Ga naar inhoud

Van welke populaire reeksen heb je nooit een album aangeschaft??


cinco

Recommended Posts

Op de website stripinfo.be is er een lijst "Populaire reeksen", en van wat daar is vermeld, heb ik nooit iets aangechaft van:

Chninkel

Maus (ze gebruiken de term reeks nogal ruim)

Over de grenzen van de tijd

Loopgravenoorlog

Magasin General

Brat

Scalped

Blacksad

Ee eeuwige oorlog

Persepolis

De dagelijkse worsteling

Walking Dead

Caspar en Hobbes

Een deken van sneeuw (een one shot, trouwens)

Zoo

Meccano

Peter Pan

20th Century Boys

De meesters van de gerst

Lax De teenloze adelaar

Corto Maltese

De dorpsgek van schoonvergeten

 

en verder heb ik het niet bekeken: er staan veel te veel one shots tussen, en sommige heb ik nooit gekocht, maar wel in de bib gelezen

Het is dus nogal een zinloze oefening.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Peter Motte zei:

Op de website stripinfo.be is er een lijst "Populaire reeksen", en van wat daar is vermeld, heb ik nooit iets aangechaft van:

...

Brat

...

Dat is dus Het Uitstel van Gibrat, misschien moet je meer voor kwaliteit dan voor kwantiteit gaan, Motte.

 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 21/9/2020 om 14:37, Peter Motte zei:

Op de website stripinfo.be is er een lijst "Populaire reeksen", en van wat daar is vermeld, heb ik nooit iets aangechaft van:

 

 

 

Van jouw lijst: van de groene titels heb ik albums, van de rode titels heb ik geen albums.

 

 

Chninkel

Maus

Over de grenzen van de tijd

Loopgravenoorlog

Magasin General

Brat

Scalped

Blacksad

De eeuwige oorlog

Persepolis

De dagelijkse worsteling

Walking Dead

Calvin & Hobbes

Een deken van sneeuw

Zoo

Meccano

Peter Pan

20th Century Boys

De meesters van de gerst

Lax De teenloze adelaar

Corto Maltese

De dorpsgek van schoonvergeten

Link naar reactie

Tot vorig weekend "de meesters van de gerst". 

 

blijkbaar komt dit veelal voor in allerlij lijstjes. En met dat ze nu de integralen hebben uitgegeven, heb ik me er aan gewaagd. 

 

De reden? de titel. "De meesters van de gerst" is niet meteen een titel voor een reeks die me aanspreekt.

 

Je suis une fois curieux... 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Aerogi zei:

Tot vorig weekend "de meesters van de gerst". 

 

blijkbaar komt dit veelal voor in allerlij lijstjes. En met dat ze nu de integralen hebben uitgegeven, heb ik me er aan gewaagd. 

 

De reden? de titel. "De meesters van de gerst" is niet meteen een titel voor een reeks die me aanspreekt.

 

Je suis une fois curieux... 

 

 

Eh wat vind je ervan?

Link naar reactie
1 uur terug, Aerogi zei:

Tot vorig weekend "de meesters van de gerst". 

 

blijkbaar komt dit veelal voor in allerlij lijstjes. En met dat ze nu de integralen hebben uitgegeven, heb ik me er aan gewaagd. 

 

De reden? de titel. "De meesters van de gerst" is niet meteen een titel voor een reeks die me aanspreekt.

 

Je suis une fois curieux... 

 

Uitstekende keuze.

Link naar reactie
4 uren geleden, Aerogi zei:

Tot vorig weekend "de meesters van de gerst". 

 

blijkbaar komt dit veelal voor in allerlij lijstjes. En met dat ze nu de integralen hebben uitgegeven, heb ik me er aan gewaagd. 

 

De reden? de titel. "De meesters van de gerst" is niet meteen een titel voor een reeks die me aanspreekt.

 

Je suis une fois curieux... 

Het meesterwerk van Van Hamme

Link naar reactie
Op 25/9/2020 om 16:37, cinco zei:

 

 

Eh wat vind je ervan?

Heb enkel nog maar het eerste deel gelezen (album 1 dus), dus nog een hele weg te gaan. Best ok, alleen in een paar pagina's op het eind ging het wel héél vlug van de brave mens vol idealen  naar dat hij trouwt met de dochter van de grootgrondbezitter. 

Link naar reactie
Op 18/9/2020 om 19:13, cinco zei:

Ik ben nooit een fan geweest van het western genre, maar dit jaar heb ik strips zoals Undertaker en Tot De Laatste aangeschaft en nu is mijn nieuwsgierigheid toch wel geprikkeld geraakt naar wat er nog allemaal van dat niveau is in het genre.

 

Ben al vele decennia Western-liefhebber qua films en beeldverhalen, maar juist met Undertaker en Tot De Laatste heb ik niets. Voor mij zijn het drama verhalen in een Western-setting. 

De toch ook gehypte Tot De Laatste na lezen meteen maar weer te koop gezet, maar tot nu toe nog heeft zich echter nog geen koper voor de HC gemeld.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
3 uren geleden, Hardcover zei:

 Voor mij zijn het drama verhalen in een Western-setting. 

 

 

Misschien dat ze mij daarom meer aanspreken dan andere westerns.

Het Venijn vind ik ook goed. Valt dat in jouw ogen ook onder drama in een Western-setting?

 

En wat is voor jou belangrijk om een verhaal het echte westerngevoel te geven?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...