Ga naar inhoud

Bob Fish


Peter Motte

Recommended Posts

Er zijn trouwens 53 kanalen die "bob fish" of "bobfish" heten, en dan heb ik nog allerlei erg gelijkende varianten weggelaten, zoals "bob the fish" of "the bobfish".

Ik dacht dat het niet eens mogelijk was om kanalen zulke gelijkende namen te geven.

Link naar reactie
15 uren geleden, Bonte zei:

Interessante weetjes en goed in elkaar gestoken, je moet geen schrik hebben om eens long-form te doen ook, ik blijf zeker kijken

Thx Bonte! Dat apprecieer ik ten zeerste.

Als meer mensen kijken, doe ik wel enkele langere video's.

Op dit moment durf ik nog niet. Mensen zijn vaak afgeschrikt door lange video's van een nobody als ekik :) .
"Ze" gunnen je geen lange concentratiespan (Jullie wel natuurlijk ;) ).
Daarom hou ik het zo catchy en ludiek mogelijk.

Ik heb trouwens je uitgeverij eens bekeken, jullie brengen heel wat interessante Belgische pareltjes uit ! Daar ga ik zeker wat van kopen !

Binnenkort begin ik aan een rubriek "Franco-Belgian Auteurs", met een uitbreiding naar Vlaamse stripauteurs inbegrepen.

Is er een shop waar ik het best je Bonte uitgaves koop ? In Brussel of online. Kwestie van je zo efficiënt mogelijk te steunen.

Link naar reactie

Ter verduidelijking:

ik heb zelf ook nog YT-filmpjes gemaakt, en toen leerde ik dat de kwaliteit van het geluid belangrijker is dan de kwaliteit van het beeld.

 

Overigens is Bob Fish volgens mij de geknipte man om zulke filmpjes te maken

Ik verdenk hem ervan een van die toneelspelers te zijn die door de lockdown niet meer kunnen optreden.

Link naar reactie
2 uren geleden, BobFish zei:

Thx Bonte! Dat apprecieer ik ten zeerste.

Als meer mensen kijken, doe ik wel enkele langere video's.

Op dit moment durf ik nog niet. Mensen zijn vaak afgeschrikt door lange video's van een nobody als ekik :) .
"Ze" gunnen je geen lange concentratiespan (Jullie wel natuurlijk ;) ).
Daarom hou ik het zo catchy en ludiek mogelijk.

Ik heb trouwens je uitgeverij eens bekeken, jullie brengen heel wat interessante Belgische pareltjes uit ! Daar ga ik zeker wat van kopen !

Binnenkort begin ik aan een rubriek "Franco-Belgian Auteurs", met een uitbreiding naar Vlaamse stripauteurs inbegrepen.

Is er een shop waar ik het best je Bonte uitgaves koop ? In Brussel of online. Kwestie van je zo efficiënt mogelijk te steunen.

Bedankt! 🙂  Elke Belgische stripwinkel kan ze wel bestellen hoor, dat zou geen probleem mogen zijn behalve dat je wat zal moeten wachten als ze het niet in stock hebben.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Dus naast strip heb je ook een diepgravende interesse in films en classic cartoons.

 

Ook in games?

Enkele assumpties: afgaande van je filmsmaak en dat ik denk dat je grootste invloed de PS1/PS2-periode was, zou ik zeggen dat gamereeksen zoals Metal Gear Solid en Silent Hill, maar ook bijvoorbeeld GTA Vice City jou wel liggen. Maar misschien ook Cuphead of Skullgirls omwille van de Golden Age cartoonstijl.

Link naar reactie
36 minuten geleden, cinco zei:

Dus naast strip heb je ook een diepgravende interesse in films en classic cartoons.

 

Ook in games?

Enkele assumpties: afgaande van je filmsmaak en dat ik denk dat je grootste invloed de PS1/PS2-periode was, zou ik zeggen dat gamereeksen zoals Metal Gear Solid en Silent Hill, maar ook bijvoorbeeld GTA Vice City jou wel liggen. Maar misschien ook Cuphead of Skullgirls omwille van de Golden Age cartoonstijl.


Haha :D
Games, daar heb ik een haat-liefde relatie mee.

Gewoon gevaarlijk, ik blijf daaraf, anders verlies ik alle controle over tijd.
Een mens moet ook eten en slapen.

Maar je slaat de spijker op de kop, dat wat je hierboven vermeld is allemaal fantastisch.

Games zijn zeker een belangrijke kunstvorm, ik smul vooral van een oudere esthetiek zoals die van PS1/PS2 en dan die soundtracks !
Op dat vlak wint de Sid chip in de Commodore 64 waarschijnlijk :) .

Maar gewoon uit interesse, met jouw smaak, wat zijn zoal je favoriete games ?

Link naar reactie
2 uren geleden, BobFish zei:

 

 

Maar gewoon uit interesse, met jouw smaak, wat zijn zoal je favoriete games ?

 

Onder andere die titels die ik vermeld heb. Daarnaast ook de Final Fantasy games, Kingdom Hearts, de klassieke Resident Evils, Zelda, Metroid, Binding of Isaac, God of War, maar ook klassieke platformgames.

 

MGS Ground Zeroes / Phantom Pain is sinds 2017 mijn nummer 1.

 

Momenten met emotionele gravitas zoals deze (00:22 - 00:50) blijven bij mij even sterk hangen als topscènes in films.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
32 minuten geleden, BobFish zei:


Het is genoteerd.

 

Ik heb er ook al aan gedacht om via Twitch of zo te beginnen met een let's play.

Maar daar komt natuurlijk veel bij kijken. Zeker kwestie geluidsbalans.

En daarvoor zou ik ook een kamer goed moeten isoleren.

