Ga naar inhoud

Oproep: Publiceer In De Nieuwe Digitale Stripmagazines Van De Vlaamse Onafhankelijke Stripgilde!‏


Recommended Posts

En de release date is bekend!

 

Voor het grote publiek is dit 26 oktober, samen met de stripbeurs van Breda zal de app "Abomentum" te vinden zijn in de Google Play Store! (Apple consumenten moeten even langer geduld hebben dankzij de censuurcommissie waar de app door moet spartelen.)

 

Op 19 en 20 oktober zijn we ook te vinden met een standje op FACTS, waar we onze eigenste tablets aan bezoekers zullen geven om de app al eens uit te proberen!

 

http://stripfestivalbreda.nl/?p=1850

 

Banner-Strike-208x504.jpg Banner-Stroke-208x504.jpg

Link naar reactie

Hm. Hoe dat formuleren zonder de hele DRM discussie weer op gang te brengen? (Als 't toch begint, sorry, ik heb mijn best gedaan! ;) )

Geen van beiden, ik wil niet gekluisterd worden aan een device. Ik ben er zeker van dat 't twee plezante magazines zijn die ik binnen tien jaar graag nog eens uit mijn digitale bibliotheek zal willen opdiepen om te herlezen op wat er dan ook gebruikt wordt om dat soort content te consumeren. Dan nog liever niet weten wat ik mis. (Dus ik hoop echt dat er nog ergens een PDFje te koop zal komen of zo.)

Link naar reactie

We kunnen momenteel niet anders omdat de ontwikkelaar van de app niet tuk is op de verspreiding van pdf of cbr copies.

 

Maar, Ik denk niet dat de tablet over tien jaar verdwenen zal zijn.

 

Op een Mac en een pc met Windows 8 kan je ook al Apps installeren.

 

En dan nog, als er over tien jaar rechtstreeks inhoud gedownload kan worden in het brein dan zetten we die content die betaald geweest is over op het nieuwe device voor al wie al betaald heeft.

 

Als onze app beheerder failliet gaat zoeken we een andere.

 

En als de magazines ooit stoppen zal ik er alles aan doen om ieder die betaald heeft PDF copies te bezorgen.

 

En als je huis afbrand ben je al je strips kwijt, buiten ons digitale magazine natuurlijk. :-)

Link naar reactie

Digitaal kun je ze opnieuw gratis downloaden hé, je krijgt niet alles op een tablet.  :e002:

 

Ons forum heeft nu ook een digitale stripwinkel, voorlopig in Béta. Het was de bedoeling dat ik het magazine ook ging opnemen maar ik heb natuurlijk geen DRM, het zijn vrije PDF's maar met slechts 150 DPI wat net goed is voor digitaal lezen.

Link naar reactie

Fout! Dat is weer helemaal fout hé?

 

http://www.youtube.com/watch?v=TE00ry4xv6E

 

Ik lees enorm veel strips op mijn Ipod Touch. Dat scherm is 4 inch diagonaal.

 

Dat gaat wel alleen met leesapps die niet meedraaien als je je Ipod Kantelt. Als ik hem verticaal houdt is het idd te klein. Als ik hem horizontaal draai en de pagina draait een kwartslag dan zie ik op mijn scherm de bovenste helft en kan ik naar de onderste helft scrollen. Werkt perfect.

Link naar reactie
Gast Natte aap

oei, was ik weer de woorden "vind ik" vergeten?

Dat was dus mijn mening, geen wiskundig vaststaand feit :D

 

Ik lees niet zo graag eurostrips op de tablet, da's mij te klein en dat scrollen werkt voor mij persoonlijk niet. Ik zie liever de pagina in zijn geheel. Maar goed, dat is mijn smaak hé. Persoonlijk ben ik meer fan van het formaat van "the private eye" of manga of comics dan van een europees formaat op de tablet. Vind ik persoonlijk als mening :) Ik zou wel DRM vrije digitale manga's aankopen, maar voorlopig nog geen digitale eurostrips tot er een groter formaat ipad is (als dat er ooit zou komen)

Link naar reactie

oei, was ik weer de woorden "vind ik" vergeten?

