Ga naar inhoud

Amoras 2047


Recommended Posts

Speculatie van mij, maar er ging altijd een tweede cyclus van Jerom komen. Of toch in ieder geval meer dan 3 delen.

Dat zal zeker de bedoeling geweest zijn. Tenzij de verkoopcijfers écht tegengevallen zouden zijn. Er valt in ieder geval nog heel wat mee te doen, er is dus geen enkele redenen om ermee te stoppen. (persoonlijk zou ik graag, op z'n amerikaans, albums gemaakt door verschillende teams zien verschijnen).

Link naar reactie

Het einde is verrassend, erg gedurfd. En als ze nu echt stoppen is het nog gedurfder. Van Legendre zou het me niet verbazen. De twist rond Jerusalem zag ik niet aankomen.

Ik ga alle delen nog eens na elkaar lezen, maar ik vind dit echt knap. En de vulkaan is dan nog 'ns een persoonlijke ervaring die ML in Amoras verwerkt heeft. Cool.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Nu zojuist alle zes de delen uitgelezen. Alles werd heel goed opgebouwd, was spannend, goed getekend etcetera, maar het afsluitende deel stelde toch teleur... :e001:  Ik raakte, tussen de verschillende tijdslagen, volledig het spoor bijster en kwam erachter dat ik niet eens de moeite wilde doen om een en ander op te helderen door terug te bladeren. Waar het scenario dus wat tegenviel leek het alsof Cambré juist meer tijd had genomen/gekregen voor zijn platen met meer achtergronden en details.

 

Jammer, dit gebeurd wel vaker en zeker bij tijdreisverhalen. Een goed begin dat tegen het einde in een onoverzichtelijk rommeltje verzand...

 

6,5/10

Link naar reactie
  • 1 month later...

Als dit echt het laatste deel eens, dan ben ik het met je eens. 

 

ik zag er wat tegenop om opnieuw die eerste 5 delen te herlezen, maar met het oog om een 'volwaardig einde' te kunnen lezen toch maar gedaan. Dan is het echt ontgoochelend dat het zo eindigt.

 

Er zal idd waarschijnlijk een vervolg op komen, kan bijna niet anders, maar het zal niet voor mij weggelegd zijn. Ik heb er echt, maar dan ook echt genoeg van al die stripreeksen die worden uitgemelkt tot een soort vervolgstrips waarbij ik een Thuis of Familie gevoel bij heb. En ik haat dat soort tv... :)

Link naar reactie

Je hebt het over een vervolg waar je nu al een hekel aan hebt, maar een rechtstreeks vervolg komt er niet. Wellicht wel andere verhaallijnen, maar ik wacht wel tot een concrete aankondiging ervan.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Nadat Wiske, in deel 4, de onkende Jeruzalem over het woord van Lambik geloofde, ben ik afgehaakt. 

Ik lees dan geen Suske & Wiske meer, maar dat was character-moord op Lambik.

 

Na aarzelen toch 5+6 aangeschaft en het einde is een grote WTF.

 

Zoals de andere lezers reeds hebben gezegd, zeer waarschijnlijk zal ik ze alle 6 in een ruk moeten herlezen, maar dat zal het einde verhaal niet veranderen naar iets positiefs....
 

Link naar reactie

Eigenlijk kwam ik hier eens kijken om te zien of het aan mij ligt, want ik begreep er geen bal meer van. Heb ook de moeite gedaan alles te herlezen voor aan deel 6 te beginnen, niet dat het veel geholpen heeft. Niks tegen een open einde dat de lezer laat nadenken, maar dit is overdreven, en frustrerend:

de tekenstijl vond ik heel knap, en het concept op zich genomen heel goed, maar het resultaat is een gemiste kans - een goed scenarist moet in staat zijn een deel van zijn verhaallijnen logisch af te ronden. Ik deel de ontgoocheling en teleurstelling. 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Amoras: De Kronieken of het her en der foutief vermelde Kronieken Amoras is een voorlopige titel en de aangekondigde titel Gestrand voor deel 1 is al helemaal niet hoe het album zal heten.

