Ga naar inhoud

U.C.C. Dolores


cinco

Recommended Posts

  • 2 months later...
19 minuten geleden, dirk (monsieur toupet) zei:

Ik heb deel 1 net gelezen en ik was niet erg onder de indruk. De tekeningen zijn dik in orde zoals te verwachten valt. Maar het verhaal was een afkooksel van Arleston zonder de humor en veel clichés.

 

Aangezien ik de rest van Arleston niet heb gelezen, maakt dat voor mij niet veel uit. Laat staan dat ik ze heb.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Een vraag betreffende inhoud van deel 2.

Misschien lost in translation, maar bij het zoeken naar de wapencode zegt Mony plots: "een combinate van 4 toetsen en dan 7... Tassili! Rode Tassili!"

 

Tassili is een godheid van een bepaald volk in het verhaal. Maar hoe komt men voor het ontcijferen van die code van 4 toetsen en een 7 bij Tassili??

Link naar reactie
Op 15/5/2021 om 13:37, dirk (monsieur toupet) zei:

Ik heb deel 1 net gelezen en ik was niet erg onder de indruk. De tekeningen zijn dik in orde zoals te verwachten valt. Maar het verhaal was een afkooksel van Arleston zonder de humor en veel clichés.

Helemaal akkoord. Deel 1 gelezen. Miste ook de humor. Verhaal kon me niet bekoren. Deel 2 dus niet meer gekocht. Geen UCC Dolores voor mij. Sowieso koop ik al een tijdje niet zomaar blindelings alle Arlestonschrijfsels. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 9 months later...
On 10/20/2022 at 4:58 PM, Peter Motte said:

Tja, ik zit er ook op te wachten. Ik snap het ook niet. Ik (grr. 3x beginnen met "ik", da's ook geen schoonheidsprijs) had nochtans verwacht dat de reeks genoeg zou aanslaan. De tekeningen zijn geweldig.

Je hebt geen idee hoe moeilijk het is om geen spoilers te geven over delen 3 en 4. 5 komt er aan, dan gaat het helemaal een ramp zijn.

Rob van Bavel wil die waarschijnlijk nog in voorpublicatie in Eppo duwen. Dat gaat dus pas zijn nadat Lanfeust beeindigd is.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik koop de nieuwe albums altijd in het Frans, als we weer eens in de Ardennen zijn. 

Vanwege het tekenwerk verwachten velen een soort Lanfeust in space, maar Tarquin schrijft ook de verhalen, en die zijn dus niet humoristisch.

Het eerste deel viel mee, maar was niet bijster uitmuntend.  In deel twee en deel drie (einde van de trilogie) komt alles netjes op zijn pootjes terecht. Voor mij was het okee.

Deel 4 staat inderdaad op zich. Eigenlijk een goed instapalbum ;-).  Het verhaal is okee en het tekenwerk is bij momenten zeer sfeervol.

Ik zou de reeks in het Nederlands dus zeker nog een kans geven.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...