Guest Kontiki Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Het Vlamingske Brecht Evens is twee keer genomineerd voor een Eisner Award: in de categorie Best Painter/Multimedia Artist (interior art), met twee oude idolen van hem Guarnido (Blacksad) en Lorenzo Mattotti als medeconcurrenten, en in de categorie Best US Edition of International Material, met de Engelse vertaling van De Liefhebbers. Hiervoor zijn onder meer Blacksad, Meneer Johan en Jacques Tardi's New York Mon Amour medegenomineerd.Zie ook http://www.comic-con.org/awards/will-eisner-comic-industry-award-nominees-2013 Quote Link to comment
niemand Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Toch een dikke proficiat met de nominaties ! Quote Link to comment
Yncke Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Wohoo, goed zo, Brecht! Waar is de tijd dat Brecht nog een trouwe forumganger was... aka Don Lope... ja, waar is de tijd. Quote yncke.be Link to comment
Guest Kontiki Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Wohoo, goed zo, Brecht! aka Don Lope... ja, waar is de tijd. Waar is de tijd toen hij zijn eerste stripjes aan Ronny Matton liet zien op de eerste en nog altijd overweldigende stripquiz in Gent? Man, dat was een memorabele avond en nacht. Met ons gezelschap, waaronder Brecht, zijn we toen nog heel laat in de nacht terechtgekomen in een café dat nog open was. Pas toen ik onze pinten had besteld begon het ons te dagen dat we op een inmiddels uitgedoofde gothic party beland. Niet zomaar een gothic party, maar een gay gothic party. Qua vreemde eenden in de bijt, stonden wij daar wel serieus te kwaken. Quote Link to comment
Wollodrin Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Ik vind het maar rare nominaties als ik zo bij de artist gedeelte kijk... zou niet mijn top 5 zijn in ieder geval. Quote Link to comment
ivo Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Kwaken van plezier? Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
ivo Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 De desbetreffende gebeurtenis op de eerste stripkwis... Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
retep Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Dat was wellicht voor Lord K. en Retep hun intrede deden. Vroegah was alles beter, toen had je ook geen last van nierstenen, hamstrings en psychosomatische klachten, wat een tijd ! Quote Link to comment
niemand Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Damn, ne fotto van Matton. This can not be unseen... Quote Link to comment
Nuwanda Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Waar is de tijd toen hij zijn eerste stripjes aan Ronny Matton liet zien op de eerste en nog altijd overweldigende stripquiz in Gent? Lang lang (veel te lang?) geleden. Maar we hebben al eens elders gemijmerd over alle forummers en kwisdeelnemers van toen, zeker? Quote Link to comment
156 Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Waar is de tijd dat... en elders op de reep mijn 2de eerste keer... Zouden volwassen striplezers dan toch allemaal personen zijn die moeite hebben om het verleden los te laten en het continu zitten te idealiseren? Ik bedoel maar, Brecht heeft oog op een mooie gebeurtenis in de toekomst, en hier zit iedereen terug te kijken op het verleden... Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Waarom is nostalgie zo'n lelijk ding voor jou? Waarom vind je het zelfs nodig om dergelijke warme gevoelens onderuit te halen? Bedankt voor het verpesten ervan. Quote Link to comment
156 Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Zo vlug zal dat gevoel toch wel niet verpest kunnen worden veronderstel ik. Quote Link to comment
Nuwanda Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Vroeger hadden we toch zo'n verpesters niet, dacht ik? Quote Link to comment
