Ga naar inhoud

Maxix: een nieuw stripmaandblad vanaf 2021


eriktex

Recommended Posts

Thnx.

 

De nieuwe cover is er, dus ga ik gelijk wat reclame maken met de inhoud van het volgende nummer:

 

Onze oorlog - Het eerste deel van het aangrijpende verhaal van Mario Boon over verzet en collaboratie.

 

Jules Verne - De Pompilius - een eerste verhaal van deze nieuwe held van Daniel van den Broek en Robbert Damen. Als 11-jarige beleefde de beroemde Franse schrijver spannende avonturen die als inspiratie dienden voor zijn latere boeken.

 

Yasmina - Vanaf april zal Wauter Mannaert onze elke maand trakteren op een nieuwe pagina van Yasmina. Hij begint met Kale of Boerenkool, de nieuwe superfood in Amerika.

 

Bullet Holes - Twee keiharde politiemannen, een overvaller en een heleboel wapens. Dat moet wel vuurwerk geven! Een kort verhaal van Randy van Rijn.

 

De ezel Tierlantyn - Fijne nieuwe stripjes van Maria de Gier. Een dierenwereld met aparte, eigenzinnige karakters.

 

En natuurlijk het vervolg van JulesHell School en nog veel meer!

 

www.maxix-strip.com

 

2cover.png

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 15/4/2021 om 09:57, dirk (monsieur toupet) zei:

Met oa een verhaal van 10 pagina's van de nieuwe strip van Daniel van den Broek en Robbert Damen: Jules Verne, grootse avonturen van een kleine schrijver.

 

Een opmerkelijk toeval dat er in het magazine nu twee reeksen lopen waarin het hoofdpersonage Jules heet.

Link naar reactie

Volgende week komt het mei-nummer uit:

 

Stig & Tilde - Het eerste deel van deze bekroonde strip van Max de Radiguès. Maak kennis met deze tweeling die een spannend avontuur beleeft op "Het eiland van de vermiste".

 

Onze oorlog - Het tweede deel van het aangrijpende verhaal van Mario Boon over verzet en collaboratie. We maken een sprong in de tijd en de ruimte en belanden in hartje Rusland in 1942.

 

Haar beschermengel - een kort verhaal getekend door Wouter Winter.

 

Yasmina - Deze maand toont Yasmina van Wauter Mannaert de verrassende kanten van de brandnetel.

 

De ezel Tierlantyn, Barista, Midlife Skater, Kapitein Ansjovis, Bunbun, Rood Gras, Ridiculand,...

 

En natuurlijk het vervolg van Jules en het slot van Hell School.

3coverblad.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Eric Heuvel heeft het vanmorgen aangekondigd op facebook: Jeff Rylander van Heuvel en Ritstier vanaf september in Maxix:

 

Ik heb het voorrecht met getalenteerde mede stripmakers samen te mogen werken. Dat startte niet met de eerste de beste; Martin Lodewijk. Anderen volgden. Altijd fijne samenwerkingen. Soms gaan er jaren heen over de wens dat ooit eens te doen, alvorens de gelegenheid zich voordoet. Dat was zo bij 'Het Geheim van de Tijd' met Frits Jonker en 'De Meimoorden' met Jacques Post.

Ik mag nu van uitgever en scenarist onthullen met welk nieuw project ik bezig ben. Ooit spraken Willem Ritstier en ik eveneens de wens uit ooit eens samen aan een strip te willen werken. Daar gingen, net als bij de anderen, ook jaren overheen voordat er een mogelijkheid was.

We togen zelfs naar het buitenland met onze plannen. Lang verhaal kort; de gelegenheid doet zich nu voor omdat we een nieuwe stripreeks kunnen starten in het dit jaar gestarte Belgische maandblad Maxix.

Vanaf september worden in vier porties van steeds 11 pagina's de avonturen van Jeff Rylander, een echte anti-held, verteld. Jeff is echt 'My-kind-of-guy'.

De prachtige kleuren worden weer in het verre Spanje verzorgd door Roberto Burgazzoli Cabrera. Ik zeg 'weer' omdat hij ook de Max Havelaar van kleurtjes voorzag. Blij met hem... evenal met de samenwerking met Willem! Verder dank ik de mensen achter Maxix voor de kans en het geschapen platform. Ik wens ze veel succes!

Met de openingsplaat van de eerste pagina probeer ik het einde van de Lockdowns te symboliseren... lekker weer op reis!!!

image.png.42e1b567739643bf199fe6af78dadea4.png

Link naar reactie

Volgende week het juni-nummer.

 

Geschiedenis van het voetbal - Tom Bouden zal ons de komende maanden aan de hand van allerlei weetjes de ontstaansgeschiedenis van 's werelds populairste sport uit de doeken doen.

 

Luthon Höge - Politie-inspecteur Reimst Cloissé is terug. Michiel Offerman en Willem Ritstier leggen opnieuw een lijk op zijn pad in 'Advocaat van de duivel'.