Plus ik zou een originele invalshoek moeten vinden om de content genoeg te onderscheiden van al die andere let's plays.

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Ik heb er ook al aan gedacht om via Twitch of zo te beginnen met een let's play.

Maar daar komt natuurlijk veel bij kijken. Zeker kwestie geluidsbalans.

En daarvoor zou ik ook een kamer goed moeten isoleren.

Plus ik zou een originele invalshoek moeten vinden om de content genoeg te onderscheiden van al die andere let's plays.


Gewoon doen en leren onderweg ;) 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ziet er inderdaad interessant uit ! (heel chaland- en clercsiaans 🤓)

Ik zag Lode Devroe al voorbijkomen in het Getekendereepmagazine ;)

En hier : http://www.stripspeciaalzaak.be/Commentator/Lode-Devroe.htm

Goei inspiratiebronnen dat ie gebruikt !

:)

 

@bouncerWat vond je zelf van de strip? Ik ben wel benieuwd naar je ongezouten mening.

Alleszins bedankt voor de tip!

Link naar reactie
10 minuten geleden, BobFish zei:

Ziet er inderdaad interessant uit ! (heel chaland- en clercsiaans 🤓)

Ik zag Lode Devroe al voorbijkomen in het Getekendereepmagazine ;)

En hier : http://www.stripspeciaalzaak.be/Commentator/Lode-Devroe.htm

Goei inspiratiebronnen dat ie gebruikt !

:)

 

@bouncerWat vond je zelf van de strip? Ik ben wel benieuwd naar je ongezouten mening.

Alleszins bedankt voor de tip!

Hallo Bob, aanstaande zaterdag krijg ik als het goed is deze binnen, het sprak me wel aan, ik ben zelf ook

wel benieuwd.

Met snelle waarderingen ben ik altijd een beetje huiverig, een strip heeft soms zijn tijd nodig.

 

 

 

Link naar reactie

Op dit moment ben ik video's aan het maken voor het werk, nieuwjaarswensen en zo.

Mijn eigen projecten komen daardoor in het gedrang.

Nu, ik heb al heel wat beeldmateriaal, maar de montage vraagt natuurlijk wat tijd.

 

Wat ik al kan verklappen is dat er naast het afwerken van m'n top van de 2010s, er ook nieuwe topics op komst zijn zoals "De Franco-Belgian auteurs", "De Vlaamse school" en ik ben Suske & Wiske aan het herlezen :) 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

@BobFish Zo een lange reeks video's zoals de top 50 van de jaren '10 is ambitieus (zeker met de production value die je erin stopt), maar zou het niet comfortabeler zijn om gewoon losse opzichstaande video's te doen die je vrij kan besteden aan datgene waar je op dat moment over wil praten of onder de aandacht wil brengen? Dan ben je minder gebonden aan een reeks die je moet afwerken.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

@cinco Thx voor de tip, je hebt gelijk.
Ik probeer een makkelijke workflow te vinden.

Nu, er is ook geen haast of zo.

Ik schrijf mijn ideeën op, ik film er soms wat van en dan monteer ik daarvan aan mekaar.
Zo heb ik al heel wat beeldmateriaal en enorm veel ideeën.

Het enige probleem is dat in de week mijn dagjob de voorrang geniet (vaak ook video's).

En in het week-end blaas ik graag wat uit met strips en boeken ;).

 

Maar van zodra het wat rustiger wordt op mijn werk, komen er sowieso een pak nieuwe video's.

Zoveel mooie dingen om te tonen ! 🥰

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

 

Ik heb de intro herbekeken en wou toch eens weten welk album dat was dat uit de koelkast werd gehaald.

 

 

Als BobFish uit de frigo kruipt (00:19) heeft hij Le Démon Des Glaces in handen.

Ik ken Tardi, maar niet dit album. Dus opzoeken dan maar.

 

afbeelding.thumb.png.68ee08b1ea15b477be695a8aab69039d.png

 

En ja hoor, beklijvende pagina's die je de bijtende kou en het barre weer doen voelen.

En die sneeuwval is zo indrukwekkend weergegeven.

 

afbeelding.thumb.png.479e31367858d1cf3fadc407f1e0ccb5.png

 

afbeelding.thumb.png.b09c72dfe63520ce42aa2ee1c7c674d7.png

 

afbeelding.thumb.png.d074268dab0a8408bec4b823e6591b81.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie

❤️ @cinco

Eén van mijn favoriete BD's allertijden !
Absurde Jules-Verniste steampunk van de bovenste plank, wat een avonturen !

Art nouveau, art deco, art partout. En die sneeuw !

Een 'batcave' in een ijsberg ? De 19e eeuw was nog nooit zo knotsgek als hier, à lire et à relire !

 

Als je dit goed vindt : lees Cromwell Stone van Andreas erna !

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 30/1/2021 om 22:13, cinco zei:

Als BobFish uit de frigo kruipt (00:19) heeft hij Le Démon Des Glaces in handen.

 

afbeelding.thumb.png.68ee08b1ea15b477be695a8aab69039d.png

 

En ja hoor, beklijvende pagina's die je de bijtende kou en het barre weer doen voelen.

En die sneeuwval is zo indrukwekkend weergegeven.

 

afbeelding.thumb.png.479e31367858d1cf3fadc407f1e0ccb5.png

 

 

En is dat getekend door dé Tardi van Isabel Avondrood?

Link naar reactie

Verrassend: een volledig andere tekenstijl.

Spijtig genoeg niet meer verkrijgbaar. Gelukkig heb ik het oorspronkelijke boek van Jules Verne gelezen.

Nochtans niet zijn beste roman, erg meta. Het plezier ontstaat vooral als je veel kennis hebt van al die andere boeken die gaan over de zuidpool en Zuidpool-expedities.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...