Ga naar inhoud

Jojo´s bizarre adventure


Timhardt

Recommended Posts

Ik ken jouw smaak niet, dus ik kan alleen over mijn eigen ervaring vertellen 😉. Ik ben op dit moment aan het begin van part 3 en zou de serie aanraden. 

 

Ik was nog niet heel enthousiast tijdens het lezen van Part 1 (de eerste 3 volumes), vanwege het feit dat de serie zich nog wat te serieus nam en dialoog nogal houterig was. Dit is echter snel veranderd. Deel 2 had meer humor en deed de naam van de serie eer aan door verder op de absurditeit te leunen. De verhalen zijn verrassend, de personages zijn leuk (maar hebben, zeker in de eerdere delen, naar mijn idee wel een behoorlijke testosteronvergiftiging 🙃) en de actie is creatief en goed getekend.

 

Wat ik ook tof vind aan de serie is het rouleren van hoofdpersonen, wat ik niet heel vaak zie gebeuren bij manga. Het speelt zich ook in verschillende tijden af, wat het afwisselend houdt.

 

Al met al vind ik het een erg toffe serie, en ben nog niet eens bij het hoogtepunt, voor zover ik heb begrepen. De hardcovers van Viz zijn overigens inderdaad erg mooi!

 

Nog wel even een disclaimertje: de manga bevat, in ieder geval tot het punt waar ik heb gelezen, een aantal keer geweld tegen dieren. Dit is iets waar ik zelf erg slecht tegen kan. Misschien hypocriet gezien grafisch geweld mij verder vrij weinig doet (ik kijk graag naar bijvoorbeeld een tarantino) maar ach, zo heeft iedereen wel iets geks.

Ik vond het verder geen afbreuk doen aan de manga, het is ook niet iets wat met grote regelmaat gebeurt, maar het leek me goed om even te benoemen.

Link naar reactie
3 uren geleden, Timhardt zei:

yotsubata, .....

Yotsuba to, om juist te zijn. Vrij vertaald: Yotsuba en...

Fantastische reeks, en Cross Game is van één van mijn favoriete mangaka: Adachi Mitsuru.

Tussen haakjes, wie Yotsuba niet kent: deze cover zegt alles over de reeks:

4920889-13.jpg

 

Om verder op je originele vraag in te gaan: de reeksen die je opsomt liggen vrij ver uiteen qua genre en smaak. Bovengenoemde reeksen vind ik top,

de anderen zijn in mijn ogen eerder méh. Ik zou zeggen: waag je kans. Probeer misschien om de reeks eerst te lezen alvorens je tankobon bestelt die moeten overgevlogen worden. Ik  zit hier zo met twee reeksen die me achteraf gezien té veel geld hebben gekost voor wat ze waard waren.

Link naar reactie

Q

1 uur terug, Tanuki zei:

Yotsuba to, om juist te zijn. Vrij vertaald: Yotsuba en...

Fantastische reeks, en Cross Game is van één van mijn favoriete mangaka: Adachi Mitsuru.

Tussen haakjes, wie Yotsuba niet kent: deze cover zegt alles over de reeks:

4920889-13.jpg

 

Om verder op je originele vraag in te gaan: de reeksen die je opsomt liggen vrij ver uiteen qua genre en smaak. Bovengenoemde reeksen vind ik top,

de anderen zijn in mijn ogen eerder méh. Ik zou zeggen: waag je kans. Probeer misschien om de reeks eerst te lezen alvorens je tankobon bestelt die moeten overgevlogen worden. Ik  zit hier zo met twee reeksen die me achteraf gezien té veel geld hebben gekost voor wat ze waard waren.

Ik heb een brede smaak.

Welke reeksen heb je spijt van?

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...