Ga naar inhoud

Stripmagazine Spirou - Robbedoes


Suske

Recommended Posts

Lang geleden zag ik op de RTB een muziekprogramma met tussen de clips door knappe tekeningen van Franquin.

Ondertussen was ik de naam al vergeten, maar nu heeft de RTB het programma online gezet.

Comics à Gogo, met onder andere The Flirtations en Jacques Dutronc in stripgelateerde clips, uit 1969.

http://www.rtbf.be/video/detail_archives-sonuma?id=1889185

post-75-0-74976300-1391281249_thumb.jpg

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Yep, hij durfde zeker te experimenteren. En dat in een traditionele stripreeks. Des te vreemder dat hij in (een kloon van) een stijl van een ander werkte.

Persoonlijk vind ik Seron grafisch het best in zijn Aurora & Ulysses-verhalen.

Ik ben ook een geweldige fan van de Aurora en Ulysses-verhalen. Jammer dat hij daar niet meer mee gedaan heeft...

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

leuk in de nieuwe spirou staat de aankondiging dat soda terugkomt eind september!

Woehoe!![emoji1]

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Ik heb nog eens zin om een Robbedoes te lezen. Zijn die van Vehlman de moeite? En welke raad je dan aan?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Toen het ouderlijk huis van mijn schoonouders verkocht werd, vonden de nieuwe kopers onder de lagen behangpapier een drietal tekeningen van een creatieve Duitser. Het huis was toen een hoofdkwartier van een lokale commandant. Deze tekeningen zijn nu verborgen achter panelen. De sympathiserende dame werd jaren na datum nog herkend door een oud besje... 

 

11836879_10204698286281861_2302084630162

 

11899892_10204698286241860_5975389549475

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik vind dit net een heel mooie cover. 

Maar het voorste toestel is een USAF F-22, terwijl B. Danny doorgaans bij de USNavy vliegt, dus zou een F-35 voor de hand liggen. En 't aanvallende toestel is een fantasy versie van de Chinese J-20.

Vind dit cover ontwerp als die van het album echter prima, hoewel Danny daar een F-35 outfit aanheeft met een helm van een F-22. Aanloopproblemen van Gil Formosa, die trouwens nu na ca. een jaar

de tijd heeft om zijn webpagina te updaten: http://gil.formosa.free.fr/Formosa-editeursBD.html

 

PS

De 1e 9 pagina's uit album #54: AIR FAN magazine.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Maar het voorste toestel is een USAF F-22, terwijl B. Danny doorgaans bij de USNavy vliegt, dus zou een F-35 voor de hand liggen. En 't aanvallende toestel is een fantasy versie van de Chinese J-20.

Vind dit cover ontwerp als die van het album echter prima, hoewel Danny daar een F-35 outfit aanheeft met een helm van een F-22. Aanloopproblemen van Gil Formosa, die trouwens nu na ca. een jaar

de tijd heeft om zijn webpagina te updaten: http://gil.formosa.free.fr/Formosa-editeursBD.html

 

PS

De 1e 9 pagina's uit album #54: AIR FAN magazine.

 

Als volslagen leek kijk ik daar gewoon over  :e005:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...