Vittorio Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 1 uur terug, cinco zei: Bonus voor gele luchten. Je gaat op de duur beginnen geloven dat gele luchten meer regel dan uitzondering is. Gelukkig maar dat de lucht hieronder niet geel is anders zie je de zeppelin niet: Quote Link to comment
Ambreville Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 Op 21/8/2020 om 14:40, Captivant zei: Dit zijn in ieder geval wel 2 bewuste verwijzingen: Die lijken toch helemaal niet op elkaar, buiten het gele. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 Die Floris hoort er zeker niet bij. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Tuizentfloot Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 Op elkaar lijkende backcovers zijn er ook: Quote Link to comment
Captivant Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 3 uren geleden, Ambreville zei: Die lijken toch helemaal niet op elkaar, buiten het gele. Serieus? Ook als ze zo naast elkaar staan en je even de tijd neemt om ze te vergelijken, dan zie je de verwijzingen niet? 2 uren geleden, Peter Motte zei: Die Floris hoort er zeker niet bij. "Ik heb voor de cover van het tweede Floris-boek een pastiche gemaakt van Franquin’s “Er is een tovenaar in Rommelgem”, (een van mijn favoriete covers ever) maar Wasco was de enige die het zag." Aldus de maker, Remco Polman. Dat moet je geruststellen. Dat Wasco de enige was die het zag. Bron: http://stripmakerdesvaderlands.nl/blog/coverstories/ Quote Link to comment
Ambreville Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 7 uren geleden, Captivant zei: "Ik heb voor de cover van het tweede Floris-boek een pastiche gemaakt van Franquin’s “Er is een tovenaar in Rommelgem”, (een van mijn favoriete covers ever) maar Wasco was de enige die het zag." Dat is dan gemikt, en er ver naast geschoten. Quote Link to comment
Tanuki Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 26 minuten geleden, Waakwater zei: Ik vind dat er hier erg veel bij de haren wordt getrokken. Veel van de aangehaalde voorbeelden hier lijken nauwelijks op mekaar, tenzij het aanwezig zijn van een personage op de cover al voldoende is om van een gelijkenis te spreken. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 36 minutes ago, Waakwater said: Ik vind dat er hier erg veel bij de haren wordt getrokken. 2 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Vittorio Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 17 minuten geleden, Peter Motte zei: 2 Jullie lijken op elkaar, fantasieloze zeurpezen. Veruit het gros wat tot nog toe voorbij is gekomen, lijkt op elkaar. Quote Link to comment
Lük Bey Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 Quote Veruit het gros wat tot nog toe voorbij is gekomen, lijkt op elkaar. 2 Je moet bijna van slechte wil zijn om die Rommelgem-hommages niet te willen zien. Die laatste is de enige waarvan ik zou denken, ok da's misschien wat weinig om ze met mekaar te vergelijken. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cinco Posted August 27, 2020 Author Share Posted August 27, 2020 Op 21/8/2020 om 14:40, Captivant zei: Zullen we ze nog eens vergelijken: gele luchten: check groene begraste gebogen grond: check eenzaam boompje linksonder: check schuine zwarte tekstbalk met witte ongeschreefde letters: check En je ziet ook dat de massa hollende vrouwen met die uitpriemende draak zowat dezelfde oppervlakte inneemt als de muur met het kasteel en de begroeiing. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 rood in het midden: check Maar iedere kunstschilder weet dat je rood altijd in het midden moet zetten, omdat het de aandacht trekt en de afbeelding scheeftrekt als het rood aan de zijkant staat (uitzonderingen daargelaten, zoals iets aan de zijkant zetten dat eigenlijk het centrum van de aandacht moet krijgen) Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
TDPB Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 1 uur terug, cinco zei: Zullen we ze nog eens vergelijken: gele luchten: check groene begraste gebogen grond: check eenzaam boompje linksonder: check schuine zwarte tekstbalk met witte ongeschreefde letters: check En je ziet ook dat de massa hollende vrouwen met die uitpriemende draak zowat dezelfde oppervlakte inneemt als de muur met het kasteel en de begroeiing. Plus de naam van de auteur rechtsonder. Ik snap ook niet waarom sommigen koppig willen blijven beweren dat ze de overeenkomst niet zien. (allez, 't is te zeggen, van één begrijp ik het wel). Quote Link to comment
