Ga naar inhoud

De Manga Die Een Mens De Overstap Doet Maken


linthout

Recommended Posts

Ziezo, ik las vandaag Monster. 

Ik ben blij verrast, want het las vlot en ik heb me weinig geërgerd. Het was niet slecht, maar ook niet fantastisch. Het is een thriller en dat merk je. Er zit (in deel 1) weinig diepgang in. De tekeningen vind ik wat vreemd, want soms zijn ze erg gedetailleerd en dan weer niet. Het lijkt me alsof foto's bewerkt zijn tot tekeningen in sommige gevallen. Ook de herhalingen vond ik storend, maar dat is typisch voor een vervolgfeuilleton, meen ik. Het vergemakkelijkt het lezen, dat wel, maar ik voel me als lezer wat onderschat.

Ik ben benieuwd naar het vervolg, dus het heeft gewerkt.

 

Alvast bedankt voor deze tip. De volgende die ik zal lezen is Beserk.

Monster zit heel veel diepgang in maar dan moet je echt een heel stuk verder lezen. Johann wordt in de eerste paar delen echt weg gezet als monster maar hoe verder je komt hoe meer je hem gaat begrijpen en hoe duidelijker de werkelijke monsters worden. De tekenstijl is typisch Urasawa. Ik vond het in het begin ook even wennen maar nu zie ik niets liever. Alleen al bij het zien van een Urasawa tekening maakt mijn hart een sprongetje. Die herhaling dat blijft er wel in zitten. Dat is (voor zover ik weet) ook vrij typisch voor manga maar het gaat hoe langer hoe minder storen, Monster moet je i.i.g. tot en met deel 7 lezen. Daarvoor kun je er geen objectief oordeel over vellen.

 

Berserk is wel heel anders. Ik heb daar enkel het eerste deel van gelezen en het sprak me zeker wel aan. (ga nog op aanschaf over later) Maar enig vergelijk met Monster moet je loslaten Het is een heel ander soort reeks. Veel harder en bombastischer.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Beserk: voor als je van veldslagen houdt, pagina's lang.

 

(Ik niet maar laat de fans maar wat anders zeggen) B)

 

berserk gaat over zoveel meer. De driehoeksverhouding casca/guts/griffith (de eerste story arc van een deel of 14) primeert. Het heeft de dramatische dimensies als pakweg de relatie Anakin/Luke Skywalker.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...