cinco Posted February 27, 2021 Author Share Posted February 27, 2021 schetsen uit de making of van het tweede deel bron:https://www.bdgest.com/expo-87-BD-ucc-dolores-t2-concours.html Quote Link to comment
bammar Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 Op 16/2/2021 om 11:50, cinco zei: Morgen zou de Nederlandstalige versie van deel 2 in de winkels moeten liggen. UCC Dolores 2 – De Wezen van Fort Messaoud €9.95 Beschikbaar op: 17/2/2021 Staat nu op de SSZ aangekondigd voor mei 2021 Quote Link to comment
cinco Posted February 28, 2021 Author Share Posted February 28, 2021 2 uren geleden, bammar zei: Staat nu op de SSZ aangekondigd voor mei 2021 Quote Link to comment
cinco Posted February 28, 2021 Author Share Posted February 28, 2021 Ik had dus gisteren dat eerste album herlezen om de verhaallijnen wat op te frissen aangezien ik verwachtte dat het tweede deel over enkele weken in de winkel zou liggen. Quote Link to comment
cinco Posted May 14, 2021 Author Share Posted May 14, 2021 Is de Nederlandse vertaling van deel 2 ondertussen verkrijgbaar? Quote Link to comment
bammar Posted May 14, 2021 Share Posted May 14, 2021 52 minuten geleden, cinco zei: Is de Nederlandse vertaling van deel 2 ondertussen verkrijgbaar? Zou volgende week verschijnen. Quote Link to comment
Peter Motte Posted May 15, 2021 Share Posted May 15, 2021 Ah, mooi. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted May 15, 2021 Share Posted May 15, 2021 Ik heb deel 1 net gelezen en ik was niet erg onder de indruk. De tekeningen zijn dik in orde zoals te verwachten valt. Maar het verhaal was een afkooksel van Arleston zonder de humor en veel clichés. Quote Link to comment
Peter Motte Posted May 15, 2021 Share Posted May 15, 2021 19 minuten geleden, dirk (monsieur toupet) zei: Ik heb deel 1 net gelezen en ik was niet erg onder de indruk. De tekeningen zijn dik in orde zoals te verwachten valt. Maar het verhaal was een afkooksel van Arleston zonder de humor en veel clichés. Aangezien ik de rest van Arleston niet heb gelezen, maakt dat voor mij niet veel uit. Laat staan dat ik ze heb. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted June 1, 2021 Author Share Posted June 1, 2021 Hoe zit het nu met dat tweede deel? Die zou in mei verschenen zijn, maar ben hem nog niet tegen gekomen. Quote Link to comment
Ambreville Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 6 juni. Wel raar dat ze zo weinig uitgaves over twee weken spreiden. Danthrakon 2 ligt hier al. Quote Link to comment
cinco Posted June 1, 2021 Author Share Posted June 1, 2021 7 minuten geleden, Ambreville zei: 6 juni. Ze blijven maar schuiven met die release. En de volgende Trollen van Troy, ook in juni? Quote Link to comment
Ambreville Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Die is niet aangekondigd. Ik meen dat ze maar een handvol strips uitbrengen. Quote Link to comment
cinco Posted June 26, 2021 Author Share Posted June 26, 2021 Een vraag betreffende inhoud van deel 2. Misschien lost in translation, maar bij het zoeken naar de wapencode zegt Mony plots: "een combinate van 4 toetsen en dan 7... Tassili! Rode Tassili!" Tassili is een godheid van een bepaald volk in het verhaal. Maar hoe komt men voor het ontcijferen van die code van 4 toetsen en een 7 bij Tassili?? Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 26, 2021 Share Posted June 26, 2021 Rode Tassili -> 4 + 7 tekens (je krijgt van mij de welwillende toelating om je nu zelf voor het hoofd te slaan ) Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ambreville Posted June 26, 2021 Share Posted June 26, 2021 Tassili le Rouge. Hij staat ook in het dagboek van de vorige eigenaar van Dolores. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 26, 2021 Share Posted June 26, 2021 Maar bij de vertaling is het verband tussen de wapencode en Rode Tassili in elk geval niet verloren gegaan. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted June 26, 2021 Author Share Posted June 26, 2021 Tja, ik had geïnterpreteerd als: 4 toetsen en dan (de toets/het getal) 7 in plaats van 4 toetsen en dan 7 (toetsen) Quote Link to comment
cinco Posted June 26, 2021 Author Share Posted June 26, 2021 Ze kijken wel niet op een dooie meer of minder in dit reeksje. Dat kattekind (de benaming voor die wezens ontgaat me even) werd ook niet ontzien. Ja, eigenlijk meer een tijger- of een jaguarfaçade. Quote Link to comment
Veto Posted June 26, 2021 Share Posted June 26, 2021 Op 15/5/2021 om 13:37, dirk (monsieur toupet) zei: Ik heb deel 1 net gelezen en ik was niet erg onder de indruk. De tekeningen zijn dik in orde zoals te verwachten valt. Maar het verhaal was een afkooksel van Arleston zonder de humor en veel clichés. Helemaal akkoord. Deel 1 gelezen. Miste ook de humor. Verhaal kon me niet bekoren. Deel 2 dus niet meer gekocht. Geen UCC Dolores voor mij. Sowieso koop ik al een tijdje niet zomaar blindelings alle Arlestonschrijfsels. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Peter Motte Posted June 27, 2021 Share Posted June 27, 2021 Ik heb nooit humor verwacht, dus ik miste dat niet. Je oordeel hangt altijd in hoge mate af van je verwachtingen. Misschien wou Tarquin deze keer dramatischer zijn. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ambreville Posted November 24, 2021 Share Posted November 24, 2021 Didier doet zijn personnage toch wat aan. Spoiler Quote Link to comment
