Ga naar inhoud

3 vragen over Suske en Wiske (poll)


cinco

wat gesus en gewis  

30 leden hebben gestemd

  1. 1. Zou Barabas ook deel moeten zijn van de toren?

    • Tuurlijk. Hij was er al bij van de eerste S&W, zelfs voordat er van Lambik of Jerom sprake was. Gigantisch onrecht dat de toren hem ontzegd blijft.
    • Neen. Barabas moet zijn plaats kennen. En dat is bij de nevenfiguren.
  2. 2. Jerom, mee op avontuur of niet?

    • Laat die deus ex machina thuis. Hij kan zijn spierbundels laten gelden in één van zijn nevenreeksen.
    • Er is nog plaats voor hem in de gyronef of de teletijdmachine. Zijn typisch taaltje en zijn droge humor maken het alleen maar leuker en natuurlijk tussendoor wat klappen uitdelen.
  3. 3. Suske en Wiske: surrogaatbroer en -zus of toch wat kalverliefde tussen die twee?

    • Het is Suske zelfs niet opgevallen dat Wiske nu borstjes heeft. Dus dat zegt genoeg. Ze vormen een plusgezin met Sidonia en ze zijn zo goed als broer en zus.
    • Wiske is al jaloers van zodra er ook maar één ander meisje in de buurt van Suske is. Er zitten dus duidelijk wat puberale hormonen in het spel.


Recommended Posts

2 uren geleden, TDPB zei:

afbeelding.png.055e733f90dc41a0671c029346448bd3.png

Werkelijk schitterend, @TDPB! Dit plaatje leen ik even.

Maar geef Jerom en Lambik toch maar grijze sokken.

 

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar de tweede toren. Ook qua tekenstijl met een wat fijnere tekenpen.

 

Ik gok dat de huidige generatie jeugdige lezers de jaren '90-kleuren (en klederdracht) niet meer als standaard beschouwd.

 

Link naar reactie
5 hours ago, Hamirubi said:

Werkelijk schitterend, @TDPB! Dit plaatje leen ik even.

Maar geef Jerom en Lambik toch maar grijze sokken.

 

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar de tweede toren. Ook qua tekenstijl met een wat fijnere tekenpen.

 

Ik gok dat de huidige generatie jeugdige lezers de jaren '90-kleuren (en klederdracht) niet meer als standaard beschouwd.

 

Pffft ... alsof de jaren-70-jeugd dat jaren-40-jurkje van Wiske als standaard beschouwde.

Link naar reactie
  • 6 months later...

Odilon? Wordt in De Tijmtrotter niet uitgeled waarom hij niet meer meedoet?

 

eventjes opgezocht op wikipedia: "Na de jarenlange opleiding bij Jerom is het in het album De tijmtrotter (1982[3]) tijd om de rol van Gouden Stuntman over te nemen. Jerom heeft er nu vertrouwen in dat Odilon deze taak goed zal uitvoeren. Jerom neemt afscheid van de ridders van Morotari en krijgt als afscheidscadeau de tijmtrotter, waarmee kan hij door de ruimte en tijd reizen, van professor Barabas mee."

Link naar reactie
5 uren geleden, cinco zei:

 

 

Ik veronderstel dat dat bovenste mannetje dat een soort Robin voor Jerom was (of een Scrappy Doo) bloederig aan zijn eind gekomen is (Death in the Family-stijl) aangezien er niemand (zelfs geen haan) nog ooit naar hem gekraaid heeft.

Ik meen me te herinneren dat er in J-Rom ook naar Odilon verwezen wordt.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...