Ga naar inhoud

Lanfeust / Trollen van Troy


cinco

3 vragen over Trollen van Troy  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Kies je 3 favoriete albums

    • Trollenmythen
    • De schedel van de edelachtbare (ook wel: De scalp van de edelachtbare)
    • Als een vlucht petaurussen
    • Het occulte vuur
    • De hekserijen van de wonderdoener
    • De beproeving van Tetram (ook wel: Trollen in de mist)
    • De veren van de wijze
    • Trollenrockers (ook wel: Rock 'n troll attitude)
    • De gevangenen van Darshan
    • De opstandelingen van Darshan
    • Trollympiaden
    • Trollenbloed
    • De oorlog van de veelvraten
    • Het verhaal van Waha
    • Haarballen
    • Trollenhaar
    • Het huwelijk van Waha
    • De Proffie blues
    • Geen Kerst voor Vadertje Grommel
    • De erfenis van Waha
    • Het goud van de trollen
    • De trollenschool
    • Ruw talent!
    • Een rots boven je hoofd
    • Met zeep vang je geen vliegen
      0
  2. 2. je 3 favoriete personages

    • Tetram
    • Waha
    • Proffie (de halftrol)
    • Pwietepiet (de vrouw van Tetram)
      0
    • Pofferdom (het zoontje van Tetram en Pwietepiet)
      0
    • Haigwepea (het hoofd van het trollendorp)
    • Tyneth (het dochtertje van Haigwepa)
    • Rokèn (die trol met zijn verband rond zijn hoofd)
    • Wadereh (de oude Trolse tovenaar)
    • Rysta Fukkatoe (wijze van Eckmül)
  3. 3. beter of slechter dan Lanfeust?



Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Eindelijk Lanfeust van Troy 9 gelezen. Beter dan de Odyssee-periode.

Voelde ook als een instapalbum omdat de regels van Troy opnieuw uitgebreid uit de doeken worden gedaan.

Dus ideaal voor mensen die een opzichstaand Lanfeust-avontuur willen lezen zonder het gevoel te hebben hopen bagage te missen.

 

 

1165562406_Screenshot2022-11-13at11-23-42lanfeust-von-troy-band-9-328792179.jpg(WEBP-afbeelding8911247pixels).thumb.png.e494622e337d4764f0d7f3fad4a89429.png

Link naar reactie
11 minuten geleden, cinco zei:

@Ambreville Is er eigenlijk iets bekend omtrent het ritme waarin er voortaan nieuwe Lanfeust-albums gemaakt zullen worden of gaat het gewoon een onregelmatig verloop kennen afhankelijk van inspiratie en het werk aan andere reeksen? (o.a. Dolores)

Tarquin is al enkele maanden bezig met het tekenen van deel 5 van UCC Dolores. Daarna volgt een nieuwe Lanfeust.

Link naar reactie
1 hour ago, cinco said:

@Ambreville Is er eigenlijk iets bekend omtrent het ritme waarin er voortaan nieuwe Lanfeust-albums gemaakt zullen worden of gaat het gewoon een onregelmatig verloop kennen afhankelijk van inspiratie en het werk aan andere reeksen? (o.a. Dolores)

Lyse had me in augustus gezegd dat het vanaf nu haasje over gaat zijn. Dolores moet nu klaar zijn denk ik.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
9 minuten geleden, lukoste zei:

Ik heb net Sangre 1-3 gekocht, en zal dus voor het eerst iets van Arleston lezen 🤫.

Ik zie dat die 4 integralen van Lanfeust van Troy nog makkelijk verkrijgbaar zijn, en zal daar binnenkort eveneens werk van maken.

 

Ik heb een paar maanden geleden net hetzelfde gedaan en Sangre vind ik echt een aanrader. Al paar keer herlezen ondertussen, altijd een goed teken.

Link naar reactie
28 minutes ago, Waldorf said:

 

Ik ken iemand die zich nu verslikt in zijn Limburgse vlaai als hij dit leest. :P

valt wel mee :)

22 minutes ago, Bart 01 said:

 

Ik heb een paar maanden geleden net hetzelfde gedaan en Sangre vind ik echt een aanrader. Al paar keer herlezen ondertussen, altijd een goed teken.

