Ga naar inhoud

Thorgal


cinco

de 3 beste Thorgals van de Van Hamme periode (poll)  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. kies de 3 beste:

    • De ijskoningin
    • Het eiland der bevroren zeeën
    • Drie grijsaards in het land van Aran
    • De zwarte galei
    • De schaduwen voorbij
    • De val van Brek Zarith
    • Het sterrenkind
    • Alinoë
    • De boogschutters
    • Het land Qâ
    • De ogen van Tanatloc
    • De stad van de verloren god
    • Tussen aarde en licht
    • Aaricia
    • De meester van de bergen
    • De wolvin
    • De sleutelbewaarster
    • Het zonnezwaard
      0
    • De onzichtbare vesting
      0
    • Het brandmerk van de ballingschap
      0
    • De kroon van Ogotaï
    • Reuzen
    • De kooi
    • Arachnea
      0
    • De blauwe ziekte
    • Het koninkrijk onder het zand
    • De barbaar
    • Kriss van Valnor
    • Het offer


Recommended Posts

4 uren geleden, sanderg zei:

In de stad van de verloren god wordt erover gesproken dat zijn lot in elk geval geen onderdeel van onze wereld uit maakt..

 

 

Het gegeven dat Van Hamme dat SF-aspect aan zijn afkomst heeft toegevoegd, zou toch moeten betekenen dat hij ooit mogelijk plannen heeft gehad om op een bepaald moment die SF-kaart meer te gaan uitspelen.

(Thorgal van de Sterren :P ) Ofwel was hij dat idee dan toch weer minder gaan vinden en heeft hij het meer naar de achtergrond verdrongen omdat hij te veel plezier had met de Noorse setting en de mythologie daaromtrent.

Natuurlijk zijn de gaven van Jolan en Wolvin een uitwas van Thorgals afkomst. (heeft Aniël ook gaven?)

Je zou kunnen stellen dat de echte lotsbestemming mogelijk bij zijn nakomelingen ligt.

Link naar reactie
24 minutes ago, cinco said:

 

 

Het gegeven dat Van Hamme dat SF-aspect aan zijn afkomst heeft toegevoegd, zou toch moeten betekenen dat hij ooit mogelijk plannen heeft gehad om op een bepaald moment die SF-kaart meer te gaan uitspelen.

(Thorgal van de Sterren :P ) Ofwel was hij dat idee dan toch weer minder gaan vinden en heeft hij het meer naar de achtergrond verdrongen omdat hij te veel plezier had met de Noorse setting en de mythologie daaromtrent.

Natuurlijk zijn de gaven van Jolan en Wolvin een uitwas van Thorgals afkomst. (heeft Aniël ook gaven?)

Je zou kunnen stellen dat de echte lotsbestemming mogelijk bij zijn nakomelingen ligt.

dat zou inderdaad ook nog kunnen ja.. interessante theorie.. wel blijft Thorgal  voor mij de enige echte hoofdpersoon van de reeks. Het oorspronkelijke idee was om met Jolan als prominent verder te gaan (zie de eerste Sente delen) maar dat beviel niet goed begreep ik bij zowel de lezers als de makers..

Link naar reactie
1 minuut geleden, sanderg zei:

dat zou inderdaad ook nog kunnen ja.. interessante theorie.. wel blijft Thorgal  voor mij de enige echte hoofdpersoon van de reeks. Het oorspronkelijke idee was om met Jolan als prominent verder te gaan (zie de eerste Sente delen) maar dat beviel niet goed begreep ik bij zowel de lezers als de makers..

 

Eigenlijk vind ik de wisselwerking en de dynamiek van het ganse gezin wel goed. Ik snap niet dat ze zo vaak van elkaar worden gescheiden. Blijkbaar toch de drang van de makers om Thorgal als een lone wolf neer te zetten, terwijl hij net die drang heeft om zich als een familiemens te settelen ergens ver weg van de zogezegde beschaving.

 

 

Link naar reactie
29 minutes ago, cinco said:

 

Eigenlijk vind ik de wisselwerking en de dynamiek van het ganse gezin wel goed. Ik snap niet dat ze zo vaak van elkaar worden gescheiden. Blijkbaar toch de drang van de makers om Thorgal als een lone wolf neer te zetten, terwijl hij net die drang heeft om zich als een familiemens te settelen ergens ver weg van de zogezegde beschaving.

 

 

ja dat maakt de serie zo goed- de held heeft een herkenbaar en mooi ideaal dat hij door omstandigheden steeds niet weet te verwezenlijken maar waarvoor het alle opoffering en strijd waard is

Link naar reactie

Net De Selkie gelezen.

Een ideale strip voor mensen die weer op de Thorgalkar willen springen.

