Ga naar inhoud

Ridder, Schild en Vrind


WVlieg

Recommended Posts

Alweer iets nieuws van zijn hand zullen jullie vast denken πŸ˜‰

Maar inderdaad... sinds ik half augustus enkele figuurtjes tekende en na een babbel met Ralph Dikmans (bekend van oa. Anders-man) ontstond het idee voor Ridder, Schild en Vrind.

Ralph zal het scenario verzorgen van dit eerste album. En er is nog meer goed nieuws, want dit zal ook het eerste album zijn dat ik niet in eigen beheer ga uitgeven πŸ™‚. De u wel gekende uitgeverij Bonte zal wanneer dit 1ste album klaar is dit via hen uitbrengen. Joepie!

Β 

Wat mag je verwachten? Zonder veel te verklappen dit wordt een familiestrip die zich in de Middeleeuwen afspeelt. Vleugje actie, vleugje drama, ridders, prinsen en prinsessen, koningen en koninginnen, vleugje romantiek, vleugjes veel meer.

Β 

Ik zal hier regelmatig een stukje posten, net zoals op de facebookpagina en via mijn eigen instagrampagina.

Er is geen termijn waarop het album zal gelanceerd worden, maar we hopen dit tegen eind 2020-begin 2021 voor mekaar te krijgen. Hopelijk dan enkele stripbeurzen in 2021 waar ik dit 1ste album (van hopelijk een echte reeks voor mij) kan gaan promoten (organisatoren van Stripbeurzen mogen zeker contact met mij opnemen).

Β 

En nu genoeg vertelt, hierbij een tekening van het hoofdpersonage Floriaan, een schildknaap en meteen ook de eerste afgewerkte strook.

Schildknaap.jpg

P1.1.jpg

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties.

@Yncke: Bedankt,binnenkort meer paarden πŸ˜‰

@dirk: Idd, ben terug begonnen met digitale inkleuring en heb de markers even aan de kant gelegd.

@Kristof BerteΒ : Ja, is idd de bedoeling om de middeleeuws sfeer ook wat door te trekken naar het lettertype en daarom voor dit font gekozen.

Denk dat de grote en leesbaarheid in het uiteindelijke boek wel zal meevallen, want de stroken die ik hier plaats zijn halve paginas, maar hier worden ze precies nog wat kleiner weergegeven dan de werkelijke halve pagina.

Β 

Hier het vervolg:

Β 

P2.1.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • WVlieg changed the title to Ridder, Schild en Vrind
  • 1 year later...

Zij die mijn Facebook of die van Ridder,Schild en Vrind volgen zullenΒ Wel gezien hebben dat ik inmiddels opnieuW aan dit verhaal ben begonnen. Ook voor de Kerstkaart heb ik enkele figuren van Ridder, Schild en Vrind gebruikt en ook enkele bekende Virologen.

De kaart is ingekleurd met markers. Het verhaalΒ Wordt met de computer ingekleurd.

Hier het resultaat van de kerstkaart.

(de figuren hebben een 2.0 versie gekregen)

Kerstkaart2022VOOR.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...