Ga naar inhoud

De ezel en de olifant in Amerika


Hamirubi

Recommended Posts

Een paar seconden na de speech van Biden stuurt Trump een tweet de wereld in die meteen twee onwaarheden bevat die z'n kiezers kunnen opjutten.  Goed dat Twitter hier meteen een waarschuwing bij plaatste.  Dergelijke twijfel zaaien op dit moment en het kiessysteem meteen zwaar in twijfel trekken (inclusief foute interpretatie), het is duidelijk dat Trump het onderste uit de kan zal halen om de overwinning hoe dan ook op te eisen.  En het zal héél nipt worden, biden kandidaten maken nog kans. (ha)  Ik vrees wel een beetje dat de geschiedenis zich zal herhalen.

Enfin, ik kruip onder de wol.  Ik zie deze namiddag wel hoe het al dan niet gelopen is.  Als het al geweten is, that is.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

New York Times is zelden eerst, maar heeft wel bevattelijke statistiekjes.

Per staat zie je hoeveel % al is geteld (bij benadering) en hoe groot de voorsprong is: zo kan je verwachten welke uitslagen er uit de bus zullen vallen. Conclusie: het kan werkelijk nog alle kanten op (de relatieve voorsprong van Trump gaat toch danig achteruit).

 

https://www.nytimes.com/

 

Te verwachten cijfers: North Carolina en Georgia. Maar wellicht niet meer deze voormiddag.

Het tellen in Nevada gaat opeens ook snel.

 

 

Afijn, ik vertel hier niks nieuws natuurlijk.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Hamirubi zei:

New York Times is zelden eerst, maar heeft wel bevattelijke statistiekjes.

Per staat zie je hoeveel % al is geteld (bij benadering) en hoe groot de voorsprong is: zo kan je verwachten welke uitslagen er uit de bus zullen vallen. Conclusie: het kan werkelijk nog alle kanten op (de relatieve voorsprong van Trump gaat toch danig achteruit).

 

https://www.nytimes.com/

 

Te verwachten cijfers: North Carolina en Georgia. Maar wellicht niet meer deze voormiddag.

Het tellen in Nevada gaat opeens ook snel.

 

 

Afijn, ik vertel hier niks nieuws natuurlijk.

 

 

Je hebt gelijk, Wisconsin was daarstraks nog duidelijk voor Trump met 94% van de stemmen geteld. Maar nu is het Biden, met 95% geteld. Ook in Georgia en North Carolina was zijn voorsprong veel groter, maar Biden begint in te lopen met nog 5% van de stemmen te gaan.

 

Geen wonder dat Trump de vooraf uitgebrachte stemmen niet wil meetellen. 

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

 

Bedoel je omdat ze dat uitzenden?

VTM deed hetzelfde, net als NPO1.

Op andere zenders heb ik niet gekeken.

 

Het was een soort puberale, hoogst irritante Riadh Bhari-show (een journalist die ik nochtans niet ongenegen ben was). Een kruising tussen Karrewiet en De Pak De Poen-show: niet te aanschouwen. Ik kan me voorstellen dat Twitter hierna ontploft is.

Link naar reactie

Conman Trump blijft maar schreeuwen dat de verkiezingen gestolen worden en er meteen gestopt moet worden met nog stemmen te tellen, omdat ze niet in zijn voordeel zijn.  En hertelling en controle van zijn kamp, en ... *zucht*  Hij roept ook de overwinning uit in staten waar nog miljoenen stemmen geteld moeten worden, maar waar ze nu volop stemmen "toveren" voor Biden.  Logisch, want die voters stemden grotendeels per post.  Eigenlijk is dat toch allemaal te absurd voor woorden?  Voorspelbaar, dat wel.  Maar de hele wereld staat machteloos te kijken op zijn toch wel gevaarlijke gedrag.  Dat hij de juiste mannetjes op de juiste plaats gezet heeft in het hooggerechtshof waar hij nu al naartoe gestapt is, is geen toeval natuurlijk.  (zoals Bernie Sanders al aanwees enkele weken terug)

Wat een toestand.  Als Biden effectief de bovenhand zou hebben, maar het Trump toch lukt om via het gerecht (uiteraard in zijn voordeel wegens voornamelijk rood) aan te blijven, dan is dat een slag in het gezicht van de democratie.  Zeg maar een uppercut.

