Ga naar inhoud

Natasja Integrale deel 1 t/m 4


dutch lines

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ik had Natasja herontdekt door de integrales.

Vroeger had je in Robbedoes maar twee vrouwen: Natasja en Yoko Tsuno. Maar mijn voorkeur ging naar Tsuno. Ha ja, dat is sf. Natasja daarentegen ...Maar de verhalen zijn erg goed en het is allemaal uitstekend in beeld gebracht.

Link naar reactie

Natasja is af en toe ook wel eens sf.

Eigenlijk heeft Walthery behoorlijk veel bestaande verhalen bewerkt tot Natasja-strips. Romans en kort verhalen en oude strips en zo. Hij moet een van de weinige zijn die dat deed. En ook een van de weinige die zo vaak van scenarist wisselde. De enige andere naam die me nu te binnen schiet is Morris.

Link naar reactie
1 hour ago, TDPB said:

Natasja is af en toe ook wel eens sf.

Ik denk alleen Raadselachtige gedaanten, alhoewel Het metalen geheugen er ook wat van weg heeft.

 

Quote

Eigenlijk heeft Walthery behoorlijk veel bestaande verhalen bewerkt tot Natasja-strips. Romans en kort verhalen en oude strips en zo. Hij moet een van de weinige zijn die dat deed

 

Dat stelde ik een jaar geleden vast i.v.m. Het metalen geheugen. Walthéry maakte dus eigenlijk graphic novels zonder ze ooit zo te noemen. En dat bewijst voor mij dat graphic novels gewoon bij strips moeten worden ingedeeld, en ook dat in West-Europa de term graphic novel eigenlijk overbodig is.

Link naar reactie
  • Yncke locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...