Ga naar inhoud

Ranten Over Comics


Recommended Posts

Als ik in de SSZ een strip zie liggen met een (voor mij) onbekende cover heb ik twee keuzes: ik laat hem liggen of ik pak het boekje op en ga erin bladeren. Deze keuze wordt door een aantal oordelen en vooroordelen bepaald: ken ik de schrijver, tekenaar, uitgever ? spreekt de tekening me aan ? sla ik acht op het oordeel van de SSZster ? Allemaal signalen die ik bewust of onbewust filter waarna ik tot een oordeel kom. Goed voorbeeld dus waarde Spock....

En alles wat je hier aanhaalt, dat heeft niks met (voor)oordelen te maken, maar met smaak, kennis, ervaring en voorkennis uit de SSZ bijvoorbeeld. En dan kom je niet tot een oordeel, maar neem je een beslissing.

Link naar reactie

Tedju! Wat heb ik nu weer aangericht? :blink: Ik zeg nog n's iets in een opwelling. Meteen discussie van vijf paginas :12::116:

 

Ik blijf het wel met Kontiki eens zijn. Wij kampen allemaal met vooroordelen. Als je in de SSZ staat gaat niemand alles doorbladeren. Daar is gewoon geen tijd voor. Dus het moment waarop ja al besluit wat te gaan doorbladeren en wat niet is al gebaseerd op vooroordelen. Als ik iets zie van Bastien Vives ben ik minder geneigd het door te bladeren dan als ik iets zie van Desberg. Ik weet of denk te weten van beide wat ik kan verwachten en weet of denk te weten wat mij het beste smaakt. Soms klopt dit maar soms is het ook gebaseerd op een vooroordeel. (Grote Odalisk) Je kunt je nooit grondig genoeg in alles verdiepen om echt een weloverwogen keuze te maken. Dan zouden we tien keer zo lang moeten leven. Dus gokken we maar ongeveer op wat we weten en dat zijn vaak vooroordelen.

 

Enfin...zo denk ik erover. Feel free to disagree.

 

Ik vind zowel Duisternis als The Massive het einde. Is er nu een hoek af bij mij? :e002:

The Massive kan ik nog inkomen maar Duisternis? Dat is echt de grootste troep! Dat je dat goed vind! Nee dan kun je beter iets van Brecht Evens lezen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Koen was de schuldige, komt een beetje aantrollen met Bill Cosby !

De ware schuldige was Game of Thrones. Als die mij niet tot laat opgehouden had, had ik een stuk langer geslapen en was ik niet tot een prometheus actie overgegaan en eerst even rustig nagedacht over wat ik nu eigenlijk wilde zeggen. Dus ja tis allemaal de schuld van Game of Thrones. Kutserie!

 

Oei nu wordt Koen weer boos! :e012:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Jullie kunnen ook flink wat afzagen zonder dat ik er tussenkom hoor! ;)

 

ik was net hetzelfde aan het denken. Ik ben ook eens twee dagen zonder internet en er wordt hier nogal wat afgeleuterd. Spock zonder vooroordelen, dio die geen comic kan zien zonder in een kramp te vliegen, anderen die dan toch nog tegen beter weten in een comic aan dio aanraden ... :D Grappig. Als je zo alles na elkaar leest lijkt het wel een of andere soap :D

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik zou niet willen dat ge denkt dat ik vooroordelen heb tov Antwerpenaren :P

 

gij hebt toch nooit vooroordelen? Het is trouwens een half-Hollandse Antwerpenaar, da's dubbel zo erg :D

Link naar reactie
Gast Natte aap

in Antwerpen woont groot stedelijk volk, volk dat dus over het algemeen mondiger is dan de dorpeling. En dat mag niet in calimero vlaanderen, dus dan ben je arrogant. Elk haartje boven het maaiveld moet er af. Maar ik zie persoonlijk weinig verschil met de grootstedelijke Gentenaar of Brusselaar.

 

Nu moet ik wel toegeven dat er in Antwerpen ook wel veel astrant volk rondloopt dat me danig op de zenuwen werkt, nogal veel blind chauvinisme over het grote dorp Antwerpen. Precies doen of het New York is, maar lopen janken als er dan ook werkelijk eens een keer een grootstedelijk probleem op je af komt.

Link naar reactie

Ik woon in'n dorp waar ze niet weten wat Comics zijn. Het verwondert me vaak mensen tegen te komen in de bib die ook lezen.

Ik heb zelfs gemerkt dat er een enkeling 'n volwassenenstrip mee naar huis neemt, al kan dat ook'n kind zijn dat bij't bladeren'n blote tet zag en z'n kans greep.

Grrrr! Dat die maar GoT kijken. Zitten veel meer blote tetten in. :e012:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

retep, on 16 Apr 2013 - 21:08, said:

Wat is dat toch ,met dat Antwerpen ?

 

en waar komt Spock vandaan ?

Een provinciestadje op de grens van O en W-VL. Bijna in het midden van de kromme cirkel Gent, Brugge, Kortrijk, Roeselare. keuze genoeg om naar een stad te gaan. Maar ik verkies Gent. :)
Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...