Ga naar inhoud

Brecht Evens


Gast Kontiki

Recommended Posts

Het Vlamingske Brecht Evens is twee keer genomineerd voor een Eisner Award: in de categorie Best Painter/Multimedia Artist (interior art), met twee oude idolen van hem Guarnido (Blacksad) en Lorenzo Mattotti als medeconcurrenten, en  in de categorie Best US Edition of International Material, met de Engelse vertaling van De Liefhebbers. Hiervoor zijn onder meer Blacksad, Meneer Johan en Jacques Tardi's New York Mon Amour medegenomineerd.
Zie ook http://www.comic-con.org/awards/will-eisner-comic-industry-award-nominees-2013

Link naar reactie

Wohoo, goed zo, Brecht!

 

aka Don Lope... ja, waar is de tijd. :)

 

 

Waar is de tijd toen hij zijn eerste stripjes aan Ronny Matton liet zien op de eerste en nog altijd overweldigende stripquiz in Gent? Man, dat was een memorabele avond en nacht. Met ons gezelschap, waaronder Brecht, zijn we toen nog heel laat in de nacht terechtgekomen in een café dat nog open was. Pas toen ik onze pinten had besteld begon het ons te dagen dat we op een inmiddels uitgedoofde gothic party beland. Niet zomaar een gothic party, maar een gay gothic party. Qua vreemde eenden in de bijt, stonden wij daar wel serieus te kwaken.

Link naar reactie

Waar is de tijd dat...  en elders op de reep mijn 2de eerste keer... Zouden volwassen striplezers dan toch allemaal personen zijn die moeite hebben om het verleden los te laten en het continu zitten te idealiseren? Ik bedoel maar, Brecht heeft oog op een mooie gebeurtenis in de toekomst, en hier zit iedereen terug te kijken op het verleden...

Link naar reactie

Waarom is nostalgie zo'n lelijk ding voor jou? Waarom vind je het zelfs nodig om dergelijke warme gevoelens onderuit te halen? Bedankt voor het verpesten ervan.

 

Kom K'tiki, zo vals heb ik de gemaskerde post helemaal niet gelezen. Had ik al verteld dat ik dedi's bezit die door the one and only Ronny Matton zijn ingekleurd ? Zaten ze op een rijtje Chr. Verhaeghe voor de potloodtekeningen, een kerel wiens naam ik vergeten ben inkte de dedi in en Ronny himself was druk in de weer met waterverf en kwast. dat waren nog eens tijden.

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 1 year later...
Gast Kontiki

Fijn is dat, ik zat Brecht al jarenlang te pluggen op redactievergaderingen van Sabato. Maanden nadat ik ontslag heb genomen bij De Tijd komen ze er alsnog mee af. Natuurlijk komt dat door zijn recente Vuitton-connectie. De hoofdredactrice interesseert zich voornamelijk voor mode.

 

post-35-0-22639200-1463992717_thumb.jpg

Link naar reactie

Is dat niet al ex-hoofdredactrice ondertussen? :e012:

 

Die beveiligde pdf's zijn toch een kleine merde als abonnee. Als je een interessant artikel wil doorsturen naar iemand, gaat dat dus niet. Je moet een tijdje wachten om de sobere web versie te kunnen doorsturen dacht ik.

 

Soit, wel een interessant artikel voor de rest. :e002:

Link naar reactie
Gast Kontiki

Die hoofdredactrice blijft daar nog wel even. Ze verslijt wel aan de lopende band coördinatrices die niet met haar kunnen of willen werken. Ik heb al veel traantjes en woede-uitbarstingen gezien. Een van haar stelregels is om niet te eten als er gebrainstormd wordt omdat honger het brein zou aanscherpen (dat had ze ergens gelezen). Ze werkt 's avonds ook gewoon door tot een uur of tien en verwacht van medewerkers eenzelfde inzet. Het heeft mij ook enkele jaren gekost om haar te leren verdragen, maar tegen dan waren er nogal wat buffers opgeworpen zodat we minder rechtstreeks met haar te maken kregen. Anderen moesten de shit maar opvangen. 

 

Ik haal de pdf'en uit Gopress, een platform voor journalisten waar alle Belgische en heel wat Nederlandse en Franse kranten enkele dagen lang integraal te lezen zijn. 

Link naar reactie

Voor de liefhebbers die alles van Brecht Evens kopen...

 

Het nieuwe Louis Vuitton Travel Book dat door Brecht is getekend in Parijs, wat normaal 50€ kost, is op amazon.de slechts 30€ http://www.amazon.de/Louis-Vuitton-Travel-Book-Brecht/dp/2369830778/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1463503429&sr=8-1&keywords=9782369830771

 

61ccdmPtt2L.jpg

 

Bedankt voor de amazon tip.

Link naar reactie

Ze verslijt wel aan de lopende band coördinatrices die niet met haar kunnen of willen werken. Ik heb al veel traantjes en woede-uitbarstingen gezien. Een van haar stelregels is om niet te eten als er gebrainstormd wordt omdat honger het brein zou aanscherpen (dat had ze ergens gelezen). Ze werkt 's avonds ook gewoon door tot een uur of tien en verwacht van medewerkers eenzelfde inzet. Het heeft mij ook enkele jaren gekost om haar te leren verdragen, maar tegen dan waren er nogal wat buffers opgeworpen zodat we minder rechtstreeks met haar te maken kregen. 

 

Zou een leuke strip van gemaakt kunnen worden.... 

Link naar reactie
Gast Kontiki

Gaat haar overstap naar "Het Laatste Nieuws" (waar ze vanaf 1 juni hoofdredacteur zou worden) dan niet door?

 

Nee, dat is de hoofdredactrice van de krant De Tijd. Ik had het over de hoofdredactrice van de luxebijlage Sabato.

Link naar reactie
  • 11 months later...

http://www.newsarama.com/34327-2017-eisner-award-nominations.html

 

Best Painter/Multimedia Artist (interior art)

Federico Bertolucci, Love: The Lion (Magnetic)

Brecht Evens, Panther (Drawn & Quarterly)

Manuele Fior, 5,000 km per Second (Fantagraphics)

Dave McKean, Black Dog (Dark Horse)

Sana Takeda, Monstress (Image)

Jill Thompson, Wonder Woman: The True Amazon (DC); Beasts of Burden: What the

Cat Dragged In  (Dark Horse)

Link naar reactie
Gast Kontiki

Ik heb nog samen met hem deelgenomen aan de eerste stripkwis in Gent. Hij wa toen een jaar of vijftien. Hij ging diezelfde avond raad vragen aan een uitgever die er ook was uitgenodigd en die veel prijzen had geschonken: Ronny Matton.

Link naar reactie

Ik weet het toch niet. Voor die laatste kwis - de vierde - waren er nog amper acht deelnemers...en er kruipt toch heel wat tijd in...

Ik heb die van Tuizentfloot altijd de leukste gevonden. En er was een prijs bij, die nog steeds bij mij op de zolder aan de muur hangt :)

Link naar reactie
  • 6 years later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...