Ga naar inhoud

je favoriete chips-smaken


cinco

Recommended Posts

Op 26/11/2020 om 13:32, cinco zei:

Iemand chips geprobeerd van de Lay's Strong line-up?

 

afbeelding.png.659483d2f3a410b66bf2c1c1ffecdb14.png

 

Vind ik al te krachtig. Hopen cola ja, die ik erbij moest drinken.

En het zijn dan nog maar twee van de drie pepers die ingekleurd zijn.

Wat moet dat geven bij maximale dosis?

 

 

Ja, de groene variant -die ik hierboven geplaatst had- is één van mijn all-time favorieten.  Hot Chicken Wings (oranje) vind ik niet geslaagd qua smaak, steekt heel snel tegen.  Jalapeno & Cheese (rood) vind ik wel zeer lekker, maar na een halve zak smaak je niet veel meer.  Drinken is de boodschap. Redelijk pikant, maar wat pikant betreft kan ik heel veel verdragen.  De beste blijven Chilli & Lime (groen), fris en pittig tegelijkertijd zonder dat het zo pikant is dat de smaak begint weg te vallen.  Love it.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 26/11/2020 om 07:59, Lük Bey zei:

Hier in Spanje is eigenlijk niet veel keuze, je moet bij de buitenlandse rayon gaan kijken voor wat variatie (voornamelijk de Engelse smaken, cheese & onion enz).

 

Een standaardmaak die je hier wel overal vindt, een beetje zoals paprika bij ons, is 'campesinas', smaak van tomaten (en ajuin). Is best lekker:

 

81VYWs8KQ6L._AC_SL1500_.jpg

 

 

 

 


Ik vul mijn wanted-lijst aan. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 27/11/2020 om 23:34, esteban² zei:

 

 De beste blijven Chilli & Lime (groen), fris en pittig tegelijkertijd zonder dat het zo pikant is dat de smaak begint weg te vallen.  Love it.

 

Geprobeerd en toch nog te krachtig, hoor. Ook al heeft-ie maar een 1-peper ranking.

 

afbeelding.png.e886012eab6845cb9b9de40b30fad4ca.png

 

Ik moet er gewoon teveel water en cola bij drinken en dan kreeg ik het pak nog niet in één keer op.

Applaus voor de magen die dit moeiteloos aankunnen.

Maar bij mij geeft het zo het gevoel dat ik iets naar binnen aan het werken ben waarvan het lichaam het bezoek niet op prijs stelt.

De smaak daarentegen was wel ok.

Link naar reactie

At least you tried. :) 

Ik ervaar dit als vrij mild wat pikant betreft.  Zo'n zak dan ook al meermaals in één keer leeg gegeten, ook al zeg ik op voorhand dat ik dat zeker niet mag doen.  Maar goed, waar ik pikante dingen moeiteloos binnen speel, heb ik het dan weer lastiger met zure dingen.  Vooral typische zure snoepen, het hoeft heus geen smoelentrekker te zijn om mijn gezicht allerlei grimassen zien te produceren.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
10 minuten geleden, esteban² zei:

At least you tried. :) 

Ik ervaar dit als vrij mild wat pikant betreft.  Zo'n zak dan ook al meermaals in één keer leeg gegeten, ook al zeg ik op voorhand dat ik dat zeker niet mag doen.

 

Ik weet niet hoe het komt omdat ik bijvoorbeeld geen probleem heb met pikante saus op kebab.

Link naar reactie

Even het belangrijkste draadje hier reanimeren. Naar aanleiding van deze discussie heb ik laatst in de supermarkt eens mijn (iets) avonturlijke(re) hoed opgezet en zowaar een paar andere smaken dan 'paprika' gezocht. Die 'huevo frito' is blijkbaar niet zo  uitzonderlijk, die hadden ze hier ook gewoon; smaakt echt wel naar gebakken ei maar dan wel erg gezouten. 

 

PC110005.thumb.JPG.b16c65987f3b487ec742675e58fa9fcb.JPGPC110011.thumb.JPG.f075028c41dfb21977e0733157b4fb8a.JPGPC110015.thumb.JPG.65e8d0356c8a19040211160161088bd4.JPG

 

 

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
8 uren geleden, cartoonesk zei:

Pickles heet in Nederland "picallily", denk ik. Maar ik weet niet of dat exact hetzelfde is.

Is hetzelfde!

 

Ooh ik heb de eerste 3 maanden van 2020 op Erasmus geweest in Barcelona (vroegtijdig gestaakt vanwege je-weet-wel wat) en heb nooit die campesinas gezien :o neemt nochtans telkens speciale smaken in het buitenland.