Dat was dus mijn mening, geen wiskundig vaststaand feit :D

 

Ik lees niet zo graag eurostrips op de tablet, da's mij te klein en dat scrollen werkt voor mij persoonlijk niet. Ik zie liever de pagina in zijn geheel. Maar goed, dat is mijn smaak hé. Persoonlijk ben ik meer fan van het formaat van "the private eye" of manga of comics dan van een europees formaat op de tablet. Vind ik persoonlijk als mening :) Ik zou wel DRM vrije digitale manga's aankopen, maar voorlopig nog geen digitale eurostrips tot er een groter formaat ipad is (als dat er ooit zou komen)

 

Comics en manga vind ik door hun formaat ook veel beter geschikt voor tablets, al moet ik zeggen dat bv Midgard al het goeie formaat heeft. Voor de eurostrips hebben we grotere tablets nodig, volgend jaar (of nu de 22e?) zou Apple 12-13 inch iPad modellen op de markt brengen. Ze kunnen niet vlug genoeg op de markt komen voor mij.  :e002:

 

http://www.mirror.co.uk/news/technology-science/technology/ipad-rumours-ipads-big-13-2303491

Link naar reactie

Comics en manga vind ik door hun formaat ook veel beter geschikt voor tablets, al moet ik zeggen dat bv Midgard al het goeie formaat heeft. Voor de eurostrips hebben we grotere tablets nodig, volgend jaar (of nu de 22e?) zou Apple 12-13 inch iPad modellen op de markt brengen. Ze kunnen niet vlug genoeg op de markt komen voor mij.  :e002:

 

http://www.mirror.co.uk/news/technology-science/technology/ipad-rumours-ipads-big-13-2303491

 

I hear ya :)

 

Maar toch niet vergeten dat het voorlopig allemaal speculatie is. Net zoals de iWatch, iTV en iFuck 

Link naar reactie

I hear ya :)

 

Maar toch niet vergeten dat het voorlopig allemaal speculatie is. Net zoals de iWatch, iTV en iFuck 

 

Ze komen sowieso want tablets gaan gewoon de laptops vervangen, doe er een keyboard hoesje rond en ik zie het verschil niet meer hoor. We gaan ze in alle maten zien en de kwaliteit zal beter worden dan drukwerk, wanneer is natuurlijk een andere zaak. Persoonlijk ben ik eventueel, heel misschien, tegen m'n zin, zelfs bereid een android model te nemen als die perfect is voor euro comics, groot, hoge rez, goeie batterij, prijs en extra geheugenkaartjes.  :)

 

 

Panasonic-4k-tablet-IFA.jpg

Link naar reactie

mja, dat zal een beetje afhangen of het koop-publiek zo'n ding oppikt. De tablets moeten kleiner en de telefoons moeten groter volgens het koopgedrag van het publiek. Ik hoor nu al van die rare mensen zeggen dat ze bvb strips willen lezen op een ipad mini. Een MINI hé ... kun je je dat voorstellen :D

 

Maar als apple inderdaad nooit een ipad A4 uitbrengt, zal ik op den duur wel genoodzaakt zijn om zo'n grotere android te nemen. Daar zijn meer fabrikanten en waarschijnlijk ook meer verschillende soorten modellen te verwachten (al is het kopieergedrag nog steeds niet veranderd)

Link naar reactie

Ik hoor nu al van die rare mensen zeggen dat ze bvb strips willen lezen op een ipad mini. Een MINI hé ... kun je je dat voorstellen :D

 

Strips zoals S&W en zo worden toch ook in miniformaat bundels uitgebracht? En in het Frans zijn er toch een hele resem strips die op een kleiner formaat als integrale uitgebracht worden? Ik vind juist zo een grote tablet zoals hierboven getoond eerder een beetje ongemakkelijk om eender wat op te lezen in je luie zetel.

Link naar reactie

 

 

Strips zoals S&W en zo worden toch ook in miniformaat bundels uitgebracht? En in het Frans zijn er toch een hele resem strips die op een kleiner formaat als integrale uitgebracht worden?

 

klopt, maar daar zit dan weer geen ijzeren hoesje rond.

