Ga naar inhoud

Animé van de dag


Bonte

Recommended Posts

Op 30/4/2021 om 14:09, cinco zei:

@Bonte @Tanuki

Hebben jullie kennis of een mening over deze 2 films? (The Place Promised in Our Early Days en Voices of a Distant Star)

 

Ik wil nog enkele animes via amazon.co.uk aanschaffen voor hun invoertarieven in juli omhoog gaan.

Ik ken geen van beide. Tenki no ko ken ik wel en vond ik goed, het is anders dan kimi no na wa, maar als je de ene goed vond ga je de andere ook wel waarderen.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Weathering With You staat jammer genoeg niet op Netflix. Ondertussen gekeken en het is even mooi gemaakt maar Your Name vind ik wel interessanter qua verhaal. We hebben tegelijk ook nog eens naar Your Name gekeken en die mocht nog een half uur langer geduurd hebben, ik denk dat ik door al die series gewoon ben geworden aan langer uitgewerkte verhalen.

Link naar reactie
8 hours ago, cinco said:

Wat voor type verhaal is Weathering With You eigenlijk? En zit er ook een twist in zoals in Your Name?

 

Niet dat ik veel weggeef maar toch even met de spoiler tag

Spoiler

Weathering With You steunt nog meer dan Your Name op spiritualiteit en liefde met dezelfde vibe. Een echte twist, waarbij je moet nadenken over wat er nu juist aan het gebeuren is, die is er niet echt. Beiden erg mooie films maar Your Name is duidelijk de betere voor mij.

 

Link naar reactie

Kinepolis zal de film van Demon Slayer spelen als ze terug open mogen. Als voorbereiding zijn we de serie dan maar aan het bekijken al is dat een hele brok.

 

Technisch zeer goed gemaakt, ik moest er aan gewoon worden dat er nauwelijks stilstaande beelden in komen zoals in veel anime. Ze hebben de combinatie traditionele look met 3D techniek goed onder de knie tegenwoorden, mooi gedaan. De actie heeft dezelfde vibe als Attack On Titan binnen een eerder klassiek verhaal.

original.jpg

Link naar reactie
9 uren geleden, Bonte zei:

Kinepolis zal de film van Demon Slayer spelen als ze terug open mogen. Als voorbereiding zijn we de serie dan maar aan het bekijken al is dat een hele brok.

Voor wat het waard is, die heeft box officerecords gebroken in Japan, midden in de pandemie.

Link naar reactie
20 hours ago, Tanuki said:

Voor wat het waard is, die heeft box officerecords gebroken in Japan, midden in de pandemie.

Ook in de VS voor de eerste week, t'is de moeite.

 

We kunnen nu reserveren in de Kinepolis, de film speelt toch wel heel wat dagen en in veel filialen. Wij moeten wachten tot woensdag voordat we kunnen reserveren met de bende. Het speelt in Brugge maar we gaan toch naar Gent voor de 4DX en omdat ze daar geen Franse ondertitels doen zoals in Brugge.

 

kinepolis-demon.png

Link naar reactie

Heb de blu-ray van Weathering With You ontvangen en gekeken.

Het deed me denken aan die verhalen van onschuldige uitverkoren maagden die aan een vulkaan moeten geofferd worden om de goden gunstig te stemmen.

De animatiekwaliteit is weer uitermate hoogstaand en het zou de grote Westerse studio's (Disney voorop) ook moeten inspireren om terug werk te maken van big budget bioscoopfilms met traditionele animatie.

 

Eigenaardig toeval, toen het op het einde van de film opnieuw begon te regenen, begon hier in real life na dagen en dagen van alleen zon een urenlange stortbui die nu nog bezig is.

Link naar reactie
1 hour ago, cinco said:

Waarvan kon je dat afleiden dat Weathering With You in hetzelfde universum afspeelde?

 

Spoiler

Voor mij was dat universum de combinatie van het moderne Japan, nooit gebeurde grote natuurevenementen en het spirituele.

