Ga naar inhoud

🎬 Batman-films


cinco

Recommended Posts

1 minuut geleden, Peter Motte zei:

Pfff... Ik heb het wel een beetje gezien met Batman. Eerst die spoof uit de jaren 70. Dan de reeks die begon met TIm Burton. Dan Christopher Nolan.

Het mag eens ophouden.

Liever iets nieuws.

Het is alleszins de bedoeling van de makers dat we weer vertrokken zijn voor een ganse trilogie.

Link naar reactie

Van de films van Tim Burton en Christopher Nolan heb ik genoten, de films erna vielen mij zwaar tegen. Deze trailer beloofd ook niet veel goeds. Opvallendst aan deze trailer vind ik dat Batman ook erg agressief wordt neergezet. De slechterik ligt na een flink aantal klappen op de grond en dan geeft Batman nog een paar extra beuken na. 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
  • 1 month later...
3 minuten geleden, Bonte zei:

 

 

Is dat de zoon van de huidige trilogie Batman?

 

Nope. Soft reboot of zoiets.

Welke Batman-trilogie bedoel je? Die van Noian? Die was eigenlijk opzichstaand en afgerond na de derde. zonder verdere connecties met andere films

En rond de Affleck-Batman is het nooit gekomen tot een standalone film. Die heeft alleen teamups gedaan met Superman en de Justice League.

De 2021 film geregisseerd door Matt Reeves is mogelijk de eerste van een nieuwe trilogie waarin de regisseur zijn ding mag doen zonder rekening te moeten houden met 'een universum' zoals dat met de Marvel-films het geval is, waar alle films met elkaar verweven moeten zijn.

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, cinco zei:

 

Nope. Soft reboot of zoiets.

Welke Batman-trilogie bedoel je? Die van Noian? Die was eigenlijk opzichstaand en afgerond na de derde. zonder verdere connecties met andere films

En rond de Affleck-Batman is het nooit gekomen tot een standalone film. Die heeft alleen teamups gedaan met Superman en de Justice League.

De 2021 film geregisseerd door Matt Reeves is mogelijk de eerste van een nieuwe trilogie waarin de regisseur zijn ding mag doen zonder rekening te moeten houden met 'een universum' zoals dat met de Marvel-films het geval is, waar alle films met elkaar verweven moeten zijn.

 

 

De Dark Night batman trilogie, hij ziet er nogal jong uit en communiceert met een AI vaderfiguur.

 

Ik geraak er niet aan uit met al die Batman versies, gelukkig draagt die meestal een masker met een vervormde stem, dat helpt wel. 🙂

Link naar reactie
4 minuten geleden, Bonte zei:

 

De Dark Night batman trilogie, hij ziet er nogal jong uit en communiceert met een AI vaderfiguur.

 

Ik geraak er niet aan uit met al die Batman versies, gelukkig draagt die meestal een masker met een vervormde stem, dat helpt wel. 🙂

 

Voor mij is de beste Batman op bewegend beeld nog altijd die van Batman: The Animated Series. :)

 

afbeelding.png.f4c5c1327145171293cb2e0cb02db26f.png

Link naar reactie
  • cinco changed the title to 🎬 trailer: The Batman (2022)
  • 3 months later...
  • cinco changed the title to 🎬 Batman-films
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

3 uur duurde de film. Film noir / crime thriller met een zweem van horror die focuste op de maffia in Gotham.

De minst comicbooky van alle Batmanfilms tot nu toe. Penguin, Catwoman en Riddler hebben ook geen verregaande outfits. DIe twee nopjes links en rechts van haar muts, daar moet je het mee doen als je er oren in wil zien.

 

afbeelding.thumb.png.5c301f6304f221aa62a7b0f241cb2bca.png

 

De raadsels van de Riddler die voornamelijk om woordspelingen draaien zijn natuurlijk moeilijk te vertalen, dus in dat geval let je beter op de Engelse formulering in plaats van de Nederlandse ondertitels.

 

voorbeeld:

What does a liar do when he's dead?

He lies still.

 

Moeilijk te vertalen op een manier dat het raadsel nog werkt natuurlijk.

 

afbeelding.thumb.png.9d63f661bd87ea557d818d04dffa4c00.png

Link naar reactie

Het was een prima film die wel wat baat zou hebben gehad bij wat 'trimming'. Ik vermoed ook dat er een lage herkijk waarde aan toe te kennen is. Het is wel bijzonder hoe Reeves ontzettend zijn best doet om het vooral geen comicbook film te laten zijn. Vreemd ook dat Snyder's films werden afgedaan als te somber maar deze deprimerende  'The Batman' omarmd wordt als een meesterwerk... Critici zijn blijkbaar verkapte hypocritici...

Link naar reactie

Mooi wel hoe er naar het einde toe gereflecteerd wordt op Batman's wraakmotivatie die hij al erg vroeg in de film uitspreekt en waar hij uiteindelijk op een andere manier tegenaan gaat kijken, iets wat me de indruk geeft dat hij in de volgende film een andere benadering voor zijn missie gaat toepassen.

 

afbeelding.thumb.png.927c1495bb22df5f66bca65105fcea62.png

Link naar reactie
19 uren geleden, kbellon zei:

Ik kijk helemaal geen superhelden films.

 

 

Het is de Batmanfilm die het verst van dat genre afstaat.

 

19 uren geleden, kbellon zei:

Ik heb alleen nu al het gevoel dat 2u50 langer dan nodig gaat zijn.

 

 

Het creëert voor Reeves wel de ruimte om zijn versie van Gotham en zijn inwoners goed uit te diepen.

Link naar reactie

Het is voornamelijk een actie-detective. Hoewel het moeilijk is om te oordelen na één kijkbeurt, haalt deze waarschijnlijk m'n persoonlijke top drie van Batmanfilms. Dat ik vooraf niet zoveel verwachtte kan ook meespelen. Pattinson als Bruce/Batman valt best goed mee, maar hij had echt korter haar moeten hebben. Bruce Wayne met een emo-kapsel is niet echt passend.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 8 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...