retep Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Waarom is nostalgie zo'n lelijk ding voor jou? Waarom vind je het zelfs nodig om dergelijke warme gevoelens onderuit te halen? Bedankt voor het verpesten ervan. Kom K'tiki, zo vals heb ik de gemaskerde post helemaal niet gelezen. Had ik al verteld dat ik dedi's bezit die door the one and only Ronny Matton zijn ingekleurd ? Zaten ze op een rijtje Chr. Verhaeghe voor de potloodtekeningen, een kerel wiens naam ik vergeten ben inkte de dedi in en Ronny himself was druk in de weer met waterverf en kwast. dat waren nog eens tijden. Quote Link to comment
linthout Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Vandaag een interview in De Standaard met Brecht Evens. Hij heeft het onder andere eventjes over zijn liefde voor de strips van Urbanus. Huh? Quote Link to comment
MartinMnd Posted May 17, 2016 Share Posted May 17, 2016 Voor de liefhebbers die alles van Brecht Evens kopen... Het nieuwe Louis Vuitton Travel Book dat door Brecht is getekend in Parijs, wat normaal 50€ kost, is op amazon.de slechts 30€ http://www.amazon.de/Louis-Vuitton-Travel-Book-Brecht/dp/2369830778/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1463503429&sr=8-1&keywords=9782369830771 Quote Link to comment
Bart 01 Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Dit weekend Brecht Evens op de cover van de Sabato + interview binnenin. Slaag er jammer genoeg niet in om de pdf van de cover hier te posten. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Fijn is dat, ik zat Brecht al jarenlang te pluggen op redactievergaderingen van Sabato. Maanden nadat ik ontslag heb genomen bij De Tijd komen ze er alsnog mee af. Natuurlijk komt dat door zijn recente Vuitton-connectie. De hoofdredactrice interesseert zich voornamelijk voor mode. Quote Link to comment
Bart 01 Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Is dat niet al ex-hoofdredactrice ondertussen? Die beveiligde pdf's zijn toch een kleine merde als abonnee. Als je een interessant artikel wil doorsturen naar iemand, gaat dat dus niet. Je moet een tijdje wachten om de sobere web versie te kunnen doorsturen dacht ik. Soit, wel een interessant artikel voor de rest. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Die hoofdredactrice blijft daar nog wel even. Ze verslijt wel aan de lopende band coördinatrices die niet met haar kunnen of willen werken. Ik heb al veel traantjes en woede-uitbarstingen gezien. Een van haar stelregels is om niet te eten als er gebrainstormd wordt omdat honger het brein zou aanscherpen (dat had ze ergens gelezen). Ze werkt 's avonds ook gewoon door tot een uur of tien en verwacht van medewerkers eenzelfde inzet. Het heeft mij ook enkele jaren gekost om haar te leren verdragen, maar tegen dan waren er nogal wat buffers opgeworpen zodat we minder rechtstreeks met haar te maken kregen. Anderen moesten de shit maar opvangen. Ik haal de pdf'en uit Gopress, een platform voor journalisten waar alle Belgische en heel wat Nederlandse en Franse kranten enkele dagen lang integraal te lezen zijn. Quote Link to comment
Theodoor Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Die hoofdredactrice blijft daar nog wel even. Gaat haar overstap naar "Het Laatste Nieuws" (waar ze vanaf 1 juni hoofdredacteur zou worden) dan niet door? Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
fenip Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Voor de liefhebbers die alles van Brecht Evens kopen... Het nieuwe Louis Vuitton Travel Book dat door Brecht is getekend in Parijs, wat normaal 50€ kost, is op amazon.de slechts 30€ http://www.amazon.de/Louis-Vuitton-Travel-Book-Brecht/dp/2369830778/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1463503429&sr=8-1&keywords=9782369830771 Bedankt voor de amazon tip. Quote http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=33998 http://www.2dgalleries.com/browse/profile?id=190 Link to comment