Het is en blijft een onwaarschijnlijke figuur.  Maar goed, als hij aanblijft zijn we binnen enkele dagen gelukkig wel van covid verlost.  Want dat is wat hij beweerde, na 3 november zal niemand het daar nog over hebben, want het zijn de democraten die corona in leven houden om Trump een slechte naam te geven.
 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • Yncke changed the title to De ezel en de olifant in Amerika

Tot 20 januari, wanneer ze hem bij zijn enkels het witte huis uitsleuren.

En dan is de kans groot dat hij vanuit zijn Trump Tower achter alle "verraders" aangaat, zijn eigen Trump-TV-netwerk opricht en twee jaar later weer voor het presidentschap gaat.

Dat laatste verzin ik (helaas) niet zelf, las er net een artikel over in de krant.

Er liggen natuurlijk nog een aantal rechtzaken te wachten tot zijn onschendbaarheid is opgeheven, vandaar dat die bewuste Trump Tower vermoedelijk ergens in China of Noord-Korea zal staan.

Link naar reactie

Zijn dictatorische neigingen zijn even gevaarlijk als zielig.  Gevaarlijk in die zin dat de extremere rode petjes -en dat zijn er toch wat- ongetwijfeld nog voor problemen gaan zorgen, aangemoedigd door hem.  En inderdaad, de ballonnetjes voor Trump 2024 gaan al een paar dagen op.  De laatste dagen beginnen zelfs figuren uit zijn eigen partij hem gek te verklaren en ik heb ook al berichten gezien van mensen die nu spijt hebben dat ze op Trump stemden.  (Nu pas?)  Maar dat zijn ze allemaal weer vergeten binnen 4 jaar natuurlijk.  Hopelijk komen er eens andere (jongere) kandidaten met inhoud, aanvaardbare communicatie-skills, redelijke overtuigingskracht én een effectief plan.  Maakt mij niet uit van welke partij.  Biden is toch ook maar een belabberde pannenkoek.  Ik hoopte eerlijk gezegd op Sanders.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
41 minutes ago, esteban² said:

 en ik heb ook al berichten gezien van mensen die nu spijt hebben dat ze op Trump stemden. 

Maar er zijn er toch die weer op hem hebben gestemd, en in totaal zelfs meer dan de vorige keer.

Beide partijen rekenen zich rijk met dat soort uitzonderlijke gevallen.

Dat deed zich ook voor na de Brexit. Na de stemming waren er ook die zegden dat ze anders zouden stemmen als ze het konden overdoen, maar uit veel andere peilingen blijkt, dat het resultaat ongeveer hetzelfde zou zijn.

Je kunt niet anders dan de verkiezingsresultaten zelf aanvaarden. Het is de meest algemeen uitgevoerde poll waarbij de mensen zich het meest bewust zijn van de gevolgen van hun keuze.

Om die reden ook vind ik die neiging van journalisten om na de verkiezingen aan "de man in de straat" te vragen wat hij ervan vindt, onnozel en nutteloos. Dat weten we toch? We kregen net de resultaten! Wat is er dan nog te vragen? Clickbait is ouder dan klikken.

 

 

Naamloos.jpg

Link naar reactie
48 minutes ago, esteban² said:

De laatste dagen beginnen zelfs figuren uit zijn eigen partij hem gek te verklaren

Da's ook niet echt nieuw. Dat was al tijdens de primaries het geval. Tijdens Amerikaanse primaries wordt er nogal met modder over en weer gegooid.

Pas op, dat gebeurt hier ook, hoor, alleen is de vrt daar nogal blind voor.

Link naar reactie
51 minuten geleden, Peter Motte zei:

Bernie Sandes was niet de enige die dat zei. Het werd al vroeg aangevoeld dat Trump dat zou doen. Hij verwees er zelfs al naar.


I know.  Clinton bijvoorbeeld deed het 4 jaar geleden al, in de grote lijnen.  Anderen ook.  En er werd inderdaad her en der dergelijk scenario verwacht, maar (oa) Sanders zat er knal op.  Ik deelde dat enkel maar omdat veel mensen wereldwijd stomverbaasd zijn, blijkbaar.

 

Quote


Da's ook niet echt nieuw ..

 


I know.  Niemand heeft eigenlijk iets nieuw te vertellen in deze thread. :) We delen ook maar wat, right?

Ja, maar van degenen die hem tijdens de voorverkiezingen destijds "een beetje zottekes" verklaarden, heeft de meerderheid z'n kar gekeerd en achter hem gaan staan.  Ze konden uiteindelijk ook moeilijk anders natuurlijk, als lid van de partij.  Vele geloofden in het begin nooit dat hij effectief dé kandidaat zou worden. Maar zo uitgesproken als nu het geval is, bij een zittende president, dat is toch nog iets anders.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De reden is dat hij nu verloren heeft. Vorige keer was het nog mét hem erop of eronder. Maar nu is het duidelijk mét hem eronder.

