Ga naar inhoud

Thorgal


cinco

de 3 beste Thorgals van de Van Hamme periode (poll)  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. kies de 3 beste:

    • De ijskoningin
    • Het eiland der bevroren zeeën
    • Drie grijsaards in het land van Aran
    • De zwarte galei
    • De schaduwen voorbij
    • De val van Brek Zarith
    • Het sterrenkind
    • Alinoë
    • De boogschutters
    • Het land Qâ
    • De ogen van Tanatloc
    • De stad van de verloren god
    • Tussen aarde en licht
    • Aaricia
    • De meester van de bergen
    • De wolvin
    • De sleutelbewaarster
    • Het zonnezwaard
      0
    • De onzichtbare vesting
      0
    • Het brandmerk van de ballingschap
      0
    • De kroon van Ogotaï
    • Reuzen
    • De kooi
    • Arachnea
      0
    • De blauwe ziekte
    • Het koninkrijk onder het zand
    • De barbaar
    • Kriss van Valnor
    • Het offer


Recommended Posts

Ik kocht laatst een eerste druk van deel 10: Het land Qâ. Hebben meer mensen deze editie? Het viel me op dat de foliedruk ophoudt onder de titel. Ook het exemplaar op dat op Lastdodo gefotografeerd staat lijkt hier last van te hebben. Was de hele oplage zo?

pdf_fa852f44-039f-11e5-9096-b960578a5ffe

Link naar reactie
40 minuten geleden, Daan zei:

Ik kocht laatst een eerste druk van deel 10: Het land Qâ. Hebben meer mensen deze editie? Het viel me op dat de foliedruk ophoudt onder de titel. Ook het exemplaar op dat op Lastdodo gefotografeerd staat lijkt hier last van te hebben. Was de hele oplage zo?

pdf_fa852f44-039f-11e5-9096-b960578a5ffe

softcover of hardcover?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
2 uren geleden, Waldorf zei:

 

Que? Werd er een aparte Vlaamse versie uitgegeven?

Niet qua taal maar Lombard liet over het algemeen de uitgaves voor de Belgische markt bij een andere drukker verzorgen dan de Nederlandse.

De Belgische waren geplastificeerd en de Nederlandse uitgaven gevernist.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Op 7/4/2022 om 16:01, Daan zei:

Ik kocht laatst een eerste druk van deel 10: Het land Qâ. Hebben meer mensen deze editie? Het viel me op dat de foliedruk ophoudt onder de titel. Ook het exemplaar op dat op Lastdodo gefotografeerd staat lijkt hier last van te hebben. Was de hele oplage zo?

pdf_fa852f44-039f-11e5-9096-b960578a5ffe

Ach, de foto op Lastdodo is geplaatst door degene die het boekje aan mij verkocht...

Link naar reactie
  • 1 month later...

Zijn Thorgals voor Engelse lezers zo moeilijk te vinden?

 

Deze vlogger is wel een fan aan het worden van de reeks, hij zit nu aan de Boogschutters.

Maar over de scène waarin Thorgal een pets verkoopt aan Kriss zegt hij (ondanks het feit dat hij er klaarblijkelijk van geniet) het volgende: "You can see why this book probably isn't gonna be very popular with modern audiences..." (9:12)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
6 minutes ago, sanderg said:

https://www.haarlemupdates.nl/2022/05/25/te-gast-op-stripdagen-haarlem-2022-thorgal-tekenaar-rosinski-en-het-team-van-succesreeks-de-klaagzang-van-de-verloren-gewesten/

 

Dit klinkt gaaf zeg!! Gaat iemand van jullie hier heen?

 

Iemand enig idee op welke dag en tijd Rosinski zal signeren?

Zondag. De nederlandse beurzen kennende, vroeg gaan kamperen.

 

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, sanderg zei:

https://www.haarlemupdates.nl/2022/05/25/te-gast-op-stripdagen-haarlem-2022-thorgal-tekenaar-rosinski-en-het-team-van-succesreeks-de-klaagzang-van-de-verloren-gewesten/

 

Dit klinkt gaaf zeg!! Gaat iemand van jullie hier heen?

 

Iemand enig idee op welke dag en tijd Rosinski zal signeren?

Ik heb gechat op Facebook met de organisator van de Stripdagen Haarlem. Men kon me niet bevestigen of Rosinski tekeningen of handtekeningen zal zetten. Alles hangt af van hoeveel tijd Rosinski zelf wil uittrekken voor het signeermoment... Alles draait vooral rond het bijwonen van de expo en het bijeenbrengen van de medewerkers. Signeren is voor hen niet het belangrijkste zondag. Zoveel is zeker.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
13 minuten geleden, Veto zei:

Ik heb gechat op Facebook met de organisator van de Stripdagen Haarlem. Men kon me niet bevestigen of Rosinski tekeningen of handtekeningen zal zetten. Alles hangt af van hoeveel tijd Rosinski zelf wil uittrekken voor het signeermoment... Alles draait vooral rond het bijwonen van de expo en het bijeenbrengen van de medewerkers. Signeren is voor hen niet het belangrijkste zondag. Zoveel is zeker.

Nuttige informatie! Hartelijk dank Veto!

 

Ben jij eigenlijk van de partij?

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

Nuttige informatie! Hartelijk dank Veto!

 

Ben jij eigenlijk van de partij?

Ik twijfel nog. Om mijn 'oppergod' te zien, ben ik tot veel bereid maar ik vrees dat het een geduw en getrek zal worden (of lottrekking, of enkel handtekeningen...). Daar heb ik geen zin in. Het is ook ruim drie uur rijden van waar ik woon. Dus zou een bezoekje aan Haarlem zes uur autorijden betekenen. Dat is wel erg veel... Maar ik zie nog wel. Ik ben er nog nooit geweest. En behalve Rosinski, Jérémy, Tillier en Teng mis ik toch 'grote' kleppers om mij finaal te overtuigen om af te reizen. Wellicht beslis ik de dag op voorhand of wanneer de organisatie iets meer info communiceert over de (hand-)tekeningensessies.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
6 hours ago, sanderg said:

Bedoel je dat jij er geen gaat op zondag of dat Rosinski komt signeren op zondag?

 

Zal idd wel druk zijn...

Ik ga niet. Teng en Jeremy heb ik nog pas gezien in Ronse. Tillier geraakt daar ook wel. Rosinski blijft leuk. Ik heb er op de cruise veel plezier gehad met hem, maar op zo'n festival heb je nooit die ervaring. Zeker niet met een uitgehongerde meute dédi-jagers. Haarlem heeft een leuk roster, maar het zit wel vol Hollanders die je vrij gemakkelijk kunt bereiken. 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

In deze fase van de reeks hebben de albums trouwens geen nieuwe moderne herinkleuring nodig. Dus ik hoop dat ze na Alinoë stoppen. Het feit dat Rosinski geloof ik altijd zelf de inkleuring van de Thorgals heeft gedaan is nog een extra reden om het te laten zoals het is.

 

afbeelding.thumb.png.0fa35e55345d3064cc8d3d12052039b3.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...