Tweetie Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Ze verslijt wel aan de lopende band coördinatrices die niet met haar kunnen of willen werken. Ik heb al veel traantjes en woede-uitbarstingen gezien. Een van haar stelregels is om niet te eten als er gebrainstormd wordt omdat honger het brein zou aanscherpen (dat had ze ergens gelezen). Ze werkt 's avonds ook gewoon door tot een uur of tien en verwacht van medewerkers eenzelfde inzet. Het heeft mij ook enkele jaren gekost om haar te leren verdragen, maar tegen dan waren er nogal wat buffers opgeworpen zodat we minder rechtstreeks met haar te maken kregen. Zou een leuke strip van gemaakt kunnen worden.... Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Gaat haar overstap naar "Het Laatste Nieuws" (waar ze vanaf 1 juni hoofdredacteur zou worden) dan niet door? Nee, dat is de hoofdredactrice van de krant De Tijd. Ik had het over de hoofdredactrice van de luxebijlage Sabato. Quote Link to comment
Chimi Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 http://www.newsarama.com/34327-2017-eisner-award-nominations.html Best Painter/Multimedia Artist (interior art) Federico Bertolucci, Love: The Lion (Magnetic) Brecht Evens, Panther (Drawn & Quarterly) Manuele Fior, 5,000 km per Second (Fantagraphics) Dave McKean, Black Dog (Dark Horse) Sana Takeda, Monstress (Image) Jill Thompson, Wonder Woman: The True Amazon (DC); Beasts of Burden: What the Cat Dragged In (Dark Horse) Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Guest Kontiki Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Ook een nominatie als beste letteraar. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Ik heb nog samen met hem deelgenomen aan de eerste stripkwis in Gent. Hij wa toen een jaar of vijftien. Hij ging diezelfde avond raad vragen aan een uitgever die er ook was uitgenodigd en die veel prijzen had geschonken: Ronny Matton. Quote Link to comment
Kool Thing Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Komaan, Tiki, we lieten dat gastje toen doen. We hadden allemaal meer aandacht voor zijn zus PS Heb die machtige quiz toen gewonnen :-) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Guest Kontiki Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Ik heb daar niet aan meegedaan. Eigenlijk haat ik kwissen. Quote Link to comment
Kool Thing Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 7 minuten geleden, The Alderwood zei: Oooh, weet je die ene quiz nog. 50 Vragen per e-mail en je kreeg x-tijd om die op te lossen. Hoe moeilijk was dat! Was dat die Facebookquiz? Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Yncke Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Bravo voor Brecht Evens, hopelijk kan hij er eentje verzilveren! @The Alderwood: Misschien een van deze quizzen? Quote yncke.be Link to comment
Kool Thing Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Dat waren toffe kwissen. Heb er ooit zelf nog zo eentje gemaakt :-) edit: en hé Yncke heeft m nog. De 4de editie :-) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Nuwanda Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Ik weet het toch niet. Voor die laatste kwis - de vierde - waren er nog amper acht deelnemers...en er kruipt toch heel wat tijd in... Ik heb die van Tuizentfloot altijd de leukste gevonden. En er was een prijs bij, die nog steeds bij mij op de zolder aan de muur hangt Quote Link to comment
cinco Posted March 14 Share Posted March 14 Hoe kan je hem als auteur het beste omschrijven? Ik zou zeggen... hij is een kunstschilder die beeldverhalen maakt. BobFish 1 Quote Link to comment
cinco Posted March 26 Share Posted March 26 Dit is hedendaagse Brueghel. BobFish 1 Quote Link to comment
Yncke Posted March 26 Share Posted March 26 Zo had ik het nog niet bekeken, maar inderdaad, mooie observatie. Quote yncke.be Link to comment
Waldorf Posted March 26 Share Posted March 26 Heeft iemand die nieuwe Evens nu al gelezen? BobFish 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
BobFish Posted March 27 Share Posted March 27 22 uren geleden, Waldorf zei: Heeft iemand die nieuwe Evens nu al gelezen? Yes! En hij is meer dan goedgekeurd! Ook meteen mijn Top 10 Vlaamse Strip binnengeschoten : Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
cinco Posted May 7 Share Posted May 7 and so it begins ik weet niet of ik hem deze avond in één keer uitgelezen krijg maar ik kom er nog wel op terug als ik de laatste pagina heb bereikt Air and BobFish 1 1 Quote Link to comment
Recommended Posts