van mij mag iemand die niets tegen rosse mensen heeft, een mop vertellen over rosse mensen. Als het een goeie mop is.

Als je op generlei wijze ook maar een beetje seksistisch bent, en je vertelt eens een seksistische mop: moet kunnen. Als het een goeie mop is.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Kristof Berte zei:

Van mij mag iemand die geen racist is, een racistische mop vertellen. Als het een goeie mop is.

En mag een racist diezelfde mop vertellen?

 

Van mij mag overigens iedereen zeggen wat hij wil, zolang ik maar het recht heb om me beledigd te voelen.

Link naar reactie
1 uur terug, Kool Thing zei:

Ik kan enorm hard en luidop lachen met gagstrips. Bij voorkeur zit er een absurde ondertoon in. De Nederlandse school kan ik best wel smaken.

Taco Zip is Belgisch, maar je hebt gelijk, de Nederlandse stripmakers zijn vaak heel goed in gagstrips.

Link naar reactie

Het is niet een echte gagstrip and sich maar Dr. Slump en de eerste delen van Dragonball zijn hilarische jongens pipi/kakastrips.

Dr. Slump is een reeksje waar de nevenfiguren het titelpersonage constant te kakken zetten. een beetje zoals Biebel (nog eenall time favoriet) dat deed met zijn tekenaar.

Deze pagina bijvoorbeeld: daar lag ik haast op de grond vh lachen: context vd grap: Dr. Slump is een uitvinder en heeft een soort x-ray bril uitgevonden die doorheen kleren kijkt .

k hou daar wel van. Pure domheid (zie ook Bottom, Father Ted, Airplane, IT Crowd...)

 

Tebo is daar ook goed is met Captain Biceps.

 

En dan nu is de meester van de pipikakastrip tegenwoordig de Singaporese (?) tekenaar Randowis.

 

0001-050.jpg

dire-situation1.jpg

Link naar reactie
13 hours ago, esteban² said:

Die kippen! :D Dat is m'n humor wel.

 

Schitterend. Hoe komt iemand daarop!

Idd, gagstrips en Nederland dikwijls zeer goede combinatie. Nog een aanrader trouwens: Dating for Geeks. Elke gag is goed, met af en toe een uitschieter waar ik écht mee moet lachen. Ja Willy, er zijn nog van die mensen. Dus we zijn al minstens met 2.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
3 uren geleden, linthout zei:

Zeer grappig! Tekent Hein eigenlijk nog strips? Ik zie nergens iets opduiken.

Ik vroeg me gisteren hetzelfde af over Gerrit De Jager (nadat ik droomde een nieuw album van hem in de winkels te zien liggen, weliswaar in samenwerking met een andere tekenaar).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...