 

Maar ook omdat de vrouwelijke hoofdfiguur aan een eetkraampje stond of iets dergelijks en verschillende andere hints van de makers. Die vielen echter niet op voor mij, ik heb die connecties moeten horen van m'n dochter.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Even een inhaalbeweging maken in m'n lijst, zoals gewoonlijk met korte beschrijving om niet te spoilen. M'n dochter kiest ze uit dus daar ligt de uiteindelijke verantwoordelijkheid.

 

Wonder Egg Priority 2021

Hier wil ik direct toch iets meer zeggen, geen reeks voor iemand die problemen heeft met een grotesk zelfmoord thema. Het start als een soort anti-zelfmoord therapie met een unieke insteek (zo'n ei is iets symbolisch dacht ik), heel goed gebracht de eerste afleveringen maar de reeks ontspoort dan vlug om meisjes-zelfmoorden als emotie-fabriek te gebruiken in een totaal van de pot gerukt verhaal.

verder wel goed gemaakt en goeie figuren maar ik voel me eigenlijk wat misbruikt.

 

WEP.jpg

 

Keep Your Hands Off Eizouken! 2020

Hier heb ik me ferm mee geamuseerd. De serie is eigenlijk een informatieve reeks die uitlegt hoe animatie werkt en doet dit wonderwel, de informatie die ze geven is erg interessant in een unieke vorm en het schoolmeisjes-verhaal errond is dan nog eens leuk ook. Aanrader.

 

keep-your-hands-off-eizouken.jpg

 

Talentless Nana 2020

Een superhelden school op een verlaten eiland, wat kan er verkeerd gaan? 🙂

Een wat morbide verhaal met nogal wat wendingen, probeer niets erover te lezen voordat je eraan begint. Dik in orde.

 

talent.jpg

 

Shadows House 2021

Het seizoen is afgelopen en de kwaliteit blijft hoogstaand tot het einde, een ghotic sprookje die ik heel graag heb gezien. Topper.

 

SH.jpg

 

Angel Beats 2010

Otonashi ontwaakt na z'n dood in een tussenwereld waar schoolkinderen het uitvechten met muziek en zware wapens. Een zot concept maar daarbinnen grappig en goed uitgewerkt.

 

ab-2.jpg

 

Sidonia no Kishi Movie 2015

Mecha's ... in ... space ...

Space actie met een redelijk verhaal. De full 3D werkt echter niet zo voor mij en de gezichten zijn zo plat en emotieloos als een betonnen muur. 3D in anime is niet slecht persé maar het moet anime blijven en dit is hier niet het geval.

 

749b0fbf86e87cee53b4d22c54b534fd.jpg

 

The Boy and the Beast 2015 film

Een fantasy wereld verwoven met de echte wereld, een klassiek concept en dat is hier niet anders. Binnen de fantasy wereld is het interessant en grappig, heel goed. Het einde is echter redelijk bagger qua verhaal en enkel een aanleiding om hoogstaande 3D effecten in Tokio te kunnen tonen. Jammer, al blijft het nog steeds een uitstekende film.

 

the-boy-and-the-beast-recensione-v3-29533-720x720.jpg

 

Josee, the Tiger and the Fish 2020

Een romantic comedy drama. Ik kan het genre enkel nog verdragen in anime en dit was een hele goeie.

 

xAbSLi61npWyVs5M0yxin3dKcGO.jpg

 

hakubo - Twilight 2019

Een o zo simpel liefdesverhaal van net geen uur lang en dat maakt het net zo genietbaar

 

hakubo.jpg

 

Link naar reactie
Op 26/8/2021 om 18:10, Bonte zei:

Angel Beats 2010

Otonashi ontwaakt na z'n dood in een tussenwereld waar schoolkinderen het uitvechten met muziek en zware wapens. Een zot concept maar daarbinnen grappig en goed uitgewerkt.

 

ab-2.jpg

 

 

 

Ik heb deze verschillende keren herbekeken.

Ondanks de luchtige indruk die deze reeks oorspronkelijk wekt, zitten er toch heel wat aangrijpende momenten in verwerkt.

Net en vooral daarom een aanrader.