Willem Posted November 24, 2021 Share Posted November 24, 2021 oh jee, doet me denken aan Druuna, Robot, vrouw...... Quote Link to comment
Ambreville Posted November 25, 2021 Share Posted November 25, 2021 On 11/24/2021 at 7:44 PM, Willem said: oh jee, doet me denken aan Druuna, Robot, vrouw...... Spoiler De vader is gewoon een mens. Maar die ging dood in deel 3. Quote Link to comment
cinco Posted December 28, 2021 Author Share Posted December 28, 2021 Nu het toch niet bij een trilogie blijft, wat is nu het streefdoel kwestie aantal albums? Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 Uitmelken tot en met zeker. Hoewel ik uit Franse reviews kan opmaken dat het niveau met deel 4 compleet gekelderd is, waar men over de eerste drie delen zeer lovend was. Quote Link to comment
Ambreville Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 1 hour ago, cinco said: Nu het toch niet bij een trilogie blijft, wat is nu het streefdoel kwestie aantal albums? Onbeperkt. Het gaat verder als reeks van One-shots en kleine cycli. deel 4 dient om een nieuwe status quo te bouwen na al het drama van deel 3. Quote Link to comment
Veto Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 Oef... goed ingeschat. Deel 1 viel tegen. Verkocht en blijkbaar geen slechte zet. Uitmelkerij... ziekte van veel stripprojecten de laatste jaren. Spijtige zaak. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Ambreville Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 16 minutes ago, Veto said: Oef... goed ingeschat. Deel 1 viel tegen. Verkocht en blijkbaar geen slechte zet. Uitmelkerij... ziekte van veel stripprojecten de laatste jaren. Spijtige zaak. Tjah, het kan niet altijd Elfen of Dwergen zijn. Ik ben in ieder geval dik tevreden aan het einde van deel 4. Quote Link to comment
Peter Motte Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 Eindigt de 1e cyclus dan met deel 3? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ambreville Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 Ja. Er is een soort van einde, en het geheim van Mony is open. Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 18, 2022 Share Posted October 18, 2022 Als ik de previews van UCC D deel 3 bekijk, heb ik de indruk dat het een andere kant opgaat dan 1 en 2. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ambreville Posted October 19, 2022 Share Posted October 19, 2022 On 10/18/2022 at 11:03 PM, Peter Motte said: Als ik de previews van UCC D deel 3 bekijk, heb ik de indruk dat het een andere kant opgaat dan 1 en 2. Veel tragedie in 3 Quote Link to comment
cinco Posted October 19, 2022 Author Share Posted October 19, 2022 Op 16/1/2021 om 17:27, Ambreville zei: Het derde deel is net uit in het Frans. Nog enkele maanden en dan is er een kloof van 2 jaar tussen de originele Franse uitgave en de Nederlandstalige versie. Quote Link to comment
De Hollander Posted October 20, 2022 Share Posted October 20, 2022 7 uren geleden, cinco zei: Nog enkele maanden en dan is er een kloof van 2 jaar tussen de originele Franse uitgave en de Nederlandstalige versie. Ongelofelijk eigenlijk, je zou verwachten dat een dergelijke strip voor een uitgever behoort tot zijn topsegment en dit dus snel zal willen uitgeven/cashen? Quote Link to comment
Peter Motte Posted October 20, 2022 Share Posted October 20, 2022 Tja, ik zit er ook op te wachten. Ik snap het ook niet. Ik (grr. 3x beginnen met "ik", da's ook geen schoonheidsprijs) had nochtans verwacht dat de reeks genoeg zou aanslaan. De tekeningen zijn geweldig. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ambreville Posted October 21, 2022 Share Posted October 21, 2022 On 10/20/2022 at 4:58 PM, Peter Motte said: Tja, ik zit er ook op te wachten. Ik snap het ook niet. Ik (grr. 3x beginnen met "ik", da's ook geen schoonheidsprijs) had nochtans verwacht dat de reeks genoeg zou aanslaan. De tekeningen zijn geweldig. Je hebt geen idee hoe moeilijk het is om geen spoilers te geven over delen 3 en 4. 5 komt er aan, dan gaat het helemaal een ramp zijn. Rob van Bavel wil die waarschijnlijk nog in voorpublicatie in Eppo duwen. Dat gaat dus pas zijn nadat Lanfeust beeindigd is. Quote Link to comment
ivo Posted December 8, 2022 Share Posted December 8, 2022 Ik koop de nieuwe albums altijd in het Frans, als we weer eens in de Ardennen zijn. Vanwege het tekenwerk verwachten velen een soort Lanfeust in space, maar Tarquin schrijft ook de verhalen, en die zijn dus niet humoristisch. Het eerste deel viel mee, maar was niet bijster uitmuntend. In deel twee en deel drie (einde van de trilogie) komt alles netjes op zijn pootjes terecht. Voor mij was het okee. Deel 4 staat inderdaad op zich. Eigenlijk een goed instapalbum ;-). Het verhaal is okee en het tekenwerk is bij momenten zeer sfeervol. Ik zou de reeks in het Nederlands dus zeker nog een kans geven. Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
Ambreville Posted January 18, 2023 Share Posted January 18, 2023 Met 2 albums achterstand, terug begonnen in Eppo. Spoiler De vertaling is wel overdreven 'Nederlands'. Ik ga het maar op de Franse houden. Quote Link to comment
Recommended Posts