Ga naar inhoud

Stripmagazine Spirou - Robbedoes


Suske

Recommended Posts

  • 1 month later...

Ik ben volop in de ban van deze turf 'La galerie des illustres' ! Nog een hondertal pagina's te gaan...
Tot nu toe vooral onder de indruk van de bijdragen van Andreas, Bédu, Collin, Boucq, Follet, Munuera, Plessix en Schuiten.  Vooral die van Plessix is zoooo knap getekend !  Ook opvallend hoeveel tekenaars door 'Johan en Pirrewiet' zijn beïnvloed.  En ja, bijna elke tekenaar looft de 'zwierigheid' van grootmeester Franquin.  Maar dat is nu niet meteen een verrassing.
 

post-69-0-91576000-1370155279_thumb.png

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
  • 2 months later...

in de nieuwe spirou staan er vooruitblikken van wat er binnenkort in het weekblad komt

 

naast de gekende dingen zoals deel twee van berentand en de nieuwe jkj bloks en de al lang aangekondigde terugkeer van buck danny is er ook de terugkeer van stomp!

 

zoals kon tiki vorig jaar al aankondigde is eric maltaite, de zoon van will, samen met colman aan de slag gegaan om de oorsprong van stomp, de gehelmde schurk uit baard en kale, te verklaren.  het wordt een tweeluik waarvan het eerste dus dit najaar in voorpublicatie komt.  Het eerste deel telt overigens al 86 pagina's! 

Link naar reactie

Van Munuera en Morvan vind ik eigenlijk alleen Robbedoes in Tokyo goed.

 

qua tekeningen kan ik de robbedoezen van Munuera wel smaken, maar qua scenario vond ik die robbedoezen een regelrechte ramp. Nog liever die van Cauvin, als ik dan echt zou moeten kiezen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Niet dicht bij de deur, maar misschien wel veelbelovend; een nieuw themapark in de Provence met de helden uit het weekblad Robbedoes.

De opening is voorzien voor 2015.

Meer info hier (franstalig):

http://www.lesechos.fr/entreprises-secteurs/medias/actu/0203011223965-spirou-le-marsupilami-et-les-heros-de-dupuis-auront-leur-parc-a-theme-606338.php#Xtor=AD-6000

 

Ondertussen is er een eerste foto vrijgegeven van de eerste Steven Sterk film "les taxis rouges"

Op 22 oktober 2014 in de zalen.

post-75-0-38779900-1379540115_thumb.jpg

foto:Nicolas Retzaum

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Terwijl Broca net diegene is die uit de animatiewereld kwam en er dus prima tussen zou passen.

Ik veronderstel dat dit een stapoefening is, zowat het eerste wat je leert in de animatie. De meeste zijn goed gedaan, maar bij Chaland mankeert er toch iets. Ik denk dat Robbedoes daar een zere knie heeft.

(Onbedoeld) Grappig ook hoe de Franquin-Robbedoes van gezicht verandert tijdens het stappen.

Link naar reactie

Ik mis het niet

 

ik vond die cauvin-broca samenwerking nog best leuk hoor. Persoonlijk staan ze voor mij nog mijlenver boven morvan-munuera. Dat was pas huilen met de pet op.

 

(wat heeft die broca na robbedoes eigenlijk nog gedaan?)

Link naar reactie

Die Broca RobKwabben zijn de enige die ik niet bezit. Wat een stinkerds

 

tja, ieder zijn goesting zeker. Misschien zou ik ze nu ook wel slecht vinden, maar toen ik ze las, was ik nog een ander mens en vond ik dat nog goed en ik vermoed dat het nu nostalgie zal zijn. Maar ik vond wel een paar leuke grappen en een paar leuke vondsten. Maar toegegeven. Franquin is uiteraard de grootmeester, en tome en janry en fournier hebben zijn erfenis waardig gedragen. Cauvin en broca komen daar toch nog een stukje onder.

Link naar reactie

Franquin is uiteraard de grootmeester, en tome en janry en fournier hebben zijn erfenis waardig gedragen. Cauvin en broca komen daar toch nog een stukje onder.

 

Het helpt natuurlijk niet dat Broca niet de beste mogelijke tekenaar was en dat Cauvin verboden werd om ook maar iets uit de bestaande R&K mythologie over te nemen.

Maar ik herinner me dat toen De Koudegordel verscheen, ik (als 12-jarige) dat een leuk album vond. Er zitten heel wat goeie vondsten in dat scenario. Stel dat dat getekend zou zijn door iemand als Yoann...

Toen Virus verscheen vond ik het scenario overigens te verwarrend.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...