Ambreville Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 7 uren geleden, Neat Stuff zei: Nee hoor. Bij Brando denk ik altijd: 'Da's toch die acteur die erop stond om een champagne-koeler op zijn hoofd te zetten?' Dat koppeke was ook high-maintenance. Quote Link to comment
Waldorf Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 We gaan verschrikkelijk off topic! Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Vittorio Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 54 minuten geleden, Waldorf zei: We gaan verschrikkelijk off topic! Nee hoor: We kunnen besluiten welk Vrije vlucht-album verplicht is. Al die tekstloze pagina's in Saigon-Hanoi maakte ooit grote indruk op me, maar ik durf nu mijn hand er niet meer voor in het vuur te steken. Ik ben het een beetje kwijt met Cosey, misschien toch vooral een auteur die je op jonge leeftijd kunt smaken. Quote Link to comment
Ambreville Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Vrij voorspelbaar, maar ik zou toch voor deze Cosey gaan. Een strip die het vooral van sfeer en dromen moet hebben ipv een stevig verhaal, maar toch... Quote Link to comment
Vittorio Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 14 minuten geleden, Ambreville zei: Vrij voorspelbaar, maar ik zou toch voor deze Cosey gaan. Mimsy Farmer! Quote Link to comment
Ambreville Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Hier wat verplichte leesvoer. Sublieme serie. Ook de uitlopers ervan Quote Link to comment
Vittorio Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Bij deze Kate/Mimsy vraag ik me wel af waarom mensen dédi's verzamelen Quote Link to comment
Ambreville Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 1 uur terug, Vittorio zei: Bij deze Kate/Mimsy vraag ik me wel af waarom mensen dédi's verzamelen Daarom? Om Jodo toch in deze thread te krijgen. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 5 hours ago, Ambreville said: Dat koppeke was ook high-maintenance. En uit welke film komt dat? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 18 hours ago, Paul_NL said: Ehm... Is dit normaal taalgebruik "negertjes" ?? Ik dacht dat ik net uit mijn auto stapte na een dag hard werken, maar ik denk dat het toch de teletijdmachine van Barabas was die stond ingesteld op 1950.. Nee, hij stond niet op een datum ingesteld, maar op een beschrijving: "Breng me na het moment van de hypocriete afkeuring van de term 'neger', zodat we met weinig moeite geen racist lijken door 'zwarte' te zeggen." Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Tanuki Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 [moderator on] Doorbomen over zwarten en negertjes graag in een apart topic in the Chocolate Bar of via PM [moderator off] Quote Link to comment
SPeeDy Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 4 hours ago, Vittorio said: Nee hoor: We kunnen besluiten welk Vrije vlucht-album verplicht is. Al die tekstloze pagina's in Saigon-Hanoi maakte ooit grote indruk op me, maar ik durf nu mijn hand er niet meer voor in het vuur te steken. Ik ben het een beetje kwijt met Cosey, misschien toch vooral een auteur die je op jonge leeftijd kunt smaken. Liever Orchidea dan van Cosey. Genieten! Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
BobFish Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 23 minuten geleden, Peter Motte zei: En uit welke film komt dat? The Island of Dr. Moreau ! Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Ambreville Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 1 minuut geleden, BobFish zei: The Island of Dr. Moreau ! Aka. De film te veel. Quote Link to comment
Vittorio Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Als de gifs beter zijn dan de film.... Het album te veel, was dat draadje er al? Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 23 minutes ago, BobFish said: The Island of Dr. Moreau ! Ah, ik had zo'n vermoeden ... Er is een heel goeie stripversie van verschenen Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cartoonesk Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 Op 24/8/2020 om 17:37, Neat Stuff zei: Ik ken het niet maar ziet er leuk uit! Helaas is mijn kennis van de Franse taal ontoereikend om er vol van te kunnen genieten... Malheureusement beurre d'arachide... Ik heb Mandryka en zijn strip De gemaskerde komkommer al eerder op dit forum vermeld maar zelden tot geen reactie. Waarschijnlijk toch niet zo bekend in Nederland en Vlaanderen maar toch een van mijn favoriete striptekenaars. Helaas is De gemaskerde komkommer nooit in het Nederlands vertaald (behalve ooit in een Nederlandse krant). Misschien komt dat door de woordspelingen in de strip. Toch zie ik deel 1 (die ik eerder toonde) als een meesterwerk van de Franse alternatieve strip en een aanrader als je van absurde humor houdt (en Frans kunt lezen). http://www.leconcombre.com/ Mandryka heeft ook een stripboek met Gotlib gemaakt : Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 Op 24/8/2020 om 10:06, Neat Stuff zei: Ik zou het best interessant vinden om de door jou zelf ontdekte juweeltjes hier voorgedragen te krijgen. Tegen mijn eigen principe in zou ik dan toch moeten zeggen dat elke volwassen striplezer toch minstens 1 keer een comic (of comicbook) van Robert Crumb en/of Vaughn Bodé gelezen moet hebben. Quote Link to comment
Vittorio Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 1 uur terug, cartoonesk zei: Waarschijnlijk toch niet zo bekend in Nederland en Vlaanderen maar toch een van mijn favoriete striptekenaars. Hij heeft inkleuringen gedaan voor Moebius dus je kunt zonder het te weten een Mandryka in huis hebben: Moebius heeft een portrettekening van hem gemaakt: en zijn versie van De Gemaskerde Komkommer: Quote Link to comment
Savantas Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Op 23/8/2020 om 19:28, Paul_NL zei: ..iedereen moet Maus een keer gelezen hebben. +1 Ik vind Maus een geweldige GN. Hoewel het natuurlijk vooral over de ervaringen en zware beproevingen van de vader van Art Spiegelman in W.O. II gaat, loopt er ook nog een 2e draad door het boek, nl. die van de moeizame relatie tussen vader en zoon Spiegelman. Helaas blijft dat in veel commentaren onderbelicht, terwijl het mijns inziens absoluut bijdraagt aan de uitzonderlijke kwaliteit van het scenario. Wat mij betreft een GN van de buitencategorie. Quote Link to comment
Rik Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Op 24/11/2020 om 22:54, SAVANTAS zei: +1 Ik vind Maus een geweldige GN. Hoewel het natuurlijk vooral over de ervaringen en zware beproevingen van de vader van Art Spiegelman in W.O. II gaat, loopt er ook nog een 2e draad door het boek, nl. die van de moeizame relatie tussen vader en zoon Spiegelman. Helaas blijft dat in veel commentaren onderbelicht, terwijl het mijns inziens absoluut bijdraagt aan de uitzonderlijke kwaliteit van het scenario. Wat mij betreft een GN van de buitencategorie. Spiegelman heeft hier dan ook de Pulitzerprijs voor ontvangen... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Savantas Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 1 uur terug, Rik zei: Spiegelman heeft hier dan ook de Pulitzerprijs voor ontvangen... Yep en helemaal terecht... Quote Link to comment
Recommended Posts