 

Mijn favorieten blijven wel klassiekers zoals zout, ketchup en iets minder klassiekers zoals degene op de fotos hieronder: 

 

AHI_4b525436303032393830_2_LowRes_JPG.jpg

3001049_8710398518330-111.png

3168930007128_PHOTOSITE_20180622_062645_0_grande.jpg

Link naar reactie
17 minuten geleden, kbellon zei:

Is hetzelfde!

 

Ooh ik heb de eerste 3 maanden van 2020 op Erasmus geweest in Barcelona (vroegtijdig gestaakt vanwege je-weet-wel wat) en heb nooit die campesinas gezien :o neemt nochtans telkens speciale smaken in het buitenland.

 

Mijn favorieten blijven wel klassiekers zoals zout, ketchup en iets minder klassiekers zoals degene op de fotos hieronder: 

 

AHI_4b525436303032393830_2_LowRes_JPG.jpg

3001049_8710398518330-111.png

3168930007128_PHOTOSITE_20180622_062645_0_grande.jpg

 

De derde ken ik niet, maar de eerste twee wel. En die horen voor mij ook bij de betere chipssmaken.

Link naar reactie
Op 26/11/2020 om 15:29, cinco zei:

 

Dit is de vuurspuwer van de reeks.

Check eerst je levensverzekering voor je deze probeert.

 

afbeelding.thumb.png.6b778db6d667a86e1a1a928044d011a6.png

 

Vorige week gehaald en getest. Waar de andere twee best lekker waren vond ik deze maar niets. De pikantheid viel mee, daar kan ik wel tegen. Maar die kaassmaak erbij vond ik maar vies. Niet mijn ding. Moest deze nu in combinatie met lime zijn zoals de éénpepervariant, wie weet?

 

Link naar reactie
11 uren geleden, cinco zei:

 

Ik moet eerst een asbestlaag in de binnenkant van mijn maag laten aanleggen vooraleer ik die super strong chips in één zitting erdoor kan jagen.

Ze zijn inderdaad zeer pikant, waardoor ik er niet meer kan van genieten.

Maar geloof mij, deze chips zijn echt nog een heel stuk pikanter: 

 

AHI_43545239373230303834_1_LowRes_JPG.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 25/11/2020 om 17:38, Hamirubi zei:

Je kan ook een onderscheid maken tussen geribbelde en gewone chips.

 

In een pickles-smaaktest van Het Nieuwsblad scoorden witte producten (Pirato & Snack Day) bijvoorbeeld pakken hoger dan de merkproducten (Lay's & Croky), als het om de gewone chips ging.

 

Het Nieuwsblad is dan toch de mist ingegaan, moet ik proefondervindelijk vaststellen. Snack Day (Lidl) viel nog mee, maar Pirato (Aldi) kan niet aan het merkenproduct tippen.

Link naar reactie

Oei, is dit het einde van onze relatie?

Snack Day (zonder ribbels)  is amper te vreten (lichte overdrijving), maar Pirato (zonder ribbels) is uiteraard één van de betere en kan de concurrentie aan met merken.  Dat is wetenschappelijk bewezen.  En zelfs als dat niet zo is, zoek ik wel een artikel waarin ze zeggen dat het wél zo is. :D Dat is in de mode tegenwoordig.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 months later...
3 uren geleden, kbellon zei:

Die was best lekker, maar de KFC smaakte voor mij gwn enkel naar peper en de Pizza Hut Margerita vond ik niet te eten haha


Een geluk dat die al uitverkocht waren dan. :)  Ik vermoed ook een beetje dat dit oude chips-smaken in nieuwe zakken zijn.  Pizza en Chicken keren om de zoveel tijd terug als limited edition, vaak naar de zomer toe, met nieuwe verpakking en licht gewijzigde naam.  Maar 't is wel altijd 't zelfde van smaak.  Met dat verschil dat er nu een partner-merk op kleeft.  Goede marketing, I guess.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 5 months later...
  • 3 months later...

Nasty! 🤮

 

Gelukkig hebben wij Brussels Ketjep gekregen.  De Fries Mayo is misschien wel de beste Mayo-poging die ik al gegeten heb wat chips betreft.  (al overtreft voorlopig niets Spicy Mayo) De Fries Andalouse is eetbaar, maar gene vette.  't Smaakt als alle andere probeersels die niet echt aan de naam doen denken bij 't eten, zoals die burger-toestanden enzo.  Mauve, ook van Brussels Ketjep, dát was nog eens een originele smaak geweest.

 

image.thumb.png.2daba514eaf392d56069cc360dce3cb7.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...