Ga naar inhoud

Dirk Stallaert


cinco

Dirk Stallaert  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. het beste van Stallaert

    • De Strangers
      0
    • Kitty
    • Nino
    • Nero (1992-2003)
    • Plankgas en Plastronneke
    • Mieleke Melleke Mol
      0
    • Pakkeman en Poulet
    • De avonturen van K3
  2. 2. het tweede beste van Stallaert

    • De Strangers
      0
    • Kitty
    • Nino
    • Nero (1992-2003)
    • Plankgas en Plastronneke
    • Mieleke Melleke Mol
    • Pakkeman en Poulet
    • De avonturen van K3
  3. 3. Wat verkies je?

    • Stallaert's bijdrage aan (de) Kiekeboe(s)
    • Stallaert's bijdrage aan Suske en Wiske
    • geen van beiden


Recommended Posts

Ik ben me het afgelopen jaar meer in de Nero reeks gaan verdiepen. Wat betreft de Nero albums die door Stallaert zijn getekend, vraag ik me af of ik beste voor de 10 zwart-wit integrales kan gaan of toch beter voor de oorspronkelijke gekleurde losse albums. Hoewel de integrales er schitterend uitzien, lees ik (zeker met de vele details die Stallaert vaak tekent) over het algemeen liever kleurendrukken. Ik vraag me alleen af of die Nero albums van Stallaert tweedehands nog gemakkelijk verkrijgbaar zijn. Ik heb nl. geen idee of de Stallaert albums destijds in vergelijkbare oplages verkocht werden als de Sleen-albums. Kan iemand hier wat licht op werpen?

Link naar reactie
50 minuten geleden, Gilles zei:

De latere albums van Nero zijn op een lagere oplage verschenen. Een aantal zijn er herdrukt maar als je ze allemaal makkelijk wil vinden lijkt de integrale versie me de betere optie. 

 

Ik kan dat wel beamen. Ik heb jarenlang Nero gelezen in de krant, en met de tekeningen van Stallaert, samen met wel betere scenario's uit de koker van Sleen, was de reeks toch aan een revival bezig. En dit na vele mindere jaren qua scenario's en tekeningen, waarvan ik toch voelde dat de klad er wat in was (mijn opinie maar).  Agent 794 is een fantastische bijfiguur! Maar de kleinere druk in de krant deed wel onrecht aan het talent van Stallaert.  De integrales waren voor mij een herontdekking van  Sleens en Stallaerts talent samen, in mooi zwart-witte en grote tekeningen. Ik lees ze althans met veel plezier.

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik toch voor de gekleurde versies van de Stallaert albums ga. Mocht dat minder bevallen, dan kan ik de zwart-wit integralen nog altijd aanschaffen. Omdat Nero nooit heel erg populair is geweest in Nederland, zal ik me voor de Stallaert-albums waarschijnlijk toch moeten richten op de Vlaamse stripwinkels (Beo en zo) en catawiki in de gaten houden. Mochten er hier nog forumleden zijn die hun in goede staat verkerende Stallaert-Nero's van de hand willen doen, dan heb ik zeker interesse.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Dat dit tekenwerk niet zou aanslaan bij het doelpubliek, kon je van mijlenver zien aankomen.  Werd op het forum ook aangekaart bij de aankondiging.  Een ongelooflijke mismatch, waarvan ik sowieso niet begrijp dat ze dit een goed idee vonden.  Dan heb je toch geen voeling met die generatie, denk ik.  Geen verrassing dat hier al vrij snel de stekker moest uitgetrokken worden.

 

Altijd jammer uiteraard, zo'n stopzetting.  Stallaert heeft er zichtbaar hart en ziel in gestoken.  En ze hadden het bij de uitgever en Studio 100 waarschijnlijk ook wel liever anders gezien.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 11 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...