Sangre vind ik tof omdat het ook serieuzer oogt. Daarom dat ik juist Trollen laat liggen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 4/1/2023 om 22:27, Ambreville zei:

Ja, daar zit een heel verhaal achter dat ontslag van de originele colorist en de blijde intrede van Claude Guth.

 

 

Ik heb die eerste 4 Lanfeusten (Arboris versie) nog eens snel doorbladerd en qua inkleuring vond ik enkel 1 en 2 wat tegenvallen.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Lanfeust van Troy

 

Delen 1-8 gevonden in de 4 integrales, voor €37 bij De Werg Strips.

Gisteren toegekomen, en meteen de eerste 4 delen kunnen lezen. Lang geleden dat ik zo heb genoten.

5-8 staan later deze week op het programma.

Overigens een heel propere uitgave door L, niettegenstaande enkele spelfouten die af en toe opduiken.

 

Link naar reactie
Op 1/2/2023 om 11:41, lukoste zei:

Gisteren toegekomen, en meteen de eerste 4 delen kunnen lezen. Lang geleden dat ik zo heb genoten.

5-8 staan later deze week op het programma.

 

 

Ga je ook verder met de reeks na 8?

 

Hier is de leesvolgorde, want het kan wat complex zijn voor mensen die niet vertrouwd zijn met de serie, aangezien er nog 2 volle reeksen chronologisch tussen het 8ste en het 9de verhaal van Lanfeust van Troy zitten.

 

- Lanfeust van Troy 1 -> 8

- Lanfeust van de Sterren 1 -> 8

- Lanfeust Oddysey 1 -> 10

- Lanfeust van Troy 9

Link naar reactie
54 minutes ago, cinco said:

 

Ga je ook verder met de reeks na 8?

 

Hier is de leesvolgorde, want het kan wat complex zijn voor mensen die niet vertrouwd zijn met de serie, aangezien er nog 2 volle reeksen chronologisch tussen het 8ste en het 9de verhaal van Lanfeust van Troy zitten.

 

- Lanfeust van Troy 1 -> 8

- Lanfeust van de Sterren 1 -> 8

- Lanfeust Oddysey 1 -> 10

- Lanfeust van Troy 9

Verzekers zal ik verder lezen. Ik wist dat er een negende verhaal is, maar niet dat ik daarvoor eerst 18 andere verhalen moet lezen.😬 Bedankt!

Link naar reactie
22 uren geleden, cinco zei:

 

Ga je ook verder met de reeks na 8?

 

Hier is de leesvolgorde, want het kan wat complex zijn voor mensen die niet vertrouwd zijn met de serie, aangezien er nog 2 volle reeksen chronologisch tussen het 8ste en het 9de verhaal van Lanfeust van Troy zitten.

 

- Lanfeust van Troy 1 -> 8

- Lanfeust van de Sterren 1 -> 8

- Lanfeust Oddysey 1 -> 10

- Lanfeust van Troy 9

En dan is er ook nog dat Cixi-drieluik dat valt tussen Lanfeust vT 6 en 7...

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Even de Lanfeusten er nog bij genomen om te kijken wanneer Guth begonnen is met de inkleuring.

Deel 7 dus.
 

afbeelding.png.815dc56865fe7503fa4195f1ce18f5e5.png

 

Veel meer roodbruine tinten terwijl het bij Lencot vooral gelig was.

 

 

Dat geeft de heringekleurde albums ook dadelijk een totaal andere sfeer.

Soms lijkt de scène op een gans ander moment van de dag plaats te vinden.

 

afbeelding.thumb.png.2a3cbbc39ff867a60e7ae827cb713bf3.png

Link naar reactie
On 2/3/2023 at 1:55 PM, cinco said:

 

Ga je ook verder met de reeks na 8?

 

Hier is de leesvolgorde, want het kan wat complex zijn voor mensen die niet vertrouwd zijn met de serie, aangezien er nog 2 volle reeksen chronologisch tussen het 8ste en het 9de verhaal van Lanfeust van Troy zitten.

