Ga naar inhoud

oud topic over ongelezen strips / stemming gesloten (voor nieuwe posts, wend je tot het recente topic over de leesachterstand)


cinco

Heb je ongelezen strips liggen bij je thuis?  

95 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb je ongelezen strips liggen bij je thuis?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen


Recommended Posts

Ik heb altijd ongelezen strips liggen. De boekjes die ik in september kocht heb ik nog niet allemaal gelezen, maar ook Arq en Capricornus heb ik nooit helemaal gelezen. En dat zijn toch twee reeksen die al enkele jaren afgewerkt zijn.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik probeer het stapeltje ongelezen strips te beperken, maar heb er altijd wel enkele liggen. Ik vermoed dat ik er wss nog ergens in een kast heb staan die ik vergeten ben te lezen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
27 minuten geleden, Veto zei:

Zelden meer dan twee. Bewuste keuze. Als ik nieuwe strips koop, lees ik die onmiddellijk. Vaak na herlezing van vorige delen. Strips zijn om te lezen niet om gewoon verticaal in je kast te plaatsen om je reeksen volledig te houden of omdat de ruggen zo mooi staan.

 

Eens.

 

Soms wacht ik weleens met lezen omdat ik wil wachten op een afsluitend deel.

Zo kocht ik destijds Castan 1 tm 3 van uitgeverij Microbe, ik dacht dat het afsluitende deel 4 snel zou komen, maar blijkbaar laat dit deel nog even op zich wachten.

Link naar reactie
2 hours ago, De Hollander said:

 

Eens.

 

Soms wacht ik weleens met lezen omdat ik wil wachten op een afsluitend deel.

Zo kocht ik destijds Castan 1 tm 3 van uitgeverij Microbe, ik dacht dat het afsluitende deel 4 snel zou komen, maar blijkbaar laat dit deel nog even op zich wachten.

Grappig, ligt hier ook al een tijd en ben er gisteren toevallig toch maar aan begonnen.

 

Ja dus, maar nooit erg veel. Er liggen al een tijdje wat Franse strips te wachten, maar dan moet ik echt wel in “the mood” zijn (vraagt meer tijd, mijns Frans is niet zo goed).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Sinds de lockdown heb ik er echt veel gekocht, dankzij Kool Thing die plaatsgebrek kreeg, en dankzij Stefaan DW. Als compensatie voor gebrek aan beurzen denk ik dan, en zeggen dat ik net mijn leesachterstand had weggewerkt voor de lockdown, en ja, ik lees dus alles voor ik ze verhuis naar een andere ruimte.

Link naar reactie
11 uren geleden, Retardi zei:

Meer dan 100 ongelezen strips? Dan moet je jezelf echt even laten helpen.😵

Ik vind dat niet. Die vroege boeken van Wrill bijvoorbeeld...Die zijn voor mij onleesbaar maar wel heel mooi.

Ik lees ze niet maar ik wil ze toch hebben.

Strips kun je verzamelen zoals postzegels of sigarenbanden. Daarvoor hoef je ze nog niet te lezen.

Dat lezen is wel een extra aan het verzamelen van strips. Maar je bent niet gek als je ze niet leest.

 

 

Link naar reactie

Het is wel prettig om een aantal ongelezen strips te hebben. Een lekker leesvooraadje. Maar het mag niet te veel woorden, en het houdt ook wel wat tegen om te veel te kopen. Momenteel heb ik er 8 liggen, waaronder een volledige Leo-reeks., en drie boeken die ik niet lees omdat het vervolg er nog niet is.

Link naar reactie
19 uren geleden, Veto zei:

Strips zijn om te lezen niet om gewoon verticaal in je kast te plaatsen om je reeksen volledig te houden of omdat de ruggen zo mooi staan.

 

Spoiler: zelfs Veto verkoopt van tijd tot tijd de grootste ongerijmdheid.

Hij vergeet dat er ook verzamelaars bestaan. Geen man overboord, maar dergelijke overpeinzingen wil ik hier niet meer lezen! 😉

Link naar reactie
1 uur geleden, Hamirubi zei:

 

Spoiler: zelfs Veto verkoopt van tijd tot tijd de grootste ongerijmdheid.

Hij vergeet dat er ook verzamelaars bestaan. Geen man overboord, maar dergelijke overpeinzingen wil ik hier niet meer lezen! 😉

Euh... Mis ik iets? Waar komt deze kritiek vandaan? Iedereen mag zijn mening hebben. Ik ben een veellezer en veelkoper. Als bij een herlezing de 'vonk' er niet meer is, verkoop ik inderdaad ook reeksen. Onlangs ondermeer Jess Long en Land van Langvergeten verkocht. Maar strips kopen en ongelezen in mijn kast leggen of zetten, doe ik nooit. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Onlangs een periode gehad met veel aankopen, waardoor er best wel wat ongelezen strips staan.

Dit is echter niet de gewoonte omdat lezen toch nog steeds voorkomt op verzamelen in mijn geval.

Er zijn echter wel enkele (korte) reeksen waar ik bijvoorbeeld het eerste deel dan lees en als ik deze zeer goed vind vervolgens wacht tot de reeks compleet is.

Link naar reactie
9 uren geleden, linthout zei:

Ik vind dat niet. Die vroege boeken van Wrill bijvoorbeeld...Die zijn voor mij onleesbaar maar wel heel mooi.

Ik lees ze niet maar ik wil ze toch hebben.

Om ze als een soort kroonjuweel in een vitrinekast te bewaren en af en toe van dichtbij te bewonderen? Nee, dat is echt een gen wat ik mis. 
 

