Ga naar inhoud

Animé van de dag


Bonte

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Puni Puni Poemi staat op de lijst, ziet er maf uit. 🙂

 

We hebben nu het eerste seizoen van Attack on Titan achter de kiezen, redelijk verhaal en actie maar het wordt enorm uitgerokken over de afleveringen heen. De bossfight is zowat de helft van de afleveringen. Er zit meer verhaal in 1 aflevering van Made in Abyss dan in heel dit seizoen, ik weet niet of het de moeite is om verder te kijken.

Attack-on-Titan-Season-1.jpg

Link naar reactie
3 minuten geleden, Bonte zei:

Puni Puni Poemi staat op de lijst, ziet er maf uit. 🙂

 

We hebben nu het eerste seizoen van Attack on Titan achter de kiezen, redelijk verhaal en actie maar het wordt enorm uitgerokken over de afleveringen heen. De bossfight is zowat de helft van de afleveringen. Er zit meer verhaal in 1 aflevering van Made in Abyss dan in heel dit seizoen, ik weet niet of het de moeite is om verder te kijken.

Attack-on-Titan-Season-1.jpg

 

Deze reeks is wel een serieuze hype geweest, toch?

Ik heb het nooit gekeken omdat ik ook niet echt inzag wat de aantrekkingskracht van de reeks was.

Link naar reactie
14 uren geleden, cinco zei:

Deze reeks is wel een serieuze hype geweest, toch?

Ik heb het nooit gekeken omdat ik ook niet echt inzag wat de aantrekkingskracht van de reeks was.

Misschien omdat het voor de verandering eens een jongen met mommy issues is in plaats van meisjes met daddy issues. 🙂

 

Er is wel een goeie world-building waardoor het universum wel past, het schijnt ook dat de volgende seizoenen beter zijn. We gaan zien, voorlopig heb ik er niet veel tijd voor.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Erased, ofte Boku dake ga inai machi is een prachtige whodunit met tijdreis element, een ideale combinatie. Er is ook een live action die de manga blijkbaar beter volgt maar die kan ik moeilijk bekijken na de anime gezien te hebben, het is altijd te cringy en voelt nooit goed.

 

Zeker te trailer niet bekijken, het zit vol spoilers en zowat het halve verhaal.

 

erased.jpg

Link naar reactie
Op 4/2/2021 om 21:00, cinco zei:

Deze reeks is wel een serieuze hype geweest, toch?

Ik heb het nooit gekeken omdat ik ook niet echt inzag wat de aantrekkingskracht van de reeks was.

Ik ben nu verder aan het kijken maar het is eigenlijk de moeite niet, de vragen die je hebt na de eerste serie worden opgelost met wel erg vergezocht gedoe. Ik begrijp totaal de hype niet behalve dan misschien voor de vechtscenes die op zich wel goed zijn. 

Link naar reactie
Op 25/1/2021 om 17:11, Tanuki zei:

Qua mahou shoujo (magical girl) is er een geweldige spin-off van Excell Saga dat in dat genre duikt.

Denk hierbij magical girl meets Monty Python meets de snelste seiyuu ter wereld.

Puni Puni Poemi

 

Een eerste stukje:

 

Wauw, m'n ogen deden pijn van het lezen omdat ze zo vlug praat. 🙂

Ouder dan ik eerst dacht, als dat ooit eens op Bluray komt dan moet ik het hebben, geweldige parodie.

Link naar reactie
11 uren geleden, Tanuki zei:

Voor deze deed ze ook Excell Saga, gelijkaardig maar minder extreem.

 

Die heb ik nog gehad indertijd. Compleet bonkers, die reeks.

 

afbeelding.thumb.png.9a97a3476672aa18b4482caba528f153.png

 

Dat was in de periode dat ik iets zocht wat zoals Haruhi was, maar nooit iets gelijkaardigs gevonden.

The disappearance was imo het hoogtepunt van alles Haruhi-gerelateerd.