Vittorio Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 2 uren geleden, cinco zei: Zullen we ze nog eens vergelijken: gele luchten: check groene begraste gebogen grond: check eenzaam boompje linksonder: check schuine zwarte tekstbalk met witte ongeschreefde letters: check En je ziet ook dat de massa hollende vrouwen met die uitpriemende draak zowat dezelfde oppervlakte inneemt als de muur met het kasteel en de begroeiing. Plus zwevende hoofddeksels... Quote Link to comment
Lük Bey Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 Quote Die laatste is de enige waarvan ik zou denken, ok da's misschien wat weinig om ze met mekaar te vergelijken. Daarmee bedoelde ik dus niet die 'Floris' maar deze: 8 uren geleden, cinco zei: Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cinco Posted August 27, 2020 Author Share Posted August 27, 2020 1 minuut geleden, Lük Bey zei: Daarmee bedoelde ik dus niet die 'Floris' maar deze: Ja, ik weet dat je die bedoelt. Maar toen ik die Tot Ziens Daarboven zag, dacht ik dus meteen aan de cover van Over De Grenzen van de TIjd. Quote Link to comment
Lük Bey Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 Ik heb daar geen problemen mee, ik vind het een prima bijdrage al is ie dan een van de minst 'gelijkende' tot hier toe. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
Tuizentfloot Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 7 uren geleden, Lük Bey zei: Ik heb daar geen problemen mee, ik vind het een prima bijdrage al is ie dan een van de minst 'gelijkende' tot hier toe. Vooruit dan maar, om cinco weg te helpen van dat vervelende stigma, hierbij mijn bijdrage: En nu weer verder met echt op elkaar lijkende covers Quote Link to comment
Vittorio Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 Op 15/8/2020 om 17:25, Veto zei: Toch wel een krachtig beeld: Quote Link to comment
cinco Posted August 28, 2020 Author Share Posted August 28, 2020 1 uur terug, Tuizentfloot zei: Vooruit dan maar, om cinco weg te helpen van dat vervelende stigma, hierbij mijn bijdrage: Nu kan ik mijn nachtrust hervinden. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 1 hour ago, Vittorio said: Die lijken inderdaad op elkaar. En deze past er ook bij Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
lukoste Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 3 uren geleden, Vittorio zei: Toch wel een krachtig beeld: De cover van Layla was daar een interessante(re) variant op. Quote Link to comment
Ambreville Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 Eentje van deze week. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 40 minutes ago, lukoste said: De cover van Layla was daar een interessante(re) variant op. Waarvan dit de bron is John Everett Millais, “Ophelia,” ca. 1851 (Photo: Google Art Project Public Domain) Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ambreville Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 Ik had het voor Layla meer op deze cover. Quote Link to comment
Retardi Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 Op 27/8/2020 om 13:28, Waakwater zei: Ik vind dat er hier erg veel bij de haren wordt getrokken. 3 Quote Link to comment
cinco Posted August 30, 2020 Author Share Posted August 30, 2020 Op 28/8/2020 om 15:59, Vittorio zei: Quote Link to comment
Vittorio Posted September 3, 2020 Share Posted September 3, 2020 Hier liep ik tegenaan toen ik iets opzocht over Jidéhem: Quote Link to comment
cinco Posted November 14, 2020 Author Share Posted November 14, 2020 Merk ook dat de grond dezelfde cirkelvormige overgang van geel naar oranje naar rood heeft. Quote Link to comment
Lük Bey Posted November 14, 2020 Share Posted November 14, 2020 He, die is wel interessant. Omdat het Kiekeboe-album voor zover ik weet inhoudsgewijs niks met dat (drie jaar oudere) Sammy-album te maken heeft, en omdat het toch ook geen iconische cover is, zou het haast toeval kunnen zijn. Maar dan toch wel een sterk toeval. Was Merho bevriend met Berck? Of verwijzen ze misschien allebei naar een eerder beeld? Als je de titels omwisselt is dat wel een belediging voor de diva in kwestie. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
Daan Posted November 14, 2020 Share Posted November 14, 2020 41 minuten geleden, Lük Bey zei: Als je de titels omwisselt is dat wel een belediging voor de diva in kwestie. Ha, die is leuk! Quote Link to comment
cinco Posted November 20, 2020 Author Share Posted November 20, 2020 bewuste zelfreferentie bij Batman-comics Quote Link to comment
cinco Posted February 10, 2021 Author Share Posted February 10, 2021 logische parodie Quote Link to comment
Recommended Posts