Goed, ieder het zijne natuurlijk. :)

Link naar reactie
Op 9/10/2020 om 18:53, kbellon zei:

Er zijn echter wel enkele (korte) reeksen waar ik bijvoorbeeld het eerste deel dan lees en als ik deze zeer goed vind vervolgens wacht tot de reeks compleet is.

 

Ik heb dat gedaan met Sasmira in 1997.

Ik heb tot dit jaar kunnen wachten om de vierdelige reeks compleet Nederlands vertaald te hebben. :blink:

(al weet ik wel dat de situatie om Sasmira afgewerkt te krijgen redelijk complex was)

 

490012.png.653d0dc7335f158b24e1c5ae4fea9a44.png

Link naar reactie
54 minuten geleden, Retardi zei:

Om ze als een soort kroonjuweel in een vitrinekast te bewaren en af en toe van dichtbij te bewonderen? Nee, dat is echt een gen wat ik mis. 
 

Goed, ieder het zijne natuurlijk. :)

Inderdaad. Dat is toch net hetzelfde als sigarenbanden, postzegels of iets anders verzamelen?

Strips hebben als extra dat ze ook kunnen gelezen worden. Anderzijds zijn het ook verzamelobjecten. Vooral zeer oude strips..Zo'n mooie oude strip bekijken, daar word ik gelukkig van. Daarom hoef ik hem niet te lezen.

Link naar reactie
14 uren geleden, Retardi zei:

Om ze als een soort kroonjuweel in een vitrinekast te bewaren en af en toe van dichtbij te bewonderen? Nee, dat is echt een gen wat ik mis. 

Ik heb nog een bijkomend probleem.  In veel albums staat ook een tekening van de tekenaar in, dat zijn herinneringen die ik koester...

Link naar reactie

Ik ben inderdaad een veelkoper,  alle strips aankopen is bijna onmogelijk. Luxes, beursedities laat ik zoveel mogelijk liggen. Geef mij maar de gewone uitgaven. Ik lees alle strips die ik aankoop. Het is inderdaad zo, zelf meegemaakt, dat iemand gewoon strips aankoopt om  in het rek te zetten. Op mijn vraag dat hij nu wel heel te lezen had met zijn grote hoeveelheid aankopen antwoorde de persoon: Strips lezen, wie doet dat nu? Ik stop ze in een plastiek en bekijk ze daarna nooit meer. Stel ik mij toch een aantal vragen bij. 

Link naar reactie
29 minuten geleden, Rik zei:

Nee hoor! Ze bestaan echt...

Verzamelaars die hun albums meteen na aankoop laten sealen zodat het exemplaar puntgaaf blijft...

 

 

Ik geef toe dat ik zelf wat strips in huis heb omdat ik ze gewoon wil en niet lees. Dit zijn dan uitzonderingen in de zin dat ik wel (ten minste) een versie van het verhaal in huis heb dat wel dient om te lezen. Zo heb ik de gewone rode Suske en Wiske-reeks liggen maar ook de klassiek reeks uit de jaren '90. Deze laatste zijn dan meer de verzamelstukken. 

 

Dat er echter mensen zijn die strips kopen om bewust niet/nooit te lezen vind ik wel een beetje vreemd. Toch zeker als het niet om uitzonderingen gaat zoals Linthout aangaf met zijn voorbeeld van zeer oude strips. 

Link naar reactie
22 uren geleden, kbellon zei:

Er zijn echter wel enkele (korte) reeksen waar ik bijvoorbeeld het eerste deel dan lees en als ik deze zeer goed vind vervolgens wacht tot de reeks compleet is.

 

Juist, dat dus. Maar dat geld ook wel voor 'langere reeksen', zo heb ik heel erg genoten van Ythaq maar ben nog niet begonnen de tweede cyclus te lezen en zo staan er dus alleen van Ythaq al vijf delen te wachten. Al mijn te-lezen-strips staan in een vakje van mijn stripkast bij elkaar. Daar staan er wel 50+ denk ik zo... Wat een verwennerij als er een laatste deel van een reeksje of cyclus uitkomt! Dan kan ik het geheel met frisse geest tot mij nemen.

Link naar reactie

ben momenteel verder achter als ooit, 100+ dus   😩

drukdrukdruk wegens corona   😇   

en ben deze zomer ook nog eens lid geworden in een nieuwe (oude) bib om daar de nieuwste strips te lezen (aanschaf blijkt veels te duur te worden) dus mijn eigen stapeltje (oudere strips) blijft even liggen, 

maar = niet erg, die eten geen brood   :D

Link naar reactie

Ik heb een muur gekregen. Niet eens de langste muur in die kamer, maar de kortste. Gelukkig is mijn verzameling nu ook weer niet zo groot, maar binnenkort ga ik toch keuzes moeten maken want die 4 Billykasten geraken vol.
Ik heb nog een korte muur in die kamer, maar daar staat de werktafel van mijn modelbouw (stof te vergaren op dit moment geef ik toe, ik moet dringend nog eens beginnen.)

 

On topic: gekochte strips worden hier direkt gelezen, verhuizen dan naar de wc waar ze nog enkele keren herlezen worden om vervolgens naar de kast te verhuizen boven. Af en toe worden sommige reeksen of delen ervan weer naar beneden gehaald en herhaalt dit proces zich opnieuw.

Link naar reactie
  • 3 months later...

In de winter stapelen die altijd wat op. Ik lees het liefst in de zon, ligstoel, met een Straffe Hendrik of Brugse tripel.

 

Een tweede reden waarom strips soms opstapelen als het gaat om bvb Rani, waar ik nu de 2 laatste delen heb liggen, omdat het gaat om vervolgreeksen. Nu ik heb begrepen dat het om een einde gaat, dus zie ik dat wat meer zitten om te lezen. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...