 

 

En je hebt niet geleefd als je Endless Eight niet back-to-back hebt ervaren. :P

 

afbeelding.thumb.png.d1014676b70aa0a83cc24f0d84c6cfba.png

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Bonte zei:

Ik ben nu verder aan het kijken maar het is eigenlijk de moeite niet, de vragen die je hebt na de eerste serie worden opgelost met wel erg vergezocht gedoe. Ik begrijp totaal de hype niet behalve dan misschien voor de vechtscenes die op zich wel goed zijn. 

 

De trailers die ik ervan gezien had, deden mij denken aan één grote aaneenschakeling van videogame bossfights.

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, cinco zei:

De trailers die ik ervan gezien had, deden mij denken aan één grote aaneenschakeling van videogame bossfights.

Daar heb je helemaal gelijk in, ze proberen er wel een verhaal in te steken maar het lukt niet om dat echt te doen passen, het lijkt meer een nagedachte om elementen van het eerste seizoen te kunnen verklaren. Voor de rest veel bossfights en de boss die ze in de eerste gevangen hebben wordt niet meer over gesproken, vol met gaten en verwarrend.

Technisch goed gemaakt, dat wel.

Link naar reactie
3 uren geleden, shakeitupguy zei:

Met Corona heeft het online festival ANIMA een online platform voor 10 dagen.

 

Naast deze langspeelfilms (waaronder 3 Japanse anime) heel wat kortfilms te bekijken voor weinig geld  (18€ voor een pass) https://animafestival.be/nl/programma/langspeelfilms

ook focus op de Korea :

https://animafestival.be/nl/programma/korean-focus

Ai, heb ik gemist omdat we nog nooit geweest zijn in Brussel.

 

Jammer dat het zo beperkt is in tijd, m'n dochter is net niet thuis en het is maar 4 dagen meer. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Attack on Titan is op me gegroeid moet ik toegeven met wat tegenzin 🙂 , hoe meer je kijkt hoe beter het wordt. Het meeste plezier heb ik nu wel met Attack on Titan: Junior High, een parodie op de reeks met dezelfde voiceactors voor zover ik kan horen. Je kijkt best wel eerst naar de reguliere reeks om alle moppen te snappen.

 

attack-on-titan-junior-high-posterjpg-fefa67.jpg

 

Er is ook een live-action film van gemaakt, dat lijkt me onmogelijk om goed te doen maar die wil ik ooit ook wel eens uitproberen.

 

attack-on-titan-warner-bros-fan-casting-poster-18263-large.jpg

Link naar reactie
7 uren geleden, Bonte zei:

Vandaag opnieuw een pseudo filmfestival om mezelf en m'n dochter mentaal wat op het goeie pad te houden. Haar keuze was niet enkel manga deze keer, ben benieuwd want ik heb er nog geen enkele van gezien.

 

Heb je ook weer een affiche gemaakt zoals vorige keer?

 

Ben benieuwd hoe Liz and the Blue Bird is.

Lijkt me wel interessant.

Link naar reactie
Op 7/3/2021 om 17:55, cinco zei:

Heb je ook weer een affiche gemaakt zoals vorige keer?

 

Ben benieuwd hoe Liz and the Blue Bird is.

Lijkt me wel interessant.

 

Posters hangen we altijd uit maar niet meer de tickets. 🙂

 

Genocidal organ was een tegenvaller, veel politiek en hoogdoenerij zonder dat je bij het verhaal betrokken voelt. Het artwork heeft duidelijk een 3D basis die dan omgewerkt is naar fake 2D en dat werkt redelijk. Het enige goeie was hoe ze de technological warfare van een nabije toekomst uitgewerkt hebben, daar hebben ze werk in gestoken. 

 

Liz and the Blue Bird is zeer goed, ik had het niet verwacht. Wel erg traag de eerste 30 minuten en slice of life, geen grote gebeurtenissen. Het is leuk om te observeren hoe Japanse meisjes met elkaar omgaan in een school setting en vooral hoe de muziek in de regie is verweven.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb me ferm geamuseerd met Astra Lost in Space, een klassiek SF avonturen verhaal die niet zou misstaan als Europese strip. Het is voor een iets jonger publiek bedoeld en wat moraliserend op het einde maar nog steeds de moeite. Ik vind het ook lastig om goeie SF space anime te vinden zonder mech bots dus ben wel blij dat die toch nog gemaakt worden.