 

Voor wie het zich afvraagt: slechs één keer werd een zittende president van wie de herverkiezing mislukte, bij een nieuwe poging toch nog verkozen. Dat was Cleveland bij zijn herverkiezing in 1893.

Misschien zou Trump wel willen herbeginnen in 2024, maar ik vraag me af of hijzelf en/of zijn entouragef (= familie) daar over 4 jaar nog zo over denkt.

Aangezien hij er het laatste half jaar tijdens de campagne vaak al moe en uitgeblust uit zag, is het best mogeliljk dat hij er in 2024 te veek tegenop ziet.

Biden, daarentegen, maakte naarmate de campagne vorderde voortdurend een fittere indruk. Maar dat kan schijn zijn, afhankelijk van wat de networks willen uitzenden.

Ja, inderdaad: ik geloof wel dat de media voor een stuk stuurt wat we denken. Dat is ook onvermijdelijk. We kunnen alleen maar weten wat we weten via de media. Tenzijn we het persoonlijk meemaken. Vandaar het belang van die ralley's.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

"Trump is een fascist en een dictator."

 

Dat horen we nu al 4 jaar lang. Maar ik blijf het vreemd vinden dat iemand, die verweten wordt een dictator te zijn of ambitie vertoont in dat ambacht, het 2nd amendmend verdedigt en de confiscatie van vuurwapens aan banden legt, althans de recente pogingen van de democraten toch, de belastingen verlaagt en veel wetgeving omtrent een zaak opstarten wegneemt, zodat het makkelijker wordt om een zaak te beginnen.

 

Als je dit vergelijkt met gepatenteerde dictators zoals Hitler, Stalin, de volledige DDR crew, Ceaucescu, Videla, Vargas, Noriega, Franco, Castro en co...  Dan doet Trump wel heel andere dingen. Of ik moet verkeerd zijn...en een andere definitie van dictatuur hanteren. Kan ook.

Link naar reactie
9 uren geleden, esteban² zei:

De laatste dagen beginnen zelfs figuren uit zijn eigen partij hem gek te verklaren en ik heb ook al berichten gezien van mensen die nu spijt hebben dat ze op Trump stemden.  (Nu pas?)  Maar dat zijn ze allemaal weer vergeten binnen 4 jaar natuurlijk.

Ach, dat zijn de ratten die het zinkende schip verlaten. De foute tak van de democraten zijn dan ook met een projectje begonnen wat heel, heel veel zegt: https://www.trumpaccountability.net/ 

 

 

11 uren geleden, Tanuki zei:

Er liggen natuurlijk nog een aantal rechtzaken te wachten tot zijn onschendbaarheid is opgeheven, vandaar dat die bewuste Trump Tower vermoedelijk ergens in China of Noord-Korea zal staan.

Waarom zou hij daar bang voor zijn? De democraten hebben, geholpen door de media, vier jaar lang een poging gedaan om te bewijzen dat hij geholpen is door de Russen. Dat is niet gelukt. 

Trump is niet wezenlijk viezer dan een gemiddelde zakenman van zijn statuur. Hij zal eventueel wel wakker liggen over de eventuele herfinanciering van zijn leningen. Dat is meer een bedreiging dan de rechtzaken. 

Link naar reactie

image.thumb.png.db55fecee3cbd46cbdfeed5b2b48aaf6.png

I have a question.

Stel dat Joe Biden het loodje legt in de komende 4 jaar.  Niet onmogelijk. Als Kamala Harris het stokje overneemt als vervangend president:

1) Is zij dan automatisch ook de (enige) kandidaat van haar partij in 2024?  Of mogen er dan opnieuw verschillende kandidaten aan hun zijde naar voor komen?  Ik veronderstel het laatste, maar weet het dus niet helemaal zeker.

 

2) Indien Kamala Harris vervangend president is, kan zij daarna (vanaf 2024) nog steeds twee termijnen doorlopen?  Again, ik veronderstel van wel, maar weet het dus niet zeker.

C'mon man.  Joe Biden is een pannenkoek.  En hij zal inderdaad weinig van betekenis kunnen doen in de komende 4 jaar, om verschillende redenen.  Hij zal vooral verzoenend moeten zijn en miskleunen moeten vermijden.  En zoals de covid-19 hem geholpen heeft, net zoals de onkunde van Trump daaromtrent, zal het verdere verloop van het corona-gebeuren nu als een hakbijl boven zijn hoofd hangen.

