Jump to content

Vink op deze lijst de drie reeksen aan waarvan je het vaakst strips herleest.

cinco

Vink de drie reeksen aan waarvan je het vaakst strips herleest.  

57 members have voted

1. 1. Vink de drie reeksen aan waarvan je het vaakst strips herleest.

Recommended Posts

Moeilijke, al lang geleden dat ik nog ‘ns veel herlezen heb qua reeks. Zoveel te langer een reeks zoveel te minder zin heb ik om eraan te beginnen.

Dan is het wel makkelijk om echt afgeronde albums te hebben zoals Astérix ipv zoiets als XIII. Eerste cyclus Klaagzang al wel 2x herlezen en blijf ik steengoed vinden. Guust completeert mijn keuze want hoef je zelfs geen gans album te herlezen om eens goed te lachen en je te blijven vergapen aan die kat, meeuw, etc.

Herlezen komt er bij mij niet meer van.

En het varieert: toen ik een jaar of tien was, was het natuurlijk S&W, met Jommeke op de 2e plaats en misschien Rob & Kwab op de derde - maar dat laatste is wat moeilijk te weten omdat we daar geen albums van hadden, zodat ik ze altijd in de weekbladen moest gaan zoeken.

Ik heb dat jaar enkele Thorgals herlezen, maar dat was doordat ik nog een hoop ongelezen T's had met die Kriss van Valnor-reeks, en ik alles met Kriss na elkaar wou uitlezen. Dus dat telt eigenlijk niet meer.

En als je dan bij recentere echt herlezen strips terechtkomt, dan is dat volgens mij Rork en Capricornus. En die reeksen staan er niet bij. En het is ook al een tijd geleden.

Herlezen is gewoon top. Kan ik echt van genieten. Ik heb dan ook nauwelijks tot nooit een leesachterstand van meer dan enkele albums. Tijdens vakantieperiodes vind ik het zalig om tijdens 'staycation'-periodes volledige reeksen te herlezen. Ook bij het voorbereiden van overzichtsinterviews doe ik dit geregeld. Je ontdekt toch altijd weer iets anders. Zeker bij 'Asterix'.

Ik heb voor 'Thorgal', 'Asterix' en 'Robbedoes en Kwabbernoot' gekozen. Al heb ik tijdens de lockdown ook alle XIII-albums met op de 'juiste plaats' de XIII Mystery-albums ertussen herlezen. Met dank aan de Reep waar iemand deze leesvolgorde had gepost. Aanrader ! Al ben ik nu wel gestopt met XIII. Het laatste album heb ik niet meer gelezen/gekocht. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

6 minuten geleden, Veto zei:

'Kuifje' altijd en overal geroemd... maar ik moet toegeven dat ik heel zelden albums van 'Kuifje' herlezen heb de voorbije jaren...

Veel bladzijden met veel tekst. Het maan-tweeluik, daar ben je wel even mee zoet als je die back-to-back gaat verteren.

afbeelding.thumb.png.1a1d84518e5ce6aa2726ddf43ac0ce6e.png

7 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Ik mag denk ik niet meedoen. Waar staan titels als Sandman, Daytripper, The Poor Bastard of Blast op dit lijstje om aan te vinken? Dit is voor mij eerder een lijst met de titel 'Welke strips zou je gedwongen herlezen als iemand een pistool op je slaap richt'...

Ik dacht dat jij wel zou gaan voor Blake en Mortimer en dan met name: het gele teken.

Kwam ik toch ergens tegen :) 

34 minutes ago, Neat Stuff said:

Ik mag denk ik niet meedoen. Waar staan titels als Sandman, Daytripper, The Poor Bastard of Blast op dit lijstje om aan te vinken? Dit is voor mij eerder een lijst met de titel 'Welke strips zou je gedwongen herlezen als iemand een pistool op je slaap richt'...

Dat heb je met die tops.

Vroeger had ik veel belangstelling voor de muziektops van het jaareinde, maar hoe ouder je wordt, hoe meer je ziet dat die tops erg tijdgebonden zijn.

13 minuten geleden, Peter Motte zei:

Maar de lijst is ook erg beperkt. Niks van Andreas, bijv. Of van Bomans' Pa & Tante.

Tja, de zogezegde populaire top 20 van reeksen.

Ik vermoed dat Asterix zelfs bij het toevoegen van andere titels nog zijn plaats aan de top kan sterk houden.