(en die kleine integrales van o.a. DDB heb ik ook niet gekocht, zelfde reden dat ik geen manga's in boekvorm koop, maar goed, dat is voor ieder verschillend, maar voor mij werkt het niet zo goed persoonlijk, als mening, puur voor mezelf)

Link naar reactie

Ik hoor nu al van die rare mensen zeggen dat ze bvb strips willen lezen op een ipad mini. Een MINI hé ... kun je je dat voorstellen :D

 

Voor alles is een oplossing, 4 jaar geleden heb ik zo'n oplossing opgegeven in de Prior Art Database zodat een firma het niet zou kunnen patenteren.

http://ip.com/IPCOM/000178979

 

Het was een idee om standaard PDF's of CBR's door de software te laten analyseren zodat je op een klein scherm automatisch prent per prent te zien krijgt in plaats van volledige pagina's. Jammer genoeg is het nog niet ontwikkeld.  :e001:

 

illustration method comics reader.jpg 

Link naar reactie

Het was een idee om standaard PDF's of CBR's door de software te laten analyseren zodat je op een klein scherm automatisch prent per prent te zien krijgt in plaats van volledige pagina's. 

 

Dat is toch echt compleet voorbij gaan aan wat een strip is, daar mijn mening. Een strip is meer dan alleen de inhoud van de prentjes. Grootte van 't kader, kleur en grootte van de gutter, positionering in de hele bladspiegel, het kleine interval tussen het einde van de pagina en het omslaan van het blad... Dat maakt allemaal deel van uit van hoe 't verhaal overkomt.

 

(En ik wil 't ze wel eens zien doen op pakweg een Requiem de Vampierridder. >:-) )

Link naar reactie

Dat is toch echt compleet voorbij gaan aan wat een strip is, daar mijn mening. Een strip is meer dan alleen de inhoud van de prentjes. Grootte van 't kader, kleur en grootte van de gutter, positionering in de hele bladspiegel, het kleine interval tussen het einde van de pagina en het omslaan van het blad... Dat maakt allemaal deel van uit van hoe 't verhaal overkomt.

 

(En ik wil 't ze wel eens zien doen op pakweg een Requiem de Vampierridder. >:-) )

 

Hey, dan schakel je het uit voor een boek of je geeft per pagina aan hoe je het kan lezen, dat wordt dan bewaard en eventueel centraal beheerd zoals de CDDB. Natuurlijk is een vol blad het best, 2 blz naast elkaar is nog beter maar dat werkt niet op een smartphone, het is een aanpassing voor de schermgrootte zonder dat je daarvoor elk boek afzonderlijk moet layouten.

 

Maar ja, binnenkort worden de smartphones zo groot dat het wel zal kunnen.  :e005:

 

ASUS-Fonepad.jpg

Link naar reactie

Geef mij maar papier.

 

Ik heb zelf ook nog altijd liever papier maar begin de laatste tijd toch digitale dingen aan te schaffen die niet op paier te krijgen zijn of die zeer veel extra's hebben. Sommige dingen wil ik nu eenmaal super graag lezen en ik vind het maar normaal dat de auteurs betaald worden.

 

En als het enkel digitaal te krijgen is dan moet je wel hé?

 

Ik begin nu toch te merken dat ik het aangenaam vind om digitaal te lezen ook...

Link naar reactie

Ondertussen ook antwoord gekregen van de ontwikkelaars van de app ivm de formaten en zo:

 

Android

 

De tijdschriften zullen meteen verkrijgbaar zijn voor 7inch en 10 inch. (Dat zijn gewone tabletten en tabletten van het mini formaat)

 

Voor Smartphones, 4 inch, moet er serieus wat aangepast worden. Men werkt eraan om dat zo snel mogelijk in orde te brengen.

 

Apple

 

De lancering voor Apple zal iets langer duren aangezien de app eerst moet worden goedgekeurd door Apple.

 

Wanneer de goedkeuring een feit is zullen de magazines beschikbaar zijn voor Mac-computers, tabletten van 7 inch en 10 inch en MISSCHIEN ook meteen voor 4 inch. Zo niet, dan werkt men daar aan om dat zo snel mogelijk in orde te brengen.

Link naar reactie

Een PDFje op mijn mooie grote desktop scherm... ah, een mens kan dromen, he. :P

 

Je kan het lezen op je grote desktop.

 

Als je een Mac hebt dan kan je sowieso al apps van Apple op je computer gebruiken.

 

Intussen heb ik ook ontdekt dat je op een PC met Windows ook Apps kan downloaden. Dus iedereen met een computer kan onze stripmagazines lezen.

Meer info:

 

http://www.lifehack.org/articles/technology/android-apps-come-your.html

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...