Maar Kamala Harris is andere koek.  Zij is, naast vele andere factoren die niet toe te schrijven zijn aan Joe Biden zélf, ongetwijfeld één van de redenen waarom Biden het zo goed gedaan heeft.  Geen seconde twijfel dat over de plaats waar zij nu staat heel goed nagedacht werd.  Of de tegenpartij opnieuw met Trump zal komen, zullen we nog wel zien.  Maar met de aantrekking van Harris zal m'n serieus rekening moeten gaan houden, denk ik.  Of ze moeten het wel héél erg verkloten in de komende 4 jaar.  Voor of tegen, het is een straffe madam.  Een sterke figuur ook.  En zij heeft, volgens mij althans, echt wel alles in zich om een waardige president te worden.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

Stel dat Joe Biden het loodje legt in de komende 4 jaar.  Niet onmogelijk. Als Kamala Harris het stokje overneemt als vervangend president:

1) Is zij dan automatisch ook de (enige) kandidaat van haar partij in 2024?  Of mogen er dan opnieuw verschillende kandidaten aan hun zijde naar voor komen?  Ik veronderstel het laatste, maar weet het dus niet helemaal zeker.

 

2) Indien Kamala Harris vervangend president is, kan zij daarna (vanaf 2024) nog steeds twee termijnen doorlopen?  Again, ik veronderstel van wel, maar weet het dus niet zeker.

Nee, andere kandidaten mogen zich melden. En ja, ze kan en mag , los van de periode dat ze Biden vervangt, gewoon gaan voor een periode van 8 jaar in het witte huis.

 

Overigens kreeg je vier jaar geleden die ergerlijke Bromance memes tussen Biden en Obama. Het is duidelijk dat de democraten hier vooral de herinnering aan de Obama periode op hebben willen roepen.
 

Met Kamala Harris sorteren ze alvast voor op de volgende periode want zwart en vrouw. Ze vergeten gemakshalve dat HArris een stevige waslijst aan acties op haar conto heeft staan waarmee ze behoorlijk onderdrukkend is geweest richting haar eigen gemeenschap. Dus dat wordt nog interessant.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Cheney is een neocon. Een warhawk. Uit het entourage van de Bush clan. Je ziet dat de dems goed overeenkomen met die neocons. Beiden hebben een expansionistische agenda voor ogen. Conflicten beginnen en Inmengen op globale schaal.

 

Vandaar dat ze de Trumps en de teaparty hun bloed konden drinken.

 

Maar het zijn opnieuw die smeerlappen zoals de Bush clan en co die nu weer een politiek ten tijde van de jaren 2000 - 2010 zullen voeren.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

En ook: bitter weinig geweld komende van de reoublikeinse kant. Je weet wel...die hoop "extreem-rechtse neonazi's met hun vuurwapenfetisj die op alles en iedereen schieten."

 

Nochtans zijn er inderdaad heel veel wapens bij dat deel van de Amerikanen die vasthouden aan hun bill of rights..

 

Bij de democraten daarentegen...daarvan hebben we al diverse staaltjes van hun kunde gezien, hoe zij aankijken tov verbinding en inclusiviteit en de rest van hun holle frasenretoriek.

Link naar reactie
7 hours ago, bouncer said:

Wij zijn gefixeerd op een achterhoede gevecht, terwijl de werkelijke dominantie al lang verschoven is naar

China, lees de " People Daily online" oftewel de Chinese staatskrant om je kijk op de wereld te verbreden.

 

 

http://en.people.cn/n3/2020/1102/c90000-9775606.html

 

 

Vandaar ook dat wordt verwacht de Biden het China-beleid van Trump grotendeels zal voortzetten.

Je moet toegeven dat het ook erg dom is van bedrijven zoals Apple om hun producten in China te laten maken. De Chinezen kunnen dat alleen maar als je hun zegt wat en hoe het moet. Dus als je bedrijfsgeheimen in hun handen legt.

En waarom? Om goedkoper te produceren. Dan moet het je niet verbazen als enkele jaren later de Chinezen eigen producten op de markt brengen die even goed en zelfs beter zijn.

Tussen haakjes: gisteren of eelanceerde China een satelliet om 6G te testen. 6G! We hebben nog geen 5G!

 

En om het helemaal te maken: Apple produceert in China omdat ze het goedkoopst zijn, en ze verkopen het aan de hoogste prijzen uit de sector. Al die Apple-fans laten zich bij de neus nemen.

Bovendien zorgt dat alleen er al voor dat Chinezen een hoop vrije doorrijruimte krijgen om zelf producten goedkoper op de markt te brengen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...