Ga naar inhoud

Hermann


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Heb vandaag ook de Bernard Prince integrale deel 1 ontvangen. Prachtig boek! Echt een schitterende uitgave. Zo hoort het en niet anders...

 

Verdorie, was niemand thuis toen de postbode is geweest :e001: ..... kan ik hem maandag pas ophalen :e005:  als jij tevreden bent kan ik gerust slapen dit weekend :e012:

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Het verwonderd mij dat er zo enthousiast gereageerd wordt op ouwe meuk die verpakt is in een luxe jasje. Is inderdaad mooi uitgevoerd, maar voegt niet echt iets toe aan de verhalen.

 

Persoonlijk hou ik echt van z/w omdat dit dichter bij de originelen zit, een integrale in kleur zou veel minder interessant zijn omdat iedereen die al heeft staan in z'n boekenkast.

De boekuitgave is dan ook perfect te noemen, prijs, papier, formaat, dikte, oplage, een mooie sobere uitgave zonder nutteloze linnen rotzooi, lintjes en opgeplakte prentjes.

 

Ik hoop dat dit een trend wordt, nu enkel nog een gepaste kast vinden in de Ikea.  :)

Link naar reactie

Het is dat die Amerikanen geen Nederlands kunnen lezen maar daar zullen ze zich als ze dat wel konden verbazen over een zwart-wit strip voor drie keer zoveel geld als ze daar Jeremiah doen in ook een beperkte oplage. 

 

Die Jeremiah blijft een leuke uitgave maar is wel kleiner formaat, dunner papier en maar 150 blz in plaats van 250 blz, om nu te beweren dat de Bernard Prince uitgave 3 keer zo duur is vind ik wat overdreven.

Link naar reactie

De prijs van een album ligt aan de uitgever, diens drukkosten, de oplage, de rechten die moeten worden betaald enz. Daar hoeven we niet geheimzinnig over te doen.

Het kan een keuze zijn om het in zwart-wit te doen vanwege de kosten, maar ook om bijvoorbeeld wat anders uit te brengen dan de kleurenversie die er al is. Ook kan een uitgever kiezen om iets in een bepaalde reeks uit te geven die een zekere uniformiteit heeft. De Bernard Prince integraal sluit bijvoorbeeld nu mooi aan op de Comanche retro-reeks. En zelfs de tekenaar kan er een stem in hebben gehad, hoewel de Franse integrale in kleur is uitgegeven, dus dat lijkt me hier niet het geval geweest.

Als Op zoek naar de tijdvogel bijv, gelijk is gedrukt met de Franse uitgave (mocht die er zijn geweest) dan is dat qua kosten veel efficiënter omdat er enkel een ander vel met teksten overheen moet worden gelegd. En als de oplage dan ook nog eens een stuk hoger is, valt een lagere winkelprijs goed te begrijpen. De luxe Blueberry's van Sherpa zijn mooi uitgegeven, maar de oplage is dusdanig hoog geweest (850 ex.), dat het mij niet verbaast dat deze nog overal goed te verkrijgen is. De oplage van Bernard Prince is 'maar' 400 ex.

Maar iedereen is vrij om te kopen en verzamelen wat hij/zij wenst. Vind je 'em mooi en kun je het betalen, doe het dan en zo niet, dan laat je 'em liggen voor een ander. Natuurlijk mag je je ongezouten mening geven waarom je 'em niet mooi vindt. Graag zelfs, want met alleen maar adepten wordt dit ook een saai topic!

Link naar reactie

Tja, Blueberry is maar 100 blz, dubbele oplage van 750 ex. en nog steeds een heftige 50 euro. Dan wordt het wel erg duur, ik zie die boeken eerder als luxe dan als integrale. Daar ben ik dus niet zo zot van al zijn het natuurlijk wel mooie boeken, gewoon te dun en te duur.

 

Om eerlijk te zijn weet ik niet wat iemand ziet in die jaren '70 inkleuring van Bernard Prince, ik vind het een goeie reeks ondanks de slechte inkleuringen, maar smaken verschillen.  :e002:

 

Hermann%2B%2526%2BGiraud%2B-%2BBernard%2

satan_humour.jpg

 

3d.jpg

Link naar reactie

toch duizend keer liever dit dan sommige moderne computerinkleuringen die af en toe ergens opduiken. En het heeft wel iets nostalgisch, die psychedelische kleuren van de jaren '70. Laat de dingen toch gewoon zoals ze gemaakt zijn. Anders krijg je van die afgezwakte light toestanden zoals bij die-rosse-wiens-naam-je-niet-mag-vernoemen.