 

- Lanfeust van Troy 1 -> 8

- Lanfeust van de Sterren 1 -> 8

- Lanfeust Oddysey 1 -> 10

- Lanfeust van Troy 9

o tof. Dan kan ik die eindelijk eens correct gaan lezen.
Als ik het ooit compleet krijg.... mis nog 6 delen van Odyssey en 1 deel van Cixi en 5 delen van Sterren.
En nog vier delen van Veroveraars... en heb maar 3 deeltjes van Leggenden. En maar 1 deel van Amazones.

Amai... hoe meer ik mijn collectie check hoe armzaliger het lijkt :D

On 2/3/2023 at 8:03 PM, Lamme Goedzak said:

Ik snap niet waarom ze dat absoluut nummer 9 moeten maken Is superverwarrend chronologisch gezien. Bij Merlijn hebben ze dat ook gedaan.

ze hadden beter idd een aparte reeks ervan kunnen maken.

On 2/4/2023 at 12:06 PM, Daan said:

En dan is er ook nog dat Cixi-drieluik dat valt tussen Lanfeust vT 6 en 7...

a goed om te weten! Merci!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
13 minutes ago, Richard Boom-vavavoom said:

 

ze hadden beter idd een aparte reeks ervan kunnen maken.

 

Er zit wel een logica achter. Deel 10 komt pas in 2024 uit, er moet nog aan begonnen worden. Dolores 6 ligt momenteel op de tafel. Die serie is overigens al bevestigd door Glénat tot deel 8. Dus je hebt tijd om rond te geraken.

 

De Cixi-reeks is van Vatine en Floch voor het derde deel. Die is puur optioneel. 

 

 

 

Link naar reactie
31 minuten geleden, Ambreville zei:

Dolores 6 ligt momenteel op de tafel.

 

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat uitgeverij L die reeks heeft laten vallen. Ik hoop dat ze het tegendeel bewijzen.

 

Heeft Tarquin zelf zicht op de status van vertalingen van zijn reeksen?

Link naar reactie
27 minuten geleden, cinco zei:

 

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat uitgeverij L die reeks heeft laten vallen. Ik hoop dat ze het tegendeel bewijzen.

 

Heeft Tarquin zelf zicht op de status van vertalingen van zijn reeksen?

Dolores 3 is in januari gestart in Eppo en zal daarna verschijnen in albumversie

eppo-stripblad-2023-eppo-02.jpg

Link naar reactie
25 minutes ago, Richard Boom-vavavoom said:

Dolores? Is it any good?

YESS!!! 

 

image.thumb.png.84d3e435fcb4fd02e45ff25f79ec5ce2.png

 

1 hour ago, cinco said:

Heeft Tarquin zelf zicht op de status van vertalingen van zijn reeksen?

 Bij Talent nog wel, daarna niet meer. Die coveraanpassingen vindt hij maar niets.

L brengt dat wel uit. Zoals de meeste vertalers op eigen tempo zonder respect voor het ritme van de reeks.

 

 

 

Link naar reactie
46 minutes ago, cinco said:

 

Goed.

En hopelijk dan voor het einde van 2023 in de winkelrekken.

3 is nog maar het einde van de intro. 4 is een begin van een richting. Vanaf 5 begint pas voor Mony het een en ander op haar plaats te vallen. Ik moet hier al meer dan anderhalf jaar zien dat ik niet spoil dat 

Spoiler

Jeweetwelwie in 3 sterft en Jeweetwelwienog in 3 opduikt.

 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

YESS!!! 

 

image.thumb.png.84d3e435fcb4fd02e45ff25f79ec5ce2.png

 

 Bij Talent nog wel, daarna niet meer. Die coveraanpassingen vindt hij maar niets.

L brengt dat wel uit. Zoals de meeste vertalers op eigen tempo zonder respect voor het ritme van de reeks.

Inderdaad, geen respect. Daedalus is ook zo...en zelfs toezeggingen zijn niets waard.

Link naar reactie
1 uur terug, Stripenbd zei:

Inderdaad, geen respect. Daedalus is ook zo...en zelfs toezeggingen zijn niets waard.

Uitgeverij L en Daedalus over dezelfde kam scheren is als appelen met peren vergelijken. L heeft slechts enkele lopende reeksen, terwijl Daedalus er 10-tallen heeft.  

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...