 

Prins Kat - Deze grappige strip van Tommy A ken je misschien al. Exclusief voor MaXiX een kort verhaal, losjes geïnspireerd op het sprookje van Hans en Grietje.

 

Onze vervolgverhalen:

Onze oorlog (Mario Boon)

Stig & Tilde (Max de Radiguès)

Jules (Émile Bravo) - slot

 

En natuurlijk weer een hele lading korte strips.

4coverdefkl.png

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De nieuwe Maxix is er bijna. In het juli-nummer keren enkele stripfiguren terug.

Jules Verne van Daniel van den Broek en Robbert Damen is terug met het kort verhaal De droom. Ook Norah Limoen van Peter Brutin en Matthias Cruyssaert is weer van de partij. Zij hebben een nieuw fantastisch wezen bedacht: de Walgdorf. Ook het Detective-atelier is terug, met Geluiden in de nacht krijgen de jonge amateurdetectives een nieuw mysterie voorgeschoteld. Je kan ook het vervolg van de geschiedenis van het voetbal van Tom Bouden lezen. En een nieuw hoofdstuk van Stig & Tilde van Max de Radiguès. Geen Onze oorlog van Mario Boon deze maand. Het vervolg lees je wel in het nummer van augustus ('reculer pour mieux sauter', zoals ze in het Frans zeggen).

Verder strips van Floris, Maria de Gier, David Felizarda Real & Kristof Berte, Wauter Mannaert, Rob van Barneveld, Wouter Goudswaard, J.Kippers, en een mooi stripgedicht van Niek Hermsen. Vanaf eind volgende week in de winkel. Of abonneren via de webwinkel natuurlijk.

5cover2106.png

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De nieuwe Maxix is er bijna.

Onze oorlog van Mario Boon staat op de cover. Binnenin 8 pagina's van dit spannende vervolgverhaal.

Jan van Doornspeek (Benelux Beeldverhalen Prijs 2010 en Plastieken Plunk 2015) brengt een kort verhaal (12 pagina's) dat zich afspeelt onder water, Het lekkende meer.

Opnieuw van de partij zijn de Geschiedenis van het voetbal van Tom Bouden en Stig & Tilde van Max de Radiguès.

Nieuw is Gekronkel, een korte, humoristische strip van het Franse duo Guillaume Guerse en Marc Pichelin. En veel korte strips van 'usual suspects' Floris, Wauter Mannaert, J. Kippers, Maria de Gier, Rob van Barneveld, Mattt Baaij, David Felizarda Real en Kristof Berte, Matthias Cruyssaert en Wouter Goudswaard.

 

Vanaf eind volgende week in de winkel. Of abonneren via de webwinkel natuurlijk.

6coverklein.png

Link naar reactie

Onderweg naar de abonnés en vanaf morgen in de winkel: Maxix 6.

 

Ik licht er graag even Het lekkende meer van Jan van Doornspeek uit. Dit is een afgerond verhaal van 12 pagina's. Van Doornspeek won eerder de Benelux Beeldverhalenprijs en de Plastieken Plunk. Hij brengt een bevreemdend en spannend avontuur. Een duikexpeditie naar het diepste punt van de oceaan daalt af in een onderwatermeer en ...

 

vbhet meer.png

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Over exact een week ligt ie in de winkel: Maxix met op de cover de nieuwe strip van Eric Heuvel en Willem Ritstier: Jeff Rylander. Maar dat is niet alles: Sting van Mark van Herpen, Onze oorlog van Mario Boon met als extra een stripreportage over Breendonk (Jeroen Janssen ea), Geschiedenis van het voetbal van Tom Bouden, Stig & Tilde en veel meer. Een rijk gevuld nummer om september goed in te zetten.

7coverKLEIN.png

Link naar reactie

Ik ga deze week dus nog wat reclame maken voor het september-nummer van Maxix, met een ijzersterke line-up.

 

Om te beginnen natuurlijk JEFF RYLANDER van Eric Heuvel en Willem Ritstier.

 

De auteurs moet ik hier niet voorstellen, neem ik aan.

 

Maar wie is Jeff Rylander?

Jeff is een veertiger, een echte losbol met een drankprobleem. Van beroep is hij misdaadverslaggever, maar door omstandigheden houdt hij zich nu bezig met het schrijven van handleidingen voor huishoudapparaten.

Vanwege diezelfde omstandigheden is hij van Amsterdam naar Curaçao verhuisd. Deze omstandigheden zijn voornamelijk het ontlopen van zijn ex (die alimentatie van hem wil) en het ontlopen van enkele onderwereldfiguren, die nog een rekening met hem hebben te vereffenen.

Jeff woont in ruil voor wat klusjes in een appartement in een resort dat door een vriend van hem wordt gerund.

 

Het verhaal HONDENLEVEN zal gedurende vier maanden te lezen zijn in Maxix.

Jeff komt per toeval in het bezit van een notitieboekje dat is gestolen van Thomas Jozefzoon, die een hand heeft in bijna alle duistere zaakjes in Curaçao. Dat moet natuurlijk goed fout lopen...

JR-Pag-01klein.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...