Allez, lees er hier meer over: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Amoras-Kronieken

Dat had ik nu eens niet zien aankomen zie. :e007:

 

Het zou hen wel sieren moesten ze zeggen: 'We zijn niet zot hé, waarom zouden we al dat geld laten liggen?'.

Link naar reactie

Het zou hen wel sieren moesten ze zeggen: 'We zijn niet zot hé, waarom zouden we al dat geld laten liggen?'.

 

Eigenlijk zegt Marc Legendre dat net wel. Lees zijn uitleg maar eens. Niet dat het alleen maar daarover gaat natuurlijk.

Link naar reactie

Eigenlijk zegt Marc Legendre dat net wel. Lees zijn uitleg maar eens. Niet dat het alleen maar daarover gaat natuurlijk.

 

Ik lees vooral dat hij zich in allerlei bochten kronkelt met voorspelbare platitudes zoals:

 

Zo kregen we op de lange duur door dat we niet klaar waren met Amoras.

 

Nu, mij niet geklaagd hoor, ik vond het een goede reeks en zoals ik al gezegd heb: dat zogezegd 'einde' was eigenlijk een cliffhanger ;)

Link naar reactie

Voor diegenen die de reeks nog niet hebben is het misschien interessant om naar FACTS op de zondag te komen want Cambré komt de integrale in primeur (10 dagen voor de release) er signeren op de stand van Silvester / Dark Dragon Books (ik weet het, ook niet logisch om een een auteur van een andere uitgeverij bij hen te zien).

Prijs valt goed mee  : 25€..

 

Aan jullie om wat nieuwtjes bij hem los te peuteren over de Kronieken en het hier te plaatsen. :e005:

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Naar aanleiding van de expo in het Stripmuseum in Groningen heb ik me dan eindelijk tot het onverbiddelijke einde gezet. Gewaagd, gedurfd, soms wat gemakkelijk en vooral verwarrend. Ik probeer nog altijd een soort tijdlijn in mijn hoofd te maken om erachter te komen of de cirkel nu rond is of niet en hoe eea nou in elkaar moet zitten. Knap, maar zeker iets dat om een epiloog vraagt denk ik. En anders wel om meer uitdieping van de wereld in 2046 . Misschien iets voor Sidonia en Barabas? Of geheel andere figuren die desnoods helemaal niets met Suske en Wiske te maken hebben. 

 

De expositie was trouwens ook mooi om te zien. Razend knap hoe Chambré dat allemaal heeft gemaakt. Zeker de moeite waard. 

Link naar reactie
  • 8 months later...

Amoras: De Kronieken of het her en der foutief vermelde Kronieken Amoras is een voorlopige titel en de aangekondigde titel Gestrand voor deel 1 is al helemaal niet hoe het album zal heten.

Allez, lees er hier meer over: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Amoras-Kronieken

of toch ‘De Kronieken van Amoras’ :)

 

Aldus de nieuwsbrief van 1 minuut geleden: http://www.wpg.be/amoras-niet-alles-is-al-verteld/?utm_source=hybridmarketeer&utm_medium=email&utm_campaign=Stripnieuws+eind+januari

 

 

Nu, mij niet geklaagd hoor, ik vond het een goede reeks en zoals ik al gezegd heb: dat zogezegd 'einde' was eigenlijk een cliffhanger ;)

 

dat einde vond ik nu het enige jammere

Naar aanleiding van de expo in het Stripmuseum in Groningen heb ik me dan eindelijk tot het onverbiddelijke einde gezet. Gewaagd, gedurfd, soms wat gemakkelijk en vooral verwarrend. Ik probeer nog altijd een soort tijdlijn in mijn hoofd te maken om erachter te komen of de cirkel nu rond is of niet en hoe eea nou in elkaar moet zitten. Knap, maar zeker iets dat om een epiloog vraagt denk ik.

 

 

agreed. Ik zou graag een epiloog ervan hebben!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...