Ga naar inhoud

De perfecte ''gag'' strip 222


Waldorf

Recommended Posts

1 uur geleden, Michel zei:

Hein de Kort tekent nog steeds, onder andere voor tijdschrift (Nieuwe) Revu en de krant Parool. Gerrit de Jager tekent onder andere wekelijks de strip Zusje voor een damesblad.

Jammer dat de familie Doorzon tegenwoordig een cartoonreeks is geworden.

Eventjes googelen leert me dat de reden waarom er al jaren geen nieuwe albums meer zijn verschenen van Zusje o.a. te maken heeft met de dood van strip2000 uitgever Peter van der Heijden.

Link naar reactie

De geringe verkoop van zijn albums zal er ook wel mee te maken hebben. Weet je nog toen De Familie Doorzon plots bij Standaard Uitgeverij uitgegeven raakte? Ze bleken toch een kat in een zak verworven te hebben. Toen hoefden albums voor Gerrit niet meer. Het duurde daarna nog jaren, waarin we ons toen ook afvroegen of hij nog strips maakte, voordat Zusje en Mik in albums verschenen.

Link naar reactie
21 uren geleden, marioboon zei:

Het is niet een echte gagstrip and sich maar Dr. Slump en de eerste delen van Dragonball zijn hilarische jongens pipi/kakastrips.

Dr. Slump is een reeksje waar de nevenfiguren het titelpersonage constant te kakken zetten. een beetje zoals Biebel (nog eenall time favoriet) dat deed met zijn tekenaar.

Deze pagina bijvoorbeeld: daar lag ik haast op de grond vh lachen: context vd grap: Dr. Slump is een uitvinder en heeft een soort x-ray bril uitgevonden die doorheen kleren kijkt .

k hou daar wel van. Pure domheid (zie ook Bottom, Father Ted, Airplane, IT Crowd...)

De eerste twee delen van Dragonball brengen ook een glimlach op m'n gezicht :) Maar er komt toch geen pipi of kaka in voor? Wel soms wat slipjes en kleuterpiemels.

 

Dragonball had gewoon mogen stoppen na deel 2 :dat:

Link naar reactie

Laatst ook albums als 'Peer de Plintkabouter' en 'De Ruyter' een kans gegeven op aanraden van ... Die vond ik helaas ondermaats.  Hier en daar een gniffel, maar niets meer.  'Humormels' van Geinz vond ik te flauw en 'Strip Up Comedy Club' écht verschrikkelijk. Deze ga ik terug van de hand doen.

Maar ik heb hier wel al mooie dingen gezien waarvan ik méér wil ontdekken.  Die gag met die kippen, vanwaar komt die?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Garfield is niet gemaakt om een grappige strip te zijn, Garfield is gemaakt om een herkenbaar karakter te zijn dat makkelijk verkoopbaar was voor allerlei reclamedoeleinden.

 

(Serieus, niet bedoeld als "Jim Davis is ne vuile sell-out en Garfield sucks". Jim Davis werkte voor hij begon met als striptekenaar als graficus in een advertentiebureau.)

Link naar reactie
Quote

Van mij mag iemand die geen racist is, een racistische mop vertellen. 

Van mij niet. 

 

Ik snap deze mop overigens niet; ik veronderstel dat het de bedoeling is om met racisme te lachen, maar dat valt echt niet uit de tekening op te maken. We gaan daar van uit omdat we toevallig weten wie Jeroom is. Nogal zelfingenomen om dat als tekenaar te veronderstellen. Jeroom is (meestal) hilarisch, ontbreekt er geen strook? 

 

Anders is deze toch echt niet te verdedigen, zelfs een racist met gevoel voor humor zou er niet veel aan vinden. 

Link naar reactie
29 minuten geleden, Renegade zei:

Dat maak jij niet uit. Ik vraag waar de perfekte gagstrip aan moet voldoen, wat de criteria zijn etc. Als je dat niet bevalt jammer voor jou. Maar je wordt weer vervelend met je opmerkingen tegen mij. Jij bepaalt hier niet wat ik zeg. Het lijkt wel of ik een stalker hier heb.

Je gedraagt je als een ordinaire trol, constant conflicten en discussies opstarten en draaiende houden. Het is een topic over hoe voor jezelf een perfecte gag er uit ziet, geen discussie over hoe dat moet zijn en wat nog meer. Doe gewoon mee of laat het zijn, wat een gedoe zeg.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Bonte zei:

Je gedraagt je als een ordinaire trol, constant conflicten en discussies opstarten en draaiende houden. Het is een topic over hoe voor jezelf een perfecte gag er uit ziet, geen discussie over hoe dat moet zijn en wat nog meer. Doe gewoon mee of laat het zijn, wat een gedoe zeg.

Dat is precies waarom ik nu en laatst reageerde. Niks aan om de hele tijd reacties van iemand te lezen die een dubbele lading hebben en waarmee iemand op zoek is naar conflicten en wil provoceren. Kom hier dan aub niet meer om te reageren.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 21-3-2018 at 6:24 PM, Anthony said:

Ik moet nog steeds altijd enorm lachen om deze Boerke. Gags kunnen mij trouwens niet macaber, vulgair, hard of politiek incorrect genoeg zijn.

9FBF044E-934F-4B14-9659-46875D18AFC6.jpeg

Idem hier.

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 5 weeks later...
  • 1 year later...
Op 23/6/2019 om 22:12, esteban² zei:

image.thumb.png.6c0f59a420d8c7537c0a0e724a01f94d.png

 

image.thumb.png.76a23e72d7fcadc7356cc28e4e696370.png

 

image.thumb.png.a2e29abcab4ae4920b1d884984d8e624.png

 

Mutts is mijn ding wel, een beetje zoals Peanuts dat is.

 

Verdomd jammer dat Disney deze week Blue Sky opgedoekt heeft.  Eén van de films waarvan de productie gestart was, is namelijk deze Mutts.  Hun computer-geanimeerde interpretatie van Peanuts was écht goed.  Daardoor had ik veel vertrouwen in de Mutts-adaptatie.  Helaas. :( 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...