Ga naar inhoud

Ridder, Schild en Vriend

WVlieg

Recommended Posts

Alweer iets nieuws van zijn hand zullen jullie vast denken 😉

Maar inderdaad... sinds ik half augustus enkele figuurtjes tekende en na een babbel met Ralph Dikmans (bekend van oa. Anders-man) ontstond het idee voor Ridder, Schild en Vriend.

Ralph zal het scenario verzorgen van dit eerste album. En er is nog meer goed nieuws, want dit zal ook het eerste album zijn dat ik niet in eigen beheer ga uitgeven 🙂. De u wel gekende uitgeverij Bonte zal wanneer dit 1ste album klaar is dit via hen uitbrengen. Joepie!

Wat mag je verwachten? Zonder veel te verklappen dit wordt een familiestrip die zich in de Middeleeuwen afspeelt. Vleugje actie, vleugje drama, ridders, prinsen en prinsessen, koningen en koninginnen, vleugje romantiek, vleugjes veel meer.

Ik zal hier regelmatig een stukje posten, net zoals op de facebookpagina en via mijn eigen instagrampagina.

Er is geen termijn waarop het album zal gelanceerd worden, maar we hopen dit tegen eind 2020-begin 2021 voor mekaar te krijgen. Hopelijk dan enkele stripbeurzen in 2021 waar ik dit 1ste album (van hopelijk een echte reeks voor mij) kan gaan promoten (organisatoren van Stripbeurzen mogen zeker contact met mij opnemen).

En nu genoeg vertelt, hierbij een tekening van het hoofdpersonage Floriaan, een schildknaap en meteen ook de eerste afgewerkte strook.

Schildknaap.jpg

P1.1.jpg

Link naar bericht

Bedankt voor de reacties.

@Yncke: Bedankt,binnenkort meer paarden 😉

@dirk: Idd, ben terug begonnen met digitale inkleuring en heb de markers even aan de kant gelegd.

@Kristof Berte : Ja, is idd de bedoeling om de middeleeuws sfeer ook wat door te trekken naar het lettertype en daarom voor dit font gekozen.

Denk dat de grote en leesbaarheid in het uiteindelijke boek wel zal meevallen, want de stroken die ik hier plaats zijn halve paginas, maar hier worden ze precies nog wat kleiner weergegeven dan de werkelijke halve pagina.

Hier het vervolg:

P2.1.jpg

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...