Ga naar inhoud

Kingdom


Timhardt

Recommended Posts

Leest er iemand kingdom?

 

Zou het iets voor mij zijn? 

Berserk, vagabond, lone wolf, wolfsmund en blade of the immortal draag ik hoog in het vaandel.

 

Maar ook zoiets als cross game, parasite, urasawa en tezaka lees ik gepaasioneerd.

 

Fullmetal alchemist, golden kamuy bleken uiteindelijk minder voor mij...

 

Bedankt voor het advies

Link naar reactie

Heel veel actie, zwaardgekletter en heroïek op het slagveld, maar ook voldoende aandacht voor politiek en strategie. Ik ben héél erg fan! 

 

Let wel: Kingdom gaat over de Chinese geschiedenis, dus samoerai komen er niet aan te pas. Uit je lijstje zal het waarschijnlijk het dichtst aanleunen bij de eerste arc van Berserk, maar dan wel zonder fantasy wezens. 

Link naar reactie
  • 4 months later...

ik heb Kingdom een hele tijd gevolgd. Het is in het begin heel erg spannend, terwijl je de eerste avonturen van de hoofdfiguur volgt. 

Na een paar honderd hoofdstukken kun je je van de indruk niet onttrekken dat het telkens weer hetzelfde maar anders is. Al die verschillende warlords, de ene al lelijker dan de andere... en stilaan gaat het niet meer over de Unificatie van het rijk, maar gaat de schrijver steeds vreemder wegdwalen van zijn oorspronkelijk plot.

En die uit-hun-kassen-puilende ogen van iedereen, en al dat zweet, wordt na een poosje van het goede te veel. Zwéten dat die mannen doen! Het gulpt eraf op elke tekening.

 

Maar in het begin is het zooooo spannend 😱

Link naar reactie
Op 20/12/2020 om 09:34, Lamme Goedzak zei:

Steengoed verhaal maar zoals wel meer manga sleept het verhaal wel erg lang aan en (bij mij dan toch) ebt de interesse weg.

In het Engels zal je je ook maar enkel met scanlations kunnen behelpen. Ik had ergens op reddit gelezen dat de auteur niet wilt dat de Amerikanen het vertalen. Of dat nu fact of fictie is weet ik niet.

 

Zou me vreemd lijken dat de Amerikanen het niet mógen vertalen, als de reeks in het Frans de originele release bijna heeft ingehaald. Misschien willen de Amerikanen niet genoeg betalen, maar das andere koek... 😉

 

Ik blijf het alvast een erg leuke lectuur vinden, en ja, soms wordt het allemaal wel erg lang uitgesponnen, maar ja, dat is bij veel manga zo (en bij veel strips, en bij veel series, en bij veel filmfranchises,...).

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...