Ga naar inhoud

Ersel


Rene

Recommended Posts

Ersel: Vroeger ooit eens iets van gelezen, en ik heb wellicht een paar boeken van hem, maar hij was min of meer een blinde vlek.

Nu heb ik wat originele pagina's van hem bemachtigd en 2 van de 3 wil ik aan de muur hebben - er staan schepen op.

Ik denk dat ze uit de Pioniers serie komen, maar ik heb daar niets van...

Herkent iemand ze? Die serie compleet kopen gaat serieus geld kosten! Liever eerst de boeken waar deze 2 uit komen, dan kan ik daarna rustig aan de serie compleet gaan maken.

 

De 3e pagina is -denk ik, staat achterop- uit De Bewakers van de Lans, deel 4. Die serie schaf ik me dan maar eerst aan - zijn slechts 5 boeken.

 

Wat vind men hier zo van Ersel? Als ik die pagina's zo zie, vind ik hem serieus goed. Is hij in Nederland ook populair of alleen in Belgie?

 

 

Ersel - Pioniers-xxp6.JPG

Ersel - Pioniers-xxp37.JPG

Ersel-Lans.JPG

Link naar reactie

Eens met Veto, wisselvallig.

Zelf heb ik ook wel wat strips van Eersel, wel is het alweer langgeleden dat ik deze gelezen heb. 

Pioniers 1 tm 6, vormt samen een afgerond verhaal, welke ik wel goed vond (meen ik mij te herinneren). 

Daarna vond ik het wat warrig worden en niet ergens naar toe gaan. Dus ben ik ermee gestopt. Ik zou dit graag nog eens helemaal willen lezen, maar ja, dat betekent dat ik nog 16 delen moet aanschaffen, een (te) kostbare gok. 

De Bewakers van de Lans heb ik helemaal, dat vond ik ronduit slecht. Maar dat laatste is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Mogelijk vind jij het heel goed.

Link naar reactie
36 minuten geleden, De Hollander zei:

Eens met Veto, wisselvallig.

Zelf heb ik ook wel wat strips van Eersel, wel is het alweer langgeleden dat ik deze gelezen heb. 

Pioniers 1 tm 6, vormt samen een afgerond verhaal, welke ik wel goed vond (meen ik mij te herinneren). 

Daarna vond ik het wat warrig worden en niet ergens naar toe gaan. Dus ben ik ermee gestopt. Ik zou dit graag nog eens helemaal willen lezen, maar ja, dat betekent dat ik nog 16 delen moet aanschaffen, een (te) kostbare gok. 

De Bewakers van de Lans heb ik helemaal, dat vond ik ronduit slecht. Maar dat laatste is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Mogelijk vind jij het heel goed.

Voor alle duidelijkheid Er(win)Sel(s) is de tekenaar van deze reeksen en niet de scenarist. De Bewakers van de Lans was knoeiwerk van de bovenste plank qua scenario met dank aan Ferry en Maryse Charles bewandelt inderdaad warrige wegen met soms heel grote gaten in de Pioniers van de Nieuwe Wereld. Persoonlijk vind ik Ersel een goede tekenaar. Er lopen heel wat slechtere tekenaars rond die veel meer succes hebben.

Link naar reactie

Goede inzichten, bedankt!

Nou twijfel ik toch of ik me die Lans boeken wel moet aanschaffen. Die pagina vind ik veel minder (niet door de tekenkwaliteit, puur door wat erop staat) en als dan het verhaal slecht is... 

Moet voor een ervaren tekenaar als Ersel toch ook niet leuk zijn, als hij zo'n flut-scenario moet uittekenen.

 

Link naar reactie

Ik heb de meeste strips van Ersel en ik ben wel fan van de tekeningen van Ersel. Spijtig dat hij meestal geen geweldige scenario's krijgt. 

En het einde van de Bewakers van de Lans, tsja, dat is inderdaad niet goed. Maar dat staat los van zijn tekeningen.

Ook altijd een zeer vriendelijke man op beurzen.

 

Ersel_Eillen.jpg

Ersel_Schot.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...