 

astra-lost-in-space-1.jpg

 

funimation.jpg

Link naar reactie
18 minuten geleden, Bonte zei:

Ik heb me ferm geamuseerd met Astra Lost in Space, een klassiek SF avonturen verhaal die niet zou misstaan als Europese strip. Het is voor een iets jonger publiek bedoeld en wat moraliserend op het einde maar nog steeds de moeite. Ik vind het ook lastig om goeie SF space anime te vinden zonder mech bots dus ben wel blij dat die toch nog gemaakt worden.

 

astra-lost-in-space-1.jpg

 

funimation.jpg

De manga is ook leuk om te lezen. Idd hier en daar wat te moraliserend maar leuk sci-fi.

Link naar reactie

Ik herinner me die precies ooit gelezen te hebben. Moet ik eens opzoeken...

 

Als de SF space zich ook op aarde mag afspelen (te weten: er landen aliens op aarde, they're among us!) weet ik misschien een paar titels aan te raden (wel veel fanservice!), als 't echt in de ruimte moet zijn kom je helaas al snel op mecha uit. Ik ben geen fan van dat genre.

Link naar reactie
11 uren geleden, Tanuki zei:

Ik herinner me die precies ooit gelezen te hebben. Moet ik eens opzoeken...

 

Als de SF space zich ook op aarde mag afspelen (te weten: er landen aliens op aarde, they're among us!) weet ik misschien een paar titels aan te raden (wel veel fanservice!), als 't echt in de ruimte moet zijn kom je helaas al snel op mecha uit. Ik ben geen fan van dat genre.

SF anime mag je altijd aanraden. 🙂

 

Van de oudere reeksen ben ik niet zo'n fan omdat ze meestal verouderd zijn qua sfeer. Voor mij is het toppunt van cyberpunk anime Ghost in the Shell maar het verwonderd me dat er niet meer gedaan wordt met het genre. Verderzettingen zoals SAC_2045 vind ik al helemaal gruwelijk slecht, het blijft dus een zoektocht.

Gelukkig verschijnt er veel goed materiaal in andere genres zoals Made in Abyss, m'n nieuwe favoriet.

Link naar reactie

Nils Holgersson (ニルスのふしぎな旅 Nirusu no Fushigi na Tabi) Vrouwtje Theelepel (スプーンおばさん), De familie Robinson (家族ロビンソン漂流記ふしぎな島のフローネ, Kazoku Robinson Hyōryūki Fushigi na Shima no Furōne) ...

Veel van de tekenfilms uit mijn jeugdjaren komen uit Japan, begin ik nu te merken. Ik heb het eens uitgezocht. De eerste twee zijn van Studio Pierrot, al 70 jaar in het vak en ook verantwoordelijk voor Naruto, Urusei Yatsura, ... Op IMDB hebben ze meer dan 2000 titels staan!

Robinson werd gemaakt door Nippon Animation, die ook Wicky de Viking, Remi, Maya de bij en jawel: a dog of Flanders (megahit in Japan en de reden waarom Japanse toeristen persé Hoboken willen bezoeken) maakten. Hayao Miyazaki heeft nog voor hen gewerkt voor hij voor eigen rekening ging werken, wat zou resulteren in de oprichting van Ghibli. Nippon animation is de voortzetting na het in de problemen geraken van Zuiyo Eizo, die Heidi maakten. Tijdens het werken aan Maya ging het bedrijf over in Nippon Animation.

 

 

afbeelding.png

afbeelding.png

afbeelding.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Children of the Sea

 

Verslag van onze vorige anime dag met summiere beschrijving om geen spoilers te hebben.

 

Children of the Sea (2019)

Technisch zeer mooi gemaakt maar een heel warrig verhaal die je niet meesleept, wel de moeite voor de vele mooie beelden.