Link naar reactie

toch duizend keer liever dit dan sommige moderne computerinkleuringen die af en toe ergens opduiken. En het heeft wel iets nostalgisch, die psychedelische kleuren van de jaren '70. Laat de dingen toch gewoon zoals ze gemaakt zijn. Anders krijg je van die afgezwakte light toestanden zoals bij die-rosse-wiens-naam-je-niet-mag-vernoemen.

 

Veel computer inkleuringen zie ook niet graag, veel strips worden naar de kl.. gebracht door de inkleuring. Gelukkig zijn er nog steeds nieuwe strips die wel subliem ingekleurd zijn, een enorm verschil in niveau.

 

De nieuwe stijl van Hermann waarbij hij op de tekening inkleurt kan me meestal wel bekoren, Franz was op het laatste ook overgestapt naar die stijl.

Link naar reactie

Veel computer inkleuringen zie ook niet graag, veel strips worden naar de kl.. gebracht door de inkleuring. Gelukkig zijn er nog steeds nieuwe strips die wel subliem ingekleurd zijn, een enorm verschil in niveau.

 

De nieuwe stijl van Hermann waarbij hij op de tekening inkleurt kan me meestal wel bekoren, Franz was op het laatste ook overgestapt naar die stijl.

 

ik merk inderdaad dat de laatste paar jaren de computerinkleuringen aan kwaliteit winnen. Maar in het begin was het huilen met de pet op.

 

Ik vind het persoonlijk ook heel mooi wanneer Hermann rechtstreeks inkleurt. Maar er zullen evengoed mensen zijn die het dan weer niet zo mooi vinden. Ieder zijn/haar goesting, newaar?

 

:)

Link naar reactie

Ik vind het persoonlijk ook heel mooi wanneer Hermann rechtstreeks inkleurt. Maar er zullen evengoed mensen zijn die het dan weer niet zo mooi vinden. Ieder zijn/haar goesting, newaar?

 

Inderdaad. Ik vind het jammer dat Hermann zijn strips zelf inkleurt. Wat een mottige kleuren.

Eén van de redenen dat ik indertijd de strips van Hermann begon te lezen was juist de schitterende inkleuringen van Raymond (of een andere naam in die trant). Wat Hermann doet is maar een zwakke afspiegeling daarvan.

Link naar reactie

dat je het niet mooi vindt, tot daar aan toe, maar een afspiegeling kan je het niet noemen, vind ik. Hij probeert die inkleuring niet na te bootsen, hij probeert iets anders te doen. Iets eigens. Allez, denk ik hé, ik ken de mens totaal niet :D

Link naar reactie
  • 4 months later...

De nieuwe Jeremiah is al klaar maar Dupuis gaat die maar later in het jaar uitbrengen (omdat er pas 2 albums van hem verschenen zijn).

Zijn nieuwe strip wordt opnieuw een western. Zal redelijk geweldadig zijn met een tragisch familie achtergond.

 

Op 9 mei a.s. zou die uitkomen; "Een grote hond en een blondine"

In deze http://fr.calameo.com/read/001521635cb7c8f66ef51  vanaf pagina 87. Ben wel "bang" dat uitkomt dat Jeremiah impotent is...... kijk eens naar die tekeningen op pag. 88...... ;)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Op 9 mei a.s. zou die uitkomen; "Een grote hond en een blondine"

In deze http://fr.calameo.com/read/001521635cb7c8f66ef51  vanaf pagina 87. Ben wel "bang" dat uitkomt dat Jeremiah impotent is...... kijk eens naar die tekeningen op pag. 88...... ;)

Hij heeft het toch 35 jaar kunnen volhouden :-p

 

Toffe link. Volledig overzicht van wat gaat verschijnen in de overkoepelende organisatie.

Joepie, in mei dus de ontknoping van Miss October en Freaks Squeele - Funérailles 2  en ik zie daar warempel een nieuwe Harry Dickson :e005:

Link naar reactie

Hij heeft het toch 35 jaar kunnen volhouden :-p

 

Toffe link. Volledig overzicht van wat gaat verschijnen in de overkoepelende organisatie.

Joepie, in mei dus de ontknoping van Miss October en Freaks Squeele - Funérailles 2  en ik zie daar warempel een nieuwe Harry Dickson :e005:

 

Mijn hele dag weer goed!! :)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

ijdele hoop zeker voor ons Belgen en Hollanders

 

Heb die in mijn collectie; hij valt eerlijk gezegd een beetje (veel) tegen! Het papier is niet "je van het", de tekeningen komen niet echt tot zijn recht. Klinkt misschien vreemd, maar dat album moest Saga nu uitbrengen.

Was/is trouwens niet zo duur, nog geen 50,--€.

Het verschil met die andere integrale is immens groot. http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/schemerwoude/3571963-les-tours-de-bois-maury   die is wel echt mooi.

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...