 

afbeelding.thumb.png.a673e55fd8def742c20657ca2435dc57.png

 

Link naar reactie
Op 30/8/2021 om 07:38, bates zei:

City Hunter ook wel bekend onder de naam Nicky Larson blijft een zeer fijne reeks.

Ik denk dat ik die serie nog vaag herinner van club dorothee.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 7/24/2021 at 12:23 AM, cinco said:

afbeelding.thumb.png.0df84af55eb3abe706877d87332b44ec.png

 

I want to eat your Pancreas was ok, maar geen Weathering with you, Your Name of Mirai.

Die 3 animes van de laatste jaren hebben de lat wel serieus hoog gelegd voor de rest.

 

Ik heb nu al zoveel erg mooi zaken gezien in anime dat gewoon goed soms niet meer voldoende is, het is zowel een zegen als een vloek. 🙂

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Vivy - Fluorite Eye's Song

 

Vivi is een robot die enkel maar mensen wil in vervoering brengen door haar zangkunst, maar dan opeens moet ze de wereld redden van een ramp die 100 jaar later zal gebeuren. Grafisch best goed en een stevig SF verhaal die beter wordt naar het einde toe. Muziek is een belangrijk deel van het verhaal maar het overheerst de reeks niet. 

 

Vivy_-Fluorite_Eye's_Song-_Anime_Key_Vis

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Op 24/7/2021 om 00:23, cinco zei:

afbeelding.thumb.png.0df84af55eb3abe706877d87332b44ec.png

 

I want to eat your Pancreas was ok, maar geen Weathering with you, Your Name of Mirai.

Die 3 animes van de laatste jaren hebben de lat wel serieus hoog gelegd voor de rest.

 

Eindelijk I want to eat your Pancreas gezien en heb dezelfde mening, in het genre "hoogstaande animatie met veel emo" blijft Your Name onverslagen aan de top. Maar nog steeds een zeer goeie anime met een meer 'down to earth' verhaal zonder giga-thema.

 

image.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Belle hebben we bekeken net voordat bekend werd dat Kinepolis het zou draaien. Het is zo een mix tussen Ready Player One en Belle en het Beest waarbij je wat moet meegaan in hoe een VR wereld zou werken. Visueel overweldigend en dat past ook in de setting, ik begrijp waarom Kinepolis dit wil draaien.

Het zit ook vol emoties en moest weeral een traantje laten bij de typisch Japanse onzekerheden, al laat ik me wel makkelijk vangen bij anime, zal iets met de hormonen zijn.

 

Zeker een aanrader om eens in de cinema te zien al draait die momenteel enkel in Antwerpen, brussel en Luik.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Bonte zei:

Belle hebben we bekeken net voordat bekend werd dat Kinepolis het zou draaien. Het is zo een mix tussen Ready Player One en Belle en het Beest waarbij je wat moet meegaan in hoe een VR wereld zou werken. Visueel overweldigend en dat past ook in de

 

Klinkt een beetje als Summer Wars van dezelfde regisseur.

 

afbeelding.thumb.png.fb1e72d918bf7b4711dc18e3280e021a.png

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Bonte zei:

Momenteel zijn we bijna doorheen The Ancient Magus' Bride en die is dik de moeite. Dit zit bij m'n toppers, ben ik blij dat dit geen film is zodat ik er langer van kan genieten. Drama, liefde, actie, humor en pure fantasy, mooi verpakt.

 

 

Ja, ik focus me tegenwoordig meer op films omdat ik momenteel liever iets in één maal afgerond consumeer.

Heeft ook te komen met de ganse onstabiliteit van alles.

Het is geruststellender om te weten dat ik op één dag nog het begin, midden en einde van iets meekrijg.

 

14 minuten geleden, Bonte zei:

 

Het zit ook vol emoties en moest weeral een traantje laten bij de typisch Japanse onzekerheden, al laat ik me wel makkelijk vangen bij anime, zal iets met de hormonen zijn.

 

 

Wat bedoel je met de typisch Japanse onzekerheden?

 

En liever iets dat je emotioneel raakt dan iets dat gewoon voorbijwaait.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...