Ga naar inhoud

Stripmagazine Spirou - Robbedoes


Suske

Recommended Posts

Het is "pleiten" ipv "plijten" en ik zie toch nog een belangrijk verschil: een weekblad voor modeltreintjes zal toch vooral redactioneel zijn, terwijl een weekblad over strips een stuk redactioneel kan zijn, maar ook echt strips kan bevatten. In dat weekblad over modeltreintjes zou dan een echt modeltreintje moeten zitten (wat in weekbladen over paarden of honden moet zitten, laat ik in het midden).

Link naar reactie

Die Beauté ziet er echt heel knap uit, en da's niet bedoeld als een domme woordspeling.  Nee echt, heel erg mooi getekend, het doet me wat denken aan het werk van Tove Jansson (Moomins).  Een reeks die ik me toch eens ga aanschaffen! :) 

 

Bedankt dus om ze hier even te posten, al was het voor een heel andere reden, ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Op 23 april wordt Le Soir 'ge-Spiroud'. Alle foto's worden vervangen door Robbedoestekeningen door tekenaars als Janry, Schwartz, Tarrin en andere tekenaars die ooit Robbedoes tekenden. Er zal ook een poster bij de krant zitten.

's Morgens vindt er in het Atomium een persvoorstelling plaats van Spirou Z, de nieuwe magazine-app van het weekblad. Er worden ook een paar editoriale verrassingen voorgesteld. Bij dat laatste stond in de pesrcommunicatie een Robbedoeshoedje waaruit de staart van de Marspilami en een tekstballon met Guust Flaters "Nou Moe" (maar dan in het Frans) uit tevoorschijn kwamen.

's Avonds is er de vernissage van de grote Robbedoesexpo in het Belgisch Stripcentrum.

 

3651_551914734831424_277764515_n.jpg

Link naar reactie

Het verjaardagsnummer van Spirou is de moeite waard en een beetje historisch te noemen.

Bij mijn weten is het de eerste maal dat er een volledig naakte vrouw in te zien valt ...en dat na 75 jaar!

 

Minstens even historisch is de volledig naakte Robbedoes. En de (het heeft niet lang geduurd) terugkeer van de marsupilami.

Link naar reactie

De franstalige site Inedispirou, wat eigenlijk een forum is, heeft er een zeer interessante site bijgemaakt, nl Inedispirou, la bibliothèque.

Het is een ware schatkamer van het weekblad Spirou met tal van zeldzame illustraties en strips. Zeker te ontdekken.

Hou er wel rekening mee dat de site nog in volle opbouw is en alle rubrieken nog niet ingevuld zijn.

http://www.inedispirou.com/bibliotheque/index.php

post-75-0-85368300-1366556223_thumb.jpg

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Ik moet nog beginnen aan dat verdomd dikke boek met hommages van tal van tekenaars. Dit is er eentje van Andreas.

 

Over welk boek heb je 't hier eigenlijk?  Als A er in staat, en 't gaat bovendien om onze Spirou, dan moet ik me dat toch maar eens aanschaffen lijkt me. ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Bedoel je inhoudelijk? Verhaaltjes van 2 tot 4 pagina's zijn nu eenmaal zelden hoogvliegers.

 

Ook. Maar ik vond ze vooral weinig geïnspireerd. Het verhaaltje van Frank: een flauwe Ragebol-afkooksel. Dany: slecht en snel getekend. Frank Legall: ook een tussendoortje. Bij geen één had ik het gevoel dat die tekenaar extra zijn best had gedaan.

Link naar reactie

"la galerie des illustres" is eigenlijk een rubriek uit het weekblad, met op de linkerpagina altijd een interviewke met desbetreffende auteur en rechts dan een éénpagina strip/ grote tekening met een eigen interpretatie van rob of hoe de auteur vroeger kennismaakte met rob en heel het stripgebeuren

 

staan die interviews ook in het boek of zijn het alleen de prenten?

Link naar reactie

Ook. Maar ik vond ze vooral weinig geïnspireerd. Het verhaaltje van Frank: een flauwe Ragebol-afkooksel. Dany: slecht en snel getekend. Frank Legall: ook een tussendoortje. Bij geen één had ik het gevoel dat die tekenaar extra zijn best had gedaan.

 

Ik vermoed dat Dany een hommage aan de Nic Broca-Robbedoes heeft gemaakt ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...