 

308050R1.jpg

 

Book girl, of Literature Girl (2010)

In manga termen een klassiek verhaal en driehoeksverhouding maar met literatuur als centraal thema. Ze kreeg een langere rok mee dan de rest van de cast om om duidelijk te maken dat ze veel boeken leest, of zoiets. Literatuur heeft een vreemde connectie in het verhaal maar uiteindelijk valt het goed mee als romantisch verhaal.

 

Book_Girl-912071640-large.jpg

 

Promare (2020)

Hyper hyper action over een stervende aarde en magische vuur terroristen. De stijl is best interessant waarbij alles een deel polygonen en kleurtinten lijkt te missen maar het werkt hier wel redelijk goed, het verhaal zelf trok me minder mee.

 

images.jpg

 

de 4e film ben ik vergeten, tja

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, cinco zei:

Wat beschouw je als de grootste aanraders van alles wat je sinds begin dit jaar op animevlak gezien hebt?

Ah, dat is uiteraard Made in Abyss, die serie is ongelofelijk en was in het 2de seizoen dit jaar even goed. Het heeft zelfs Ghost in the Shell van z'n troon gestoten als m'n beste anime, of toch gelijke plaats. M'n dochter vindt de hoofdfiguur soms wat irritant maar ik dus niet.

 

Enkel van dit jaar? We hebben nog niet zoveel gezien maar Violet Evergarden en School Live sprongen er ook wel uit voor mij. 

 

Made in Abyss:

made.jpg

 

made2.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik moet de lijst aanvullen van m'n dochter want er ontbreken er nog een heel deel. 

 

Shikabane Hime: Aka (Corpse Princess: Aka)

Het probeert een sexy, actie, zombie, demon variant te zijn met een twist maar slaagt daar maar erg matig in, zwakke reeks maar enkele leuke figuren en net goed om te blijven kijken tot het einde. In het kort, nogal saaie monniken en zwak verhaal.

 

Shikabane hime aka.jpg

 

Flip flappers

Een echte magical girls serie die uiteindelijk wel de moeite is omdat het ook een parodie is op het genre, mooie alternatieve magic werelden en uiteindelijk een goed verhaal. Ik was eerst gestopt na de eerste aflevering maar heb dan toch verder meegekeken.

 

flip-flappers.jpg

 

Akudama drive

Een reeks van vorig jaar die alles op actie, snelheid en visuals steekt. Het was intertaining en de characters zijn na enkele afleveringen wel leuk om volgen maar het is nogal een flitsend verhaalverloop die me niet echt meetrok. Een soort Suicide Squad op z'n modern Japans.

 

Akudama drive.jpg

 

Highschool of the dead

Een klassieker in het zombie genre, zeer de moeite in het genre. De fan-service zit wel overal in verweven en stoort soms het verhaal en soms vult die het net aan, 1 aflevering in dat appartement is een echt sexfest en er is een extra bikini aflevering voor de liefhebbers. Al bij al dik de moeite voor zombie fans, wij hebben ons alvast ferm geamuseerd.

 

Highschool of the dead.jpg

 

Hyouka

Deze is verassend goed meegevallen, ik ben een fan. Het is een slice of life studentenverhaal maar zonder de romantiek, het gaat over een groep van 4 studenten in een literatuur club die school mysteries allerhande oplossen. Die gaan van kleine zaken tot iets ernstiger maar nooit wereldschokkend of echt belangrijk. De apotheose is het jaarlijkse cultuurfestival van de school en ik leef dan echt wel mee met de school sfeer. Ik zit met het gevoel dat ik iets gemist heb in m'n schooljeugd door het niet hebben van school clubs of een grote school, al besef ik wel dat Japanse scholen erg zwaar kunnen zijn.

Zit bij m'n toppers!

 

hyouka.jpg

 

Planetarien (movie)

Slice of life van een toeristische AI in een destopian future, dat vat het wat samen. Het absurde verhaal trok me wel mee en je kunt ook meeleven in de logica en de tristesse van de AI. 

 

Planetarien.jpg

 

Black Rock shooter

Een verhaal in 2 werelden die totaal verschillend zijn en toch ergens verbonden met elkaar. Aardse emoties worden uitgevochten in een alternatieve wereld wat maar moeilijk te begrijpen valt door de actie. Ik begrijp het ongeveer wel maar ben niet helemaal mee hoe het juist zit, wel interessant om te volgen.

