Ga naar inhoud

Hans Kresse


Recommended Posts

5 uren geleden, pudifar zei:

@ohvdw Prachtige foto's, bedankt om zien. Ik zie op de website dat Don Lawrence ook in het lijstje staat van geëxposeerde tekenaars. Welke werken worden van hem getoond?

Ik heb niet van alle schilderijen foto's gemaakt. Hier staan de Don Lawrence tekeningen (rechts). De grote in het midden is trouwens van Typex.

 

IMG_20181229_143003.thumb.jpg.492c8da0f9d232fc57d50dee34fb18be.jpg

Link naar reactie
33 minuten geleden, ohvdw zei:

 De grote in het midden is trouwens van Typex.

Omdat hij het zelf niet meer kan rechtzetten: dat is niet van Typex, maar van Peter Pontiac, de acrylschildering Infanticide, gebaseerd  op het werk ‘De kindermoord te Betlehem‘ van de 17e  eeuwse kunstenaar Cornelis Cornelisz van Haarlem. 

 

Cornelis-Cornelisz-van-Haarlem-De-kindermoord.thumb.jpg.cfa49c284eba1f2b4087df109e41f516.jpg

 

Peter-Pontiac-infanticide.thumb.jpg.75f09bf4cd847b1769e072e23390bc7b.jpg

 

 

 

Link naar reactie
33 minuten geleden, Vittorio zei:

Omdat hij het zelf niet meer kan rechtzetten: dat is niet van Typex, maar van Peter Pontiac, de acrylschildering Infanticide, gebaseerd  op het werk ‘De kindermoord te Betlehem‘ van de 17e  eeuwse kunstenaar Cornelis Cornelisz van Haarlem. 

 

Cornelis-Cornelisz-van-Haarlem-De-kindermoord.thumb.jpg.cfa49c284eba1f2b4087df109e41f516.jpg

 

Peter-Pontiac-infanticide.thumb.jpg.75f09bf4cd847b1769e072e23390bc7b.jpg

 

 

 

Je hebt uiteraard helemaal gelijk! Indrukwekkende tekening wanneer je er voor staat.

Link naar reactie
  • 5 years later...
Op 19/7/2018 om 17:19, linthout zei:

OK, ik weet dat Matla 8000 originelen heeft van Kresse... Dus, dat verpatsen zit er misschien aan te komen.

Maar ik zal dan wel de eerste zijn die zijn spaarvarken openbreekt, want ik vind Kresse geniaal.

 

We hebben een koper !!!!!

Glad vergeten deze overpeinzingen, aanwijzingen en meningen van de repers betreffende Kresse.

Link naar reactie
8 uren geleden, bouncer zei:

 

Een gebbetje heer Linthout, maar in het kader van de Matla verkoop, zal het mij niet verbazen als er eerdaags

een voorbij komt bij Catawiki.

We kunnen het aan ons gewaardeerd mede forumlid vragen @RvdN of er misschien iets in de planning staat.

De originelen staan los van de boekencollectie. Incidenteel wordt er wel eens iets verkocht, maar Hans is nog steeds erg verknocht aan Kresse.

Link naar reactie
11 uren geleden, RvdN zei:

Incidenteel wordt er wel eens iets verkocht

Prijs technisch is dat ook wel logisch.

Kresse heeft zoveel getekend (bijvoorbeeld 20 jaar krantenstrip).

Als alles in één keer op de markt zou komen, heelveel invloed zou hebben op de prijs.

Door mondjesmaat te verkopen krijg je een veel hogere prijs voor.

Ik denk wel dat de originelen van Kresse, als één van de weinige Nederlandse striptekenaars, over honderd jaar nog steeds zijn geld waard zijn

 

Link naar reactie
2 hours ago, AHMO said:

Ik denk wel dat de illustraties van Hans G Kresse waardevast zijn of meer gaan opleveren

en daardoor ook zijn andere (strip)tekeningen.

Maar ik zal het niet meer meemaken 😉

Eigenlijk niet. Als een serie of werk van een tekenaar out of print gaat, verliest het snel zijn waarde. Nieuwe lezers vinden die er dan nog zo veel  voor willen geven zal heel moeilijk zijn. 

Los daarvan, een 20K voor een plaat van Kresse is enkel mogelijk in Nederland. Als dat echt de prijs is, dan is dat imho enkel mogelijk als er iemand de markt aanstuurt. Niet ongebruikelijk, want dat zit ook in het package van Maghen voor tekenaars.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...