Ga naar inhoud

Giacomo C.


  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Mijn ongezouten mening:

    • Top
      17
    • Flop
      3


Recommended Posts

Giacomo C. = topreeks !

Vind je dat nu echt? Ik vind het stukken beter dan (naar mijn mening) prut als Schimmenspel maar ik vind het zeker niet Dufaux's beste. De verhalen zijn nogal simplistisch en het mist eigenlijk iedere diepgang. Het is wel een aardig detectivereeksje hoor maar ik vind het Dufaux nogal onwaardig. Als je kijkt naar De Rovers van Keizerrijken, Murena of De Rode Keizerrin dan zie je wat de man allemaal in zijn mars heeft en dan vind ik dit toch wel een beetje makkelijk werk. Ook de tekeningen van Griffo ben ik niet weg van. Vind zijn latere werk veel beter, Nu wilde de arme man deze reeks ook helemaal niet zo lang tekenen want ook hij miste de diepgang. (info komt van de SSZ of direct van Kontiki wil ik even af wezen) 

 

Anyway dat is mijn mening en ook alleen maar mijn mening. Er zijn ook plenty reeksen die ik goed vind die jij dan weer niks vind. Ik meen dat Empire USA jou niet beviel (je bent niet de enige) ik vind dat dan weer heel goed.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Yep Dio , smaken verschillen!

Giacomo C. herlees ik nu zelf en blijf het één van Dufaux' beste vinden, met een Griffo die de juiste sfeerschepping brengt.

Griffo is een echte kameleon die bijna alle stijlen aan kan.

Sherman bijvoorbeeld is haastwerk , maar met het aardig scenario, toch een vlotte strip algemeen.

Link naar reactie

Anyway dat is mijn mening en ook alleen maar mijn mening. Er zijn ook plenty reeksen die ik goed vind die jij dan weer niks vind. Ik meen dat Empire USA jou niet beviel (je bent niet de enige) ik vind dat dan weer heel goed.

 

Dammit Dio, grow a pair! Die disclaimer hoeft echt niet hoor. Poneer je meningen alsof het universele waarheden zijn!

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het feit dat Dio het maar prut vindt, stelt me gerust dat ik dit een goede reeks vind :) Of het nu "top" of "gewoon goed" is, daar valt nog wel over te discussieren, maar verder graag gelezen en herlezen.

Link naar reactie

Het feit dat Dio het maar prut vindt, stelt me gerust dat ik dit een goede reeks vind :) Of het nu "top" of "gewoon goed" is, daar valt nog wel over te discussieren, maar verder graag gelezen en herlezen.

Dan heb je niet goed gelezen: ik vind schimmenspel prut (en die ga jij ookprut vinden, zeker weten) Giacomo C vind ik wel aardig maar niet heel bijzonder en voor Dufaux ondermaats. Als ik het prut vond had ik ze heus niet alle 15 gekocht.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Dan heb je niet goed gelezen: ik vind schimmenspel prut (en die ga jij ookprut vinden, zeker weten) Giacomo C vind ik wel aardig maar niet heel bijzonder en voor Dufaux ondermaats. Als ik het prut vond had ik ze heus niet alle 15 gekocht.

 

shit, dan heb ik het inderdaad niet goed gelezen. Miljaar, daar gaat mijn zelfrespect :)

Link naar reactie

Ik vind het een prima (top)reeksje wat ik met plezier gelezen heb en zeker nog eens ga herlezen. En een begrijpelijk verhaal van Dufaux moet je koesteren ;)

Allereerst: :D

 

Ik zie wel waar je vandaan komt maar van alle reeksen die ik van Dufaux in de kast heb staan is er maar één onnavolgbaar: je raad het al het vermaledijde Schimmenspel! Welke zijn er dan nog meer onnavolgbaar? Dan weet ik welke ik moet vermijden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik vond Giacomo C helemaal geen complete bagger. Geen must-read, maar voor zover ik me herinner uit de eerste vijf delen vond ik dat een vermakelijke reeks.

 

 

Is en blijft een goede reeks, maar voor mijn part ook niet meer. Toch zou ik het geen prut noemen, daarvoor is het te goed.

 

Waar heeft iedereen toch gelezen dat ik Giacomo C prut vind? Ik vind het een leuke reeks maar meer ook niet. Schimmenspel vind ik prut niet Giacomo C. Dus de hele poll slaat nergens op.

 

 Giacomo C is een aardige B-reeks.

Daar ben ik het helemaal mee eens

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Mooie setting voor verhalen en personages die goed in elkaar zitten. Niet voor niets is het deel van Sneeuw dat zich afspeelt in Venetië (Il Diavolo?) ook 1 van de betere delen in die reeks.

Ja hoe is die reeks. Die wil ik mij nml ergens dit jaar aanschaffen maar ik krijg er neit echt hoogte van. Kun je er iets meer over vertellen?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Sneeuw is zeker de moeite waard. Het verhaal gaat heel in het kort over Europa dat door een klimaatramp is getroffen en waar het nu eeuwig winter is en tevens wordt het geteisterd door rovende bendes en plagen. Sneeuw is een vondeling die opgroeit en een bepaalde taak moet verrichten, maar daarbij wordt tegengewerkt. Ik zal er niet meer over vertellen om de pret niet te bederven. Tekeningen die goed bij het originele verhaal passen. Dit is echt een reeks die niet uit mijn collectie zal verdwijnen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...