 

Black Rock shooter.jpg

 

Elfen lied

Een bekend meesterwerk in het SF genre, je moet dit gewoon gezien hebben. In sommige anime stoor ik me wat aan de overdreven fanservice maar hier is het net omgekeerd, de censuur is storend in het verhaal die het bloot meer dan perfect verdraagt. 1 van m'n favoriete reeksen.

 

8c5283651cfeb5aafdbebbf32b3f0b3b.jpg

 

Saiki k.

Japanse humor, je bent er voor of niet maar ik hou er wel van, m'n dochter kan het niet zien. Saiki K volgt het leven van een superheldachtige psychic die om 1 of andere reden school wil volgen niettegenstaande hij niets kan bijleren en ook met niemand contact wil. De beslommeringen van een superheld op school die zich gedeisd wil houden met algemeen nogal vlugge dialogen en soms erg korte verhaaltjes.

 

Saiki-K.jpg

 

Persona 3 (movie)

Geen magical girls perse maar wel terug een alternatieve wereld die paralel loopt met de realiteit en enkel bereikbaar is in het 25e uur van de dag. Ik weet niet meer hoe het verhaal juist liep maar het trok me alvast niet helemaal mee, goed maar vergeetbaar i guess.

 

Schermafbeelding 2021-04-26 om 13.41.39.jpg

Link naar reactie

Enkele tips in het genre slice of life.

Beide van de mangaka Kiyohiko Azuma

Azumanga daiou

afbeelding.png

 

ik wilde nog een tweede tip geven, maar daar blijkt geen anime van te bestaan (de stijl en verhalen vertalen zich blijkbaar niet goed genoeg naar het scherm)

Daarom een manga als tip: Yotsuba&!

 

afbeelding.png

Link naar reactie
13 minuten geleden, Bonte zei:

Ah, normaal ben ik geen fan van slice of life maar begin het meer te waarderen, zolang het maar interessant gemaakt is. Daioh ga ik eens bekijken, manga lezen echter komt er niet meer van.

 

Azumanga Daioh heb ik altijd heel goed gevonden.

Interessante karakters.

 

 

Link naar reactie

Ik moet nog altijd Weathering With You aanschaffen.

De reacties erover zijn wat uiteenlopend voor zover ik heb gelezen.

Ik mag misschien mijn verwachtingen niet laten beïnvloeden door Your Name.

 

afbeelding.png.3e08a7ec2d81214c104decbd2483db89.png

 

Weet iemand iets over volgende twee anime films?

Deze twee (The Place Promised in Our Early Days / Voices of a Distant Star) zijn als een twin pack te verkrijgen.

 

afbeelding.png.5f83b4c8ba65b13d8cef00e2a242b99f.png

Link naar reactie
6 uren geleden, cinco zei:

@Bonte @Tanuki

Hebben jullie kennis of een mening over deze 2 films? (The Place Promised in Our Early Days en Voices of a Distant Star)

Ik wil nog enkele animes via amazon.co.uk aanschaffen voor hun invoertarieven in juli omhoog gaan.

The Place Promised in Our Early Days en Voices of a Distant Star zijn emo liefdesverhalen met een mecha achtergrond (als ik me niet vergis), ik denk dat ik er 1 heb gezien en was niet echt onder de indruk. Iets te zweverig voor mij is hetgeen ik me herinner.

Link naar reactie
Op 29/4/2021 om 17:00, cinco zei:

Ik moet nog altijd Weathering With You aanschaffen.

De reacties erover zijn wat uiteenlopend voor zover ik heb gelezen.

Ik mag misschien mijn verwachtingen niet laten beïnvloeden door Your Name.

 

afbeelding.png.3e08a7ec2d81214c104decbd2483db89.png

Weathering With You staat hoog op mijn lijstjes om te bekijken, het zou ook heel goed moeten zijn. De omgeving is hetzelfde universum als Your Name maar een compleet ander verhaal en andere figuren. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...