Een opzichstaand avontuur dat Thorgal en zijn kinderen naar de Faeröer-eilanden leidt waar een plaatselijke legende en menselijke wreedheden zoals vanouds hun pad kruisen.

En de tekenstijl van Vignaux sluit goed aan bij het werk van Rosinski.

 

afbeelding.thumb.png.ad131cee34d93cf8e4f6dd91b12d4a89.png

 

Het huidige Thorgalteam heeft voor het verhaal ook goed gebruikgemaakt van de echte topografie van de Faeröer-eilanden. Deze specifieke locatie speelt een belangrijke rol.

 

afbeelding.thumb.png.05c9a27da084f495927f6dcb746c2dd4.png

 

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, esteban² zei:

De preview op de SSZ maakte mij ook al hoopvol, ik krijg weer zin in Thorgal.

 

Doordat dit verhaal op zich staat, heb je ook niet alle voorkennis van de spinoffs of de voorgaande albums nodig.

Jolan en Wolvin zijn wel een beetje gegroeid en Wolvin heeft nu een aapje.

Link naar reactie
3 uren geleden, kbellon zei:

Eerste tekeningen van Robin Recht die in 2022 een one shot van 100 paginas uitbrengt getiteld Vaarwel Aaricia (zie FB van stripspeciaalzaak.be)

 

Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar mij lijkt dit eerder op een random persoon die naar Facts gaat als Thorgal cosplayer dan op Thorgal zelf.

 

 

image.thumb.png.6760dcb12e702941a22cc38b1fd7885c.png

Ik ben ook niet overtuigd. 

Een andere tekenaar, dus een wat andere look, maar dit is echt wel heel anders.

Link naar reactie
18 hours ago, kbellon said:

Eerste tekeningen van Robin Recht die in 2022 een one shot van 100 paginas uitbrengt getiteld Vaarwel Aaricia (zie FB van stripspeciaalzaak.be)

 

Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar mij lijkt dit eerder op een random persoon die naar Facts gaat als Thorgal cosplayer dan op Thorgal zelf.

 

 

image.thumb.png.6760dcb12e702941a22cc38b1fd7885c.png

ik vind dit ook niks.. ze moeten echt stoppen met deze gekkigheid.. het is echt uitmelken geworden

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

ik vind dit ook niks.. ze moeten echt stoppen met deze gekkigheid.. het is echt uitmelken geworden

goh ja het idee van een thorgal one shot vind ik wel heel aantrekkelijk. Veel meer dan alle spin offs enzo. Maar het moet gewoon een degelijke strip zijn en niet een standaard scenario en dit in het thorgal universum plaatsen omdat dit goed verkoopt ;) 

Link naar reactie
8 minuten geleden, sanderg zei:

Juist dat laatste is waar ik bang voor ben.. 

In dat geval is het inderdaad weinig toegevoegde waarde aan de serie.

 

Maar met deel 37 en 38 begint de hoofdserie langzaamaan terug wat het juiste pad op te gaan. Wie weet zijn de twee geplande one shots ook wel heel erg de moeite. 

 

Hopelijk tekent hij Thorgal wel meer herkenbaar in het echte album 😛 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zeker geen slechte tekenaar, die Robin. Eens zitten snuisteren in zijn werk en tot nu toe bevalt het me wel. Ik vrees wat voor de inkleuring. Standaard kleurpatroon, afgestemd op Hollywood blockbusters. Ook zie ik dat in de finale geïnkte versies de groezeligheid er uit is. Geef mij dan maar de Spaanse stijl ipv de Franse stijl op gebied van inkten.

 

Mocht het zo blijven zoals dit, dan zou het misschien nog wat kunnen zijn...

 

 

Screenshot_20201201-160007_Google.jpg

Link naar reactie
5 uren geleden, cinco zei:

Met Vignaux als tekenaar voor de hoofdreeks hebben ze wel een terechte keuze gemaakt, vind ik.

Hij heeft de look van de personages en de feel van de serie ontzettend goed in zijn vingers.

 

Daar ben ik het zeker mee eens. Maar geniet ook weer van die hoofdreeks. Eventjes terug naar de basics met wat one shots. Heb meteen meer interesse in de nieuwe albums dan sinds ergens album 30-31

Link naar reactie

Er was maar één gelaatsuitdrukking van Thorgal door Vignaux in De Selkie dat ik wat off-model vond, dat is de eerste plaat in de tweede strook. Iets met die glimlach klopt niet.

Maar voor de rest heeft Vignaux schitterend werk geleverd voor dit album, want inn de voetstappen van Rosinski treden is een hele uitdaging.

 

afbeelding.thumb.png.5851241c2143565f16a8e8743899e8ed.png

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...